انتقال تماس درتلفن سانترال پاناسونیک

انتقال تماس درتلفن سانترال پاناسونیک
تلفن سانترال پاناسونیک در دنیای ارتباطات تحول عظیمی داشته است و با افزایش تعداد کسب و کار ها و به دلیل نیاز آنها به این سیستم، استفاده از تلفن سانترال پاناسونیک نیز بسیار گسترده تر شده است. ما در این مقاله قصد داریم تا نحوه انتقال تماس درتلفن سانترال پاناسونیک را آموزش دهیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید. 

آنچه در این مقاله می خوانید:

انتقال تماس درتلفن سانترال پاناسونیکسانترال پاناسونیک چیست؟تفاوت سانترال IP و ویپ چیست؟انتقال تماس در سانترال پرظرفیت TDA و TDE / آموزش عملی از طریق نرم افزار
سانترال ویپ چیست؟تفاوت سیستم های ویپ و سانترال در چیست؟هزینه استقرار و راه اندازینحوه دسترسی به پنل مدیریت، داخلی و خطوط شهری انتقال تماس در سانترال پاناسونیک ۸۲۴ با قابلیت Hunting نحوه انتقال تماس درتلفن سانترال پاناسونیکمراحل انتقال تماس درتلفن سانترال پاناسونیکجمع بندی

سانترال پاناسونیک چیست؟
سانترال پاناسونیک، به عنوان یک نیروگاه فناوری جهانی شناخته می شود که ابتدا در ژاپن و سپس در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. پاناسونیک بیش از ۳۰ سال است که سیستم های تلفن سانترال را به سازمان جهانی ارتباطات عرضه و در حال حاضر نیز بیشتر سیستم های مشاغل را تامین می کند. کل مجموعه سیستم های تلفن پاناسونیک بر آنالوگ، ip، NS و KX بنا شده و برای دفاتر ارتباطات تنظیم شده اند. یکی از قابلیت های مهم تلفن های پاناسونیک انتقال تماس در تلفن سانترال پاناسونیک می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .
تفاوت سانترال IP و ویپ چیست؟
سیستم های سانترال قدیمی اغلب از آنالوگ ها برای شبکه تلفن عمومی (PSTN) استفاده می کردند اما امروزه اکثر سیستم های سانترال به پروتکل شبکه دیجیتال (IP) وابسته و در تماس های داخلی خود استفاده می کند. برخی از سانترال IP ها با تبدیل سینگال دیجیتال های خود از خطوط تلفن مستقیم PSTN استفاده می نمایند. سیستم های IP باید در محل توسط تیم IT کنترل شوند.
در مقابل، ویپ روشی برای انتقال تماس از طریق اینترنت است. شما با استفاده از ویپ، می توانید داده های تماس دیجیتالی خود را ارسال نمایید. سپس، مراکز داده سیگنال هارا به آنالوگ تبدیل و به PSTN ارسال می نمایند.انتقال تماس در سانترال پرظرفیت TDA و TDE / آموزش عملی از طریق نرم افزار

سانترال ویپ چیست؟
در یک سانترال ویپ همه اطلاعات و صدا ها به شکل پکیج های دیتا در آمده و در شبکه منتقل می شود.پس برای ورود صدا(سیگنال آنالوگ) در این سیستم و نهایتاً تبدیل دیتا ها به صدا(خروج آن) نیاز به یک سری مبدل های آنالوگ به دیجیتال و برعکس، داریم که به این مبدل ها اصطلاحا گیت وی (gateway) به معنی دروازه گفته می شود ؛ شاید به خاطر این است که دروازه ای بین دنیای دیجیتال و آنالوگ است.
از گیت وی ها معمولاً برای تبدیل سیگنالهای آنالوگ خطوط مخابراتی که به عنوان خط شهری از طرف مخابرات منطقه ای در اختیار ما قرار می گیرد به دیتای دیجیتال برای پردازش توسط نرم افزار سانترال و انتقال آن در بستر شبکه و یا تبدیل دیتای دیجیتال به سیگنال آنالوگ برای استفاده در داخلی هایی که به یک تلفن آنالوگ منتهی می شوند ، استفاده می شود ؛ این در حالی است که تلفن ویپ به خودی خود قابلیت تبدیل دیتای دیجیتال به صدا را دارند.
واقعیت این است که با گذشت زمان نیاز به گیت وی ها محدود یا از بین میرود ، چون اولاً مخابرات منطقه ای و یا شرکت های خصوصی از فیبر نوری یا سیپ ترانک برای اختصصاص خطوط شهری به کاربران استفاده می کنند که خود ماهیت دیجیتال دارد و بدون نیاز به مبدل وارد سانترال می شود و پردازش آن را به نرم افزار سانترال سپرده تا بر اساس سناریو مشتری آن را هدایت و پردازش کند.
دوماً با استفاده از آی پی فون هایی که خود مستقیم به شبکه وصل می شوند و توانایی خواندن و تبدیل پک های دیتا را به صدا را دارند ،نیاز به استفاده از گیت وی کمتر دیده می شود ،مگر، برای یک تعداد داخلی آنالوگ محدود مثلاً برای فکس یا دستگاه پوز و یا تلفن بیسیم که آنها هم در حال تغییر ماهیت به شکل آی پی هستند.
تفاوت سیستم های ویپ و سانترال در چیست؟
ویپ و سانترل تفاوت های زیادی باهم دارند که عبارتند از:
هزینه استقرار و راه اندازی در حالت معمول هزینه استقرار مرکزتلفن ویپ و سانترل پاناسونیک تقریبا یکی است. زمانی تفاوت هزینه‌ها به چشم می‌آید که بخواهید ماژول‌هایی را روی سانترال پاناسونیک نصب کنید. مثلاً برای استفاده از تلفن‌گویا نیازمند خرید یک ماژول سخت‌افزاری جداگانه و نصب بر روی سانترال هستید. در صورتی که تلفن‌گویا یا همان منشی دیجیتال به صورت پیش‌فرض و رایگان بر روی سیستم تلفن ویپ وجود دارد.
مرکزتلفن VOIP ماهیت شبکه‌ای دارد و از پروتکل هماهنگ با سیپ ترانک استفاده می‌کند، نیازمند خرید ماژول یا سخت‌افزار خاصی برای اتصال خط تلفن به سیستم تلفنی نیست. اما سانترال پاناسونیک به دلیل اینکه ماهیت آنالوگ دارد و از پروتکل هماهنگ با خط سیپ به صورت پیش فرض پشتیبانی نمی‌کند گاهاً نیازمند خرید کارت‌های خاص و لایسنس‌هایی است که این لایسنس‌ها و کارت‌ها هزینه‌ای سربار برای مدیر یک کسب‌و‌کار است.
اما سانترال پاناسونیک ماهیت آنالوگ دارد. مثلاً برای برقراری ارتباط با یک تلفن رومیزی یک زوح سیم از سانترال تا تلفن کشیده می‌شود. بنابراین این سیستم تلفن آنالوگ دارای محدودیت‌های ارتباطی است. زیرا تمام ارتباطات این سانترال به صورت فیزیکی و بر روی یک زوج سیم برقرار می‌شود. بگذارید با یک مثال ساده تفاوت این دو نوع ارتباط را برایتان بگوییم. فرض کنید یکی از پرسنل شما با داخلی ۱۰۱ قرار است از دپارتمان فروش به دپارتمان بازاریابی که در طبقه بالاست منتقل شود. در این شرایط اگر از سانترال پاناسونیک استفاده کنید، باید سیم تلفن این کارمند را تا طبقه بالا و نزدیک میز ایشان بکشید. اما اگر از مرکزتلفن VOIP استفاده کنید، دیگر نیازی به جابجایی سیم تلفن نیست، تنها کافیست تلفن رومیزی را به محل جدید منتقل و همانجا به شبکه داخلی متصل کنید.
نحوه دسترسی به پنل مدیریت، داخلی و خطوط شهری
اگر شما یک مدیر یا سرپرست در یک شرکت باشید و به دلیل فعالیت‌های سازمانی خود یا سفرهای کاری دائما در محل شرکت نباشید این تفاوت برایتان بسیار محسوس خواهد بود. فرض کنید در یک سفر خارجی هستید و می‌خواهید عملکرد پرسنل خود را مورد ارزیابی قرار دهید، مکالمات ضبط شده را گوش کنید و با استفاده از شماره تلفن شرکت با یکی از مشتریان تماس بگیرید. این قابلیت‌ها به دلیل بستر ارتباطی مرکزتلفن VOIP همیشه و همه‌جا در دسترس است.
اما سانترال آنالوگ پاناسونیک به دلیل بستر ارتباطی کابلی خود امکان دسترسی از خارج از شبکه را به شما نخواهد داد و در زمان استفاده از این سیستم تلفنی امکان استفاده از داخلی، خطوط شهری و ارتباط با پنل مدیریت سانترال در سفر‌ها و به طور کلی خارج از محیط کاری را نخواهید داشت. انتقال تماس در سانترال پاناسونیک ۸۲۴ با قابلیت Hunting
نحوه انتقال تماس درتلفن سانترال پاناسونیک
انتقال تماس در تلفن سانترال پاناسونیک به این صورت است که کافیست در حین مکالمه با شخصی که پشت تلفن قرار دارد، دکمه Transfer یا همان recall  را در روی تلفن فشار دهید. در این مرحله صدای بوق می شنوید که بوق تایید است و پس از شنیدن آن باید دکمه DSS  را فشار دهید تا تماس انتقال یابد. در این مرحله، چنانچه خط شما دارای داخلی های متعدد باشد، بجای دکمه DSS، شماره داخلی مورد نظر را وارد کنید.
در این لحظه با شنیدن صدای بوق انتظار می ­توانید با خیال راحت گوشی  را بگذارید و یا اینکه پس از برقراری ارتباط از سوی داخلی مورد نظر، خود نیز با فرد مقابل مکالمه داشته باشید. در واقع این نوع قابلیت موجب شده است که، هر ارگانی بتواند تنها با یک خط تلفن و تعداد متعددی داخلی، ارتباطات خود را وسعت دهد.
مراحل انتقال تماس درتلفن سانترال پاناسونیک

کلید SP را روی صفحه کلید تلفن فشار دهید.
هفتاد و یک را شماره گیری کرده یا دکمه FWD را در صفحه کلید بزنید.
برای فوروارد شدن تماس به داخلی مورد نظر، باید دکمه ۱ را بزنید.
اگر انتقال تماس به داخلی مورد نظر فقط در حالت اشغال بودن یا عدم پاسخگویی باشد، باید عدد ۲ را بزنید.
اگر می خواهید تمامی تماس های وارد شده به داخلی را به یک شماره شهری یا شماره موبایل انتقال دهید، عدد ۳ را بزنید.
پس از فشردن کلید ۳، کد دسترسی به خطوط شهری را شماره گیری کنید. این کد به صورت پیش فرض ۹ است.
شماره مقصد مورد نظر را وارد کنید.
در صورتیکه کد دسترسی به خطوط شهری صفر باشد، باید بعد از ۳ عدد صفر را قرار دهید.
در این مرحله انتقال تماس در تلفن سانترال panasonic، مسیر مقصد را انتخاب و # را فشار دهید تا برنامه فوروارد تماس ذخیره شود.
حالا شماره داخلی یا شهری مورد نظر را وارد کرده و کلید مربع را بزنید.

جمع بندی
در این مقاله سعی شد نحوه انتقال تماس در تلفن سانترال پاناسونیک را مورد بررسی قرار دهیم تا مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.سانترال پاناسونیک بهترین نمایندگی حال حاضر دنیاست که شما می توانید هر مدل سیستم ارتباطی را از این طریق تهیه و در کسب و کار های خود از آن استفاده نمایید. به علاوه، شما می توانید با مراجعه به سایت PBX SHOP  دوره های آموزشی مربوط به انواع تلفن سانترال از جمله پاناسونیک را دانلود کرده و با عملکرد آنها بیشتر آشنا شوید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سانترال ، ویپ و شبکه با ما همراه باشید…

ttttttttttttttttttttttt
انتقال تماس در سانترال های پرظرفیت
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
در مقالات قبلی ما در مورد فوروارد تماس در سانترال های TDA و TDE صحبت کرده ایم. با توجه به درخواست مکرر همکاران گرامی در این مطلب قصد داریم به طور اختصاص و دقیق تر به مبحث انتقال تماس در سانترال های پرظرفیت بپردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

انتقال تماس در سانترال های پرظرفیت از طریق مرکز تلفنانتقال تماس در سانترال های پرظرفیت به مقصد های مختلفتعیین کلاس داخلی برای انتقال تماس در سانترال های پرظرفیتتغییر مسیر در زمان های مختلف

در سانترال های TDA و TDE و NS راه های متفاوتی برای انتقال تماس در سانترال های پرظرفیت هست، در این آموزش ما از یک سانترال NS500 استفاده کرده ایم، که در محیط وب برنامه ریزی آن انجام میشود.
روش اول، به این شکل است که با کلید transfer خود داخلی و توسط خود شخصی که از داخلی استفاده می کند، انجام می شود.
روش دوم، انتقال تماس در سانترال های پرظرفیت از طریق مرکز تلفن و از طریق فورواردها صورت می گیرد. بخش (۲-۱-۴)
روش سوم، انتقال تماس در تایم های مختلف از طریق تغییر مسیر انجام می شود.
انتقال تماس در سانترال های پرظرفیت از طریق مرکز تلفن
برای انتقال تماس از این طریق، به بخش ۲-۱-۴ یعنی FWD/DND مراجعه کرده و مراحل را به صورت زیر انجام دهید:
در قسمت extension number / name شماره یا نام داخلی که قرار است تماس ورودی آن انتقال پیدا کند را وارد می کنید.
در قسمت for external calls شماره داخلی دیگری که قرار است تماس های وارد شده از خطوط شهری یا ترانک ها به آن فوروارد شود را وارد کنید.
در کادر سمت چپ این قسمت حالت های مختلف انتقال تماس را میتوان انتخاب کرد.

Always (all) انتقال کامل تماس هاBusy زمانی که داخلی مشغول استNo answer زمانی که داخلی پاسخ نمی دهدNo answer/ Busy هم زمانی که داخلی مشغول است و هم زمانی که داخلی پاسخ نمی دهدDo not distrurb حالت dnd ، در حالت dndهیچ تماسی به داخلی وارد نمی شودOff هیچ فورواردی انجام نمی شود
قسمت for internal calls مربوط به تنظیمات تماس های ورودی از سمت داخلی های دیگر است .
اگر گزینهfor both external calls and internal calls  را فعال کنید این تنظیمات برای هر دو حالت تماس internal و external یکسان اعمال می شود.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
نکته: در حالت no answer ما می توانیم مشخص کنیم که بعد از چند ثانیه تماس منتقل شود که این کار از قسمت ۱-۱-۴ در سربرگ FWD/DND و در ستون FDW no answer time (s) انجام می شود.

انتقال تماس در سانترال های پرظرفیت به مقصد های مختلف
بعد از انجام مراحل بالا، حالا باید شماره مقصد تماس فوروارد شده را وارد کنید.
اگر قرار است تماس به داخلی دیگری انتقال داده شود، شماره داخلی مقصد را در کادر سمت راست وارد می کنید.
اگر بخواهید تماس را به خط شهری یا موبایل انتقال دهید، در کادر سمت راست ابتدا شورت کد دسترسی به خطوط شهری را وارد کنید و در ادامه شماره مقصد مورد نظر را وارد نمایید.
نکته : برای استفاده از خطوط شهری به عنوان مقصد حتما باید داخلی در کلاسی قرار گرفته باشد که این قابلیت برای آن تعریف شده باشد.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
برای انجام این کار باید به قسمت ۱-۷-۲ مراجعه کرد. در اینجا باید برای داخلی مورد نظر call forward to Co و transfer to Co را فعال کنید.
transfer to Co برای زمانی استفاده می شود که کاربر برای انتقال تماس در سانترال های پرظرفیت از کلید transfer تلفن خود استفاده نماید.
call forward to Co برای انتقال تماس به خطوط شهری یا موبایل توسط خود مرکز تلفن است.

تعیین کلاس داخلی برای انتقال تماس در سانترال های پرظرفیت
برای این کار به قسمت ۱-۱-۴ مراجعه کرده و کلاس داخلی مورد نظر را تعیین و بررسی کنید .
مثلا قرار است که به داخلی ۱۰۰ اجازه انتقال تماس به خطوط شهری را بدهید و اینجا می بینید که این داخلی در کلاس ۶۴ است.
سپس در قسمت ۱-۷-۲ قابلیت های call forward to Co و transfer to Co را برای کلاس ۶۴ فعال کنید .
تغییر مسیر در زمان های مختلف
بعضی اوقات، انتقال تماس در سانترال های پرظرفیت فقط برای تایم خاصی نیاز است. مثلا میخواهید در شیفت شب یا تام ناهار تماس ورودی یک داخلی به مقصد دیگر انتقال پیدا کند.
در قسمت ۱-۱-۴ در سربرگ intercept Destination شما می توانید برای هریک از تایم های شب و روز و ناهار و استراحت و مشغولی، مقصدهای متفاوتی مشخص کنید.

مثلا شما میخواهید تماس های ورودی داخلی ۱۰۰ در تایم ناهار به یه داخلی ۱۰۱ و در تایم شب به داخلی ۱۰۵ انتقال داده شود، در ستون هر تایم داخلی مقصد را وارد کنید.
در سربرگ intercept no Answer time شما می توانید برای هر کدام از انواع فوروارد بالا مشخص کنید که در حالت no answer بعد از چند ثانیه پاسخ ندادن تماس به مقصد بعدی منتقل شود.
بیشتر بیاموزیم در آپارات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید