تلفن ویپ یا تلفن اینترنتی چیست؟

تلفن ویپ
تلفن ویپ تکنولوژی نوینی است که امکان برقراری ارتباط در بستر شبکه برای افراد را فراهم آورده است. امروزه ارتباطات یکی از نیازهای اصلی افراد می باشد.

آنچه در این مقاله می خوانید:

تلفن ویپ
PSTN چیست؟ نحوه برقراری ارتباط از طریق تلفن اینترنتیمزایا و معایب تلفن سانترال پاناسونیک و بررسی انواع آن

در گذشته ارتباطات بیشتر به صورت تلفنی و به کمک خطوط PSTN صورت می گرفت اما امروزه به راحتی افرادی را می بینیم که در منزل یا محیط کار با استفاده از بستر اینترنت و شبکه به ایجاد ارتباط با یکدیگر می پردازند.

PSTN چیست؟
این ارتباطات با توجه به نوع دسترسی افراد به یکدیگر می تواند در انواع مختلفی دسته بندی شود.
تلفن اینترنتی یا همان سیستم ویپ این امکان را به همه افراد در هر مکانی می دهد تا در بستر اینترنت به راحتی با همدیگر ارتباط مناسبی داشته باشند.
برخلاف تصور بسیار از افراد برای برقراری تماس از طریق تلفن ویپ در داخل شبکه نیازی به اینترنت نیست چون این سیستم فقط از بستر شبکه برای انتقال اطلاعات استفاده می نماید، اما درخارج از شبکه (فاصله از محل نصب مرکز تلفن) بر روی بستر شبکه و با استفاده از اینترنت انجام خواهد گرفت.
برای بهره مندی از سیستم ویپ حتما باید از تلفن اینترنتی استفاده کنیم. برای برقراری ارتباط اینترنتی از طریق سیستم ویپ ، وجود یک تلفن IP می تواند پاسخگوی تمامی نیاز های افراد باشد.
تلفن ویپ یکی از تکنولوژی های نوینی است که امروزه کاربرد فراوانی میان عموم مردم یافته است.
شرکت های بسیاری در بازار رقابتی جهانی به ارائه تلفن های اینترنتی برای استفاده عموم مردم پرداخته اند که می توانیم برای پیشبرد اهدافمان و با توجه به محیط کاری مد نظر از انواع مختلف برندها در این زمینه استفاده نماییم.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
در تلفن اینترنتی از کارت های استریسکی و گیت وی های ویپ و یا سانترال های تحت شبکه استفاده می شود(مانند سانترال پاناسونیک). این ابزار باعث تغییر حالت صدا در مبدأ از آنالوگ به دیجیتال می شوند.
این کار باعث می شود تا صدا به راحتی در بستر شبکه انتقال پیدا کند. در مقصد نیز باز از همین تکنولوژی ها برای حالت عکس یعنی تبدیل دیجیتال به آنالوگ استفاده می کنند.

نحوه برقراری ارتباط از طریق تلفن اینترنتی
اگر در یک محیط از سیستم ویپ استفاده نماییم به راحتی می توان از طریق به کارگیری سه روش زیر از سیستم تلفن اینترنتی استفاده نمود.
ساده ترین روش برقراری ارتباط در بستر شبکه با استفاده از تلفن ویپ استفاده از ابزار هایی به نام (ATA (Analog Telephone Adaptor است.
با استفاده از این ابزار می توانیم از طریق تلفن های آنالوگ به برقراری ارتباط اینترنتی بپردازیم.
برای بهره مندی از این سیستم کافی است ابتدا دستگاه ATA را به کامپیوتر یا هر منبع ارتباط اینترنتی دیگر وصل نموده و سپس این ابزار را به handset استاندارد تلفن های آنالوگ متصل نماییم.
بعد از برقراری این اتصال به راحتی می توانیم مثل یک تلفن اینترنتی از سیستم ویپ استفاده نماییم.
ابزار ATA سیگنال آنالوگ دریافتی از تلفن را به سیگنال قابل انتقال در بستر شبکه تبدیل می کنند.
همزمان با این کار یک نرم افزار جانبی که با این ابزار مچ شده است روی سیستم فعالیت خود را آغاز می کند تا افراد به راحتی بتوانند از طریق این تلفن اینترنتی به مکالمه و تبادل اطلاعات بپردازند.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
روش دیگر بهره مندی از سیستم ویپ استفاده از تلفن های IP می باشد . این روش عمومیت بیشتری داشته و معمولاً دردسر کمتری نیز برای کاربران به همراه دارد.
تمامی سخت افزار و نرم افزار لازم برای برقراری ارتباط اینترنتی در یک تلفن اینترنتی مانند IP وجود دارد. در هنگام استفاده از این تلفنها به راحتی و بدون نصب نرم افزار جانبی می توان مکالماتی با کیفیت در بستر شبکه انجام داد.
اتصال دو یا چند کامپیوتر به یکدیگر آسان ترین روش برقراری ارتباط از طریق سیستم ویپ می باشد. در این روش با نصب نرم افزار هایی بر روی دستگاه های کامپیوتر می توانیم به راحتی آن ها را به یکدیگر متصل نماییم و از سیستم ویپ بهره مند شویم.

مزایا و معایب 
استفاده از بستر شبکه برای برقراری ارتباط از طریق تلفن اینترنتی مزایا و محدودیت هایی را به دنبال دارد که در ادامه به بررسی چند مورد از این مزایا و محدودیت ها در تلفن های ویپ می پردازیم.
یکی از مزایای مورد توجه این سیستم امکان استفاده سیار از تلفنهای ویپ است.
کاربران می توانند در هر جایی که به پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشند به برقراری ارتباط از طریق یک تلفن اینترنتی بپردازند.
بنابراین اگر در هر مکانی ATA ها یا تلفن های IP( تلفن تحت شبکه پاناسونیک ) را همراه خود داشته باشیم به راحتی می توان مانند یک تلفن خانگی از آن ها برای برقراری ارتباط و تماس اینترنتی استفاده نماییم.
استفاده از سیستم ویپ و تلفن اینترنتی باعث کاهش حجم سیم کشی های اضافی در محیط های مختلف می شود.
تلفن ویپ این امکان را به شما می دهد تا از طریق بستر شبکه به راحتی بتوانید ایمیل های صوتی خود را چک نمایید.
امکان انتخاب کیفیت برقراری تماس نیز از دیگر ویژگی های تلفن ویپ است.
تلفن سانترال پاناسونیک و بررسی انواع آن

یکی از ویژگی های تلفن اینترنتی که باعث شده است تا مورد اقبال عموم مردم قرار گیرد، امکان مکالمه همزمان با چندین نفر بدون کاهش کیفیت و یا افزایش در هزینه می باشد.
بسیاری از شرکت های دنیا از این سیستم برای تشکیل کنفرانس ها استفاده می کنند. جابجایی در سیستم ویپ خللی در برقراری ارتباط آن ایجاد نمی کند.
در سیستم های تلفن قدیمی مبتنی بر آنالوگ اگر جابجایی صورت می گرفت باید دوباره آن سیستم تلفن را در دستگاه مرکزی تعریف می کردیم.
اما در تلفن اینترنتی پس از جابجایی نیازی به تعریف مجدد نداریم و به راحتی می توانیم از امکانات آن بهره مند شویم.
مدیریت متمرکز و آسان و کاهش هزینه های پشتیبانی و نگهداری از دیگر مزایای استفاده از تلفن اینترنتی در بستر شبکه می باشند. در برقراری ارتباط اینترنتی از طریق تلفن ویپ محدودیت هایی نیز وجود دارد.
همانطور که گفته شد سیستم ویپ کیفیت بالایی در برقراری تماس های اینترنتی ارائه می دهد.
تضمین ارائه یک کیفیت بالا و صد در صد امری است که شرکت های ارائه دهنده سیستم ویپ از انجام آن عاجز هستند زیرا نمی توان به عملکرد دائمی و مناسب این سیستم در هر مکانی مطمئن بود.
در هنگام قطع برق نیز سیستم های قدیمی تر ویپ با مشکلات و محدودیت هایی رو به رو می شوند.
شرکت های ارائه دهنده سیستم ویپ در مدل های جدیدتر تلفن اینترنتی با استفاده از ups های مخصوص امکان استفاده از سیتم ویپ در هنگام قطع برق را فراهم ساخته اند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سانترال پاناسونیک به مقالات موجود در سایت و ویدیوهای آموزشی در صفحه اختصاصی ما در آپارات مراجعه نمایید.
ttttttttttttttttttttttt
سانترال یا مرکز تلفن چیست؟
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
سانترال یا مرکز تلفن چیست؟ همه می دانیم که مهم ترین چیز برای مجموعه های کاری مختلف مانند سازمان ها، شرکت ها و ادارات ، ایجاد یک ارتباط صحیح و درست با یکدیگر و با مشتری می باشد. این شرکت ها از هر ایده خاص و نابی استفاده می کنند تا بتوانند روابط خود را با دنیای مشتریان روز به روز بهتر و گسترده تر نمایند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

سانترال یا مرکز تلفن چیست؟بررسی ابعاد مختلف دستگاه سانترال انواع سانترال یا مرکز تلفن پاناسونیک سانترال TDE و TDA را بشناسید سانترال پاناسونیک ۸۲۴ چیستمزیت های سانترال یا مرکز تلفن چیست؟ دیزا در سانترال پاناسونیک / ابزارهای مناسب جهت فعال نمودن منشی تلفنی سانترال های مختلف پاناسونیک جمع بندی و سخن نهایی

از این رو، سانترال ها را می توانیم تکنولوژی جدیدی معرفی کنیم که به مدیران چنین مجموعه هایی معرفی می شوند تا آن ها نیز به کمک چنین تکنولوژی کاربردی بتوانند، مسیر موفقیت در ارتباطات را به خوبی طی کنند. حقیقتاً باید ادعا کنیم که یکی از معتبرترین برندهایی که در زمینه ی ارائه و فروش انواع تجهیزات مخابراتی فعالیت می کند، برند پاناسونیک می باشد.
در واقع شما می توانید با تهیه و راه اندازی یک سانترال و یا مرکز تلفن، مخابرات کوچکی را برای خودتان دست و پا کنید و نظم و مدیریت این مرکز تلفن، دست کمی از مخابرات استان و کشور نخواهد داشت. خوب؛ حالا که با این موضوع کمی آشنا شده اید و موضوع اینکه سانترال و یا مرکز تلفن چیست، برایتان جذاب شده، بهتر است با هم برویم به توضیحات و تعاریف اساسی در ارائه ی تلفن های سانترال بپردازیم. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این دستگاه پرکاربرد، تا انتهای مقاله، ما را همراهی نمایید : دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
سانترال یا مرکز تلفن چیست؟
سانترال را می توانیم مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی تعریف کنیم که با هدف مدیریت بهینه و درست تماس های ورودی به سازمان، در کنار یکدیگر قرار می گیرند. در واقع تلفن ها و دستگاه های سانترال می آیند و مجموعه ی شما را به صورت یک شهر کوچک، سیم کشی تلفن می کنند و به هر بخش و به هر کارمند یک خط جداگانه اختصاص می دهند.

نکته ی جالب درباره ی عملکرد سانترال برای پخش خطوط تلفن در یک مجموعه ی کاری این است که خطوط تلفن اصلی که از خود شهر گرفته می شود تنها چند عدد است و سانترال با یک مدیریت بهینه، به بهترین نحو، این خطوط را از شهر گرفته و در بخش های مختلف مجموعه تقسیم بندی می نماید.
ببینید؛ طبیعی است که تمامی مجموعه های بزرگ نمی توانند برای هر بخش جداگانه ی خود، یک تلفن و خط جداگانه تعریف کنند. پس با استفاده از یک مرکز تلفن، مخابرات کوچکی را برای خودشان دست و پا می کنند و از این بهینه سازی اتوماتیک، با کمترین و منطقی ترین هزینه ها، نهایت لذت را خواهند برد.
تمامی این ماجراها درباره ی عملکرد سانترال را می توانیم به یک بخش مهم در این مرکز تلفن مربوط کنیم که آن دستگاه اصلی و مرکزی سانترال نام دارد. در واقع این دستگاه آنقدر مهم است که کوچک ترین اختلالی در آن، می تواند عملکرد کل مجموعه ی سانترال را زیر سوال ببرد. خوب؛ حالا که متوجه شدیم این دستگاه تا چه حد مهم است و وجود آن در مجموعه ی سانترال ضرورت دارد، بهتر است با هم درباره ی این دستگاه بیشتر بخوانیم :
بررسی ابعاد مختلف دستگاه سانترال
دستگاه و یا جعبه ی سانترال، مهم ترین و اصلی ترین بخش سانترال یا مرکز تلفن است. دستگاه اصلی همان مرکز کنترل مخابراتی است که وظیفه اش این است که خطوط تلفنی شهری را دریافت کرده و به صورت خطوط تلفنی داخلی، به سمت اتاق های کارمندان روانه کند. بد نیست همینجای ماجرای سانترال خدمت تان عرض کنیم که یکی از معتبرترین برندها در زمینه ی دریافت دستگاه سانترال، همین برند پاناسونیک می باشد.

حقیقتاً این دستگاه به حدی مهم است و امنیت آن باید به گونه ای محتاطانه حفظ شود که عموماً آن را در یک اتاق خالی و بر روی یک صندلی و در ارتفاع معینی از زمین قرار می دهند. معمولاً نباید هیچ گونه رفت و آمد دائمی به این اتاق انجام شود و برای محافظت بیشتر از این مجموعه، بیشتر جعبه های مختلف و محکم انتخاب می شود.
البته که تنها پخش خطوط نیست که توسط این دستگاه سانترال انجام می شود و کارهای دیگری مانند تنظیم و فعال سازی اپراتور گویا، کالری آیدی، دسترسی کارمندان به خطوط شهری و …. هم مواردی هستند که به کمک دستگاه سانترال اجرا می شوند.
حالا که با اهمیت سانترال یا مرکز تلفن آشنا شدیم، بهتر است بررسی کنیم که یک مجموعه برای اینکه بخواهد یک دستگاه سانترال را برای خودش راه اندازی کند، باید به چه مواردی دقت کند و چه امکاناتی را در نظر بگیرد. اولین چیزی که باید به آن دقت کنید، ظرفیت مجموعه ی خودتان است؛ یعنی حساب کنید که شما چند تا خط تلفن دارید، چند تا خط تلفن داخلی نیاز دارید و تعداد کارمندان شما چند نفر هستند و اصلاً بودجه ی شما برای تهیه ی یک مرکز تلفن سانترال، تا چه حد گنجایش دارد.
پس از اینکه تمامی این فاکتورها را بررسی کردید، نوبت به انتخاب برند دستگاه می رسد؛ برای بار سوم خدمت تان عرض می کنیم که چشم بسته، برند پاناسونیک را برای مجموعه ی خودتان انتخاب کنید و شک نکنید که از انتخاب تان پشیمان نخواهید شد. حالا که تکلیف برند مشخص است و ابعاد مختلف مجموعه و نیازهای مجموعه به خطوط تلفن، بررسی و برآورد شد، نوبت به این می رسد که کدام نوع سانترال پاناسونیک انتخاب شود!
انواع سانترال یا مرکز تلفن پاناسونیک
بله! به این آسانی ها هم که فکر می کنید نیست ،سانترال ها هم با توجه به ظرفیت مجموعه ی شما در دو نوع سانترال پرظرفیت و سانترال کم ظرفیت، طراحی و تولید شده اند. در واقع شما می توانید با توجه به ظرفیت مجموعه ی خودتان، نوع پرظرفیت و کم ظرفیت این نوع تلفن ها را برای خودتان انتخاب و راه اندازی نمایید.
سانترال TDE و TDA را بشناسید

حالا با هم برویم و ببینیم که سانترال های پرظرفیت و کم ظرفیت چه ویژگی هایی دارند و در چه فاکتورهایی با یکدیگر متفاوت ظاهر می شوند:
معرفی سانترال پرظرفیت پاناسونیک : از معروف ترین سانترال های پرظرفیت پاناسونیک می توان به مدل های
 KX-TDE620، KX-TDA100، KX-TDE200، KX-NS1000، KX-NS520، KX-TDA200، KX-TDE100 و KX-TDE600 اشاره کنیم. طبیعتاً مهم ترین ویژگی این سانترال های پرظرفیت پاناسونیک در این است که ظرفیت آن ها برای دریافت خطوط تلفنی شهری و انتقال آن ها به خطوط تلفنی داخلی، خیلی خیلی زیاد است.
در واقع اکثر مجموعه های بزرگ مانند سازمان های دولتی و غیر دولتی، شرکت ها و کارخانه های بزرگ، ارگان های مهم و بزرگ، همگی بدون هیچ گونه شکی باید از این نوع سانترال ها برای خودشان استفاده کنند. تنوع سانترال های پرظرفیت در مقایسه با سانترال های کم ظرفیت بسیار زیاد می باشد. از این رو این سانترال ها به دو دوسته ی سانترال پرظرفیت تحت شبکه  و سانترال پرظرفیت آنالوگ تقسیم می کنند.
سانترال های تحت شبکه عموماً با اینترنت کار می کنند و یک تکنولوژی جدید و به روز محسوب می شوند که با خط های جدیدی به نام سیپ ترانک همراه است اما برای سانترال های پرظرفیت آنالوگ این طور نیست و تمامی اتصالات به صورت کاملاً سنتی و با استفاده از سیم و کابل مخابرات انجام می شود. به سانترال های آنالوگ، سانترال های سخت افزاری و به سانترال های تحت شبکه، سانترال های نرم افزاری می گویند.
معرفی سانترال کم ظرفیت پاناسونیک: اگر یک مجموعه ی کاری کوچک مانند شرکت های نوپا و مجموعه های اداری جمع و جور به سانترال احتیاج داشته باشند، طبیعتاً انتخاب آن ها باید سانترال های کم ظرفیت باشد. این سانترال ها عموماً ظرفیت کمی برای دریافت خطوط تلفن شهری و تبدیل آن ها به خطوط داخلی دارند اما به راحتی می توانند نیاز این مجموعه ها را به سانترال برطرف نمایند.
دستگاه KX-TES824، از برند پاناسونیک، یکی از معروف ترین دستگاه های سانترال محسوب می شوند. این دستگاه دارای ظرفیت ۳ خط شهری و تخصیص ۸ داخلی است که با کمک کارت های توسعه ی سانترال می توانیم ظرفیت آن ها را تا حدود ۸ خط شهری و ۲۴ داخلی افزایش دهیم. در نهایت به عنوان یک توضیح دیگر درباره ی دستگاه سانترال پاناسونیک باید خدمت تان عرض کنیم که این دستگاه عموماً از نوع آنالوگ و سخت افزاری هستند و ما دستگاه سانترال کم ظرفیت تحت شبکه نداریم.
سانترال پاناسونیک ۸۲۴ چیست

