تلفن IP چیست؟ / بررسی امکانات و ویژگی های تلفن IP

اگر به دنبال استفاده از بهترین تکنولوژی ها در زمینه ی تلفن های تحت شبکه و پیدا کردن پاسخ مناسبی برای سوال تلفن IP چیست؟ هستید بهتر است این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

تلفن IP چیست؟انواع و کاربرد های مختلف تلفن IP چیست؟مزایای تلفن IP چیست؟عدم نیاز به کابل کشی و صرفه جویی در هزینه ها از این طریقنصب آسان و سریعکیفیت برقراری تماس مهم ترین شاخصه ی تلفن های تحت شبکهانتقال و جابجایی آسانمحدودیت ها و معایب تلفن های IP

در این مطلب ضمن معرفی تکنولوژی مورد استفاده در تلفن های IP به بررسی محدودیت ها و همچنین مزایای استفاده از آن ها در محیط های مختلف می پردازیم.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
تلفن IP چیست؟
با پیشرفت تکنولوژی امکانات مختلفی به دستگاه های سانترال اضافه شده است.
تحت شبکه بودن مدل های جدید دستگاه های سانترال مانند سانترال های سری TDE و سری NS باعث شده است تا بسیاری از کاربران به دلیل مزایای این دستگاه ها برای برقراری ارتباط بهتر و مدیریت آن، به سراغ خرید این دستگاه ها بروند.
زمانی که از یک دستگاه تحت شبکه استفاده کنیم، می توانیم از تلفن های تحت شبکه یا همان تلفن های IP نیز در سیستم استفاده کنیم.
بنابراین پاسخ سوال تلفن IP چیست؟ را می توان اینگونه بیان کرد که تلفن هایی هستند که از بستر شبکه برای انتقال صدا و اطلاعات استفاده می کنند.
شرکت های مختلفی در زمینه ی تولید انواع مدل های مختلف تلفن های IP فعالیت می کنند و همین امر باعث شده است تا شاهد تنوع این محصولات در مدل های مختلف باشیم.
هر کدام از مدل های ارائه شده دارای ویژگی های خاصی هستند که می تواند در هنگام استفاده از آن ها به کمک کاربر آمده تا بتواند تماس با کیفیت بالاتر و بهتری را برقرار نماید.
ویژگی های کلی این تلفن ها در تکنولوژی مورد استفاده یعنی همان ویپ، باعث شده است تا مزایای بسیار زیادی از این تلفن ها در بستر شبکه در اختیار کاربران قرار بگیرد.

انواع و کاربرد های مختلف تلفن IP چیست؟
در یک دسته بندی کلی، تلفن های IP  را به چند دسته تقسیم می کنند.
تلفن های با سیم IP که امروزه بسیار رایج تر از مدل های دیگر بوده و کاربران زیادی به سمت خرید این محصولات روی آورده اند.
نوع دیگری از تلفن های IP و تحت شبکه که توسط برخی از شرکت های مطرح نیز در دسترس قرار گرفته اند، نوع بی سیم این محصولات می باشند.
نوع بی سیم تلفن IP از دو تکنولوژی وای فای و قابلیت دکت برای اتصال به شبکه و برقراری تماس استفاده می کنند.
تلفن های نرم افزاری نیز نوع دیگری از تلفن های تحت شبکه هستند که بر روی دستگاه های تلفن همراه و یا سیستم های مانند لپ تاپ یا کامپیوتر قابلیت نصب دارند.
با توجه به طراحی و مدل های ارائه شده می توان تلفن های تحت شبکه را در بررسی تلفن IP چیست؟ به تلفن های کارشناسی، اپراتوری با امکانات مناسب برای منشی ها، تلفن های مدیریت برای نظارت بر داخلی ها و تلفن های با قابلیت برگزاری تماس ویدیویی تقسیم نمود.
هر کدام از مدل های ارائه شده دارای ویژگی ها و امکانات خاصی هستند که البته ویژگی ها و مزایای تلفن های IP را به طور کامل با خود دارند.
مزایای تلفن IP چیست؟
در بررسی تلفن IP چیست؟ به مزایای بسیار زیاد این محصولات برای محیط مورد استفاده می رسیم.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
عدم نیاز به کابل کشی و صرفه جویی در هزینه ها از این طریق
یکی از مهم ترین مزیت ها در بررسی تلفن IP  چیست؟ در محیط شرکت ها و سازمان ها عدم نیاز به کابل کشی برای راه اندازی این تلفن ها می باشد.
تلفن های مورد نظر از طریق پورت های شبکه و کابل کشی که برای آن انجام شده است به شبکه وصل شده و دیگری نیازی به کابل کشی های رایج برای این کار نیست.
در همه ی تلفن های تحت شبکه به طور معمول دو پورت شبکه در نظر گرفته شده است.
عدم کابل کشی می توان به نوعی هم در عیب یابی نقص های به وجود آمده در سیستم تلفن های داخلی و هم در نظم دادن به محیط کاری بسیار مهم باشد.

نصب آسان و سریع
یکی دیگر از مزایای تلفن های تحت شبکه در بررسی تلفن IP، نصب آسان و البته سریع این محصولات می باشد.
زمانی که کاربر تلفن مورد نظر را راه اندازی نموده و به شبکه وصل می نماید، به طور خودکار و در سریع ترین زمان ممکن تنظیمات سانترال تحت شبکه ای که در آن محیط وجود دارد، بر روی تلفن مورد نظر اعمال می شود.
این کار می توان در کاهش اتلاف وقت در سازمان ها و به خصوص شرکت های خدماتی بسیار مهم باشد.
کیفیت برقراری تماس مهم ترین شاخصه ی تلفن های تحت شبکه
شاید مهم ترین و اصلی ترین دلیل کاربران برای استفاده از تلفن های IP یا همان تلفن های تحت شبکه، کیفیت بالای برقراری تماس و انتقال صدا در این تلفن ها می باشد.
انتقال صدای HD در تلفن های تحت شبکه باعث می شود تا کاربران بتوانند یک مکالمه با کیفیت را تجربه نموده و به راحتی به تمامی درخواست های مشتریان پاسخ دهند.
انتقال و جابجایی آسان
در کنار ویژگی هایی که در بالا برای تلفن IP مورد بررسی قرار گرفت می توان به قابلیت انعطاف پذیری بالای این دستگاه ها اشاره نمود.
بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در هنگام جابجایی و یا تغییر مکان و دکوراسیون محیطی خود با دغدغه های بسیار زیادی برای انتقال خط تلفن راه اندازی شده دارند.
این مشکل در تلفن های تحت شبکه به خوبی حل شده است و با توجه به ویژگی های این محصولات می توان به راحتی فقط با وصل نمودن تلفن مورد نظر به شبکه دوباره آن را در محیط جدید راه اندازی نمود.
علاوه بر مزایایی که در بالا به آن ها در مورد تلفن IP  اشاره شد، می توان به امکانات متعدد و قابلیت های بسیار زیادی که تلفن های تحت شبکه در اختیار کاربران قرار می دهند اشاره نمود.
امکانات متعددی که تلفن های تحت شبکه دارند به صورت زیر می باشند.
توانایی پاسخگویی به تماس های وارد شده به چندین داخلی مختلف از طریق یک تلفن
برگزاری کنفرانس های صوتی با کیفیت
امکانات ارتباطی مناسب مانند دفترچه تلفن، لیست سیاه و …
توانایی مشاهده ی گزارش تماس ها
توانایی انتقال مکالمات و تماس ها
نگه داشتن، قطع و یا پاسخگویی خودکار به تماس ها
ارسال پیام کوتاه
خدمات صندوق صوتی
برنامه ریزی و تغییر تنظیمات از طریق پنل های تحت وب
به کار گیری برای اینترکام و پیجینگ در محیط های مختلف
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
محدودیت ها و معایب تلفن های IP
در ادامه بررسی این مدل از تلفن ها، باید به بررسی معایب تلفن IP بپردازیم تا بتوانیم با محدودیت های این دستگاه ها نیز آشنا شویم.
هر چند مزایای زیاد تلفن های تحت شبکه باعث شده است تا این تلفن ها مورد استقبال مشتریان قرار بگیرند، معایب و محدودیت های آن ها نیز می توان مشکلاتی را برای مشتریان به همراه داشته باشد.
از جمله مهم ترین محدودیت های تلفن های تحت شبکه در بررسی تلفن IP، به وابسته بودن این محصولات به برق بر می گردد.
تلفن های قبلی و قدیمی برق مورد نیاز خود را از طریق کابل های مخابراتی تامین می کردند اما تلفن های تحت شبکه برای استفاده باید حتما به برق شهری متصل شوند.
هر چند ویژگی و قابلیت تغذیه خودکار در برخی از مدل ها تعبیه شده است اما با در نظر گرفتن برق اضطراری در شرکت ها و سازمان ها این محدودیت در زمان قطع برق نیز نمی تواند باعث کاهش کارایی تلفن های آی پی شود.
یکی دیگر از محدودیت های مورد نظر در بررسی تلفن IP به وابستگی مستقیم این تلفن ها به شبکه مربوط می شود.
این وابستگی تاثیر مستقیمی بر کارایی تلفن های تحت شبکه داشته و در صورت هر اختلال و مشکل در شبکه، تلفن های IP قابل استفاده نخواهند بود.

ttttttttttttttttttttttt
تفاوت تلفن سیپ با تلفن IP سری NT
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

بعد از بررسی ویژگی های تلفن های IP سری NT پاناسونیک در این مطلب قصد داریم به بررسی تفاوت تلفن سیپ با تلفن IP سری NT پاناسونیک بپردازیم تا بتوانیم شما را بیشتر با پروتکل های بستر شبکه و تلفن های قابل استفاده بر روی دستگاه های سانترال مختلف آشنا کنیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

تفاوت تلفن سیپ با تلفن IP سری NT پاناسونیکتلفن های نرم افزاریتعرفه های متفاوت در تفاوت تلفن سیپ با تلفن IP سری NTانعطاف پذیری و امنیت بالای تلفن های سیپتجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی تلفن های سیپویژگی های مشترک

SIP و VOIP پایه های فن آوری IP یا برقراری ارتباط در بستر شبکه را ارائه می دهند که می تواند مزایای بسیار زیادی برای شرکت ها و سازمان ها داشته باشد.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
تفاوت تلفن سیپ با تلفن IP سری NT پاناسونیک
امروزه استفاده از تلفن های سیپ و آی پی پاناسونیک بسیار گسترش یافته و همین امر باعث شده است تا افراد به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه باشند. به طور کلی ارتباط در بستر شبکه یا همان ویپ از طریق پروتکل های مختلفی مانند سیپ امکان پذیر شده است.
برای آموزش راه اندازی سیپ ترانک میتوانید از پکیج آموزشی ما در این زمینه استفاده نمایید. با توجه به همین تعریف می توان گفت تلفن های IP سری NT از جمله تلفن های تحت شبکه هستند که از پروتکل های مختلفی برای برقراری تماس استفاده می کنند.
این در حالی است که SIP PHONE ها فقط از پروتکل سیپ برای ارتباط در بستر شبکه بهره مند می شوند. بنابراین می توان گفت تلفن های سیپ زیر مجموعه ی  تلفن های ویپ هستند و فقط از یکی از پروتکل های آن که بسیار پرکاربرد نیز می باشد استفاده می کنند.
این موضوع را می توان اولین و مهم ترین تفاوت تلفن سیپ با تلفن IP سری NT پاناسونیک دانست که نقش مهمی در برقراری ارتباط از طریق آن ها دارد.
تلفن های نرم افزاری

