Trunk چیست و در مرکز تلفنها چه کاربردی دارد؟
تا این بخش از آموزش ما سه تا از نرمافزارهای مورد نیاز شما را معرفی کردیم و گفتیم که برای ارتباط با سیستم عاملی که مرکز تلفنمان روی آن نصب شده یا در واقع لینکوس خود میتوانیم از این نرمافزارها استفاده کنیم.
آنچه در این مقاله می خوانید:
Trunk چیست و در مرکز تلفنها چه کاربردی دارد؟بخش اول: مروری بر نرم افزار Mobaxtermبخش دوم: مفهوم Trunkبخش دوم: inbound و outbound
نرمافزارهایی هست که قطعاً مورد نیاز شماست برای اینکه بتوانید به محیط ترمینال لینوکس وصل شوید یا فایلها و فولدرها را بر روی لینوکس خود مشاهده کنید. در این بخش از آموزش قصد داریم در رابطه با مفهوم ترانک صحبت کنیم. اینکه ترانک در مرکز تلفنها به طور کلی چه کاربردی دارد و چرا ما باید از ترانک استفاده کنیم.
بخش اول: مروری بر نرم افزار Mobaxterm
آخرین بخشی را که در مورد آن صحبت کردیم که در واقع پروتکل SSH و پروتکل FTP بود و نرمافزار Mobaxterm را هم به شما معرفی کردیم که نرمافزار بسیار خوبی جهت اتصال به محیط لینوکس می باشد ، و گفتیم که به راحتی میتوانید user pass ها را در آن سیو کنید.
در بخش قبلی، ما به مرکز تلفن ۱۹۲.۱۶۸.۲۰.۲۲۵ در واقع SSH زدیم و یوزر آن root بود و پورت آن هم ۲۲ بوده است.
وقتی دبل کلیک کنیم مستقیم به لینوکسمان وصل میشود و نیازی به وارد کردن مجدد user pass نیست.
اما اگر بخواهیم این کار را با putty انجام دهیم دقت کنید باید دوباره IP را وارد کنیم open را بزنیم و بعد روت سپس اینتر و بعد پسورد را وارد کنیم که یک مقدار سرعت کار را کاهش میدهد.
پیشنهاد من نرمافزار Mobaxterm هست که یک نرمافزار بسیار کاربردی هست. این نرمافزار قادر است user و passwordها را سیو کند و به همین راحتی ما میتوانیم وارد محیط log استریسک هم بشویم.
این محیط استریسک ما هست جایی که میتوانیم log ها را هم به صورت لحظهای ببینیم و هم کدهای استریسک خود را اجرا کنیم.
در بخشهای مختلف ما به اینجا نیاز داریم و به شما نشان خواهیم داد که به چه صورتی میباشد. اگر به خاطر داشته باشید گفته شد که با همین نرمافزار میتوانیم به فایلها و فولدرهای لینوکس خود هم متصل شویم.
آیپی ۱۹۲.۱۶۸.۲۰.۲۲۵ که در اینجا سیو داریم. زمانی که بر روی آن دابل کلیک کنیم یک صفحهای را برای ما باز میکند و در آن واحد وصل میشود.
به طور کلی کارکردن با این نرمافزار راحتتر و بهتر است و یک قابلیت بسیار خوبی که دارد این است که دیگر نیازی به نرمافزارهایی مانند نوت پد پلاس پلاس یا ویرایشگرهای حرفهای دیگر نیست.
مثلاً اگر بخواهیم یک فایلی را باز کنیم بر روی آن دبل کلیک میکنیم. من در اینجا نرمافزارهای مختلف را نصب کرده ام به عنوان مثال از نرم افزار نوت پد پلاس پلاس استفاده می کنیم، در اینجا فایلهای PHP را مشاهده می نمایید.
زمانی که فایل را با دبل کلیک باز کنیم وارد محیط برنامهنویسی خودش میشویم Moba Text Editor که خودش یک نرمافزار ادیتور برای اینکار دارد که نرمافزار خوبی به شمار می رود. کدها را میشناسد با رنگهای مختلف نشان میدهد و هر جا که لازم باشد میتوانید از این نرمافزار استفاده کنید و دیگر نیازی به نصب نوت پد پلاس پلاس هم نیست.
بخش دوم: مفهوم Trunk
به سراغ Trunk میرویم و یک پیج میسازیم. ما قرار است در رابطه با مفهوم Trunk صحبت کنیم. همانطور که از اسم ترانک پیداست قطعاً یک مسیر است. شما فرض کنید که مرکز تلفنی را دارید و یک مرکز تلفن هم در جای دیگر دارید. فرض کنید که یکی از مرکزتلفنها ایزابل هست و دیگری مرکز تلفن مخابرات یا پاناسونیک باشد که فرقی نمیکند.
در دنیای مرکز تلفنها یا سیستم تلفنها زمانی که شما بخواهید ارتباط یک مرکز تلفن را با یک مرکز تلفن دیگر برقرار کنید یعنی یک تماسی را بفرستیم و یک تماسی را بگیریم که در واقع ارتباط ما به این شکل است. کلاً ارتباط با ما با دنیای بیرون یعنی با دنیای خارج از شبکه مخابراتی خودمان از طریق ترانک انجام میشود.
حال چه بخواهیم تماسی را بفرسیتم و چه بخواهیم تماسی را بگیریم که این مفهوم ترانک است. در تمام مرکز تلفنها به این صورت است و تفاوتی ندارد. یک سری عنوانهای دیگر هم هست که رفته رفته بیشتر در مورد آنها صحبت میشود.
پس مفهوم ترانک چیست؟ ترانک مسیری برای تماسهای ورودی یا خروجی به مرکز تلفن ما است و مرکز تلفن مقابل میتواند مخابرات باشد یا هر مرکز تلفن کوچک یا بزرگ دیگری که میتواند کم ظرفیت، پرظرفیت و یا هر چیز دیگری باشد.
به این مسیری که برای تماسهای ورودی و خروجی برقرار میشود ترانک گفته میشود. ترانک میتواند یک ترانک آنالوگ باشد مثلاً خطهای شهری خانگی، خطهای شهری که آنالوگ هست با زوج سیم به مرکز تلفن شما وصل میشود آن هم یک ترانک است تفاوتی نمیکند. اما یک ترانک آنالوگ محسوب میشود.
همزمان شما یک تماس ورودی یا خروجی دارید، یعنی روی آن سیمی که مخابرات به شما تحویل داده است دوتا تماس به طور همزمان ندارید. یا به عنوان مثال نصبهای جدید آمده است که ترانکهای سیپ هست که تعریف آنها متفاوت است.
راهاندازی آنها و بسترشان در کل متفاوت است و موارد دیگر که کمی جلوتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. در این مرحله لازم است بدانید که ترانک مسیری است برای تماسهای ورودی و خروجی.
مفاهیمی که ما قرار است به شما توضیح دهیم اگر مربوط به ایزابل باشد و مختص ایزابل باشد، بر روی آنها تاکید میشود. به عنوان مثال وقتی گفته میشود ترانک این در مورد تمام مرکزتلفنها هست. ما در پاناسونیک و مرکزتلفنهای سیسکو هم ترانک داریم یا هر مرکز تلفنی که گفته میشود فرقی نمیکند.
حال نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که در یک ترانک میتواند یک تماس باشد و یا تعدادی تماس همزمان به صورت ورودی و خروجی باشد. وقتی گفته میشود یک تماس همزمان یعنی آن یک تماس میتواند تماس ورودی باشد یا خروجی.
پس داخل یک ترانک میتواند یک تماس یا تعداد بیشتری تماس باشد که این موضوع به نوع برنامهریزی شما یا به نوع سرویسی که شما تحویل گرفتهاید بستگی دارد. مثلاً شما یک سرویسی را تحویل گرفتهاید که یک مسیر ورودی یا خروجی دارد و یا ممکن است تعداد زیادی باشد.
به عنوان مثال سیپ فونهای مخابرات که یک تماس ورودی یا خروجی به شما میدهد اما حداقل سیپ ترانک ۳۰ تا است یعنی شما میتوانید ۳۰ تماس ورودی یا خروجی داشته باشید. نوع تعریف ترانک متفاوت است.
به عنوان مثال شما ترانک را در پاناسونیک میتوانید دقیقاً اختصاص دهید و خودتان میتوانید آن را تعریف کنید اما نحوه تعریف ترانک در مرکز تلفن ایزابل یا سیستم تلفن ویپ ایزابل کاملاً متفاوت است.
بخش دوم: inbound و outbound
پس این ترانک ما هست و ما میتوانیم بر روی این ترانک تعدادی تماس همزمان ورودی یا خروجی داشته باشیم. روی مرکز تلفن ایزابل تا این مرحله و طبق چیزهایی که بلد هستیم به تماسهایی که وارد مرکز تلفن میشوند inbound گفته میشود و تماسهایی که خارج میشوند outbound گفته میشود.
رنگهای آبی به مرکز تلفن سمت چپ مربوط است در واقع به مرکز تلفن ایزابل مربوط است. به طور مثال تماسی که از ایزابل خارج میشود و در outbound است به inbound پاناسونیک میرود.
نکته مهمی که وجود دارد و باید در نظر داشته باشید این است که چیزی که در رابطه با inbound وoutbound به شما گفته شد با در نظر گرفتن دانشی است که تا این مرحله دارید. یک مقدار که جلوتر برویم این تعریف متفاوت است و نمیشود این تعریف را برای آن مطرح کرد و میتواند تعریفی غیر از این داشته باشد.
یعنی تماسهای وروی میتواند به inbound مرتبط نباشد. اما شما فعلاً تا این مرحله به این صورت در نظر بگیرید. زمانی که جلوتر برویم قطعاً اطلاعات شما بیشتر میشود و دقیقاً متوجه خواهید شد که در این مرحله ما در رابطه با چه موضوعی صحبت میکردم.
پس ایزابل برای ارتباط با دنیای بیرون از ترانک استفاده میکند و بر روی ترانک ما میتوانیم چند لاین داشته باشیم. هر لاین یک تماس ورودی یا خروجی محسوب میشود که به آن چنل هم میگوییم و میتوانیم تعداد لاین مختلفی را بر روی ترانک داشته باشیم که این امر به سرویسی که شما تحویل گرفتهاید و راهاندازی کردهاید بستگی دارد.
گفته شد که تماسهای ورودی را با inbound و تماسهای خروجی را با outbound میشناسیم. پس تا این مرحله یاد گرفتیم که وقتی گفته میشود inbound یعنی تماسهایی که وارد مرکزتلفن ما میشود و outbound یعنی تماسهایی که از مرکز تلفن خارج میشود.
وقتی که یک کاربر تلفن را برمیدارد و یک شمارهای را شمارهگیری میکند در واقع از ترانک استفاده میکند و تماس از مرکز تلفن خارج میشود و به روی outbound میرود.
زمانی که مشتری به یکی از خطهای شرکت زنگ میزند تماس از سمت مخابرات به سمت مرکز تلفن ما ارسال یا هدایت میشود و وارد inbound ما میشود یعنی در تماسهای ورودی مرکز تلفن ایزابل قرار میگیرد. این کل مطلبی است که تا این مرحله گفته شد.
حال به روی خود مرکز تلفن ایزابل میرویم و محیط وب را بررسی میکنیم. این محیط ایزابل ما یا همان محیط گرافیکی است. در قسمت PBX وPBX Configuration گفتیم که تمام تنظیمات یا اکثر تنظیمات مرکز تلفن ما در این بخش انجام میشود.
سومین گزینه outbound routes هست. البته این مرکز تلفنی که ما با آن کار میکنیم نسخه ۲۰۱۷ است. گزینههای نسخههای ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ یک مقداری اضافه و جابهجا است و تفاوت آنها در این است. به عنوان مثال گزینه inbound کمی پایینتر قرار دارد.
ولی نوع کانفیگ و تنظیماتی که انجام میدهیم یکسان است و فرقی نمیکند. اینجا ترانک را داریم که تنظیمات ترانک در این قسمت انجام میشود. تنظیمات outbound یا تماسهای خارجی در واقع تماسهایی که از مرکز تلفن قرار است خارج شود در این بخش انجام میشود و inbound تماسهایی هست که قرار است به مرکز تلفنمان وارد شود و در این قسمت انجام میشود.
حال به سراغ ویدئوی بخش بعدی میرویم که قرار است با این مفاهیم بیشتر آشنا شویم و کار کنیم.
ttttttttttttttttttttttt
Announcement چیست و چه کاربردی در مرکز تلفن دارد؟(جلسه ۴۹)
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Announcement و کاربرد آن در مرکز تلفن ایزابل
تصمیم داریم که در این بخش از آموزش در رابطه با Announcement صحبت کنیم. این که Announcement چه هست و در مرکز تلفن ایزابل چه کاربردی را دارد.
آنچه در این مقاله می خوانید:
Announcement و کاربرد آن در مرکز تلفن ایزابلکاربرد Announcementتنظیمات Announcementاجرای Announcement
توضیحات اولیه
ابتدا دوستان به روی مرکز تلفن ایزابل برویم. مرکز تلفن ۲۰.۲۰۰ و در رابطه با Misc Application ها و Misc Destination ها صحبت کردیم و Announcement را هم به صورت اولیه به شما معرفی کردیم.
گفتیم که Announcement مشابه IVR اکستنشن ندارد و روی تنظیمات شما نمیتوانید Extension Number را لحاظ کنید. گفتیم که بخشهایی از نرمافزار که Extension ندارند را میتوانیم از Misc Application کمک بگیریم و یک Extension خاصی را به آن اختصاص دهیم.
پکیج جامع مرکز تلفن ایزابلکاربرد Announcement
Announcement چهکار میکند؟ دوستان Announcement یک نسخه اولیه از IVR است و یک پیغامی را میتواند پخش کند و هیچ عددی را دریافت نمیکند. یعنی ما میتوانیم با IVR یک Announce را بسازیم اما با Announce نمیتوانیم یک IVR کامل را طراحی کنیم.
پس ما میتوانیم بگوییم که Announcement یک پیغامی را پخش کند اما عددی را نمیتواند از تماسگیرنده دریافت کند یا Short Codeها دیگر در Announcement نیستند و میتوان گفت که فقط برای پخش یک پیغام خاص یا اطلاعرسانی هست.
مثلاً اینکه آدرس شرکت فلان جا است یا تایم اداری به پایان رسیده است لطفاً از طریق راههای زیر با ما در ارتباط باشید یا پیغامهای دیگر که در شرایط خاص میتوانیم از آن استفاده کنیم. مثلاً قبل از اینکه تماسگیرنده به saf وصل شود میتوانیم یک پیغام خاصی را برای او پخش کنیم.
اینجا نیازی به استفاده از IVR نیست میتوانیم از Announcement استفاده کنیم. چنین کاربردهایی را در مرکز تلفن دارد. پس جاهایی که ما فقط میخواهیم اطلاعرسانی خاصی را داشته باشیم میتوانیم از Announcement کمک بگیریم.
تنظیمات Announcement
یک Description میتوانیم برای آن بسازیم مثلاً در مورد تایم کاری روز است. میخواهیم یک پیغامی را در اینجا انتخاب کنیم.
حال نحوه انتخاب آن پیغام دقیقاً مشابه IVR است. یعنی شما باید وارد System Recording شوید و بر اساس پارامترهایی که در چندین بخش قبل در مورد آنها صحبت کردیم پیغام خود را آپلود کنید و اینجا انتخاب کنید. ما از قبل یک پیغامی با نام PBX Shop-pcm-8000-16 را آپلود کردیم.
اینجا میتوانیم آن را انتخاب کنیم و بعد میگوید که آیا میخواهید Repeat بشود یا خیر و تعداد آن را میتوانیم مشخص کنیم. سه گزینه دیگر هم داریم که جزئی از تنظیمات آن است مثلاً گزینه Allow Skip گزینه مهمی است که میگوید اجازه بدهید که با هر کلیدی که کاربر یا تماس گیرنده فشار داد تماس را رد کند و به مرحله بعد یعنی Destination برود.
این را هم به یاد داشته باشید که در Announcement هم میتوانید پیغام را آپلود کنید و برایتان در اینجا بخواند و هم میتوانید در قسمت پایین در قسمت Text یک Text را برای آن بنویسید و اینجا برای تماسگیرنده بخواند و پخش کند. قاعدتاً پیغام اگر ضبط شود بهتر است و آن Text هم مطالب در واقع Language اینجا گذاشته را میشناسد.
یعنی من اگر Recording را روی حالت None بگذارم و هیچ Announce نباشد Language فعال میشود و میتوانیم زبان را انتخاب کنیم و متن خود را بنویسیم تا آن بخواند. اما برای زبان فارسی بهتر است که پیغام خود را ضبط کنیم و در گزینه Recording پیغام خود را انتخاب کنیم و بگوییم که بعد از اینکه پیغام پخش شد به کجا برود.
یعنی Announcement یکی از بخشهایی است که دو مرحلهای است. یعنی پیغامی را اطلاعرسانی میکند و بعد باید به جایی وصل شود. یا مثلا باید Terminate شود تماس قطع شود یا Hang Up شود.
یا به یک Extension خاصی یا به یک گروه یا saf یا یک IVR یا به یک مرکز تلفن دیگر و یا هر چیز دیگری که در این سناریو مدنظر شما است وصل شود.
پس میتوانیم بعد از آن یک Destination را هم مشخص کنیم. مثلاً بگوییم به Extension 500 برود. الان چهکاری انجام دادیم؟ یک Announcement را ساختیم و یک اسم برای آن در نظر گرفتیم و گفتیم که این پیغام یا فایل صوتی را پخش کن.
قسمت Text غیر فعال است چون فایلصوتی را انتخاب کردیم. بعد هم گفتیم که به Extension 500 وصل شود.
اجرای Announcement
حال این Announce را چگونه میتوانیم اجرا کنیم؟ Announcement در هر کجای مرکز تلفن ما که کمبوباکس Destination داشته باشد قابل انتخاب است. مثلاً میتوانیم در Inbound Route خود یعنی تماسهای ورودی Announce خود را انتخاب کنیم.
قبلاً به IVR فرستاده بودیم و گفته بودیم که مثلاً عدد یک را گرفت به فروش وصل شود و عدد ۲ به پشتیبانی وصل شود.
در اینجا میتوانیم به Announcement بیاییم. روی Announcement که قرار بگیریم دیگر عدد را نمیتواند بگیرد و به جایی وصل نمیکند و Short Code ها غیرفعال هستد. در اینجا Day را Submit کنیم و در نهایت Apply کنیم.
حال اگر یک تست بزنیم دقیقاً پیغام Announce پخش میشود. حال از کجا باید متوجه شویم. بعد از اینکه پیغام تمام شود قاعدتاً باید ۵۰۰ زنگ بخورد.
یعنی دیگر Tim Mode و Invalid هم ندارد در جا وصل شد. یعنی پیغام پخش شد و درجا به ۶۷۲۴۱ وصل شد. از اینجا متوجه میشویم که Announce در حال اجرا است. روی Log هم میتوانیم ببینیم که این را برعهده شما میگذارم.
حال زمانی هست که من با داخلی که دارم مثلاً ۵۰۰ میخواهم Announce را شمارهگیری کنم و ببینم که روی Announce چه پیغامی داریم. به عنوان مثال نمیخواهم روی Inbound بگذارم و از طریق تماس میخواهم یک Extension خاصی را به آن اختصاص دهم. هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
این در واقع به بخش قبلی مربوط است و طبق توضیحی که در همین ویدئو دادیم میتوانیم خیلی راحت روی Misc Application یک Feature Code بسازیم. گفتیم که در Misc Application با هر شمارهای میتوانیم یک Feature Code بسازیم. بهعنوان مثال در Description گفتیم ۶۶۴ را نمیتوانیم بگذاریم چون قبلاً گذاشتیم و ۶۶۵ را انتخاب میکنیم.
اگر در قسمت Feature Code عدد ۶۶۴ را بزنیم به ما اخطار میدهد و میگوید قبلاً انتخاب شده است. همچنین عددی مثل ۵۰۰ یک داخلی است و یک Extension Number است و نمیتوانیم بگذاریم. ۶۶۵ مشکلی ندارد و OK است Enabled شود و به Announce برود سپس Submit و Apply کنیم.
حال با این داخلی میتوانیم ۶۶۵ را خیلی راحت شمارهگیری کنیم. پس از تماس Announce پخش میشود.
پس اگر بخواهیم یک پیغامی را جهت اطلاع رسانی در هریک از بخشهای مرکز تلفن استفاده کنیم میتوانیم از Announcement کمک بگیریم. و هریک از داخلیها با این Short Code ساخته شده میتوانند پیغام را گوش کنند و هم مانند Extension های دیگر تماسی را به آن وصل کنند.
مثلاً یک فردی با شرکت تماس گرفته است و منشی برای اینکه هر بار آدرس شرکت را برای آنها نخواند میگوید یک لحظه گوشی و تماس را به شماره ۶۶۵ در واقع Transfer میکند یعنی به داخلی ۶۶۵ وصل میکند. ۶۶۵ چیست؟ یک Misc Application است که بعدش یک Announce را اجرا میکند.
یعنی یک پیغامی را پخش میکند. پس ما میتوانیم تماسهای خود را به هریک از این Extension هایی که میسازیم مشابه داخلیهای دیگر روی Soft Phone ها و IP Phone ها انتقال دهیم.
پس در این بخش ما هم Misc Application را مرور کردیم و هم Announce را آموزش دادیم. با IVR هم میتوانیم خیلی راحت Announce را بسازیم.
فقط باید IVR را کمی محدود کنیم یعنی Direct Dial نداشته باشد و آن را روی گزینه Disable بگذاریم و Timeout و Invalid آن را هم Disable کنیم و به آن هیچ Short Code هم اختصاص ندهیم. این هم یک IVR میشود که برای ما همان کار Announce را انجام میدهد.
بقیه مباحث را بهعهده خودتان میگذارم تا کار کنید و مسلط شوید. به سراغ بخش بعدی آموزش برویم.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سانترال ، ویپ و شبکه با ما همراه باشید…
ttttttttttttttttttttttt
مرکز تلفن چه ویژگیهایی دارد ؟!
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
با افزایش جمعیت و افزایش خطوط تلفن نیاز به ساخت دستگاهی جهت کنترل خطوط تلفن و هدایت تماسها به مقصد های متعدد احساس گردید. در ابتدا دستگاهی جهت اتصال خطوط تلفن ابداع شد که توسط نیروی انسانی کنترل و هدایت می گردید. این دستگاه در نزدیک ترین محل به منازل و ادارات نصب می شد و تنها کار این دستگاه اتصال خطوط تلفن از یک زوج سیم توسط نیروی انسانی بود. اما با افزایش تعداد خطوط این دستگاه مشکل شرکت ها و افراد را حل نمی کرد ، تا اینکه دستگاه های سانترال وارد بازار شد. دستگاه سانترال یا مرکز تلفن می تواند مانند یک مخابرات کوچک داخل سازمان ها ، شرکت ها، بیمارستان ها، هتل ها و … در دسترس عموم مخاطبان داخلی قرار گرفته و هر کدام از آنها به خوبی از آن استفاده کنند.
آنچه در این مقاله می خوانید:
قابلیت سانترال یا مرکز تلفن سانترال های کم ظرفیتسانترال های پرظرفیتسانترال Panasonic TDA 100سانترال Panasonic TDA 200سانترال Panasonic TDA 600سانترال Panasonic TDA 620قابلیتهای مهم یک مرکز تلفنویژگیها و مزایای راهاندازی مرکز تلفن ویژگی ها :قیمت مرکز تلفن سانترالمفهوم contact center یعنی چه ؟!
دستگاه سانترال دارای چند خط شهری و چندین خط داخلی می باشد که می تواند به صورت خودکار و بدون دخالت نیروی انسانی ، تماسها را با توجه به شماره های گرفته شده بین خطوط شهری و داخلی هدایت نماید.
قابلیت سانترال یا مرکز تلفن
از قابلیتهای مهم سانترال میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
مدیریت تمامی تماسهای ورودی و خروجی بدون نیاز به اپراتور انسانیارتباط آسان بین داخلی هامحدود کردن استفاده از خطوط شهریایجاد تایمر برای گروه های مختلف جهت اسفاده از خطوط شهریارتباط آسان با سیستم های گویاامکان ارتقاء و افزایش امکاناتکاهش هزینه ارتباطی
نمونه های مختلف مرکز تلفن توسط شرکت های مختلف داخلی و خارجی وجود دارد. به عنوان مثال نمونه ای از مدل های سانترال به شرح زیر می باشد
PanasonicSiemensDigitronAvayaMicrotelCiscoAlcatelMitelEricssonSnomTeldatNortel
یکی از سانترال هایی که در ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد سانترال پاناسونیک است . سانترال های پاناسونیک به طور کلی به ۲ دسته تقسیم بندی می شود :
سانترال های کم ظرفیت
این سانترال ها معمولا ۳ الی ۸ خط شهری و ۸ الی ۲۴ خط داخلی دارند مانند سانترال های Panasonic TES 824 ، Panasonic TEA 308 و Panasonic TEM 824
سانترال پاناسونیک TEM824 / سانترال KX-TEM824 / سانترال پاناسونیک ۸۲۴
سانترال پاناسونیک ۸۲۴ / سانترال پاناسونیک KX-TES824 / سانترال ۸۲۴
سانترال های پرظرفیت
این سانترال ها معمولا ۸ الی ۶۴۰ خط شهری و ۱۶ الی ۹۶۰ خط داخلی دارند مانند Panasonic TDA 100 ، Panasonic TDA 200 ، Panasonic TDE 100 و Panasonic TDE 600
سانترال پاناسونیک TDE100 / سانترال KX-TDE100
سانترال پاناسونیک TDE600 / سانترال KX-TDE600
سانترال پاناسونیک TDA200 / سانترال KX-TDA200
سانترال پاناسونیک TDA100 / سانترال KX-TDA100
سانترال Panasonic TDA 100
این مرکز تلفن دارای ۷ جای کارت (Slot) می باشد، در صورتی که هر ۷ اسلت آن را کارت شهری ۱۶ خطی قرار دهیم می توانیم ۱۱۲ خط شهری از آن بگیریم. در صورتی که هر ۷ اسلت آن را کارت داخلی آنالوگ ۲۴ خطی قرار دهیم می توانیم ۱۷۶ خط داخلی از آن بگیریم.
در صورتی که ۵ اسلات آن را کارت داخلی دیجیتال قرار دهیم می توانیم با توجه به قابلیت، DXDP معادل ۱۶۰ داخلی دیجیتال داشته باشیم.
سانترال Panasonic TDA 200
این مرکز تلفن ها دارای ۱۰ جای کارت (Slot) می باشد، در صورتی که هر ۸ اسلت آن را کارت شهری ۱۶ خطی قرار دهیم می توانیم ۱۲۸ خط شهری از آن بگیریم.
در صورتی که هر ۸ اسلت آن را کارت داخلی آنالوگ ۱۶ خطی قرار دهیم می توانیم ۱۲۸ خط داخلی از آن بگیریم.
در صورتی که ۸ اسلت آن را کارت داخلی دیجیتال قرار دهیم می توانیم ۱۲۸ پورت داخلی دیجیتال از آن بگیریم که در صورت استفاده از قابلیت DXDP می توانید این تعداد را به ۲۵۶ داخلی افزایش دهید.
سانترال Panasonic TDA 600
این مرکز تلفن دارای ۱۱ جای کارت (Slot) می باشد، در صورتی که هر ۴۰ اسلت آن را کارت شهری ۱۶ خطی قرار دهیم می توانیم ۶۴۰ خط شهری از آن بگیریم.
در صورتی که هر ۲۷ اسلت آن را کارت داخلی آنالوگ ۲۴ خطی قرار دهیم می توانیم ۶۴۰ خط داخلی از آن بگیریم.
در صورتی که ۳۰ اسلت آن را کارت داخلی دیجیتال قرار دهیم می توانیم ۱۶ پورت داخلی دیجیتال از آن بگیریم که در صورت استفاده از قابلیت DXDP می توانید این تعداد را به ۹۶۰ داخلی افزایش دهید .
سانترال Panasonic TDA 620
این مرکز تلفن دارای ۱۱ جای کارت (Slot) می باشد، در صورتی که هر ۴۰ اسلت آن را کارت شهری ۱۶ خطی قرار دهیم می توانیم ۶۴۰ خط شهری از آن بگیریم . در صورتی که هر ۲۷ اسلت آن را کارت داخلی آنالوگ ۲۴ خطی قرار دهیم می توانیم ۶۴۰ خط داخلی از آن بگیریم . در صورتی که ۳۰ اسلت آن را کارت داخلی دیجیتال قرار دهیم میتوانیم ۱۶ پورت داخلی دیجیتال از آن بگیریم که در صورت استفاده از قابلیت DXDP می توانید این تعداد را به ۹۶۰ داخلی افزایش دهید .
با افزایش روز افزون استفاده از سانترال در سازمان ها، گروه فنی ISG به منظور سهولت در دسترسی افراد به آموزش های لازم برای نصب و نگهداری سانترال های پاناسونیک اقدام به تهیه سری پکیج های آموزشی با محتوای کاملا عملی و کاربردی و همچنین پشتیبانی ویژه نموده است.
قابلیتهای مهم یک مرکز تلفن
مرکز تلفن با توجه به تعاریف ارائه شده میبایست دارای قابلیت های مهم و اساسی باشد که بسته به نوع مرکز تماس و خدمات ارائه دهنده به مشتریان این قابلیت ها می تواند متنوع باشد.
در ادامه برخی از این قابلیت ها می پردازیم:
گروه بندی و ایجاد صف های مختلف: در مراکز تماس استفاده از صف و ایجاد گروه های مختلف کاری این امکان را به اپراتور ها می دهد تا در کمترین زمان ممکن ، طبق یک سیستم مدیریتی و برنامه پذیر نیاز مشتریان را دسته بندی کرده تا تماس گیرنده با هدایت سیستم و اتصال تماس به شخص مورد نظر و پاسخ دهنده هر چه سریعتر و راحت تر از امکانات سازمان و سیستم پشتیبانی و یا فروش آن استفاده کند. به این سیستم مدیریتی و هدایت کننده ، IVR چند سطحی نیز گفته میشود.مکان اعلام تعداد افراد درون صف: با استفاده از این قابلیت شخص تماس گیرنده میتواند از تعداد افراد درون صف خود با خبر شود.Callback : با استفاده از این قابلیت اپراتور در صورت unavailable بودن یا مشغول بودن خط خود بعد از login کردن و یا پایان مکالمه خود می تواند به آخرین فرد تماس گیرنده بصورت خودکار متصل گردد.گذاشتن پیغام: مشتری می تواند در صورت عدم پاسخ گویی اوپراتور پیغام صوتی بروی سیستم بگذارد.
همچنین سیستم های متنوع و مختلف ارائه شده برای گزارش گیری و مانیتور کردن تماس های ورودی و خروجی از جمله الزامات یک مرکز تماس است تا سوپروایزرها بتوانند میزان بهره وری سیستم و کارمندان خود را مورد بررسی قرار دهند. Cisco Contact center به خوبی این نیاز را پوشش داده است. با توجه به تمام نکات ذکر شده و تعریف های هر یک از دو مفهوم “مرکز تلفن ” و “سانترال های IP” می توان نتیجه گرفت اساس کار هر کدام بصورت جداگانه یک مفهوم خاص هستند.
ویژگیها و مزایای راهاندازی مرکز تلفن
از مزایای راه اندازی مرکز تماس میتوان به موارد زیر که بسیار مهم هستند اشاره نمود:
امکان استفاده در هر نقطه از دنیاراهاندازی سریعمدیریت آسانامکان تلفیق با سیستم سانترال سنتی
ویژگی ها :
صندوق صوتیانتقال مکالمهکنفرانس صوتی و تصویریمنوی صوتی گویا (IVR)قرائت خودکار متن برای مخاطبینضبط خودکار مکالماتفکس بر روی شبکه (FoIP)گزارشگیری از سیستمارسال پیامامکان اتصال به سرویسدهندگان خارجیامکان یکپارچهسازی
قیمت مرکز تلفن سانترال
مرکز تلفن ساز لحاظ قیمت به چند دسته تقسیم می گردند
کیفیتنوع گارانتیتست کامل سیستمخدمات پشتیبانی عالی
کیفیت ، گارانتی و خدمات پس از فروش عالی سیستم روی قیمت مرکز تلفن سانترال تاثیر بسزایی دارد که شرکتهای گوناگون سیستم های خود را با یکسال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پشتیبانی بسیار عالی به شما عزیزان عرضه می دارند .متخصصین شرکتهای فروش سانترال، قیمت حدودی را به صورت رایگان به اطلاع شما عزیزان میرسانند تا در صورت تمایل برای همکاری بیشتر با آنها تماس حاصل فرمایید .
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصان و کارشناسان فروش شرکتهای معتبر تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات بیشتری درباره ی انواع سانترال و قیمتهای هر کدام از آنها به دست آورید. همچنین لازم به ذکر است که قیمت سانترال تا حدود زیادی به نوع و قابلیت آن بستگی داشته و نمیتوان نرخ ثابت و مشخصی را برای آن تعیین نمود. همچنین شما عزیزان میتوانید به صورت آنلاین و از طریق وبسایت مربوطه از قیمت انواع سانترال سریعا مطلع شوید.
مفهوم contact center یعنی چه ؟!
Contact Center ها همان اپراتورهای زمان های گذشته هستند که به تماس های ورودی سازمان ها پاسخ میدادند و مسیر برقراری تماس ها را برای فرد تماس گیرنده مهیا می سازند ، با این تفاوت که تمام این پروسه بهصورت خودکار و هوشمند انجام می گیرد و با توجه به ظرفیت سیستم میتوان تماس از دست رفته و همچنین وقفه در انتظار و پاسخ گویی به تماس را تا حد امکان پایین بیاوریم. همچنین امکان تماس مستقیم و عدم انتظار در صف همراه با دور زدن اپراتور نیز وجود دارد.
سانترال های IP نیز همان سیستم های ارتباطی قدیمی Switchboard با تمام سیم های ارتباط دهنده ی دست و پاگیر و یا پاناسونیک های قدیم هستند که مدیریت تماس و کل سیستم ارتباطی را بر عهده دارند با این تفاوت که بسیار دقیق تر ، منعطف تر ، هوشمند تر ، سریعتر و قابل ارائه بر روی اینترنت به منظور کاهش هزینه و بهبود تماس صوتی و تصویری هستند. و با امکانات بسیار پیرفته و در دسترسی که در اختیار سازمان ها و کاربران قرار میدهند زمان و هزینه را به شدت کاهش میدهند.