مزیت های سانترال یا مرکز تلفن چیست؟
درباره ی عملکرد و ویژگی های مختلف سانترال خواندیم و متوجه شدیم که هر تلفن و دستگاه سانترال با توجه به ویژگی هایی که دارد، در کجاها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. با این شناخت کامل از مجموعه سانترال، بهتر است برویم و با هم ببینیم که اصلاً چرا سانترال ها اینقدر پرطرفدار هستند و مزیت های این دستگاه های پرکاربرد برای مجموعه های مختلف چیست!
سانترال یا مرکز تلفن این امکان را به شما می دهند که بتوانید تمامی تماس های ورودی و داخلی و خارجی خود را کدگذاری کنید و با این کد گذاری، به راحتی بتوانید کل تماس های مجموعه را مدیریت نمایید. مثلاً این امکان در سانترال وجود دارد که تمامی تماس های خارجی مسدود شوند.
خودتان می دانید که مجموعه های بزرگ و کوچک به اینکه بتوانند در بخش های مختلف با یکدیگر ارتباط داشته باشند، به شدت نیاز دارند. سانترال یا مرکز تلفن این امکان را فراهم می کند که شما بدون هیچ گونه هزینه ای و به صورت کاملاً رایگان، بتوانید با بخش های مختلف مجموعه ارتباط بگیرید و کارهای خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. بنابراین سانترال ها تماس داخلی را نیز مدیریت می کنند و شرایط را برای ارتباط بهتر و با کیفیت تر در محیط داخلی مجموعه فراهم می نمایند.
منشی تلفن گویا یکی از مهم ترین مزیت های سانترال است. تلفن گویایی که در سانترال ها وجود دارند باعث می شوند تا یک ارتباط اولیه با فردی که در تماس خارجی و پشت خط قرار دارد برقرار شود و او را به صبوری برای چند لحظه دعوت کند. این کار باعث می شود تا تمامی تماس ها مدیریت شود و ترافیک تماس ها، کیفیت خدمات رسانی را زیر سوال نبرد و نهایتاً هیچ تماسی به دلیل اشغال بودن خط، از دست نرود. دیزا در سانترال پاناسونیک / ابزارهای مناسب جهت فعال نمودن منشی تلفنی سانترال های مختلف پاناسونیک
و در نهایت شما می توانید از صدای خودتان به هر صورتی که خودتان تمایل دارید، به مشتریان و متقاضیانی که تمایل به برقراری ارتباط با مجموعه ی شما دارند، خوش آمد بگویید که این ویژگی را می توانیم یکی از جذاب ترین ویژگی های سانترال معرفی کنیم.
جمع بندی و سخن نهایی
سانترال یا مرکز تلفن وقتی در یک مجموعه راه اندازی می شود، جزو تجهیزاتی هستند که سلامت و کیفیت عملکرد آن ها در عملکرد کل مجموعه تاثیر مستقیم می گذارد. از این تلاش کنید تا از مجموعه هایی این دستگاه های تهیه کنید که از مسئولیت پذیری و تعهد آن ها نسبت به کارشان مطمئن هستید. چرا که تمامی دستگاه های سانترال حتماً باید پشتیبانی داشته باشند و این پشتیبانی نیاز به تخصص در زمینه های مختلف تجهیزات مخابراتی دارد و از عهده ی یک فرد عادی بر نمی آید. هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
البته خرابی هایی هم ممکن است برای سیستم های سانترال پیش بیاید که برق خوردگی، آب خوردگی، خرابی کیپد، سوختن یا خرابی صفحه نمایش، اختلالات صدا، نفوذ آب به داخل دستگاه، از کار افتادن یکی از کارت های شهری یا داخلی و خرابی پاور، از جمله مهم ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای یک سیستم سانترال رخ دهد که نهایتاً با یک تیم پشتیبانی خوب، این مشکلات قابل حل می باشند.
گروه فنی ISG یکی از معتبرترین مراکز آموزش ،خرید و فروش محصولات ویپ و سانترال پاناسونیک به حساب می آید که شما می توانید با خیال راحت محصول خود را خریداری کرده و از پشتیبانی ۲۴ ساعته و آنلاین این مجموعه برخوردار شوید.
ttttttttttttttttttttttt
خرید تلفن ویپ
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
خرید تلفن ویپ، تلفن VoIP به معنای انتقال همزمان مکالمات تلفنی از طریق داده است، تلفن های VoIP امکان استفاده از اینترنت برای مکالمات تلفنی را ارائه می دهند. اگر قصد خرید تلفن ویپ را دارید، توصیه می شود به ساختار و نیازهای کسب و کار خود توجه کنید. قبل از خرید گوشی VoIP بهتر است عواملی مانند کاربر و شخصی که از گوشی استفاده می کند، نیاز کاربر، قیمت، تعداد خطوط تلفن VoIP و … را در نظر بگیرید. تلفن تحت شبکه VoIP تنوع زیادی دارد و در مدل های مختلفی تولید و عرضه می شوند. انواع تلفن های VoIP عبارتند از: تلفن های مدیریتی، تلفن های کارمند، تلفن های منشی، تلفن های بی سیم و تلفن هایی که امکان برقراری تماس تصویری را دارند.
خرید تلفن ویپ
خرید تلفن ویپ، امروزه در دنیای کسب و کارهای مدرن استفاده و خرید تلفن ویپ بسیار رایج است چراکه این تکنولوژی حرفه ای بودن و آسان شدن ارتباطات را برای شما به ارمغان می اورد. یک گوشی ویپ یا تلفن ip از فناوری های صدا روی IP برای برقراری و انتقال تماس های تلفنی از طریق بستر شبکه IP مانند اینترنت استفاده می کند. این برخلاف یک تلفن معمولی است که از شبکه تلفن سنتی عمومی استفاده می کند. از میان انواع گوشی تلفن voip، گوشی های متفاوتی در بین تجهیزات voip وجود دارند، که هرکدام قابلیت ها و اشکال مخصوص به خود را دارا هستند. گوشی آی پی فون می تواند با توجه به ویژگی هایی که دارد بر روی میز یکی از کارکنان و اعضای شرکت قرار بگیرد.
تلفن های ویپ در دو رده گوشی ویپ مدیریتی و منشی وجود دارند. گوشی ویپ در رده مدیریتی دارای امکانات ویژه ای هست که مدیر شرکت را قادر میسازد تا ارتباطات مدیریتی خود را به نحو احسن به انجام برساند. از ویژگی های گوشی های ویپ مدیریتی میتوان به توانایی در انتظار نگه داشتن تماس گیرنده، قرار دادن تلفن روی حالت مزاحم نشوید، انتقال تماس، و دیگر امکانات ویژه مدیریتی نام برد. تلفن های مدیریت معمولاً دارای گرافیک و صفحه نمایش متفاوتی برای استفاده هستند. آنها لمسی هستند و دارای امکاناتی برای تماس های راحت تر و جلسات از راه دور هستند. برای خرید گوشی های مدیریتی VoIP باید به عواملی مانند کارایی، ظاهر، ابزارهای لازم برای مدیریت تماس ها، دسترسی سریع و آسان به داخلی ها، مدیریت دقیق تماس ها و … توجه کرد.
اما اگر به دنبال خرید تلفن ویپ در رده منشی هستید گوشی آی پی فون رده منشی با امکانات عالی به منشی های شرکت یا دفتر شما این اجازه را می دهد تا تعداد زیادی تماس را به صورت همزمان مدیریت کنند، در صف نگه دارند، تماس ها را منتقل کنند و یا آن ها را بلاک کنند. بارزترین ویژگی تلفن های منشی، امکان مشاهده وضعیت سایر افزونه ها برای منشی است. برای اتصال تماس‌ها به برنامه‌های داخلی دیگر یا پاسخگویی به برنامه‌های داخلی دیگر، اپراتور باید از وضعیت خطوطی که مشغول هستند، زنگ می‌خورند یا آزاد بودن داخلی ها اطلاع داشته باشد. تعداد داخلی های قابل تعریف در مدل های مختلف این دسته متفاوت است، اما اغلب امکان افزودن پسوند (ماژول افزونه) برای مشاهده داخلی های بیشتر وجود دارد. بنابراین قبل از اینکه اقدام به خرید تلفن ویپ کنید باید اگاه باشید که چه شخصی با چه سمتی قصد استفاده از گوشی ویپ را دارد.

نکات قبل از خرید تلفن ویپ
خرید تلفن ویپ، در ادامه باید گفت شما باید پیش از اقدام به خرید تلفن ویپ، نکات زیر را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به کیفیت و قیمت برای خود رقم بزنید. 1. سرویس اینترنت شما: یک سیستم voip، یا مبتنی بر مرکز تلفن ابری یا خطوط سیپ به سادگی با اتصال نامناسب اینترنت کار نمی کند. از آنجا که تماس voip به طور کامل از طریق اینترنت اجرا می شود، مهم است که پهنای باند کافی برای تماس های واضح داشته باشید. بنابراین حتما از اتصال صحیح اینترنت اطمینان حاصل فرمایید.
2. میزان بودجه شما: بودجه همیشه یک عامل مهم به شمار می آید اما لازم است همه عوامل دیگر را نیز در نظر داشته باشید. خطوط SIP بسیار ارزان تر از ISDN هستند. سیستم های تلفن میزبانی شده یا Cloud نیاز به هرگونه سخت افزار در سایت را برطرف می کند، بنابراین بدیهی است که تهیه آن بسیار ارزان تر است. اما شما به طور غیرمستقیم بهای هر گوشی در ماه را پرداخت خواهید کرد. نکته جالب در مورد یک سیستم تلفن ip این است که تعمیر و نگهداری سیستم وجود ندارد و به روز رسانی سیستم شما به صورت خودکار انجام می شود. این بدان معناست که شما نیازی به در نظر گرفتن این هزینه های گران قیمت نخواهید داشت.
3. ویژگی های اضافی بدون هزینه بیشتر: احتمالاً ممکن است سریع به این نکته اشاره کنید که حتی سانترال سنتی از کارکردن از راه دور با قابلیت هایی مانند انتقال تماس، زنگ گروهی، صف بندی تماس و غیره پشتیبانی می کند. در اصل، این ویژگیها ذاتی یک سیستم PBX استاندارد نیستند. بلکه آنها ویژگی های اضافی هستند که باید جداگانه برای آنها هزینه کنید. در مقایسه، خدمات آی پی فون بسیاری از این ویژگی ها را بدون هزینه اضافی شامل می شود. بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای هر ویژگی که فکر می کنید می تواند برای تجارت شما مفید باشد.
4. تعداد اکانت سیپ: داشتن قابلیت ریجیستر کردن چند اکانت سیپ روی گوشی های ویپ و تحت شبکه، به منظور اتصال این گوشی ها به سرور های مختلف به شکل همزمان است. این عملکرد برای اپراتور ها و یا کاربر هایی کارایی خواهد داشت که میخواهند همزمان پاسخ گوی تماس های ورودی از سرور های ویپ مختلف باشند. قابلیت استفاده از این آپشن برای تعریف سرور جایگزین به زمان پیدا شدن مشکل در سرور اول، هم وجود دارد.
5. تعداد لاین: در واقع تعداد خطوط در تلفن های ویپ برای پاسخگویی به چند خط به طور همزمان تعریف شده است. مثلا وقتی می گویند این مدل گوشی ویپ 3 خط دارد. یعنی سه دکمه روی این گوشی تعریف شده که عملکرد خط را برای کاربر دارد. به عنوان مثال در گوشی ویپ D4 چهار دکمه در سمت چپ صفحه وجود دارد که می توان برای آنها 4 خط IP تعریف کرد. اگر کاربر با یکی از خطوط صحبت کند، می تواند تماس از خطوط دیگر را روی صفحه نمایش ببیند. می تواند تماس را در حالت انتظار قرار دهد و به خط دیگر پاسخ دهد و به تماس اول برگردد. در واقع در این حالت قابلیت پاسخگویی به 3 خط را به صورت همزمان خواهد داشت.
مزیت های استفاده از تلفن ویپ
خرید تلفن ویپ، 1.مقرون به صرفه بودن: تلفن ویپ جایگزینی کم هزینه برای سیستم تلفن سنتی است. همانطور که از نامش پیداست، سیستم voip از اتصال اینترنت و پهنای باند شما برای برقراری و دریافت تماس های تلفنی شما استفاده می کند. این امر می تواند با حذف نیاز به تعداد زیادی خط تلفن فردی، هزینه های جاری مشاغل شما را بطور چشمگیری کاهش دهد. 2. کیفیت تماس بالاتر: از آنجا که گوشی ویپ از اتصال اینترنت شما استفاده می کند، کیفیت تماس بالاتری را در مقایسه با گزینه های دیگر ارائه می دهد. یک سیستم تلفن ویپ با استفاده از اتصال به اینترنت، با وضوح باور نکردنی و صدای واضح به ویژه با سیستم های تلفن جدید Mitel VoIP، صدای HD را به کاربران خود ارائه می دهد.
3. قابل اعتماد بودن: سیستم های تلفن ویپ بسیار قابل اعتماد هستند. گوشی ویپ طی سالهای متمادی توسعه یافته است و برنامه هایی مانند Skype و FaceTime منجر به این نوآوری شده اند. voip توسط بسیاری از مشاغل در سراسر جهان پذیرفته شده است و دائما در حال پیشرفت است که این رویداد آن را به یکی از معتبرترین فناوری های تلفن تبدیل می کند. 4. به راحتی مقیاس پذیر است: مزیت دیگر خرید تلفن ویپ مقیاس پذیری آن است. از آنجا که سیستم های تلفن آی پی از اینترنت برای تماس استفاده می کنند، افزودن کاربران جدید آسان است. بنابراین نیازی به ارائه خطوط جدید ندارید، فقط می توانید در صورت نیاز تلفن و مجوز اضافه کنید. مزیت این امر این است که voip می تواند برای برآوردن نیازهای فعلی و آینده شما مقیاس بندی شود.
5. قابلیت حمل: قابلیت حمل برای بسیاری از مشاغل کلیدی است. یکی از مزایای سیستم تلفن voip این است که مشاغل را قادر می سازد تا حد امکان متحرک و قابل حمل باشند. با استفاده از شبکه ویپ می توانید کاربران تلفن همراه و همچنین کاربران مبتنی بر میز را قادر به اتصال به سیستم تلفن خود کنید. مزیت قابلیت حمل گوشی ویپ برای مشاغلی که کارمندان در جاده دارند یا کارمندان از راه دور دارند ایده آل است زیرا می توانند با استفاده از شبکه ویپ شرکت مستقیماً به سیستم تلفن ویپ شما متصل شوند.
جمع بندی
خرید تلفن ویپ، اولین انتخاب سیستم تلفن کسب و کار برای سازمان ها در هر صنعتی و هر اندازه ای، سیستم ویپ است. مهم ترین دلیل انتخاب و خرید سیستم ویپ مقرون به صرفه بودن این سرویس نسبت به سایر خدمات تلفنی است. اگر سازمانی در سراسر ایران مشتری، دفاتر یا عضو داشته باشد، با استفاده از سیستم و تلفن ویپ می تواند در هزینه های خدمات خود صرفه جویی زیادی کند. زیرا این سرویس با هر دستگاهی که به اینترنت متصل است به راحتی در دسترس است. از طرف دیگر، هزینه های راه اندازی ویپ معمولاً ارزان تر از سایر خدمات تلفن است.
انواع مختلفی از تلفن های VoIP وجود دارد که در این مقاله توضیح داده شده است. برای خرید گوشی های VoIP باید امکانات و نوع استفاده کاربر را در نظر گرفت و گوشی متناسب با نیاز کاربران را خریداری کرد. با توجه به اینکه گوشی های ویپ در انواع مختلفی ساخته و عرضه می شوند پاسخ به این سوال که چه کسی از تلفن های IP استفاده خواهد کرد احتمالا نقش زیادی در خرید شما ایفا می کند. خرید سیستم تلفن VoIP اساساً یک راه حل راحت است که برای همه افرادی که موقعیت های کاری دارند دریافت می کنید.
قرار است خریدی تا حد امکان انجام شود که در آن بتوانید فعالیت همه اعضا را بهینه کنید و همچنین از امکانات سیستم تلفن بهترین استفاده را ببرید. با انواع تلفن های IP و راهنمای خرید تلفن VoIP، می توانید بیشتر فکر کنید، نه فقط در مورد اینکه چه کسی می تواند یک تلفن IP در کسب و کار شما داشته باشد، بلکه چگونه می توانید به بهترین شکل نیازهای تجاری مردم را تسهیل کنید. برای خرید تلفن ویپ و استفاده از تمامی خدمات ارائه شده توسط سیستم ویپ به سایتISG مراجعه کنید و از قیمت گوشی ویپ مطلع شوید.