تلفن های سیپ پاناسونیک عموماً به صورت نرم افزاری مورد استفاده قرار می گیرند. کیفیت صدای بالا از جمله مهم ترین ویژگی های این محصولات می باشد.
این در حالی است که تلفن های IP بیشتر به صورت سخت افزاری در اختیار مشتریان قرار گرفته است. امکان فعال شدن چند خط به صورت همزمان و تفاوت تلفن سیپ با تلفن IP پاناسونیک یکی دیگر از موارد تفاوت تلفن سیپ با تلفن IP پاناسونیک را می توان امکان فعال نمودن چند خط به صورت همزمان بر روی یک تلفن سیپ دانست.
این در حالی است که مدل های مختلف تلفن IP سری NT توانایی برقراری ارتباط و وصل شدن به یک خط در بستر شبکه را دارند.
تعرفه های متفاوت در تفاوت تلفن سیپ با تلفن IP سری NT
  زمانی که بخواهیم از تلفن های سیپ در یک مکان استفاده نماییم با توجه به نوع خطوط اینترنت در آن نقطه باید تعرفه های مختلفی را بپردازیم.
این در حالی است که برای راه اندازی تلفن های IP بر روی دستگاه های سانترال نیاز به خرید لایسنس داریم و بعد از این هزینه های مربوط به آن فقط در بستر شبکه محاسبه می شوند و هزینه ی جداگانه ی برای خط مورد نظر در نظر گرفته نمی شود.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
انعطاف پذیری و امنیت بالای تلفن های سیپ
یکی از دیگر موارد در بررسی تفاوت تلفن سیپ با تلفن IP سری NT پاناسونیک را می توان انعطاف پذیری تلفن های سیپ با توجه به نوع راه اندازی آن ها می باشد.
این کار باعث می شود تا در صورت انتقال به یک مکان دیگر بتوانیم بدون هزینه های کابل کشی و راه اندازی دستگاه دوباره از خط مورد نظر تحت پروتکل سیپ استفاده نماییم.
مورد دیگری که باعث تفاوت تلفن سیپ با تلفن IP پاناسونیک شده است، امنیت بسیار بالای تلفن های سیپ در برقراری تماس می باشد.
تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی تلفن های سیپ

یکی دیگر از تفاوت تلفن سیپ با تلفن IP سری NT پاناسونیک را می توان تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی این تلفن ها دانست.
در حالی که برای راه اندازی تلفن IP فقط به دستگاه فیزیکی یا نرم افزاری و مرکز تلفن تحت شبکه نیاز داریم، برای راه اندازی تلفن های سیپ به تجهیزات مختلفی نیازمندیم.
علاوه بر مودم ADSL موجود در محیط برای راه اندازی تلفن های سیپ پاناسونیک و اتصال آن ها به دستگاه سانترال، باید از تجهیزات زیر نیز استفاده نماییم.
اولین تجهیزات تلفن های IP می باشند که از پروتکل سیپ پشتیبانی می کنند.
با توجه به اینکه تلفن های IP قابلیت تعریف تعداد متفاوتی اکانت سیپ را دارند می توان بر اساس نیاز تعداد تلفن سیپ را انتخاب نمود.
مبدل ویپ یا همان ATA دیگر تجهیزات مورد استفاده برای راه اندازی تلفن های سیپ می باشند. این مبدل ها دارای ظرفیت متفاوتی بوده که براساس نیاز باید آن را انتخاب کنیم.
ویژگی های مشترک
بعد از بررسی چند مورد از تفاوت تلفن سیپ با تلفن IP سری NT پاناسونیک بهتر است به بررسی ویژگی های مشترک این تلفن ها نیز بپردازیم.
همانطور که در بالا نیز گفته شد تلفن های سیپ را می توان زیر مجموعه ای از تلفن های IP پاناسونیک دانست.
این تلفن های هم به صورت نرم افزاری و هم به صورت سخت افزاری قابل دسترسی و راه اندازی می باشند. مهم ترین ویژگی مشترک این محصولات را می توان کیفیت بالای برقراری تماس از طریق انتقال صدای HD دانست.
این موضوع باعث شده است تا کاربرانی که در یک محیط و در بستر شبکه از تلفن های سیپ یا IP استفاده می کنند هیچ دغدغه ای برای کیفیت پایین تماس ها و یا عدم پاسخگویی درست به نیاز های مشتریان نداشته باشند. از مهم ترین مزایای این تلفن های برای هر شرکت و سازمان می توان به کاهش هزینه ها اشاره نمود.
علاوه بر این بالا بردن سرعت تماس و کمک به مدیریت بهتر تماس ها از دیگر ویژگی هایی است که باعث محبوبیت بالای این محصولات در میان کاربران شده است.
علاوه بر تماس های صوتی می توان از تلفن های سیپ و IP  سری NT  پاناسونیک می توان برای تماس های ویدیویی نیز استفاده نمود که می تواند امری بسیار جذاب و کاربردی برای شرکت ها و در راستای توسعه ی کسب و کار آن ها باشد.
با مطالعه ی تفاوت تلفن سیپ با تلفن IP سری NT پاناسونیک شما به راحتی می توانید مزیت ها و ویژگی های هر کدام را متوجه شده و برای راه اندازی یک مدل متناسب با نیاز خود اقدام نمایید.

ttttttttttttttttttttttt
تفاوت تلفن های سری UT با NT پاناسونیک در چیست؟
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
تفاوت تلفن های سری ut با nt
تلفن های سانترال توسط برندهای مختلفی به بازار ارائه می شوند این تلفن ها را می توان در انواع مختلفی در بازار دید. هر کدام هم قابلیت هایی دارند که مربوط به شبکه خاصی است. یکی از بهترین برند هایی که در این زمینه فعالیت می کند، برند پاناسونیک است که توسط کمپانی بزرگ پاناسونیک ساخته شده است و به سراسر جهان صادر می شود. انواع تلفن تحت شبکه در بین محصولات این برند وجود دارند. دو سری تلفن NT , UT وجود دارد که می خواهیم ببینیم تفاوت تلفن های سری UT با NT در چیست.

آنچه در این مقاله می خوانید:

تفاوت تلفن های سری ut با nt انواع تلفن های تحت شبکه پاناسونیک انواع تلفن پاناسونیک تلفن تحت شبکه در سری NTتلفن پاناسونیک سری UTتفاوت تلفن های سری NT و UTکدام سری تلفن تحت شبکه پاناسونیک برای شما مناسب تر است؟

چه کسب و کار کوچکی داشته باشید چه جزو افرادی باشید که صاحب کسب و کار بزرگ و توسعه یافته هستید، ایجاد یک شبکه مخابرات محلی برای کسب و کارتان اهمیت بالایی دارد. از این رو بدون شک به تلفن پاناسونیک نیاز دارد؛ اما باید ببینید چه شبکه ای دارید و چه نوع تلفنی را باید برای آن به کار بگیرید.
 در این مقاله به بررسی انواع تلفن های پاناسونیک می پردازیم که در دو سری UT , NT به بازار عرضه شده اند همچنین تفاوت تلفن های سری UT با NT در چیست.
 انواع تلفن های تحت شبکه پاناسونیک
 برند پاناسونیک، انواع مختلفی از تلفن های تحت شبکه و سایر ابزار و محصولات مورد استفاده در شبکه سانترال را به بازار ارائه داده است. از این رو باید مشخصات هر کدام را بدانید تا بتوانید از آن برای ایجاد یک شبکه بهتر بهره ببرید. تلفن های تحت شبکه پاناسونیک در دو نوع NT , UT هستند. این دو سری هر کدام قابلیت های مخصوص خود را دارند. برای انتخاب یک گوشی مناسب از این تلفن ها باید اطلاعات کافی در مورد قابلیت ها و کاربرد  هر کدام داشته باشید که بدانید کدام تلفن تحت شبکه برای تان مورد نیاز است.
ابتدا هرکدام از این سری ها را به طور جداگانه بررسی می کنیم. تا بتوانیم بیشتر با آنها آشنا شوید و بدانید که کدام بوده برایتان مناسب تر است.
 انواع تلفن پاناسونیک تلفن تحت شبکه در سری NT
انواع تلفن های پاناسونیک سری NT دارای ظاهری زیبا و طراحی کاربردی هستند. تمام گوشی های این سری دارای صفحه نمایشگر هستند که با توجه به مدل آنها، اندازه صفحه نمایشگر در آنها متفاوت است. همچنین کلید های قابل برنامه ریزی، کلیدهای انتقال، شماره گیر و مواردی از این قبیل نیز بر روی گوشی ها با توجه به مدل آنها متفاوت هستند.
برخی از این کلیدها در تعداد با همدیگر متفاوتند. تفاوت تلفن های سری UT با NT با هم زیاد نیستند؛ اما در بخش های اساسی با هم متفاوتند.

تلفن سانترال NT556 پاناسونیک/ تلفن KX-NT556

تلفن سانترال NT343 پاناسونیک / تلفن KX-NT343

تلفن سانترال NT346 پاناسونیک/ تلفن KX-NT346

تلفن سانترال NT321 پاناسونیک / تلفن KX-NT321

مهمترین قابلیتی که تلفن های پاناسونیک سری NT دارند، این است که می توان از آن در شبکه های سانترال استفاده کرد. البته جزو گروهی از تلفن هاست که در شبکه سانترال و در کنار تلفن های آی پی سانترال قابل استفاده هستند.
ویژگی هایی که برخی از این گوشی ها وجود دارد، قابلیت پشتیبانی از POE است؛ اما برخی از  مدل های سری NT این قابلیت را ندارند که برای راه اندازی آنها نیاز است تا از یک پاور مخصوص برند پاناسونیک استفاده کنید.

تلفن سانترال NT543 پاناسونیک/ تلفن تحت شبکه KX-NT543

تلفن NT546 پاناسونیک / تلفن تحت شبکه KX-NT546

تلفن سانترال NT551 پاناسونیک / تلفن KX-NT551

تلفن سانترال NT511 پاناسونیک / تلفن KX-NT511

تلفن پاناسونیک سری UT
تلفن پاناسونیک سری UT از تلفن های پاناسونیک جدید است که از پروتکل سیپ پشتیبانی می کند. تلفن های سری UT با توجه به مدلی که دارند، ممکن است از یک تا چندین خط سیپ را پشتیبانی کنند. همچنین با کمک لایسنس سانترال تحت شبکه پاناسونیک و یا هر سیپ سرور دیگری می تواند قابل استفاده باشد.
معمولاً  تلفن های پاناسونیک روی سانترال های سری NS و سری TDE  قابل راه اندازی هستند و قابلیت های مختلفی را نیز به کاربر ارائه می دهند.

تلفن سانترال UT136 پاناسونیک / تلفن KX-UT136

تلفن سانترال UT248 پاناسونیک / تلفن KX-UT248

تلفن سانترال UT123 پاناسونیک / تلفن KX-UT123

تلفن سانترال UT113 پاناسونیک / تلفن KX-UT113

تفاوت تلفن های سری NT و UT
تلفن های تحت شبکه NT و UT قابلیت های مختلفی دارند. این تلفن ها بر اساس کاربرد خود قابلیت هایی دارند که به بررسی آنها می پردازیم. در اصل تفاوت تلفن های سری UT با NT در این مسئله است که تلفن های تحت شبکه UT از پروتکل سیب پشتیبانی می کنند. در صورتی که تلفن های نوع NT  قابلیت پشتیبانی از پروتکل سیپ را ندارند.
از این رو و آنها را فقط در کنار سانترال های پاناسونیک می توان استفاده کرد. تلفن های نو UT  قابل استفاده در مراکز تلفنی غیر از پاناسونیک نیز هستند و همین امر سبب شده است تا در شبکه های مختلف و در کنار سانترال هایی با برندهای دیگر نیز می توان از این تلفن ها بهره برد.
کدام سری تلفن تحت شبکه پاناسونیک برای شما مناسب تر است؟
با توجه به تفاوت تلفن های سری UT با NT، باید ابتدا ببینید چه نوع شبکه ای را می خواهید راه اندازی کنید. اگر به تلفن هایی با قابلیت پشتیبانی از پروتکل سیپ نیاز دارید، قطعاً تلفن سانترال پاناسونیک سری UT را باید خریداری کنید. به علاوه داشتن سانترال هایی با برندهای دیگر هم شما را نیازمند این سری از تلفن های تحت شبکه پاناسونیک می کند.
با مراجعه به مراکز معتبر برای خرید تلفن و ابزار مورد استفاده در شبکه های سانترال، می توانید از خدمات مشاوره آن ها برای انتخاب یک گوشی تلفن بهتر و متناسب با شبکه خود، بهره ببرید.
برای کسب اطلاعات در زمینه سانترال  و ویپ با ما همراه باشید… ویدیوهای آموزشی رایگانمارا در اینستاگرام دنبال کنید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید