همانطور که می دانید گروه متخصصین ما با استفاده از تجربیات خود در زمینه نصب و برنامه ریزی دستگاه های سانترال پاناسونیک و همچنین مشکلاتی که کاربران با مشاوران ما در میان گذاشته اند، یک پکیج آموزشی کامل سانترال tes824 را در برای شما عزیزان فراهم نموده است.
آنچه در این مقاله می خوانید:
بررسی انواع مختلف حالت های مربوط به کد ۴۱۴ در تعیین مسیر تماس ورودی سانترال ۸۲۴کد ۴۰۸ در تعیین مسیر تماس ورودی سانترال ۸۲۴کد ۴۰۰تلفن سانترال و بررسی انواع آنکد ۴۱۴ در تعیین مسیر تماس های ورودیحالت UCDکدهای مربوط به انتخاب حالت نرمالکدهای مربوط به انتخاب حالت نرمالکد ۴۰۹کد ۴۱۰ در تعیین مسیر تماس ورودی سانترال ۸۲۴تاخیر و وقفه در زنگ خوریکد ۴۰۵ در تعیین مسیر تماس ورودی سانترال ۸۲۴این مطلب نیز که در واقع بخشی از آموزش های ارائه شده در همین پکیج می باشد ما قصد داریم به بررسی چگونگی تعیین مسیر تماس ورودی سانترال ۸۲۴ بپردازیم.
در این مطلب ما تماس های ورودی را به دو بخش مختلف تقسیم نموده و ابتدا به بررسی کد ۴۱۴ و سپس کد ۴۰۸ می پردازیم.
بررسی انواع مختلف حالت های مربوط به کد ۴۱۴ در تعیین مسیر تماس ورودی سانترال ۸۲۴
با استفاده از کد ۴۱۴ می توانیم مشخص نماییم که یک تماس ورودی برای مرکز سانترال ما به کجا و کدام قسمت وصل شود.
با وارد نمودن این کد می توان از یک حالت نرمال استفاده نمود که این حالت انتقال تماس به کد ۴۰۸ می باشد.
وقتی از حالت نرمال برای کد ۴۱۴ استفاده می کنیم تمامی تنظیمات و حالت های مختلفی که برای کد ۴۰۸ در نظر گرفته ایم اجرا می شود.
اما اگر در صورتی که کد ۴۱۴ استفاده شده در حالت نرمال قرار نداشته باشد و بخواهیم تماس ما به یک داخلی ،گروهی از داخلی ها، یک کانال دیزا یا به یک مودم مرکزی، وصل شود و ارتباط ما با آن برقرار شود، باید از طریق برنامه ریزی دستگاه، تنظیمات مختلف مربوط به آن را اجرا نماییم.
با این کار می توانیم مشخص نماییم که کدام خط ها در چه ساعتی و به چه صورت برای پاسخگویی بهتر به خطوط مورد نظر ما وصل شوند.
کد ۴۰۸ در تعیین مسیر تماس ورودی سانترال ۸۲۴
در این مطلب قصد داریم با استفاده از کد ۴۰۸ به شما آموزش دهیم که کدام داخلی ها می توانند با وقفه یا بدون وقفه در زمان های مختلف کاری یا غیر کاری زنگ خوری داشته باشند.علاوه بر کد ۴۰۸ برای این کار باید از کد های ۴۰۹ و ۴۱۰ نیز استفاده نماییم.
پس به طور کلی می توان گفت ابتدا ما تنظیمات مربوط به کد ۴۱۴ را انجام می دهیم.
اگر حالتی که برای کد ۴۱۴ انتخاب شده بود روی حالت نرمال قرار داشت باید با استفاده از کد های ۴۰۸،۴۰۹ و ۴۱۰ تنظیمات مربوط به داخلی های مختلف انتخاب شده برای نحوه ی پاسخگویی به تماس ها را مشخص نماییم.
به این نکته نیز توجه داشته باشید که با استفاده از کد های ۴۰۵،۴۰۶ و ۴۰۷ می توان برنامه ریزی های مربوط به خطوط شهری را انجام داد.
برنامه ریزی این خطوط نشان می دهد که کدام داخلی ها و در چه زمانی می توانند به کدام خط شهری پاسخ دهند و به این خطوط برای برقراری ارتباط دسترسی داشته باشند.
زمانی که یک داخلی را برای خط شهری با استفاده از کد های مربوطه محدود می کنیم در واقع این داخلی را برای استفاده از این خط جهت برقراری ارتباط محدود نموده ایم و این موضوع هیچ محدودیتی در شماره گیری با استفاده از آن خط شهری برای داخلی مورد نظر ایجاد نمی کند.
محدود نمودن یک داخلی برای شماره گیری به موضوع TRS بر می گردد که آن را به صورت نرم افزاری در پکیج آموزشی توضیح داده ایم و در ویدیو های بعدی سایت آن را به صورت مفصل توضیح و داده و اجرا می کنیم.
در اینجا ما فقط قصد داریم مشخص نماییم که کدام داخلی ها، در چه زمانی به چه خطوطی دسترسی داشته باشند.
کد ۴۰۰
در تعیین مسیر تماس ورودی سانترال ۸۲۴ ،کد ۴۰۰ همانطور که در ویدیو های آموزشی قبلی سایت و همچنین مقالات مختلف اشاره شد مربوط به غیر فعال نمودن خطوط شهری در دستگاه های سانترال است که هیچ خطی به آنها متصل نیست.
برای این کار با استفاده از کد ۴۰۰ لازم است با استفاده از یک تلفن قابل برنامه ریزی مانند تلفن های ۷۷۳۰ وارد حالت برنامه ریزی دستگاه شویم.
تلفن سانترال و بررسی انواع آن
پس از ورود به حالت برنامه ریزی، کد ۴۰۰ را وارد می نماییم و سپس دو بار پشت سر هم دکمه ی اسپیکر را فشار می دهیم تا نام خط شهری همراه با وضعیت آن روی صفحه نمایش تلفن ظاهر شود.
هر کدام از خط ها که از آن ها استفاده نمی کنیم باید حالت آن ها را تغییر دهیم. برای اینکار با نمایش خط مورد نظر روی صفحه تلفن ابتدا دکمه ی AUTO-ANS و سپس دکمه ی کناری آن یعنی AUTO-DIAL را فشار می دهیم تا حالت این خطوط به DISSCONNECT تغییر کند.
این حالت و تنظیماتی که برای آن انجام می دهیم بیشتر برای تلفن های آنالوگی که از کلید ۹ برای وصل شدن به خطوط شهری استفاده می کنند کارایی دارد.
کد ۴۱۴ در تعیین مسیر تماس های ورودی
کد ۴۱۴ مشخص می کند که تماس های ورودی در طول روز به چه مسیری هدایت شوند.
این مسیر برای تماس های ورودی می تواند یک داخلی، یک گروه از داخلی ها یا همان گروه UCD ، مودم، صندوق صوتی یا به مهمترین بخش یعنی دیزا یا OGM مورد نظر هدایت شود.
برای اینکار ابتدا وارد حالت برنامه ریزی دستگاه می شویم. می توانید در ادامه ی مراحل قبلی از حالت برنامه ریزی خارج نشده و کد ۴۱۴ را وارد نمایید.
بعد از وارد نمودن این کد و فشار دادن کلید اسپیکر، مشاهده می شود که در حالت پیش فرض دستگاه سانترال تمامی خطوط در تمام زمان های مختلف روی حالت نرمال قرار دارند.
زمانی که کد ۴۱۴ روی حالت نرمال قرار داشته باشد، دستگاه سانترال از کد ۴۰۸ و تنظیمات مربوط به آن برای زنگ خوری تبعیت می کند و در واقع این تنظیمات را برای تماس های ورودی اجرا می کند.
یعنی اگر حالت یک خط با استفاده از کد ۴۱۴ را روی حالت نرمال که حالت پیش فرض دستگاه سانترال می باشد قرار دهیم، زنگ خوری داخلی ها و نحوه ی وقفه یا عدم وقفه در آن ها، به کد ۴۰۸ منتقل می شود.
در ادامه مطلب کد ۴۰۸ را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.
در هنگام استفاده از کد ۴۱۴ می توان با استفاده از دکمه ی AUTO-ANS به راحتی حالت های مختلف دیگری برای خطوط مورد نظر را انتخاب نمود.
گزینه اول ما DIL-Jack می باشد که با استفاده از آن می توان مشخص نمود که تماس ورودی از خط شهری ما به صورت مستقیم به جک یا همان شماره داخلی مورد نظر ما وصل شود.
در این حالت فقط این داخلی می تواند به تماس های ورودی از خط شهری ما پاسخ دهد و تمامی تماس ها به این داخلی هدایت می شوند.
حالت UCD
با توجه به اینکه در اینجا ما فقط می توانیم یک داخلی را برای پاسخ دهی مستقیم به خط شهری انتخاب کنیم اگر نیاز داشتیم که خط شهری ما به صورت مستقیم به گروهی از داخلی ها، وصل شود باید ابتدا از طریق تنظیمات مربوطه گروه داخلی را تشکیل داده و آن را به یک گروه UCD تبدیل نماییم.
با استفاده از کلید AUTO-ANS می توانیم روی حالت UCD برای خط شهری مورد نظر رفته و گروه UCD خود را انتخاب کنیم تا تمامی تماس های ورودی خط شهری مورد نظر به داخلی های انتخاب شده هدایت شوند. حالت دیزا
یکی دیگر از حالت های مهمی که در این جا می توان انتخاب نمود حالت دیزا یا OGM می باشد.
در اینجا می توانیم مشخص نماییم که تماس های ورودی خط شهری مورد نظر به کدام کانال دیزا وصل شده و OGM آن را نیز تعیین کنیم.
به طور مثال در اینجا با استفاده از کلید های دستگاه تلفن، OGM 1 را انتخاب می کنیم.
در واقع در این صورت هر کسی که از طریق خط شهری ۱ تماس بگیرد پیغام دیزا که OGM آن نیز شماره ۱ است برایش پخش می شود.
پس به طور کلی می توان گفت که با استفاده از کد ۴۱۴ می توان تماس های ورودی از یک خط شهری را به صورت مستقیم به یک داخلی وصل نمود و یا آن را به گروهی از داخلی های که تشکیل می دهیم هدایت کنیم.
علاوه بر این تماس ورودی خط شهری می تواند به حالت دیزا دستگاه وصل شده و پیغامی که ضبط شده و شماره ی آن را نیز تعیین نموده ایم، برای تماس گیرنده پخش شود.
در صورتی که حالت کد ۴۱۴ روی نرمال باشد نیز دستگاه از تنظمیات کد ۴۰۸ که در ادامه توضیح می دهیم استفاده می کند.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
کدهای مربوط به انتخاب حالت نرمال
اگر حالت نرمال را برای کد ۴۱۴ انتخاب نماییم دستگاه از تنظیماتی که ما برای سه زمان مختلف به آن می دهیم استفاده می کند. کد های مربوط به این سه زمان به صورت زیر هستند.
کد ۴۰۸: زنگ خوری در تایم روز یا همان زمان کاری
کد ۴۰۹: زنگ خوری داخلی های مختلف در زمان شب یا همان تعطیلی
کد ۴۱۰: زنگ خوری در زمان ناهار و استراحت
وقتی حالت روی نرمال باشد دستگاه تماس های دریافتی را با استفاده از تنظمیات مربوط به کد های بالا به داخلی های مورد نظر وصل می کند تا در ساعت های مختلف داخلی های خاصی بتوانند به تماس ها پاسخ دهند.
کدهای مربوط به انتخاب حالت نرمال
در تعیین مسیر تماس ورودی سانترال ۸۲۴ ، برای تنظیمات زنگ خوری داخلی ها در طول روز یا همان زمان کاری شرکت یا سازمان، می توان از کد ۴۰۸ استفاده نمود.برای این کد ابتدا باید وارد حالت برنامه ریزی دستگاه شویم. پس از این کار کد ۴۰۸ را وارد می کنیم.
در مقالات قبلی توضیحات کاملی درباره ی این کد و نحوه ی تعیین مسیر ورودی تماس های خطوط شهری در شیفت روز کاملاً توضیح داده شده است.
پس از وارد نمودن کد ۴۰۸ و فشار دادن دکمه ی اسپیکر، پیغام CO 1: #01: Enable ظاهر می شود. در این پیغام co نشان دهنده ی خط مورد نظر شهری است که می خواهیم تماس های ورودی آن را برای داخلی مد نظرمان تنظیم نماییم.
#۰۱ نیز نشان دهنده ی شماره جک مورد نظر است که می توان با استفاده از دکمه های مربوطه روی صفحه کلید تلفن، به راحتی شماره جک مورد نظر را انتخاب نمود.در اینجا می توان برای هر خط شهری مشخص نمود که یک داخلی در هنگام تماس آن خط شهری، زنگ بخورد یا خیر.
فعال یا غیر فعال نمودن این قابلیت برای خط شهری و داخلی مورد نظر از طریق دکمه ی auto-ans صورت می پذیرد. در حالت پیش فرض همه ی خطوط برای خط شهری روی حالت فعال یا همان Enable قرار دارند که در صورتی که بخواهیم در هنگام تماس یک خط شهری آن داخلی زنگ نخورد باید حالت آن را روی Disable بگذاریم.
کد ۴۰۹
کد ۴۰۹ نیز برای زمانی است که ما در کد ۴۱۴ حالت نرمال را انتخاب نموده ایم و می خواهیم برای شیفت شب، زنگ خوری داخلی های مختلف را مشخص نماییم.به طور مثال می توان برای شیفت شب یا وقتی که شرکت و سازمان تعطیل است تماس های ورودی را روی داخلی نگهبانی تنظیم نمود تا در صورت لزوم این قسمت مشتریان را راهنمایی نماید.
کد ۴۱۰ در تعیین مسیر تماس ورودی سانترال ۸۲۴
اگر در یک سازمان یا شرکت زمانی به عنوان ناهار و استراحت در نظر گرفته شود می توان به راحتی با استفاده از کد ۴۱۰ مشخص نمود که در این زمان تماس های ورودی خطوط شهری به کدام داخلی وصل شوند.
تاخیر و وقفه در زنگ خوری
اگر بخواهیم تماس ها در طول روز با یک وقفه به داخلی های مختلف وصل شوند می توان از کد ۴۱۱ استفاده نمود.زمانی که با استفاده از کد ۴۰۸ داخلی های مورد نظر برای پاسخگویی به خطوط شهری در طول روز را انتخاب نمودیم می توان با استفاده از کد ۴۱۱ یک وقفه زنگ خوری نیز برای آن ها مشخص نمود.
برای این کار بعد از وارد نمودن کد ۴۱۱ در حالت برنامه ریزی دستگاه، شماره خط و جک مورد نظر را انتخاب نموده و با استفاده از کلید AUTO-ANS می توانیم یکی از زمان های ۵،۱۰ یا ۱۵ ثانیه را به دلخواه انتخاب نماییم.
البته این حالت به صورت پیش فرض بر روی Immdtly یا همان فوری و بدون وقفه قرار دارد.برای اینکه شما بتوانید به راحتی این تنظیمات را بر روی دستگاه سانترال tes824 انجام دهید همه ی این توضیحات در ویدیو های مربوط به پکیج آموزشی به صورت کامل ارائه شده است. شما با مراجعه به این ویدیو ها می توانید به راحتی کد های مربوطه و نحوه ی برنامه ریزی دستگاه را متوجه شوید و آن ها را اجرا کنید.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
کد ۴۰۵ در تعیین مسیر تماس ورودی سانترال ۸۲۴
در تعیین مسیر تماس ورودی سامنترال ۸۲۴ ،کد ۴۰۵ برای تنظیمات مربوط به دسترسی خطوط داخلی به خطوط شهری در شیفت روز استفاده می شود.همانطور که گفتیم این کد فقط برای دسترسی به خطوط شهری است و برای ایجاد محدودیت در شماره گیری از طریق یک داخلی باید از trs استفاده نماییم.
برای انجام تنظیمات مربوط به کد ۴۰۵ ابتدا وارد حالت برنامه ریزی دستگاه می شویم و سپس کد ۴۰۵ را وارد می کنیم.
پیغام Day Out Co روی صفحه نمایش تلفن ظاهر می شود که به معنای تماس هایی است که در شیفت روز از یک خط شهری می خواهد خارج شود.دکمه ی اسپیکر را زده و برای هر خط شهری و داخلی مختلف مشخص می کنیم که دسترسی داخلی به خط شهری برای برقراری تماس در طول روز فعال باشد یا غیر فعال.
به طور پیش فرض تمامی خطوط داخلی روی دستگاه سانترال برای برقراری ارتباط از طریق خطوط شهری مختلف Enable هستند که می توان با استفاده از دکمه ی AUTO-ANS حالت آن ها را به غیر فعال یا همان Disable تغییر داد.در این حالت داخلی مشخص شده توانایی دسترسی به خط شهری برای برقراری ارتباط را ندارد.
توضیحات بیشتر درباره ی مطالبی که در این مقاله ذکر شد و همچنین دیگر قابلیت ها و امکانات دستگاه های سانترال tes824 و نحوه ی برنامه ریزی آن ها در پکیج آموزشی قرار داده شده است که می توانید با مراجعه به آن به راحتی تمامی کار های مربوط به برنامه ریزی این دستگاه ها را به راحتی انجام دهید، همچنین برای مشاهده ویدیو های آموزشی به صفحه اختصاصی ما در آپارات مراجعه نمایید.
ttttttttttttttttttttttt
آموزش سانترال ۸۲۴ پاناسونیک /معرفی پکیج آموزش آنلاین سانترال TES824
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
آموزش سانترال ۸۲۴ پاناسونیک
گروه متخصصین فنی و مشاوران ما یک بسته برای آموزش سانترال ۸۲۴ پاناسونیک را برای شما آماده نموده است تا بتوانید با استفاده از آن پاسخ تمامی سوالات خود در زمینه نصب و برنامه ریزی این دستگاه های سانترال را به راحتی بیابید.
آنچه در این مقاله می خوانید:
آموزش سانترال ۸۲۴ پاناسونیک بخش های مختلف پکیج آموزش سانترال ۸۲۴ پاناسونیکبخش اول: برنامه ریزی نرم افزاریبخش دوم: اجرای عملی سناریو های توضیح داده شده در بخش آموزش برنامه ریزی نرم افزاری
این بسته با تلاش فراوان همکاران ما با توجه به تمامی مشکلات و سوالاتی که شما عزیزان از طریق روش های مختلف با تیم فنی و مشاوران ما در میان گذاشته اید تهیه شده است تا از طریق آن بتوانیم گام برای رفع مشکلات و همچنین بهبود روند کاری و ارتباطی شما عزیزان برداریم.
بخش های مختلف پکیج آموزش سانترال ۸۲۴ پاناسونیک
این بسته آموزشی شامل دو قسمت می باشد.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
بخش اول: برنامه ریزی نرم افزاری
بخش اول آموزش سانترال ۸۲۴ پاناسونیک درباره ی برنامه ریزی نرم افزاری دستگاه های سانترال ۸۲۴ است که کاربران می توانند با استفاده از آن، به طور کامل دستگاه سانترال را از طریق نرم افزار برنامه ریزی نمایند.
در این بخش ۶ ساعت ویدیوی آموزشی فراهم شده است تا شما کاربران عزیز دستگاه های سانترال TEM/TES82۴ بتوانید با مشاهده ی آن، برنامه ریزی های مورد نظر خود را انجام دهید.
در این ۶ ساعت ویدیوی آموزشی تمامی سناریو ها و بخش های کاربردی دستگاه به صورت گام به گام توضیح داده شده است که حتی کاربران مبتدی نیز می توانند به راحتی با مشاهده ی این ویدیو، تمامی برنامه ریزی های دستگاه سانترال را از طریق نرم افزار انجام دهند.
بنابراین شما می توانید تمامی اطلاعات لازم برای برنامه ریزی نرم افزاری دستگاه های سانترال ۸۲۴ را از طریق این ویدیو به دست بیاورید.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
بخش دوم: اجرای عملی سناریو های توضیح داده شده در بخش آموزش برنامه ریزی نرم افزاری
در بخش دوم بسته آموزش سانترال ۸۲۴ پاناسونیک سناریو های گفته شده در بخش اول یا همان بخش آموزش برنامه ریزی نرم افزاری به صورت کاملاً عملی آموزش داده شده است.
به طور مثال در بخش اول درباره ی TRS به طور کامل توضیحاتی ارائه شده است تا کاربران ضمن آشنایی با این قابلیت بتوانند به راحتی از آن در بخش های مختلف استفاده نمایند.
علاوه بر این در مورد دیزای تک مرحله ای و سه مرحله ای توضیحات کاملی ارائه شده است و دیزای سه مرحله ای را اجرا نمودیم.
اما در بخش دوم پکیج آموزش سانترال ۸۲۴ پاناسونیک به صورت عملی تمامی سناریو های گفته شده از جمله مثال های بالا، اجرا شده است تا کاربران بتوانند شمن آموزش با نحوه ی اجرای عملی این سناریو ها نیز آشنایی کاملی به دست بیاورند.
به منظور اجرای عملی سناریو های توضیح داده شده در بخش اول، یک دستگاه سانترال ۸۲۴ به همراه سه گوشی تلفن را در نظر گرفته که یک خط شهری را نیز به آن ارتباط داده ایم.
با استفاده از این دستگاه ها، به صورت عملی تمامی بخش هایی که برای سناریو ها و فعال یا غیر فعال نمودن امکانات مختلف این دستگاه ها لازم است آموزش داده شده است.
در صورتی که در برخی از بخش های پکیج آموزش سانترال ۸۲۴ پاناسونیک ابهاماتی وجود داشت و برای شما مشکلاتی به وجود آمد می توانید به راحتی از طریق روش های مختلف این مشکلات را با ما در میان بگذراید تا از طریق ویدیو های آموزشی دیگر به صورت عملی آن ها را برای شما انجام دهیم.
ttttttttttttttttttttttt
انتقال تماس در سانترال ۸۲۴ پاناسونیک / بخشی از پکیج آموزش سانترال ۸۲۴
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
کد های انتقال تماس در سانترال TEM/TES824
در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع کد های مورد نظر برای انتقال تماس در سانترال در حالت های مختلف بپردازیم.
آنچه در این مقاله می خوانید:
کد های انتقال تماس در سانترال TEM/TES824 نحوه ی اعمال کد های انتقال تماس در سانترال از طریق تلفن های قابل برنامه ریزیحالت اول: انتقال تماس های یک داخلیحالت دوم: حالت Busy/ NO ANSحالت سوم: انتقال تماس در سانترال به یک خط شهری یا شماره موبایلحالت چهارم: حالت DNDحالت پنجم: غیر فعال سازی یا کنسل نمودن تمامی کد های انتقال تماسکد های انتقال تماس در تلفن های آنالوگفعال نمودن کد های انتقال تماس از طریق نرم افزار و دستگاه های جانبی
اگر می خواهید اطلاعات دیگری در این زمینه و همچنین دیگر مراحل برنامه ریزی دستگاه های سانترال پاناسونیک ۸۲۴ به دست آورید و بتوانید به راحتی تمامی قابلیت های مختلف این دستگاه ها برای برقراری ارتباط بهتر را فعال یا غیر فعال نمایید می توانید به صفحه خرید پکیج آموزشی سانترال ۸۲۴ که توسط تیم متخصصین ما تهیه شده است مراجعه نمایید و با خرید این پکیج تمامی دغدغه های خود در این زمینه را از بین ببرید.
نحوه ی اعمال کد های انتقال تماس در سانترال از طریق تلفن های قابل برنامه ریزی
در این مطلب ما قصد داریم از دو طریق تلفن های قابل برنامه ریزی ۷۷۳۰ و یا از طریق نرم افزاری نحوه ی اعمال کد های مورد نیاز برای انتقال تماس ها را توضیح دهیم.
بر روی تلفن سانترال ۷۷۳۰ کلید FWD قرار دارد که از این کلید می توان برای انتقال تماس در سانترال استفاده نمود.حالت اول: انتقال تماس های یک داخلی
در برخی از موارد پیش می آید که یک داخلی به دلایل مختلف قصد دارد تمامی تماس های خود را به داخلی دیگری فوروارد نماید تا این تماس ها از طریق یک داخلی دیگر به راحتی پاسخ داده شوند.
برای اینکار لازم است تا بر روی تلفن داخلی مورد نظر ابتدا کلید اسپیکر و سپس کلید FWD را فشار دهیم. برای ادامه ی عملیات لازم است تا پس از فشار دادن کلید های مورد نظر عدد یک و سپس شماره داخلی مورد نظری که قصد داریم تمامی تماس های ما به آن فوروارد شود را وارد نماییم.
در انتها نیز باید کلید مربع را فشار دهیم تا کد مورد نظر اعمال شده و تمامی تماس های داخلی به داخلی مورد نظر فوروارد شوند و دیگر داخلی ما زنگ نمی خورد.
حالت دوم: حالت Busy/ NO ANS
این حالت برای زمانی است که داخلی ما یا در حال صحبت کردن است و یا اینکه به تماس وارد شده پاسخ نمی دهد.
برای اینکه بتوانیم در این حالت تماس ها را جهت پاسخگویی به یک داخلی دیگر فوروارد نماییم لازم است تا مانند حالت اول ابتدا کلید اسپیکر و سپس FWD را فشار دهیم.
پس از این کار کلید های ۲ و سپس شماره داخلی مورد نظر را وارد می کنیم و در انتها کلید مربع را فشار می دهیم.
در این حالت تمامی تماس هایی که به دلیل اشغال بودن یا عدم پاسخگویی توانایی پاسخ دادن به آن ها وجود ندارد به یک داخلی دیگر منتقل می شوند تا آن داخلی جوابگوی این تماس ها باشد.
حالت سوم: انتقال تماس در سانترال به یک خط شهری یا شماره موبایل
برای اینکار نیز لازم است تا پس از وارد نمودن دکمه های اسپیکر و FWD عدد سه را وارد نماییم.
در اینجا باید توجه داشته باشید که حتما بعد از عدد سه و قبل از شماره ی مورد نظری که می خواهیم تماس های داخلی را به آن فوروارد نماییم باید عدد ۹ را وارد نماییم.
قرار دادن عدد ۹ برای این است که ما قصد داریم از یک خط شهری یا موبایل استفاده کنیم باید کد دسترسی به خط شهری یا همان عدد ۹ را در کد مورد نظر برای انتقال تماس های داخلی لحاظ کنیم.
حالت چهارم: حالت DND
برای فعال نمودن حالت DND نیز می توانیم ابتدا کلید اسپیکر و سپس FWD را فشار دهیم. با وارد نمودن کد چهار و سپس کلید مربع می توان به راحتی این حالت را در تلفن داخلی فعال نمود.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
حالت پنجم: غیر فعال سازی یا کنسل نمودن تمامی کد های انتقال تماس
اگر بخواهیم تمامی تغییرات ایجاد شده و کد های انتقال تماس و یا DND را غیر فعال کنیم می توانیم از طریق فشردن کلید اسپیکر و FWD و همچنین وارد نمودن کد ۰ و سپس فشار دادن کلید مربع به راحتی این کار را انجام دهیم.
کد های انتقال تماس در تلفن های آنالوگ
در صفحه ی تلفن های آنالوگ دکمه ی FWD وجود ندارد و برای اینکه بتوانیم در این تلفن ها از کد های فوروارد استفاده نماییم باید به جای این کلید از کد 71 استفاده نماییم.
بنابراین می توان به راحتی متوجه شد که تمامی کد های مورد نظر برای فوروارد نمودن در تلفن های ۷۷۳۰ در تلفن های آنالوگ نیز با جایگزینی عدد ۷۱ به جای FWD امکان پذیر می باشد.
در تصویر زیر تمامی کد های مربوط به فوروارد نمودن حالت های مختلف در تلفن های آنالوگ را مشاهده می کنید.
فقط این نکته را باید در نظر داشته باشیم که در حالت Busy/ NO ANS برای وارد نمودن کد های انتقال تماس باید حتما گوشی تلفن آنالوگ را برداریم و کلید و کد های مورد نظر را انتخاب نماییم.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
فعال نمودن کد های انتقال تماس از طریق نرم افزار و دستگاه های جانبی
تاکنون درباره ی فعال نمودن کد های فوروارد در تلفن های قابل برنامه ریزی صجبت نمودیم. اکنون می خواهیم نحوه ی فعال سازی این حالت های مختلف از طریق خود دستگاه سانترال ۸۲۴ را مورد بررسی قرار دهیم.
برای این کار باید ابتدا به قسمت ۲.۲ یعنی همان feature settings برویم. در قسمت های مختلف جدولی که ظاهر می شود می توانید تمامی حالت های مختلف فوروارد نمودن را مشاهده کنید که می توانید به راحتی با اعمال تنظیمات لازم این کد ها را فعال یا کنسل نمایید.
در قسمت های مختلف آموزشی پکیجی که توسط تیم متخصص ما در زمینه برنامه ریزی تمامی قابلیت های مختلف دستگاه های سانترال ۸۲۴ ارائه شده است می توانید به راحتی چگونگی تمامی وارد نمودن این کد ها و نحوه ی فعال سازی آن ها را مشاهده نمایید.
علاوه بر این می توانید به راحتی تمامی مشکلات خود در زمینه ی برنامه ریزی دستگاه های سانترال را از طریق آموزش های ارائه شده در این پکیج برطرف نمایید زیرا متخصصان ما با توجه به مشکلاتی که کاربران در زمنیه نصب و استفاده از امکانات این دستگاه ها، داشته اند این پکیج را تهیه نموده اند.
ttttttttttttttttttttttt
بررسی فوروارد تماس داخلی سانترال ۸۲۴ پاناسونیک / سناریو ۲ پکیج آموزش سانترال ۸۲۴
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
معرفی تمامی کد های فوروارد یا همان انتقال تماس
در این مقاله قصد داریم به بررسی انتقال یا فوروارد تماس داخلی سانترال ۸۲۴ بپردازیم. بعد از مطالعه ی این مطلب شما می توانید به راحتی متوجه شوید که می توان یک تماس داخلی را در حالت های مختلف به یک خط شهری، یک شماره موبایل یا یک داخلی دیگر فوروارد نمود.
آنچه در این مقاله می خوانید:
معرفی تمامی کد های فوروارد یا همان انتقال تماسراه اندازی داخلی ها و خط شهریانتقال تمامی تماس هافوروارد تماس داخلی سانترال ۸۲۴ بر روی گوشی های آنالوگغیر فعال نمودن فوروارد تماس داخلی سانترال ۸۲۴حالت BUSY NO ANSWERتلفن سانترال و بررسی انواع آنفوروارد تماس داخلی سانترال ۸۲۴ به خط شهریکد ۶۰۷فوروارد تماس داخلی سانترال ۸۲۴تغییر دادن سیگنال های خط شهریفعال کردن DND یا مزاحم نشوید در سانترال ۸۲۴
از طریق برنامه ریزی نرم افزاری دستگاه های سانترال ۸۲۴ به شما آموزش داده شد که چگونه می توان با استفاده از کد های مختلف تماس های یک داخلی را فوروارد نمود.
اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که این آموزش را مشاهده نکرده اید می توانید با مراجعه به صفحه ی پکیج آموزشی سانترال های ۸۲۴ و خرید آن، تمامی مطالب آموزشی در این زمینه را به راحتی فرا بگیرید بتوانید برنامه ریزی نرم افزاری دستگاه را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
در اینجا ما قصد داریم با در نظر گرفتن دستگاه سانترال پاناسونیک و چند گوشی تلفن به صورت فرضی، فوروارد نمودن یک داخلی را به صورت عملی انجام دهیم.
راه اندازی داخلی ها و خط شهری
در مطلب قبلی نحوه ی راه اندازی خطوط داخلی آنالوگ و هایبرید از طریق دستگاه سانترال ۸۲۴ را توضیح داده و با استفاده از یک دستگاه سانترال TES824، یک گوشی تلفن آنالوگ و دو تلفن ۷۷۳۰ چند داخلی مختلف و خط شهری را فعال نمودیم.
داخلی هایی که ما قرار است به صورت فرضی در اینجا در نظر بگیریم به صورت ۱۰۱،۱۰۲ و ۱۰۳ هستند که دو داخلی اول به گوشی های ۷۷۳۰ وصل شده و داخلی ۱۰۳ به یک گوشی آنالوگ رومیزی با زوج سیم وصل شده است.
اگر ما از طریق هر کدام از داخلی ها شماره ی داخلی دیگر را بگیریم در صورتی که زوج سیم مربوط به بوق آن ها وصل شده باشد تماس برقرار شده و داخلی مورد نظر زنگ می خورد.
بعد از راه اندازی داخلی های مختلف و تست نمودن آن ها جهت زنگ خوری و کارایی صحیح می توانیم عمل فوروارد نمودن را انجام دهیم. در اینجا به صورت فرضی ما قصد داریم داخلی شماره ۱۰۲ را روی داخلی ۱۰۳ فوروارد نماییم و تماس های آن را به این داخلی انتقال دهیم.
انتقال تمامی تماس ها
در صورتی که بخواهیم تمامی تماس های داخلی ۱۰۲ را به داخلی ۱۰۳ انتقال دهیم لازم است تا از یک دستورالعمل استفاده کنیم. برای اینکار ابتدا باید دکمه ی SP-PHONE روی تلفنی که داخلی شماره ی ۱۰۲ به آن متصل است را فشار دهیم.
بعد از فشار دادن این دکمه باید به ترتیب دکمه های FWD و ۱ را روی صفحه کلید دستگاه فشار دهیم. با وارد نمودن شماره ی داخلی مورد نظر مانند ۱۰۳ که قصد داریم تماس های خود را به آن منتقل نماییم سپس کلید # می توان به راحتی تمامی تماس های داخلی ۱۰۲ را به داخلی ۱۰۳ فوروارد نمود.
در این صورت داخلی ۱۰۲ اصلاً زنگ خوری نداشته و تمامی تماس های آن به ۱۰۳ منتقل می شوند. در این حالت اگر روی دکمه ی SP-PHONE تلفن داخلی ۱۰۲ بزنیم می توانیم به راحتی متوجه شویم که بوق داخلی این تلفن تغییر می کند.
در این حالت ابتدا چند بوق تیکه تیکه شنیده می شود و در پایان بوق ممتد به معنی انتقال تماس های داخلی شنیده می شود.
این بوق ها نمایانگر این است که یک کد روی داخلی ۱۰۲ فعال شده است. همزمان با انتقال تمامی تماس های داخلی ۱۰۲ به داخلی دیگر چراغ FWD روی گوشی تلفنی که داخلی ۱۰۲ به آن متصل است به حالت چشمک زدن در می آید.
شنیدن صدای بوق به صورت بریده بریده پس از فشار دادن دکمه ی اسپیکر و فعال شدن چراغ دکمه ی FWD روی گوشی های تلفن از نشانه های انتقال یک خط داخلی می باشند که با مشاهده آن می توانیم متوجه شویم تمامی تماس های این داخلی روی یک تلفن دیگر منتقل شده اند.
بعد از فوروارد نمودن تماس های یک داخلی اگر از طریق داخلی دیگر با آن تماس گرفته شود روی صفحه نمایش گوس تلفن، یک علامت فلش مشاهده می شود که به ما نشان می دهد این تماس در حال انتقال و یا همان فوروارد به یک شماره ی دیگر می باشد.
فوروارد تماس داخلی سانترال ۸۲۴ بر روی گوشی های آنالوگ
بر روی تلفن های آنالوگ یا گوشی های رومیزی کلید FWD وجود ندارد و برای استفاده از این کد جهت انتقال تماس ها باید به جای دکمه ی FWD از کد ۷۱ استفاده کنیم.
یعنی بر روی گوشی های آنالوگ برای انتقال تمامی تماس ها، پس از فشار دادن دکمه ی SP-PHONE باید کد ۷۱۱ و سپس شماره ی داخلی مورد نظر برای فوروارد نمودن تماس ها بر روی آن به هرماه مربع را وارد نماییم.
غیر فعال نمودن فوروارد تماس داخلی سانترال ۸۲۴
برای اینکه حالت فوروارد نمودن تمامی تماس های داخلی را غیر فعال نموده و زنگ خوری گوشی تلفن داخلی مورد نظر را به حالت اولیه برگردانیم می توان از کد ۷۱۰۰ استفاده نمود. البته قبل از وارد نمودن این کد باید دکمه ی اسپیکر را روی گوشی تلفن نیز فشار دهیم.
با غیر فعال نمودن فوروارد تماس ها، چراغ دکمه ی FWD روی گوشی تلفن نیز خاموش می شود. در نظر داشته باشید که بر روی تلفن های ۷۷۳۰ می توان به جای کد ۷۱ از دکمه ی FWD نیز استفاده نمایید.
در واقع در حالت کلی می توان گفت که در گوشی های آنالوگ از کد ۷۱ و در گوشی های هایبرید مانند ۷۷۳۰ هم می توان از کد ۷۱ و هم از دکمه ی FWD که دارای عملکرد یکسان در این مورد هستند استفاده نمود. البته در نظر داشته باشید که برای کنسل نمودن فوروارد تمامی تماس ها حتماً باید از کد ۷۱ بر روی همه گوشی های تلفن استفاده نمود.
حالت BUSY NO ANSWERاین حالت برای زمانی است که یک داخلی یا قادر به پاسخگویی یک تماس نیست یا اینکه به دلیل مشغول بودن آن داخلی تماس پشت خط می ماند.
در این حالت با استفاده از کد های مخصوص می توان تمامی تماس های که به واسطه ی اشغال بودن یک داخلی یا عدم پاسخ در زمان مناسب ممکن است از دست بروند به یک داخلی دیگر فوروارد شوند تا آن داخلی به تماس ها پاسخ مناسب بدهد.
برای اینکه بتوانیم این حالت از فوروارد نمودن تماس ها بر روی یک داخلی را انجام دهیم ابتدا باید از طریق روش که گفته شد فوروارد تمامی تماس را غیر فعال نماییم. البته این در صورتی است که قبلا تماس ها فوروارد شده باشند در غیر این صورت نیاز به انجام این کار نیست.
به صورت فرض ما قصد داریم در اینجا تماس های داخلی شماره ی ۱۰۲ را در صورت اشغال بودن این داخلی یا عدم پاسخگویی در زمان مناسب به داخلی شماره ۱۰۳ منتقل کنیم. برای این کار بر روی گوشی تلفنی که شماره ی داخلی ۱۰۲ به آن وصل شده است باید ابتدا دکمه ی اسپیکر را فشار دهیم.
بعد از فشار دادن این دکمه می توان از کد ۷۱ در گوشی های آنالوگ و یا دکمه ی FWD در گوشی های هایبرید استفاده نمود. با وارد نمودن کد ۲ از روی صفحه کلید گوشی و سپس شماره ی داخلی که در اینجا به صورت فرضی ۱۰۳ می باشد می توانیم تماس های داخلی شماره ی ۱۰۲ را به داخلی ۱۰۳ فوروارد نماییم تا زمانی که این داخلی اشغال بود یا به تماسی پاسخ نداد، داخلی شماره ی ۱۰۳ زنگ بخورد. البته بعد از وارد نمودن کد داخلی مورد نظر باید دکمه ی مربع (#) را نیز فشار دهیم.
تلفن سانترال و بررسی انواع آن
در این حالت باز هم نشانه های فوروارد شدن تماس یعنی بوق های تیکه تیکه و روشن شدن چراغ کلید FWD بر روی داخلی شماره ۱۰۲ به راحتی قابل مشاهده می باشد. بنابراین اکنون اگر از یک داخلی دیگر با داخلی شماره ی ۱۰۲ تماس گرفته شود و کاربر این داخلی در محیط کاری خود وجود نداشته باشد پس از چند بار زنگ خوردن تماس به داخلی شماره ی ۱۰۳ منتقل می شود و کاربر این تلفن می تواند به تماس پاسخ دهد.
در ابتدا زمانی که گوشی ۱۰۲ در حال زنگ خوردن است فقط نام داخلی ۱۰۲ روی صفحه نمایش گوشی که با آن تماس را برقرار نموده ایم ظاهر می شود. اما زمانی که این تماس به داخلی شماره ی ۱۰۳ منتقل می شود یک علامت فلش در کنار شماره ی داخلی ۱۰۳ بر روی نمایشگر تلفن ظاهر می شود که نشان دهنده ی فوروارد شدن این تماس به داخلی ۱۰۳ برای پاسخگویی می باشد.
در حالتی که داخلی ۱۰۲ اشغال باشد اگر با یک داخلی دیگر با آن تماس بگیریم مستقیم این تماس به داخلی شماره ۱۰۳ فوروارد شده و علامت فلش در کنار شماره ی ۱۰۳ بر روی صفحه نمایش تلفن ظاهر می شود.
فوروارد تماس داخلی سانترال ۸۲۴ به خط شهری
در فوروارد نمودن به خطوط شهری، از طریق این خطوط تماس ما به یک شماره انتقال پیدا می کند تا در صورت نیاز آن شماره بتواند تماس را پاسخگو باشد.
در مورد فوروارد نمودن به خطوط شهری در ویدیو های آموزشی سایت و سایر مقالات به طور کامل مباحثی مطرح شده است که شما می توانید با مراجعه به صفحه ی ویدیو های آموزشی و یا مقالات سایت، به راحتی این حالت از فوروارد نمودن را بیاموزید و آن را به صورت عملی اجرا نمایید.
باید توجه داشته باشید که برای فوروارد نمودن تماس های یک داخلی به خطوط شهری، ابتدا باید حتماً این قابلیت برای آن داخلی فعال شده باشد. فرض کنید قصد داریم داخلی شماره ی ۱۰۲ را به یک شماره تلفن همراه فوروارد کنیم. همانطور که گفتیم برای اینکار لازم است تا ابتدا این قابلیت را برای داخلی شماره ۱۰۲ فعال کنیم تا بتواند تماس ها را به خطوط شهری فوروارد نماید.
برای ترانسفر نمودن و فوروارد نمودن تماس های داخلی به خطوط شهری کد های جداگانه ای وجود دارد. کد ۶۰۶ برای ترانسفر و کد ۶۰۷ برای فوروارد نمودن تماس های داخلی به خطوط شهری به کار می روند. در ادامه نحوه ی عملی این کار از طریق برنامه ریزی دستگاه را به شما آموزش می دهیم.
کد ۶۰۷
همانطور که در بالا اشاره شد از این کد برای فعال نمودن قابلیت فوروارد تماس های داخلی به خطوط شهری استفاده می شود. برای این کار لازم است تا از طریق یک گوشی قابل برنامه ریزی مانند تلفن های ۷۷۳۰ این کد را وارد نموده و قابلیت مورد نظر را فعال برای یک داخلی فعال نماییم.
برای فعال نمودن فوروارد روی خطوط شهری باید ابتدا از طریق فشار دادن کلید PROGRAM و سپس کلید های #* و همچنین رمز عبور دستگاه برای حالت برنامه ریزی که به صورت پیش فرض ۱۲۳۴ می باشد به حالت برنامه ریزی دستگاه وارد شویم.
بعد از وارد شدن به حالت برنامه ریزی کد ۶۰۷ را از طریق صفحه کلید تلفن وارد می کنیم. در این زمان پیغام CO Forward روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود که برای تایید آن و ادامه ی عملیات، دکمه ی اسپیکر را فشار می دهیم. در مرحله ی بعدی باید شماره ی داخلی که قصد داریم قابلیت فوروارد نمودن روی خطوط شهری را برای آن فعال کنیم را وارد نماییم.
در نظر داشته باشید اگر شماره ی جک داخلی مورد نظر را بدانید می توانید به راحتی آن را در این مرحله وارد نمایید اما اگر شماره ی جک داخلی مورد نظر را ندانیم باید ابتدا وارد کد ۰۰۹ شده و ببینیم که داخلی مورد نظر روی کدام جک قرار دارد و سپس شماره ی جک را برای فعال نمودن قابلیت فوروارد تماس های شهری وارد نماییم.
بعد از وارد نمودن شماره ی جک داخلی مورد نظر باید حالت آن را روی Enable قرار دهیم. به این ترتیب قابلیت فوروارد نمودن تماس ها بر روی خطوط شهری برای داخلی مورد نظر فعال می شود. توجه داشته باشید که ما در برنامه ریزی از طریق گوشی با شماره ی جک سروکار داریم و در مراحل مختلف باید آن را وارد نماییم.
پس به طور مثال الزاماً داخلی ۱۰۲ روی جک ۰۲ قرار ندارد و ممکن است جک آن تغییر کرده باشد. بنابراین برای برنامه ریزی داخلی های مورد نظر باید ابتدا ببینیم آن داخلی روی کدام جک فعال شده است و ما برنامه ی مورد نظر را روی آن جک فعال می کنیم.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
فوروارد تماس داخلی سانترال ۸۲۴
اکنون پس از فعال نمودن قابلیت فوروارد یک داخلی بر روی خطوط شهری باید از طریق وارد نمودن کد تماس های داخلی را به یک شماره موبایل فوروارد کنیم. برای این کار ابتدا کلید اسپیکر را فشار می دهیم.
بعد از فشار دادن این کلید در صورتی که از گوشی آنالوگ استفاده می کنیم کد ۷۱ و اگر گوشی که داخلی مورد نظر ما استفاده می کند از نوع هایبرید باشد دکمه ی FWD را فشار می دهیم. در مرحله ی بعد باید عدد ۳ را وارد نماییم.
در اینجا لازم است تا یک عدد به عنوان دسترسی به خطوط شهری وارد نماییم که برای دستگاه های سانترال ۸۲۴ فرضی ما این عدد ۹ می باشد. پس از وارد نمودن عدد ۹ باید شماره ی خط شهری یا موبایل مورد نظر که قصد داریم تماس های داخلی به آن فوروارد شود را وارد می کنیم و در پایان نیز کلید # را فشار می دهیم.
در این حالت تمامی تماس های داخلی ما به شماره ی خط شهری یا تلفن همراهی که وارد نموده ایم منتقل می شود. در این حالت باز می توان نشانه های فعال شدن انتقال تماس یعنی همان بوق و روشن شدن چراغ کلید FWD را روی گوشی تلفن داخلی مورد نظر مشاهده نمود.
پس از این کار اگر از طریق داخلی های دیگر به داخلی مورد نظر که تماس آن را فوروارد نموده ایم زنگ بزنیم پیغام ترانسفر روی خطوط شهری بر روی صفحه نمایش تلفن ظاهر می شود و تماس به شماره ای که وارد نمودیم انتقال پیدا می کند تا آن شماره تماس را پاسخ دهد. اگر در این لحظه با پیغام شماره ی مورد نظر اشتباه است روبه رو شدید باید وارد کد ۴۰۱ شده و نوع سیگنال های خط شهری را تغییر داد.
تغییر دادن سیگنال های خط شهری
برای این کار نیز لازم است تا از طریق یک تلفن قابل برنامه ریزی مانند تلفن های ۷۷۳۰ به حالت برنامه ریزی دستگاه رفته و تنظیمات مورد نظر را اعمال نماییم. کلید پروگرم، ستاره مربع، کد ۱۲۳۴ به صورت پیش فرض راه رفتن به حالت برنامه ریزی دستگاه از طریق این تلفن ها می باشد.
با وارد نمودن کد ۴۰۱ و دکمه ی اسپیکر وارد حالت تغییر سیگنال خطوط شهری می شویم. به صورت پیش فرض حالت خطوط شهری روی DTMF قرار دارد. در صورتی که در حالت DTMF با پیغامی که در بالا گفته شد مواجه شدید می توانید حالت خط شهری مورد نظر را با استفاده از دکمه ی AUTO-ANS روی حالت سوم یعنی C.BLK MODE قرار دهید. در پایان برای ذخیره نمودن تغییرات ایجاد شده باید کلید STORE را فشار داد.
پس از ایجاد تغییرات، مجدداً از طریق یک داخلی دیگر شماره داخلی مورد نظر (به صورت فرضی ۱۰۲) را می گیریم و با توجه به فعال شدن قابلیت فوروارد و انتقال تماس های دریافتی آن روی یک شماره تلفن همراه، آن شماره تلفنی که وارد نمودیم زنگ میخورد تا بتواند تماس دریافتی داخلی ما را پاسخ دهد. توجه داشته باشید که قبل از فوروارد نمودن تماس به خط شهری یا شماره تلفن همراه حتماً باید ابتدا قابلیت فوروارد نمودن تماس ها را برای آن داخلی فعال کنید.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
فعال کردن DND یا مزاحم نشوید در سانترال ۸۲۴
برای اینکه بتوانیم حالت مزاحم نشوید روی دستگاه تلفن برای یک داخلی را فعال نماییم، اگر تماس های داخلی مورد نظر روی حالت فوروارد قرار دارند ابتدا باید حالت انتقال تماس را غیر فعال کنیم تا بتوانیم از حالت مزاحم نشوید استفاده نماییم.
برای فعال نمودن حالت مزاحم نشوید ابتدا کلید اسپیکر را فشار داده و سپس از کد ۷۱۴ استفاده می کنیم. در پایان نیز کلید مربع (#) را فشار می دهیم تا تنظیمات مربوطه اعمال شود. زمانی که حالت مزاحم نشوید برای یک داخلی فعال می شود، هیچ داخلی دیگری نمی تواند با آن داخلی تماس بگیرد.
اگر این کار را با یک داخلی دیگر انجام دهیم بر روی صفحه نمایش تلفن آن پیغام DND ظاهر می شود که نشان می دهد داخلی مورد نظر که قصد تماس با آن را داشته ایم روی حالت مزاحم نشوید قرار دارد.
تفاوت فعال نمودن حالت DND با حالت فوروارد در این است که در حالت DND دیگر چراغ دکمه ی FWD به صورت چشمک زن عمل نمی کند و ثابت می باشد. البته بوق این حالت نیز مانند حالت فوروارد نمودن بوده و نشان می دهد که یک سرویس روی این داخلی و گوشی مربوط به آن فعال می باشد. برای غیر فعال نمودن حالت DND نیز می توانیم از کلید اسپیکر و سپس کد ۷۱۰۰ استفاده کنیم تا دوباره داخلی ما به حالت اولیه خود برگردد.