ttttttttttttttttttttttt
تلفن های اینترنتی Voip
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
تلفن های اینترنتی voip، در این مقاله به معرفی  تلفن ویپ و ویژگی های آن پرداخته شده است باISG همراه باشید. در گذشته ارتباطات بیشتر به صورت تلفنی و به کمک خطوط PSTN صورت می گرفت اما امروزه به راحتی افرادی را می بینیم که در منزل یا محیط کار با استفاده از بستر اینترنت و شبکه به ایجاد ارتباط با یکدیگر می پردازند. تلفن های اینترنتی Voip که با نام های دیگر یعنی تلفن های IP و تلفن تحت شبکه نیز شناخته می شوند، دارای ویژگی ها و قابلیت هایی هستند که در تلفن های آنالوگ سنتی یافت نمی شوند.
آشنایی با تلفن های اینترنتی voip
تلفن های اینترنتیVoIP، تلفن ip تماس های تلفنی شما را به داده تبدیل می کند و از طریق اینترنت ارسال می شود. اگر سیگنال Wi-Fi قوی دارید، می‌توانید از کابل‌های اینترنت استفاده کنید این کار را با هزینه بسیار کمتری نسبت به سیستم های تلفن قدیمی انجام می دهد. Voice over IP مزایای زیادی نسبت به خدمات تلفن سنتی داردکه در ادامه به آن می پردازیم. ارتباط تلفنی صحیح و اصولی یکی از ارکان موفقیت هر کسب و کاری است. امروزه، Voice Over Internet Protocol (VoIP) در حال تبدیل شدن به یک قانون طلایی در ارتباطات مدرن است. به زبان ساده، این فناوری اثبات شده به کاربران اجازه می دهد تا با اتصال به اینترنت تماس تلفنی برقرار کنند.
همچنین مردم با استفاده از خدمات تلفن های اینترنتی VoIP از طریق خطوط تلفن سنتی لذت می برند به دلیل اینکه قابلیت های بسیار بیشتری نسبت به گوشی های آنالوگ ارائه می دهد و می تواند همه این کارها را با کمتر از نیمی از هزینه انجام دهد. در تلفن های اینترنتی ویپ و  تلفن تحت شبکه از کارت های استریسکی و گیت وی های ویپ و یا سانترال های تحت شبکه استفاده می شود این ابزار باعث تغییر حالت صدا در مبدأ از آنالوگ به دیجیتال می شوند. این کار باعث می شود تا صدا به راحتی در بستر شبکه انتقال پیدا کند. در مقصد نیز باز از همین تکنولوژی ها برای حالت عکس یعنی تبدیل دیجیتال به آنالوگ استفاده می کنند.
سیستم های تلفن سنتی سیگنال های صوتی را با استفاده از خطوط تلفن آنالوگ منتقل می کنند. بنابراین، آنها برای برقراری تماس به اتصالات سیمی نیاز دارند. در این شرایط از یک سخت افزار تخصصی به نام Private Branch Exchange برای اتصال خطوط داخلی به شبکه تلفن عمومی استفاده می شود. ماجرا وقتی جالبتر می شود که بدانیم برای استفاده از خدمات voip نیازی به دستگاه های تلفن ثابت نداریم! آیا این هیجان انگیز نیست که بتوانید به تماس های خط تلفن خود در لپ تاپ، موبایل یا تبلت پاسخ دهید؟ تماس های اینترنتی را می توان از چندین روش مختلف مانند تلفن همراه، تلفن ثابت و کامپیوتر برقرار کرد. حتی تماس های بین کشوری یا بین المللی با VoIP بسیار راحت تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.
خرید تلفن های اینترنتیVoIP
تلفن های اینترنتیVoIP، در ابتدا به معرفی چند نمونه از تلفن های اینترنتی ویپ می پردازیم که از فروشگاه اینترنتیISG می توانید تهیه کنید. از انواع تلفن های اینترنتی Voip می توان به برند های گرنداستریم و یالینک اشاره کرد که در اینجا به معرفی چند نمونه از این تلفن های ویپ می پردازیم با ما همراه باشید. تلفن گرنداستریم GRP2601P که مشخصات آن بدین شرح است:

2 اکانت سیپ، 2 تماس همزمان
POE ساپورت
کنفرانس صوتی 3 طرفه

مدل پرفروش دیگری که از برند گرنداستریم و سری GRP می توانیم معرفی کنیم تلفن ویپ گرنداستریم 2604P می باشد که دارای ویژگی های زیر می باشد.

6 اکانت سیپ، 3 تماس همزمان
POE ساپورت
کنفرانس صوتی 4 طرفه

 نوع دیگر از تلفن های اینترنتی ویپ می توانیم به پرفروش ترین مدل های گوشی یالینک اشاره کنیم که شامل گوشی یالینک مدل T31P و گوشی یالینک مدل T30P و مواردی دیگر که در فروشگاهISG موجود می باشد. از انواع ویژگیهای این مدل ها به معرفی گوشی یالینک مدل T31P می پردازیم که شامل موارد زیر است.

قابلیت کنفرانس صوتی 5 طرفه
پشتیبانی از POE
کیفیت صداHD

انواع تلفن های  اینترنتی VoIP
تلفن های اینترنتیVoIP، دو نوع اصلی تلفن های اینترنتی ویپ IP، تلفن های مبتنی بر سخت افزار و تلفن های مبتنی بر نرم افزار هستند. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات تلفنVoIP هر دو نوع را ارائه می دهند. از نظر فیزیکی، یک تلفن VoIP مبتنی بر سخت‌افزار شبیه به یک تلفن سنتی با سیم یا بی‌سیم است. این تلفن ها شامل ویژگی های فیزیکی مانند بلندگو یا میکروفون، صفحه لمسی و سخت افزار نمایشگر برای نمایش ورودی کاربر و شناسه تماس گیرنده هستند.
تلفن های IP مبتنی بر نرم افزار، به عنوان تلفن های نرم افزاری شناخته می شوند، مشتریان نرم افزار تلفن مجازی هستند که بر روی رایانه یا دستگاه تلفن همراه کاربر نصب می شوند. رابط کاربری تلفن نرم افزاری اغلب شبیه یک گوشی تلفن همراه با صفحه لمسی و نمایشگر شناسه تماس گیرنده است. یک هدست با میکروفون که به رایانه یا دستگاه تلفن همراه متصل می شود تشویق می شود، یا گاهی اوقات برای برقراری تماس مورد نیاز است.
کاربران همچنین می توانند با استفاده از دستگاه خود تماس بگیرند، در صورتی که دارای میکروفون داخلی باشد.کلاینت‌های تلفن نرم‌افزار قابلیت‌های مشابهی را برای تلفن‌های IP مبتنی بر سخت‌افزار، مانند پست صوتی، کنفرانس تماس و انتقال تماس ارائه می‌کنند. برخی از مشتریان ممکن است قابلیت‌های بیشتری مانند کنفرانس ویدیویی و پیام‌رسانی فوری IM ارائه دهند.
با تشکر ازشما برای کسب اطلاعات بیشتر به فروشگاه اینترنتیISG مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید