آموزش نصب تلفن سانترال چگونه است؟
دستگاه سانترال هسته اصلی یک مرکز تلفن بوده و زمانی که راه اندازی آن با موفقیت انجام بگیرد کارمندان به تلفن سانترال نیاز بیشتری پیدا می کنند. طراحی این تلفن ها به گونه ای است که به یکی از خروجی های دستگاه سانترال متصل شده و در دسته های دیجیتال، هایبرید و آنالوگ تولید می شوند که برای هر شرکت و اداره ی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا سبب رفع مشکلات ارتباطی می شوند.
آنچه در این مقاله می خوانید:
آموزش نصب تلفن سانترال چگونه است؟سانترال چیست و چگونه عمل می کند؟نحوه نصب دستگاه سانترالقبل از شروع به نصب تلفن های سانترال به نکات زیر توجه کنید:خرید تلفن سانترال:قیمت دهی و بازار تهیه اجناس:نکات مهم در آموزش نصب تلفن سانترالانتخاب مکان مناسب جهت نصب سانترال پاناسونیک:تهیه نقشه مخابراتی مناسب:تلفن سانترال چگونه مشتریان را به کسب و کارها جذب می کند؟سیم بندی داخلی ها و آرایش پست: نصب سانترال پاناسونیک و تجهیزات جانبی:انجام تنظیمات سانترال:معرفی شغل نصب سانترالنصب سانترال و نکاتی که برای نصب به آن نیاز داریدآموزش نصب تلفن سانترال پرظرفیتتفاوت دوره سانترال کم ظرفیت و پرظرفیتآموزش نصب تلفن سانترال NSآموزش سانترال Ns500چگونگی انتقال داخلی های سانترال ns500جمع بندی
آموزش نصب تلفن سانترال از جمله آموزش های پرطرفدار بوده که در شرکت ها و ادارات کاربرد بسیاری دارد و اگر تخصص های لازم را داشته باشید دارای بازار کار خوبی بوده و در آن هیچ گونه محدودیت درآمدی وجود ندارد.
سانترال چیست و چگونه عمل می کند؟
امروزه در تمامی سازمان ها و ادارات تلفن نقش اصلی و کلیدی داشته و نداشتن خط تلفن بزرگترین ایراد به حساب می آید زیرا برقراری ارتباط را غیرممکن می سازد. البته باید به این نکته توجه کرد که وجود یک خط تلفن در شرکت ها و ادارات کافی نبوده و تعداد زیاد خط تلفن نیز سبب هزینه های زیاد می شود.
PBX به عنوان یک شبکه تلفن خصوصی شناخته شده است که در شرکت ها به کار گرفته می شود و به آن تلفن سانترال می گویند. همچنین سیم تلفنی PBX سبب اشتراک تعداد زیادی خط خارجی برای برقراری تماس خارجی می شود.
نحوه نصب دستگاه سانترال
آموزش نصب تلفن سانترال به شما کمک می کند تا با نحوه نصب تلفن سانترال آشنایی داشته باشید به طریقی که برای راه اندازی مرکز تلفن نیاز دارید خطوط شهری به دستگاه سانترال را بررسی کنید. نحوه سوکت کردن خطوط شهری به این صورت است که سوکت تلفن درون سوراخ های میانی قرار گرفته و دقیقاً شبیه خطوط آنالوگ می باشد.
حال به سراغ راه اندازی داخلی رفته و با توجه به اینکه آنالوگ، دیجیتال، هایبرید است کابل و سیم های مورد نظر میان تلفن سانترال و خروجی دستگاه سانترال برقرار می شود.
قبل از شروع به نصب تلفن های سانترال به نکات زیر توجه کنید:
خرید تلفن سانترال:
محدودیت در بازار تهیه اجناس سبب می شود هنگامی که شناخت دقیقی در مورد اجناس سانترال نداشته باشیم در خرید اجناس با مشکل روبه رو شویم و یا آن ها را به قیمت بالاتری بخریم. بنابراین هنگام خرید تلفن سانترال حتما به معتبر بودن برند و اصل بودن آن توجه کنید.
قیمت دهی و بازار تهیه اجناس:
اکثر تکنسین ها با قطعات سانترال آشنایی ندارند و قادر به قیمت گذاری مناسب نیستند. آنها مشتری های خود را به دلیل قیمت گذاری بالا از دست می دهند یا در برخی اوقات نیز قیمت پایین داده و خودشان دچار ضرر و زیان می شنوند. به همین دلیل سود خوبی به دست نیاورده و قادر به رقابت با رقبای خود نیستند.
نکات مهم در آموزش نصب تلفن سانترال
آموزش نصب تلفن سانترال دارای نکاتی می باشد که توجه به آنها اهمیت زیادی داشته به همین دلیل باید به رعایت این نکات بپردازیم.
انتخاب مکان مناسب جهت نصب سانترال پاناسونیک:
انتخاب مکان مناسب نقش مهمی در نصب سانترال دارد پس مکان مناسبی را انتخاب کرده و آن را با فاصله حدود ۱ متری از زمین بر روی دیوار نصب کنید. در صورتی که از زمین فاصله نداشته باشد رطوبت و گردوغبار وارد سانترال می شود پس رعایت فاصله ضروری می باشد.
تهیه نقشه مخابراتی مناسب:
ابتدا مسیر خطوط مخابراتی از ورودی تا سانترال را تعیین کرده و سپس به تهیه نقشه بپردازید. این نقشه باید شامل رنگ بندی خطوط مخابراتی، شماره خط و رنگ بندی کابل های داخلی باشد. تلفن سانترال چگونه مشتریان را به کسب و کارها جذب می کند؟
سیم بندی داخلی ها و آرایش پست:
به وسیله آموزش نصب تلفن سانترال می توانید سیم بندی که از اهمیت زیادی برخوردار بوده را به درستی انجام دهید. این کار باید با دقت انجام شود یعنی رنگ بندی کابل مخابراتی را در نظر گرفته و نوع داخلی را بررسی کرده و زوج سیم های مربوط به داخلی را از مرکز تلفن تا کابل آنفولان و بعد از آن تا پست مخابراتی و در آخر از پست تا پریز تلفن کاربر آرایش دهید.
نصب سانترال پاناسونیک و تجهیزات جانبی:
برای نصب این دستگاه باید دفترچه راهنمای دستگاه را مشاهده کرده و دستورالعمل های موجود در آن را بررسی کرده و طبق آن دستورالعمل ها عمل کنید یعنی ابتدا پایه یا پیچ های لازم را بر روی دیوار قرار داده سپس مرکز تلفن را در مکان خود قرار دهید. در صورتی که تجهیزات جانبی مانند موزائیک پشت خط، باتری بکاپ و… دارا باشد باید دستگاه را در محل خود قرار داده و به سانترال متصل دهید.
انجام تنظیمات سانترال:
یکی از دو روش برنامه ریزی تلفنی یا کامپیوتری را انتخاب می کنیم سپس دفترچه را آماده کرده و فرایند تنظیمات را آغاز می کنیم. این تنظیمات شامل تاریخ سیستم، تعیین شماره و نام داخلی ها بوده که باید آن ها را انتخاب کرده سپس به طبقه بندی خطوط شهری بر روی سیستم بپردازید.
معرفی شغل نصب سانترال
نصب سانترال مانند وصل کردن خط تلفن ساده نبوده و دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد و نیاز به افراد متخصص در این زمینه دارد زیرا آن ها با انواع مختلف تلفن های سانترال کم ظرفیت و پرظرفیت آشنایی داشته و توانسته کابل کشی و و داکت کشی را انجام دهند همچنین مشکلات و عیب یابی را به دقت بررسی می کنند.
برای نصب سانترال باید محل مناسبی را انتخاب کرده و بعد از آن به تهیه نقشه مخابراتی از ساختمان بپردازید سپس سیم بندی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و به نصب سانترال و تجهیزات جانبی بپردازید.نصب سانترال و نکاتی که برای نصب به آن نیاز دارید
آموزش نصب تلفن سانترال پرظرفیت
آموزش نصب تلفن سانترال شامل سانترال های پاناسونیک مدل TDA و TDE می باشد که با شرکت در این دوره ها می توانید نصب و برنامه ریزی سانترال پرظرفیت را به درستی انجام دهید. این دوره از رشته های کاربردی در صنعت مخابرات محسوب شده که در بیمارستان ها، ادارات و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد.
تفاوت دوره سانترال کم ظرفیت و پرظرفیت
کاربرد دوره سانترال کم ظرفیت در مکان هایی است که استفاده از تلفن کم می باشد. در صورتی که دوره سانترال پرظرفیت برعکس سانترال کم ظرفیت بوده و برای مکان هایی که از تلفن زیاد استفاده می شود به کار گرفته می شود.
آموزش نصب تلفن سانترال NS
یکی از محصولات شرکت پاناسونیک تلفن سانترال NS می باشد. سری NS مدل هوشمند و تکمیل شده سانترال های قدیمی می باشد که دارای قابلیت بیشتر بوده و کارآمدی آن بیشتر از سانترال های قدیمی است. همچنین پاناسونیک خود را نسبت به سایر رقبا به وسیله تولید سانترال های NS700, NS520, NS500 و NS1000 متمایز کرده است.
آموزش سانترال Ns500
هنگامی که بخواهیم ارتباط داخلی پاناسونیک بر روی ترمینال برقرار شود به یک سری تجهیزات شبکه مانند پچ پنل شبکه، رک و کابل نیاز داریم تا بتوانیم نصب سانترال ns500 را به خوبی انجام دهیم. در صورتی که در دوره آموزش نصب تلفن سانترال شرکت کرده باشیم با این تجهیزات و نحوه نصب سانترال ns500 آشنا می شویم.
برای راه اندازی سانترال باید به نصب پچ پنل و کیبل منیج درون رک پرداخته و بعد از آن که این کار را انجام دادیم به سراغ کابل رفته و کابلی را که قبلا یک سر آن را لخت کرده و دارای لیبل می باشد را انتخاب کرده و به پچ پنل ارتباط دهید. سپس سر دیگر کابل شبکه را از رک خارج کرده و به پست ۳۰۰ وارد کنید. حالا نوبت شماره گذاری بر روی ترمینال کروز بوده و راه اندازی سانترال ns500 توسط دو عدد تلفن دیجیتال و آنالوگ انجام می گیرد.
نحوه اتصال یک سر کابل شبکه به پچ پنل به این روش است که باید برگه نصب شده بر روی پچ پنل را مطالعه کرده و اطلاعات آن را با دقت بخوانید این اطلاعات گاهی درون جعبه قرار می گیرند . سپس از کابل هایی که قبلا شماره گذاری کرده استفاده کرده و کابل شماره یک را بردارید. در صورتی که ترمینال کروز تان را مشاهده کنید ۱۰ پورت خواهید دید که باید کابل ها را براساس اصول مخابراتی بر روی آن ها قرار داده شوند.
کانال های شبکه دارای چهار زوج هستند که ترتیب در آن ها اهمیت زیادی داشته و این ترتیب باید در تمام کابل ها رعایت شوند و نحوه بستن آن ها باید سفید آبی و آبی، سفید نارنجی و نارنجی، سفید سبز و سبز، سفید قهوه ای و قهوه ای باشد. پس کابل های ارتباطی پچ پنل به سانترال ns500 را طوری که سه پورت اول آن از سمت چپ به راست باشد را به خطوط شهری اختصاص داده و به وصل داخلی های دیجیتال و آنالوگ بپردازید.
چگونگی انتقال داخلی های سانترال ns500
نحوه چگونگی انتقال داخلی های سانترال ns500 به طور کامل در دوره های آموزش نصب تلفن سانترال توضیح داده شده است. سانترال ns500 قادر به راه اندازی تمامی گوشی های پاناسونیک بوده پس برای راه اندازی از دو گوشی دیجیتال و ساده استفاده می کنیم.
برای راه اندازی خطوط داخلی در بستر مخابرات نیاز به یک گوشی تست شده داریم تا بتوانیم به تست کردن پورت های که از سانترال به ترمینال وارد می شود بپردازیم. حالا از این گوشی تست شده و یک فیوز استفاده کرده تا براساس چیدمان قبلی، کابل ها را بر روی ترمینال پیدا کنیم.
به این نکته باید توجه کرد که کابل شماره ۴ پچ پنل که متصل شده به کانکتور داخلی دیجیتال ns500 می باشد قادر به ارسال دیتا فقط بر روی زوج های سفید – نارنجی، نارنجی – سفید و سبز – سبز می باشد و دو زوج دیگر دیتایی ندارند. پس زوج های سفید نارنجی ، نارنجی – سفید و سبز – سبز را پیدا کرده و به دلیل اینکه داخلی ما از نوع دیجیتال می باشد با خاموش و روشن شدن لحظه ای به دیجیتال بودن آن پی می بریم.
جمع بندی
نصب سانترال نیاز به تخصص خاصی دارد و افراد حرفه ای باید این کار را انجام دهند. در صورتی که در میان تکنسین های بازار کار نیرویی با تخصص کافی وجود ندارد و همین امر موجب شده که کسب مهارت در این زمینه بتواند منبع کسب درآمد عالی برای حرفه ای ها باشد.
در این مقاله به چند نکته اساسی در خصوص نصب تلفن سانترال اشاره کردیم ، اما اگر به دنبال یادگیری حرفه ای این مهارت هستید می توانید دوره آموزش کامل نصب تلفن های سانترال را در سایت دانلود کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سانترال ، ویپ و شبکه با ما همراه باشید…
ttttttttttttttttttttttt
نصب تلفن سانترال گرنداستریم
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
همه ی آنچه که درخصوص نصب تلفن سانترال گرنداستریم باید بدانید
در این مقاله در نظر داریم به ادامه ی توضیح در خصوص نصب تلفن سانترال گرنداستریم که در مقاله های قبل صحبت کردیم بپردازیم. با ما همراه باشید. اکنون افراد بیشتری کسب و کارهای کوچک را شروع می کنند، بسیار مهم است که با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. در حالت عادی، بیشتر ما فقط از یک تلفن ساده استفاده می کنیم. این می تواند نیاز اساسی ما باشد. ما می خواهیم برای مشتریان خود یک تعامل صوتی ایجاد کنیم، مانند “خوش آمدید به شرکت xxx. لطفاً شماره تلفن یا صفر را برای کمک بگیرید” و غیره…آیا می توانیم این کار را انجام دهیم؟ البته، ما می توانیم این کار را انجام دهیم! این سند گام به گام راهنمای نحوه ایجاد شبکه VOIP برای تجارت ما را ارائه می دهد. راه حل به ساده ترین شکل ممکن خواهد بود.
voip چیست؟
VOIP چیست درحقیقت ویپ “پروتکل صوتی از طریق اینترنت” است. این اصطلاح عمومی برای خانواده ای از فناوری های انتقال برای تحویل ارتباطات صوتی از طریق شبکه های IP مانند اینترنت یا سایر شبکه های بسته سوئیچ است. VOIP می تواند یک مزیت برای کاهش هزینه های ارتباطی و زیرساختی باشد. به روش دیگر، استفاده از VOIP برای ایجاد سیستم ارتباطی ما با ویژگی های کامل بسیار آسان است. در حالت عادی، ما باید سه اجزای اصلی را تنظیم کنیم: IP-PBX، تلفن ها (یا تلفن های نرم) و خدمات شرکت مخابراتی VOIP که می توانید از آنها برای تماس با افراد دیگر در شبکه PSTN استفاده کنید(شبکه تلفن عمومی سوئیچ ، این شبکه تلفن سنتی ما است).
مرکز تلفن سانترال IP-PBX :IP-PBX زیادی وجود دارد. برخی از آنها دستگاه های مبتنی بر سخت افزار هستند، برخی دیگر سرورهای نرم افزاری هستند.
تلفن تحت شبکه : برای شروع ما می توانیم تلفن های SIP را از یالینک Grandstream ،Cisco ، yealink گرنداستریم و غیره خریداری کنیم.
گرفتن IP از خدمات شرکت مخابراتی: بسیاری از حامل های VOIP می توانند خدمات SIP را ارائه دهند.
در این قسمت از مقاله به مراحل نصب تلفن سانترال گرنداستریم سری 63 می پردازیم.
راهنمای استقرار اکوسیستم UCM6300 مقدمه ای برای استفاده از راه حل همکاری ترکیبی جدید ما
برای شرکتهایی با کارمندان از راه دور و مکانهای اداری جداگانه، فناوری و ابزاری که برای ارتباطات و زیرساختهای همکاری آنها استفاده می شود یک تصمیم حیاتی است. این تصمیمی است که می تواند بهره وری را در داخل محل کار سوق دهد یا تمام آن را متوقف کند. استقرار چند سایت با کارمندان از راه دور به دلیل جدایی جغرافیایی بین کاربران شبکه، ممکن است پیچیده باشد و راه حل های کاملاً راه دور / میزبان نمی توانند سفارشی سازی کنند تا استقرارها سخت شود. ما اکوسیستم UCM6300 را با در نظر گرفتن این دو چالش طراحی کرده ایم و سفارشی سازی و کنترل IP PBX را با دسترسی از راه دور و مدیریت آسان یک راه حل ابری برای نصب تلفن سانترال گرنداستریم با هم مرتبط می کنیم.
این راهنمای استقرار یک مرور فنی از یک راه حل اکوسیستم Grandstream UCM6300 معمولی را فراهم می کند [شکل 1]. این برنامه همچنین ویژگی ها و عملکردهای کلیدی را نشان می دهد که به یک راه حل ارتباطی و همکاری ترکیبی در محل و از راه دور پاسخ می دهند. این راهنما درک دقیق تری از عملیات و عملکردهای فنی یک PBX UCM6300 IP ،UCM RemoteConnect ،Wave و GDMS را در استقرار اکوسیستم UCM6300 به شما ارائه می دهد. همچنین پیوندهایی به منابع مفید در سراسر راهنما اضافه خواهد شد که شما را به مطالب مرجع دیگری می رساند. همانطور که به استقرار اکوسیستم UCM6300 عادت کرده اید با این راهنما مانند یک “راهنمای جیبی” مفید رفتار کنید.
(شکل1)
نمونه استقرار اکوسیستم UCM6300 ستاد مرکزی با UCM6300 IP PBX در محل با استفاده از UCM Remote Connect و Wave به دفتر ماهواره و کارمندان از راه دور از دفاتر خانگی متصل می شود.
اجزای کلیدی نصب تلفن سانترال گرنداستریم سری 63
اکوسیستم UCM6300 از 4 مولفه اصلی تشکیل شده است، که PBC UCM6300 IP لنگرگاه محلول در داخل استقرار است. هر قسمت از اکوسیستم UCM6300 نقش منحصر به فردی را در راه حل دو چالشی که قبلاً ذکر کردیم بر عهده دارد. استقرارهای چند سایته را پیچیده تر کرده و زیرساخت ارتباطی کاملاً سفارشی را در کنترل خود دارید. در زیر بخشهایی از اکوسیستم UCM6300 آورده شده است که در ادامه در این راهنما درخصوص نصب تلفن سانترال گرنداستریم صحبت خواهیم کرد.
تلفن سانترال سری UCM6300
لنگرگاه اکوسیستم است که به شما اجازه می دهد تا راه حل های ارتباطی و همکاری یکپارچه قدرتمند و مقیاس پذیر بسازند. این مجموعه از PBX های IP بستری را فراهم می کند که تمام ارتباطات تجاری در یک شبکه متمرکز را شامل می شود، از جمله صوتی، تماس تصویری، کنفرانس ویدیویی، نظارت تصویری، جلسات وب، داده ها، تجزیه و تحلیل، تحرک، دسترسی به امکانات، مخابرات داخلی و غیره.
اتصال از راه دور UCM
یک بستر ابری که ابزارهای قدرتمند همکاری صوتی و تصویری را از طریق برنامه موبایل و وب Grandstream’s Wave، سری GUV دستگاه های همکاری شخصی USB و نقاط پایانی SIP با سری UCM6300 به کاربران از راه دور ارائه می دهد. از طریق این سیستم ابری، کاربران همچنین می توانند لوازم مخابراتی سری UCM6300 خود را پیکربندی و مدیریت کنند.
Wave برای نصب تلفن سانترال گرنداستریم
ایده آل برای کارمندان از راه دور، Wave یک پلتفرم با کاربرد آسان را برای عضویت از راه دور، برنامه ریزی جلسات، تماس ها و کنفرانس ها از هر مکان ارائه می دهد. همچنین به کاربران سری UCM6300 این امکان را می دهد تا مستقیماً با سایر پسوندها، تلفن ثابت و شماره تلفن همراه تماس بگیرند.
GDMS
این بستر ابری یک رابط متمرکز برای تهیه، مدیریت، نظارت و عیب یابی محصولات Grandstream است، از جمله مدیریت دستگاه، مدیریت حساب، پیکربندی دستگاه، ارتقا firm سیستم عامل، نظارت بر دستگاه، زنگ هوشمند و تجزیه و تحلیل آماری، به صورت جداگانه یا به صورت دسته ای از دستگاه ها توسط سایت، گروه و مدل.
UCM برای اتصال از راه دور
اگر PBC UCM6300 IP پایه و اساس استقرار دفتر ما باشد، UCM برای اتصال از راه دور سیستم پشتیبانی است که دفاتر ماهواره ای، کارگران از راه دور و کاربران تلفن همراه را به مرکز تلفن IP UCM متصل می کند. این اجازه را به مشاغل می دهد تا برای کارمندان و دستگاه های از راه دور یک راه حل ارتباطی و همکاری ایمن و آسان برای مدیریت ایجاد کنند و یک سرویس ابری همراه برای مدیریت سری UCM6300 ارائه می دهد. بدون UCM RemoteConnect ، یک مرکز سانترال UCM عمدتا به LAN و نقاط انتهایی IP مربوط به آن محدود می شود که در آن مستقر شده است.
مدیریت مرکز تلفن سانترال UCM6300
با دسترسی به UCM RemoteConnect از طریق سیستم مدیریت دستگاه Grandstream، تیم های IT یا یک نصب کننده می توانند با وارد کردن آدرس MAC دستگاه و شماره S / N، یک مرکز سانترال UCM را پیکربندی و مدیریت کنند. سپس UCM6300 باید در GDMS به “سایت” متصل شود. پس از اتصال به GMDS UCM6300 IP PBX قابل مشاهده، عیب یابی و از همه مهمتر دسترسی به UI وب از راه دور است. همچنین مهم است که برای دسترسی تلفنی IP از راه دور ، پورت TLS عمومی UCM6300 را تنظیم کنید.
Wave برای نصب تلفن سانترال
Wave یک برنامه همکاری برای سری UCM6300 است که به کاربران امکان می دهد هر زمان و از هر مکان به برنامه های داخلی خود متصل شوند. با ارائه هر دو گزینه مرورگر تلفن همراه و مرورگر وب، کارمندان از راه دور در استقرار می توانند به راحتی از هر نقطه ارتباط برقرار کرده و همکاری کنند. Wave فراتر از یک تلفن نرم افزاری استاندارد است و می تواند جلسات کنفرانس ویدیویی را از طریق تلفن سانترال UCM6300 برنامه ریزی، پیوستن و میزبانی کند. کارمندان از راه دور در دفاتر خانگی در داخل اهرم استقرار فایروال UCM RemoteConnect NAT برای دسترسی به UCM6300 IP PBX فارغ از اینکه کجا هستند. ویژگی های اصلی Wave وجود دارد که می تواند به بهره وری و همکاری کارمندان کمک کند:
برنامه تلفن همراه برای دستگاه های Android و iOS؛ برنامه وب برای PC / Mac
از راه دور به جلسات ، تماس ها و کنفرانس ها بپیوندید
سازگار با شبکه های Wi-Fi و 2G / 3G / 4G
به کاربران اجازه می دهد تا در شبکه UCM6300 قرار گیرند و از آن برای تماس با سایر برنامه های افزودنی، تلفن ثابت و شماره تلفن همراه استفاده کنند
قابلیت های کنفرانس ویدئویی اتاق های جلسات مجازی را برای همکاری عالی ایجاد می کند
از دوربین دستگاه های تلفن همراه ، وب کم داخلی و وب کم های USB پشتیبانی می کند
از وضوح تصویر تا 1080p HD پشتیبانی می کند
صوتی HD را برای جلسات کاملاً شفاف و تماس ها فراهم می کند
پشتیبانی از استفاده با بلوتوث ، USB و سایر هدست ها
برای پیکربندی برنامه را بارگیری کرده و کد QR را از سری UCM6300 اسکن کنید
سازگار با سرویس ابری UCM RemoteConnect برای اتصالات از راه دور ایمن
از ویژگی های پیشرفته تلفن، مانند تلفن IP دسک تاپ پشتیبانی می کند
کنفرانس صوتی و تصویری از طریق تلفن سانترال سری 6300
Wave از قابلیت های پیشرفته تلفن نرم افزاری پشتیبانی می کند اما با دادن توانایی به کاربران برای ایجاد و نگهداری کنفرانس های صوتی و تصویری فراتر از آن است. پس از ورود به برنامه Wave از طریق تلفن هوشمند یا مرورگر وب، به راحتی می توانید به گزینه “اتاق اجتماعات” دسترسی پیدا کنید تا فضاهای جلسات مجازی ایجاد شود که همکاران بتوانند به راحتی با آنها همکاری کنند. اتاق جلسات را می توان از قبل برنامه ریزی کرد یا بلافاصله ایجاد کرد. اگر از قبل برنامه ریزی شده باشد، میزبان می تواند از طریق ایمیل یا از طریق برنامه افزودنی انتخاب شده از شرکت کنندگان دعوت کند. اگر پسوند انتخاب شده ایمیلی از طریق سری UCM6300 با آن در ارتباط باشد، اگر به طور دستی نمی توان ایمیل را وارد کرد، به طور خودکار دعوت نامه برای آن ارسال می شود.
پس از شروع جلسه، همه شرکت کنندگان به انواع ابزارهای همکاری برای کمک به بهره وری در جلسه دسترسی خواهند داشت. اشتراک صفحه، کنترل جلسات تحت مدیریت میزبان، لیست شرکت کنندگان و گپ جلسه، چند نمونه از این موارد است. اتاق های کنفرانس صوتی / تصویری موجود و تغییرات محدود شده در شرکت کنندگان بر اساس مدل PBX UCM6300 IP، که در اینجا یافت می شود.
با توجه به مطالبی که درخصوص نصب تلفن سانترال گرنداستریم گفته شد شما عزیزان می توانید بهترین روش و راه حل را برای نصب تلفن سانترال خود را نتخاب نمایید.
ttttttttttttttttttttttt
نصب تلفن سانترال
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
توضیحات در خصوص نصب تلفن سانترال
در خصوص نصب تلفن سانترال امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، گرایش هر روزه شرکت ها جهت به روز شدن اتوماسیون اداری و همچنین دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده برای فعالیت بهتر، باعث شده سازمانها به استفاده از فنآوریهای جدید ارتباطی و راه اندازی voip رو بیاورند.
بهترین تصمیم گیری برای سازمان های در حال فعالیت تغییر سیستمهای تلفنی سنتی و راه اندازی تلفن سانترال ویپ میباشد که هزینه کمتر نسبت به راه اندازی یک سیستم تلفنی سنتی دارد، در حالی که از نظر امکانات و ویژگی ها قابل مقایسه با مراکز و تلفن های قدیمی نیستند.
مسئولان سازمان ها جهت ایجاد یک سیستم کارآمد و راحت و بدون دردسر باید به تحقیقات نسبت به انتخاب بهترین و به روز ترین سانترال پرداخته و جهت به روز شدن اتوماسیون اداری و همچنین دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده برای فعالیت بهتر، از فنآوریهای جدید ارتباطی و راه اندازی تجهیزات voip استفاده نمایند.
بعد از تکمیل تحقیقات لازم، برای بررسی بهترین قیمت تلفن سانترال، تلفن تحت شبکه و سانترال ویپ باید به مجموعه های معتبر و نمایندگی های حاضر در کشور مراجعه نموده و پس از مقایسه قیمت های موجود در بازار، از بهترین مجموعه با کمترین قیمت خریداری نموده و پس از انجام خرید محصولات مورد نیاز، باید از افراد ماهر در زمینه راه اندازی تجهیزات ویپ جهت نصب مرکز و یا تلفن های تحت شبکه راهنمایی گرفته تا با افرادی خبره و ماهر در این زمینه فعالیت کرده و سرویس ویپ خود را به انها بسپارند تا به دلخواه ترین نتیجه خود برسند.
مراحل نصب تلفن سانترال
مجموعهISG چندین سال است در جهت کمک به مشتریان عزیز خود در راستای نصب مرکز و تلفن سانترال های نسل جدید میکوشد و با ارائه بهترین خدمات، در عین حال با کمترین هزینه در خدمت شما مشتریان گرامی باشد.در ابتدا کارشناسان ما به منظور نصب دقیق و اجرا بهترین نقشه مطابق میل مشتریان و اصول نیاز است که از محل شما بازدید نموده که این بازدید در شهرهای مختلف صورت گرفته و همچنین بازدید رایگان در استان تهران میباشد. همکاران ما پس از اعلام تمام هزینه ها و همچنین نقشه نصب، زمان دقیق شروع فعالیت را اعلام کرده و طبق زمان معین شده، سیستم سانترال جدید را ارائه دهند.
برای پیش بردن این فعالیت باید مکان مناسبی برای نصب سانترال در نظر گرفته شود که برای تمام سیم کشی ها و جاگذاری سانترال به میزان کافی و مناسب فضا باشد که رطوبت و خاک کمتری با سانترال برخورد داشته باشد. از ابتدایی ترین فعالیت ها جهت نصب سانترال های قدیمی، داکت کشی، کابل کشی، نصب پریزها و تعیین خطوط و داخلی ها میباشد که باید تمام سیم ها را مشخص نموده و نحوه سیم بندی داخلی ها را در نظر گرفت.
چگونگی کابل کشی و نصب داخلی ها در تلفن سانترال
لازم به ذکر است کابل ها از 1 زوج شروع شده و در 5 رنگ اصلی سفید، قرمز، مشکی، بنفش، زرد میباشد. این در حالی است که کابل کشی برای سانترال های نسل جدید بسیار کمتر بوده و تنها از یک کابل استفاده میگردد، پس در زمینه زیربنا نصب سانترال نیز نسل جدید پرچم دار در هزینه کمتر و زحمت کمتر میباشد. پس از قرار گیری درست سوکت ها و اتصال کامل تلفن سانترال ویپ (VoIP) به مرکز، نصب سانترال و مرکز مورد نظر نوبت به مرحله راه اندازی داخلی ها رسیده که با توجه به تعداد کاربران فعال در مجموعه صورت میگیرد.
سیم کشی داخلی ها در سانترال های قدیمی برای هر فرد با کابل به پریز آن فرد رسیده و به ازای تمام کارمندان مجموعه، باید به همان تعداد کابل کشی صورت گرفته و در صورت جابه جایی داخلی ها و یا جابه جایی کارمندان در مکان دیگر باید تمام کابل کشی ها از ابتدا صورت گرفته که این عمل هزینه و زمان زیادی را از مجموعه خواهد گرفت.
در صورتی که نصب در سانترال های نسل جدید به عنوان مثال مرکز تلفن تحت شبکه گرنداستریم صورت بگیرد به این گونه است که داخلی ها با یک کابل از سوئیچ گرفته و به تمام تلفن ها وصل میگردد و همچنین لازم به ذکر میباشد که داخلی ها بر روی گوشی ثبت شده و در صورت هر گونه جابه جایی نیاز به هیچگونه کابل کشی و یا تغییری نیست و کارمند در تمام مجموعه از تلفن خود با همان داخلی میتواند استفاده نماید.
اولین مرحله در نصب تلفن سانترال
اولین مرحله از نصب تلفن سانترال و نصب مرکز سانترال، وصل خطوط شهری به دستگاه میباشد. در این مرحله توجه داشته باشید که سوکت زدن در اتصال خطوط شهری مانند خطوط آنالوگ میباشد به عبارتی میتوان گفت در جایگاه میانی تلفن قرار خواهند گرفت و همچنین محل قرار گیری این سوکت ها در سانترال با کلمه CO نشان داده شده است.
در مبحث اتصال خطوط به سانترال لازم به ذکر میباشد که در سانترال های قدیمی امکان اتصال خطوط سیپ ترانک در بعضی مراکز بوده که فقط با خرید لایسنس و پرداخت هزینه اضافی امکان پذیر بوده در حالی که در نسل جدید از سانترال ها، پشتیبانی از خطوط 5 رقمی سیپ ترانک جز ابتدایی ترین قابلیت ها بوده که بدون پرداخت هیچگونه هزینه اضافی میتوان از آن استفاده نمود.
در این بین لازم به تذکر است خطوط 5 رقمی یا سیپ ترانک خطوطی میباشد که در بستر اینترنت به صورت زوج سیم مسی با ظرفیت حداقل ۳۰ کانال در محل مشترکین تحویل می گردد که در انتقال این خطوط یک سمت مرکز تلفن ویپ یا همان سانترال تحت شبکه بوده و یک طرف دیگر سرویس دهنده ی ترانک سیپ، یا یک سانترال ویپ و یا یک گیت وی میباشد.
تفاوت سانترال قدیمی نسبت به سانترال ویپ
با رسیدن بحث نصب و راه اندازی سانترال ها تفاوت آنها در نصب نیز مشهود میگردد، به صورتی که سانترال های قدیمی فقط باید به صورت حضوری در محل نصب شده ولی سانترال های نسل جدید علاوه بر روش حضوری، به صورت ریموت از راه دورهم میتوان نصب نمود که این قابلیت راحتی کار را هم برای کارشناسان و هم برای مشتریان به همراه آورده جوری که در صورت بروز هر گونه مشکل فنی، قطعی و … در هر ساعت از شبانه روز، میتوان با یک ریموت از راه دور با کارشناسان فنی در این زمینه، رفع مشکل نموده و به حل آن بپردازند.سانترال های موجود در بازار در نسل های قدیمی از برند پاناسونیک بوده که این سانترال های قدیمی با قیمت بیشتر و امکانات کمتر بوده که برای فعالسازی تمام قابلیت های موجود باید هزینه ای جدا پرداخت کرده و آن قابلیت ها را به مرکز بدهیم.
در حالی که در سانترال های نسل جدید موجود تمام قابلیت های قابل ارائه، بدون نیاز به خرید لایسنس، از ابتدا روی دستگاه موجود بوده و با توجه به نیاز های مجموعه میتوان از آنها استفاده نمود. با توجه به صحبت هایی که در رابطه با سانترال های قدیمی و تفاوت آن با سانترال های نسل جدید شد، سانترال های قدیمی با هزینه بالا و نصب تلفن سانترال سخت تر در مقایسه با سانترال های جدید بسیار منسوخ تر و دارای ریسک بیشتری میباشد.
که یکی از دلایل این نتیجه گیری هزینه بالای این سانترال های voip میباشد، به طوری که در سانترال های قدیمی پس از خرید مرکز اصلی و نصب آن، برای ارتقا دادن مرکز و قابلیت ها باید هر سری هزینه جداگانه برای خرید کارت ها و لایسنس ها پرداخت کرده و آن را نصب نموده تا یکی از نیاز های مجموعه را برطرف نماید و در صورت نیاز به قابلیت جدید باید دوباره اقدام به خرید کارت و لایسنس نمایند در حالی که در سانترال های جدید تمام قابلیت ها به صورت ابتدایی در مراکز بوده و نیازی به خرید و هزینه جداگانه نمیباشد و در صورت هر گونه ارتقا میتوان تغییرات را اعمال نمایند.
نتیجه گیری درخصوص تلفن سانترال
پس از مبحث کم هزینه تر بودن این مراکز و عدم نیاز به هزینه جدید تفاوت در تلفن سانترال ویپ قابل استفاده در این مراکز میباشد که تنوع، راحتی کار و همچنین قیمت مناسب تلفن های نسل جدید را به رخ میکشد. تلفن های نسل جدید قابل استفاده در مراکز دارای تنوع بسیار زیاد مناسب برای تمام افراد مجموعه میباشد.
که این گوشی ها شامل گوشی های مدیریتی، کارمندی، منشی و … میباشد و همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد نصب و ست کردن داخلی ها در این گوشی ها بسیار راحت میباشد و همچنین دسترسی به تنظیمات گوشی و داخلی هر فرد از طریق وارد کردن آدرس آی پی آن در سیستم امکان پذیر میباشد.
با توجه به تفاوت های این دو نسل از مراکز و سیستم به تفاوت های ظاهری این دو نسل هم میتوانیم بپردازیم که تمام مراکز جدید تحت شبکه و تلفن ویپ دارای ظاهر بسیار زیباتر و همچنین نیاز به فضای کمتر میباشد در حالی که مراکز نسل قدیمی نیازمند به فضای بیشتر و همچنین ظاهر بسیار بزرگ و جا گیری دارد که این موضوع برای مجموعه های کوچک که توانایی اختصاص فضای خاصی به جاگذاری مرکز ندارند بسیار مناسب و حائز اهمیت است، بنابر این از لحاظ ظاهری نیز مراکز و تلفن های نسل جدید دارای زیبایی بیشتری میباشند.
ما در این مقاله سعی در کمک به شما مشتریان عزیز جهت نصب تلفن سانترال و مقایسه آنها داشتیم که شما عزیزان با توجه به اختلاف بین مراکز موجود در بازار بهترین انتخاب را مناسب با مجموعه خود داشته و از تفاوت های نصب تلفن سانترال و گوشی های موجود مطلع باشید. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مراکز، گوشی ها، گیت وی ها و همچنین نصب تلفن سانترال به دیگر مقالات سایت مراجعه نموده یا با تماس با همکاران بخش فنی و فروش ما، پاسخ تمامی سوالات خود را بگیرید.