ترانک بندی خطوط شهری در دستگاه سانترال / آموزش عملی از طریق نرم افزار

ترانک بندی خطوط شهری چیست و چه کاربرد و مزایای برای دستگاه های سانترال در مدیریت بهتر تماس ها دارد؟ این مهم ترین سوالی است که در این مطلب قصد داریم به بررسی آن بپردازیم و همه تنظیمات ترانک بندی خطوط شهری را مورد بررسی قرار دهیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

ترانک بندی خطوط شهری و مزایای آنبررسی تنظیمات Trunk Group از طریق نرم افزارمحدود سازی ترانک ها از نظر زمانمحدودیت در شماره گیری ترانک ها Dialing Plan Tableیک سناریو عملی برای اعمال محدودیت در ترانک بندی خطوط شهری

در انتها مطلب نیز یک سناریو عملی برای محدودیت های ایجاد شده در ترانک بندی خطوط شهری ارائه شده است که بسیار کاربردی و مفید می باشد.
ترانک بندی خطوط شهری و مزایای آن
اگر با دستگاه های سانترال پرظرفیت پاناسونیک کار کرده باشید یا اینکه با نرم افزار برنامه ریزی آن کار کرده باشید، متوجه می شوید که در همه این دستگاه ها و برای برنامه ریزی آن ها به جای خطوط شهری در همه ی قسمت های نرم افزار با ترانک های شهری سروکار داریم.
بر روی دستگاه سانترال TDA و TDE برای ترانک بندی خطوط شهری ۸ ترانک مختلف قرار داده شده است.
با قرار دادن هر خط شهری در این ترانک ها، تمامی قابلیت هایی که برای ترانک مورد نظر فعال شده است بر روی خط شهری نیز اجرا می شود.
به همین دلیل می توان خطوط شهری که قابلیت های یکسان دارند را در یک ترانک قرار داد.
از ترانک بندی در قسمت هایی مانند مشخص کردن دسترسی خطوط داخلی به خطوط شهری استفاده می شود.
به طور مثال اگر قصد داشته باشیم چند داخلی میزان دسترسی مشابهی به خطوط شهری راه اندازی شده روی دستگاه سانترال داشته باشند باید این خطوط شهری را در یک ترانک قرار داد و سپس میزان دسترسی کلاسی که داخلی ها در آن قرار گرفته اند را برای هر ترانک مشخص نماییم.
از مهم ترین مزایای ترانک بندی خطوط شهری می توان به افزایش قدرت استفاده از قابلیت های مختلف برای تماس گیرندگان و اختصاص آن ها  به خطوط شهری اشاره نمود.
در تنظیمات ترانک بندی خطوط شهری و با توجه به محدودیت تعداد ترانک ها، قرار دادن چند خط شهری در سانترال های پرظرفیت در یک ترانک این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند برای خطوط شهری بیشتری وضعیت های مختلفی را تعیین نمایند.
به طور مثال اگر ۱۶ خط شهری روی دستگاه سانترال TDA داشته باشیم با قرار دادن تعدادی از خطوط شهری با قابلیت های مشابه در یک ترانک از طریق ترانک بندی خطوط شهری این امکان را به وجود می آوریم که بتوانیم دیگر خطوط شهری که قرار است قابلیت های متفاوتی داشته باشند را نیز در ترانک های جداگانه قرار دهیم.
این موضوع می تواند به اجرای بهتر و بی نقص تر برنامه ریزی های سازمان ها و شرکت ها برای مدیریت تماس ها و همچنین پاسخگویی به تمامی تماس های دریافت شده بسیار موثر و کارآمد باشد.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
بررسی تنظیمات Trunk Group از طریق نرم افزار
در پکیج جامع آموزش سانترال TDA در مورد ترانک بندی خطوط شهری مطالب مفیدی ارائه شده است که هر خط شهری یا چند خط مختلف را با توجه به سناریو و نیاز محیط می تواند در یک ترانک مشخص قرار بگیرد.
در قسمت ۱-۱۰  نرم افزار برنامه ریزی سانترال TDA و TDE می توان تمامی تنظیمات مربوط به اختصاص لاین های خطوط شهری به ترانک ها را مشاهده نمود.
برای دسترس به ترانک ها در تلفن داخلی می توان از کد ۸ و سپس شماره ی ترانک استفاده نمود.
 در ترانک بندی خطوط شهری و زمانی که چند خط شهری در یک ترانک قرار گرفته باشند باید ترتیب خاصی برای دسترسی به این لاین ها وجود داشته باشد.
تنظیمات این بخش در قسمت ۱-۱-۳ نرم افزار در ستون Line Hunting Order قرار داده شده است.
این ستون به صورت پیش فرض روی حالت High-Low قرار دارد و با دسترسی به هر ترانک، به ترتیب از بالا خطوط شهری که در این ترانک قرار دارند در اختیار داخلی مورد نظر قرار می گیرند.
با کلیک کردن روی سطر مربوط به هر ترانک می توانیم حالت این ستون را تغییر دهیم.
اگر آن را روی Low-High قرا دهیم، خط های آن ترانک از پایین به بالا در اختیار داخلی قرار می گیرد.
حالت Rotation نیز یک حالت چرخشی است که در هر بار تماس یک لاین از ترانک مورد نظر را در اختیار مشتریان قرار می دهد.
در این حالت اگر چند لاین در یک ترانک قرار گرفته باشند، در تماس اول، لاین اول، در تماس دوم، لاین دوم و … در اختیار داخلی ها قرار می گیرد.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
محدود سازی ترانک ها از نظر زمان
محدود سازی ترانک ها از نظر زمان در ۱-۱-۳ یا TRG Setting در دو ستون که در تصویر مشخص شده است انجام می شود.

در ستون Extension-CO Duration Time مدت زمان استفاده هر داخلی از خط شهری که به صورت پیش فرض ۱۰ دقیقه می باشد، تعیین می شود.
برای فعال کردن این محدودیت زمانی برای داخلی های مختلف باید در قسمت ۱-۷-۲ روی سربرگ دوم یعنی CO & SMDR کلیک کرده و در این سربرگ به سراغ ستون Extension CO Line Call Duration Limit برویم.
در این ستون می توان برای کلاس های مختلف داخلی ها این محدودیت زمانی در مکالمه با خطوط شهری را فعال نمود فقط باید در قسمت ۱-۱-۴ ابتدا آن داخلی را در کلاس مورد نظر قرار دهیم و سپس در این ستون حالت Enable را برای آن کلاس انتخاب می کنیم.
اکنون داخلی هایی که در این کلاس قرار گرفته اند با محدودیت تماسی که در ستون Extension-CO Duration Time برای تماس با خطوط شهری در نظر گرفته شده است، رو به رو می باشند.
ستون CO- CO Duration Time برای مشخص کردن مدت زمان استفاده یک خط شهری از خط شهری دیگر می باشد که معمولاً در دیزا کاربرد دارد.
در کانال های دیزا در صورتی که با کد های مختلف امنیت تماس گیرندگان تامین شود، این افراد می توانند از طریق یک خط شهری تماس گرفته، پیغام دیزا را گوش داده و سپس با فشار دادن کد ۹ با یک خط شهری دیگر در دستگاه سانترال تماس بگیرند.
البته این ستون برای حالت هایی مانند ترانسفر یا فوروارد تماس های منتقل شده به خطوط شهری نیز کاربرد دارد.
به طور مثال اگر یک مشتری با یک خط شهری به یکی از داخلی های دستگاه سانترال که روی خط شهری دیگری فوروارد شده است، تماس بگیرد، در واقع مشتری از یک خط شهری با خط شهری دیگر تماس گرفته و این تایم و زمان می تواند برای مدت مکالمه مد نظر قرار بگیرد.
البته در اینجا محدودیت های تعیین شده برای ترانک های خطوط شهری تعیین می شود.
محدودیت در شماره گیری ترانک ها Dialing Plan Table
در تنظیمات ترانک بندی خطوط شهری و در ستون آخر ۱-۱-۳ می توانیم نوعی از محدودیت شماره گیری ترانک های خطوط شهری را اعمال کنیم که البته با TRS کاملاً متفاوت می باشد.
به صورت پیش فرض این ستون روی Table 1 قرار گرفته است که می توانیم برای آن تنظیمات مختلفی را برای هر ترانک و تیبل آن اعمال نماییم.
تیبل ها از ۱ تا ۴ شماره گذاری شده اند و برای تنظیمات آن ها می توانیم از قسمت ۴-۱-۳ یعنی Dialing Plan استفاده نماییم.

در قسمت بالای این تصویر می توان شماره ی Table ها را انتخاب نمود.
Table 1 که به صورت پیش فرض برای همه ی ترانک ها انتخاب شده است، هیچ محدودیت و پلنی ندارد.
بنابراین بعد از ترانک بندی خطوط شهری و با خطوط شهری که در ترانک های با Table 1 قرار گرفته اند می توان با هر شماره ای تماس برقرار نمود و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
زمانی که قصد ایجاد تغییرات در شماره گیری یکی از ترانک های شهری را داریم بهتر است ابتدا آن ترانک را در یک Dial Plan جداگانه قرار دهیم تا تنظیمات دیگر ترانک ها را تغییر ندهد.
برای نوشتن تنظیمات Dial Plan برنامه ریزان دستگاه های سانترال پاناسونیک سری TDA باید یک سری اصول و قواعد را بلد باشند.
در Dial Plan نویسی کاربران می توانند از اعداد زیر استفاده نمایند.
۱-۲-۳-۴-۵-۶-۷-۸-۹-*-#
از سه حرف به صورت زیر نیز می توان برای Dial Plan نویسی استفاده نمود.
N (2.3.4.5.6.7.8.9)
X (#.*. 0-9)
P (0.1)
 به طور مثال اگر در ستون اول یک شماره موبایل نوشته شود که به جای عدد آخر آن از X استفاده شود، تمام خطوط شهری که در یک ترانک قرار دارند فقط می توانند شماره موبایل هایی مانند شماره ی وارد شده را بگیرند که البته آخرین رقم آن ها یکی از اعداد مربوط به حرف N که در بالا اشاره شده است، باشد.
یعنی اگر ما شماره موبایلی مانند ۰۹۱۰۰۰۰۰۰۰۰X را در این ستون وارد نماییم، خطوط شهری این ترانک فقط می توانند با شماره موبایل هایی تماس بگیرند که به جای رقم آخر این شماره از اعداد ۰ تا ۹ استفاده می کنند.
به همین ترتیب می توان به جای هر کدام از اعداد شماره ی مورد نظر یکی از حروف بالا را قرار داد تا Dial Plan ما وسیع تر شده و تعداد بیشتری از شماره ها را شامل شود.
 در محددیت ترانک بندی خطوط شهری  از نظر شماره گیری اگر به طور مثال شماره موبایل را به صورت ۰۹۱۲XXXXXXX وارد کنیم، خطوط شهری این ترانک که دارای Dial Plan مشخص شده باشند، می توانند تمامی شماره موبایل هایی که با ۰۹۱۲ شروع شده اند را شماره گیری کنند.
در ستون دوم این قسمت از نرم افزار می توان تعداد ارقامی که از ستون اول برداشته و حذف می شود را مشخص نمود.
در ستون سوم می توان مشخص نمود که به جای اعداد حذف شده چه اعدادی جایگزین شود.
به طور مثال اگر در ستون اول ۰۹۱۲XXXXXXX تعیین شده باشد، در ستون دوم می توان دو رقم آخر را حذف نمود و با وارد کردن اعداد ۲۱ مشخص نمود زمانی که شماره ای گرفته می شود، دو رقم آخر آن برداشته شده و به جای آن ۲۱ شماره گیری شود.
از حروف N و P نیز می توان در ستون اول برای اعمال محدودیت استفاده نمود.
به عنوان مثال اگر شماره ی ۰۹۱۲XXXXXXN در ستون اول قرار داده شده باشند، ترانک هایی که این تیبل را دارند می توانند خطوط موبایلی را شماره گیری نمایند که رقم آخر آن ها یکی از اعداد ۲ تا ۹ باشد.
اگر به جای N حرف P قرار داده شود، ترانک ها فقط می توانند شماره موبایل هایی را بگیرند که آخرین رقم آن ها فقط ۰ و ۱ باشد.
از این حروف می توان به صورت ترکیبی برای اعمال محدودیت های مختلف مطابق با برنامه ریزی ارائه شده برای دستگاه سانترال و ترانک های آن استفاده نمود.
یک سناریو عملی برای اعمال محدودیت در ترانک بندی خطوط شهری
برای درک بهتر Dial Plan  و اعمال محدودیت در ترانک بندی خطوط شهری یک سناریو مانند سناریو زیر در نظر گرفته شده است که تنظیمات آن را در این قسمت از نرم افزار اجرا می کنیم.
“با ترانک ۱ فقط شماره های داخل استان و  خارج از  استان گرفته شود.”
برای اجرای این سناریو باید ابتدا برای ترانک ۱ لیبل متفاوتی انتخاب نمود تا تنظیمات مخصوص این ترانک ها در لیبل مورد نظر اجرا شود.
شماره های داخل شهری در سیستم مخابرات کشورمان اعداد ۸ رقمی بوده که با توجه به اصول و قواعدی که در بالا به آن اشاره شد می توان به جای هر هشت رقم از X استفاده نمود.
در واقع ستون اول به صورت XXXXXXXX در می آید.
با توجه به اینکه همه ی شماره های شهرستان ها در کشورمان با ۰ شروع می شوند می توانیم در ستون اول و در سطر دوم عدد ۰ را وارد کنیم.
نکته ی بسیار مهمی که در این سناریو باید به آن توجه نمود این است که شماره خارج از استان به هیچ وجه با ۹ شروع نمی شوند و اگر عدد ۹ را نیز قرار دهیم، خطوط شهری ترانک ما می توانند شماره ی موبایل را نیز بگیرند که در سناریو برای آن نیز محدودیت گذاشته شده است.
بنابراین باید در سطر اول ۰۱، سطر دوم ۰۲ و … ۰۸ را در سطر های بعدی وارد کنیم تا بتوانیم به خوبی این محدودیت را اعمال نماییم.
پس از کد اولیه شماره های شهرستان ها هیچ محدودیتی ندارند و می توان از همه ی اعداد برای آن ها استفاده نمود که باید از X در اینجا استفاده کنیم که  در تصویر زیر اجرای این سناریو را در تیبل۱  برای ترانک های ۱ مشاهده می کنیم.

ttttttttttttttttttttttt
انتقال تماس در سانترال پرظرفیت TDA و TDE / آموزش عملی از طریق نرم افزار
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

در این مطلب قصد داریم به صورت عملی انتقال تماس در سانترال پرظرفیت را مورد بررسی قرار دهیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

دسته بندی انتقال تماس در سانترال پرظرفیت TDA و TDEنحوه اجرای فوروارد تماس در سانترال پرظرفیت از طریق نرم افزارتعیین دسترسی به خطوط شهری بعد از فوروارد تماس هابررسی حالت های مختلف برای فوروارد تماس های وارد شدهمشخص کردن مدت زمان انتظار برای فوروارد تماس ها در صورت عدم پاسخگوییتغییر مسیر تماس در شیفت های کاریبیشتر بیاموزیم در آپارات

در مراکز و سازمان های بزرگ که از سانترال های پرظرفیت استفاده می کنند و دارای بخش های مختلف هستند، فوروارد یا انتقال تماس می تواند به عنوان یک راهکار اساسی و عالی برای از دست ندادن تماس های وارد شده به خطوط شهری و داخلی باشد.
به همین دلیل در صورتی که یک داخلی توانایی پاسخ دادن به یک تماس را به هر دلیل نداشته باشد، باید از قابلیت انتقال تماس در سانترال پرظرفیت سری TDA و TDE استفاده نمود تا فرد مورد نظر یا دیگر داخلی ها بتوانند به آن تماس پاسخ دهند.
دسته بندی انتقال تماس در سانترال پرظرفیت TDA و TDE
به طور کلی در دستگاه های سانترال فوروارد یا انتقال تماس با سه روش انجام می گیرد.
ترانسفرانتقال تماستغییر مسیر تماس
در روش اول که به صورت دستی نیز انجام می شود کاربر می تواند با فشار دادن دکمه ی ترانسفر روی گوشی تلفن خود به راحتی تماس را به یک داخلی یا خط شهری و موبایل ترانسفر نماید.
در روش فوروارد نمودن تماس ها که کاملاً اتوماتیک می باشد می توانیم از طریق انجام تنظیمات مختلف در نرم افزار برنامه ریزی سانترال پاناسونیک، تماس ها را به داخلی های دیگر انتقال دهیم.
انتقال تماس در سانترال پرظرفیت TDA و TDE نیز خودش به دو دسته تقسیم می شود.
فوروارد تماس های وارد شده از خطوط شهری
فوروارد تماس های برقرار شده از طرف داخلی های مرکز به یک داخلی دیگر 
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
نحوه اجرای فوروارد تماس در سانترال پرظرفیت از طریق نرم افزار
برای فوروارد نمودن تماس های وصل شده از خطوط شهری به دستگاه سانترال می توانیم از قسمت ۲-۱۰ نرم افزار یعنی تعیین مسیر تماس های وارد شده به خطوط شهری استفاده نماییم.
در قسمت ۲-۱-۴ یعنی همان FWD/DND که مخفف فوروارد/ حالت مزاحم نشوید می باشد، می توانیم تمامی عملیات مربوط به فوروارد نمودن تماس های وارد شده از خطوط شهری و داخلی سانترال را انجام دهیم.
تصویر زیر مربوط به ۲-۱-۴ و قسمت های مختلف آن می باشد که در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد.

برای انتقال تماس در سانترال پرظرفیت سری TDA و TDE در قسمت Extension Number شماره ی داخلی که قصد داریم تماس های وارد شده به آن را به یک داخلی دیگر فوروارد نماییم را انتخاب می کنیم.
اگر قصد داشته باشیم تماس های وارد شده از خطوط شهری به این داخلی را به داخلی دیگری انتقال دهیم از قسمت call from co و اگر قصد انتقال تماس های وارد شده از داخلی های دیگر را داشته باشیم از call from extension استفاده می کنیم.
با توجه به اینکه معمولاً در شرکت ها و سازمان ها افراد با داخلی مورد نظر قصد برقراری ارتباط را دارند، از انتقال تماس ها در این حالت کمتر استفاده می شود.
البته در مواردی که تعداد داخلی ها و بخش های یک سازمان بسیار زیاد باشند قابلیت فوروارد تماس در سانترال پرظرفیت نیز می تواند کارایی مناسبی برای پاسخ دادن به تمامی تماس ها در هر بخش داشته باشد.
به طور مثال اگر یک کارمند به هر دلیل مدتی در میز کار خود حضور نداشته باشد، می توان تماس های وارد شده به داخلی آن را به یک داخلی دیگر فوروارد نمود.
پس از انتخاب شماره ی داخلی مورد نظر اگر قصد داشته باشیم تماس های وارد شده از خطوط شهری را به یک داخلی دیگر در سانترال TDA پاناسونیک انتقال دهیم باید در بخش اول حالت پاسخ دهی به تماس را از بین FWD و DND یا همان حالت مزاحم نشوید انتخاب نماییم.
با انتخاب DND هیچ تماسی از طرف خطوط شهری به داخلی انتخاب شده وارد نمی شود.
گزینه ی OFF نیز در این قسمت برای غیرفعالسازی تنظیمات انجام شده و وارد شدن تمامی تماس ها به داخلی مورد نظر استفاده می شود.
در ادامه در مورد حالت های مختلف دایورت تماس توضیح خواهیم داد.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
تعیین دسترسی به خطوط شهری بعد از فوروارد تماس ها
بعد از عملیات فوروارد تماس به خطوط شهری که برای آن ها باید حتما از کد دسترسی به خطوط شهری که معمولا ۹ می باشد، باید دسترسی داخلی که تماس آن به خط شهری یا موبایل منتقل شده است را برای استفاده از خطوط شهری فعال نماییم.
یعنی یک داخلی برای اینکه بتواند تماس را به خطوط شهری یا موبایل منتقل نماید باید به یک یا چند خط شهری برای اینکار دسترسی داشته باشد.
برای دسترسی به خطوط شهری ابتدا باید داخلی را در قسمت ۱-۱-۴ نرم افزار در یک کلاس مشخص قرار داد.
سپس برای آن کلاس در قسمت ۱-۷-۲ و در سربرگ دوم یعنی CO & SMDR در ستون های مختلف قابلیت ترانسفر یا فوروارد را بر روی حالات Enable قرار دهیم.
برای آگاهی بیشتر از تنظیمات حالت DND و نوع کاربرد آن و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد سناریو های مختلف برای فوروارد تماس ها، می توانید از پکیج جامع آموزش سانترال TDA و TDE و پکیج مقدماتی آموزش سانترال TDA و TDE استفاده نمایید.
بررسی حالت های مختلف برای فوروارد تماس های وارد شده
برای انتخاب کردن FWD Mode باید از بین گزینه هایی که در تصویر زیر مشاهده می کنید یک مورد را با توجه به نیاز سازمان انتخاب نماییم تا تماس ها با تبعیت از آن به داخلی مورد نظر که در قسمت آخر مشخص شده است، منتقل شوند.

در انتقال تماس در سانترال پرظرفیت سری TDA و TDE اگر بخواهیم همه ی تماس های خط شهری به داخلی مد نظر منتقل شوند باید گزینه ی FWD All را انتخاب نماییم.
در صورتی که قصد داشته باشیم تماس های وارد شده از  طرف خطوط شهری فقط در زمان مشغول بودن داخلی منتقل شوند از گزینه FWD Busy استفاده می کنیم.
اگر FWD N/A یا همان NO ANSWER را انتخاب نماییم در صورتی که داخلی مد نظر توانایی پاسخگویی به تماس های وارد شده را نداشته باشد، آن تماس از طرف خطوط شهری به داخلی که در اینجا مشخص شده است منتقل می شود.
گزینه ی چهارم برای فوروارد تماس در سانترال پرظرفیت نیز برای حالتی است که داخلی یا در حالت برقراری تماس و مشغول باشد و یا اینکه به دلایل مختلف پاسخی به تماس وارد شده داده نشود.
از میان گزینه های این قسمت اگر قصد داشته باشیم هیچ تماسی از طرف مشتریان برای شرکت و سازمان از دست نرود، بهترین گزینه انتخاب FWD Busy N/A می باشد تا در صورت مشغول بودن و یا عدم پاسخگویی، یک داخلی دیگری به تماس مشتریان پاسخ دهد.
برای فوروارد نمودن تماس ها از طرف داخلی های مرکز تلفن نیز می توانیم همین مراحل را انجام دهیم.
مشخص کردن مدت زمان انتظار برای فوروارد تماس ها در صورت عدم پاسخگویی
در انتها یک تایمر مهم برای مشخص کردن زمان عدم پاسخگویی به تماس ها قرار گرفته است که به صورت پیش فرض روی ۱۵ ثانیه قرار گرفته است.
این به آن معناست که در صورتی که داخلی مد نظر نتواند تا ۱۵ ثانیه تماس های وارد شده از طرف خطوط شهری یا دیگر داخلی ها را پاسخ دهد، تماس وارد شده برای پاسخگویی به یک داخلی دیگر منتقل می شود.
اگر به قسمت ۱-۱-۴ نرم افزار مراجعه نموده و سربرگ آخر یعنی FWD/DND را انتخاب نماییم می توانیم اطلاعات مربوط به فوروارد نمودن داخلی ها که در بخش قبلی به آن اشاره نمودیم را به طور کامل مشاهده کنیم.
این سربرگ حالت کلی داشته و فقط می توانیم اطلاعات و تنظیمات مربوط به فوروارد تماس در سانترال پرظرفیت تمامی داخلی ها که در قسمت ۲-۱-۴ انجام می شود را مشاهده کنیم و توانایی تغییر آن ها را نخواهیم داشت.
تغییر مسیر تماس در شیفت های کاری
با توجه به اینکه در شیفت های مختلف وضعیت پاسخگویی به تماس ها می تواند متفاوت باشد، باید از قابلیت فوروارد در تمامی شیفت ها به بهترین شکل ممکن استفاده نماییم.
یعنی ممکن است یک داخلی در شیفت روز هیچ فورواردی نداشته باشد اما با پایان یافتن زمان شیفت کاری و ترک کردن محل کار، تمامی تماس ها به یک داخلی دیگر مانند نگهبانی وصل شوند.
این در حالی است که برای مشاهده ی وضعیت فوروارد داخلی ها در قسمت ۲-۱-۴ باید تک تک داخلی ها را انتخاب نماییم.
با توجه به اینکه در قسمت ۲-۱-۴ نمی توانیم تنظیمات مربوط به فوروارد داخلی ها در شیفت های مختلف را انجام دهیم، باید از سربرگ دوم یعنی Intercept Destination استفاده کنیم.
همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید با کلیک کردن روی این سربرگ می توانیم برای شیفت های مختلف کاری، فوروارد داخلی ها را انجام دهیم.

برای هر دو حالت اشغال بودن داخلی یا عدم پاسخگویی به تماس وارد شده می توان این تغییر مسیر را اعمال نمود.
اگر از حالت N/A استفاده نماییم می توانیم در سربرگ بعدی همین قسمت، زمان زنگ خوری و یا عدم پاسخگویی هر داخلی برای فوروارد شدن تماس در تایم های مختلف کاری را انتخاب نماییم.
البته این نکته را در نظر داشته باشید که از میان فوروارد تماس در سانترال پرظرفیت در قسمت ۲-۱-۴ و Intercept Destination در این سربرگ فقط یک حالت می تواند فعال باشد.
با توجه به اینکه حالت فوروارد به Intercept Destination ارجحیت دارد، در صورتی که بخواهیم برای شیفت های کاری انتقال تماس را فعال نماییم باید حالت انتقال تماس در سانترال پرظرفیت سری TDA و TDE را برای داخلی مربوطه غیرفعال کنیم.
بیشتر بیاموزیم در آپارات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید