خدمات شبکه‌های کامپیوتری و سخت افزار

امروزه می‌توان گفت که در تمامی منازل در نقاط مختلف ایران کامپیوترها و لوازم جانبی آنها وجود دارد. این سیستم‌ها در مراکز تجاری و اداری نیز قطعا یافت می‌شوند. استفاده از کامپیوتر در مراکز تجاری و اداری شکل حرفه‌ای‌تری دارد و معمولا این مراکز از کامپیوترهای متصل به هم تحت شبکه‌های کامپیوتری جهت انجام امور خود و داشتن هماهنگی استفاده می‌نمایند. استفاده از شبکه اینترنت و سیستم‌های کامپیوتری کار کاربران را در همه امور ساده کرده است؛ اما در عین حال تصور کنید که اگر به یک باره مشکلی در این موارد به وجود آید که از عهده کاربران خارج شود چه باید کرد؟ همین مسئله موجب شده است که شرکت‌های سخت افزار و نرم افزار متعددی نیز راه اندازی شوند و در این زمینه خدمات متنوعی ارائه دهند. خدمات سخت افزار و شبکه‌های کامپیوتریقطعا هر یک از کامپیوترها ممکن است دچار مشکلات سخت افزاری مختلفی شوند که نیاز به تخصص کارشناسان جهت رفع این مشکل است که با تعمیر و تعویض به موقع قطعات از خسارات بعدی جلوگیری به عمل آید. در کامپیوترها و سیستم‌های الکترونیک، نرم افزار و سخت افزار وابسته به یکدیگر هستند و برای آنکه سیستم به خوبی بتواند کار خود را انجام دهد علاوه بر سخت افزار به نصب سیستم عامل و نرم افزار نیاز است.نرم افزارها نیز بر اثر عوامل مختلفی ممکن است دچار مشکل و ایراداتی شوند که باید آنها را رفع نمود، این مسئله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که کامپیوترها به صورت شبکه به یکدیگر متصل شده‌اند و اگر به موقع مشکل نرم افزاری آنها حل نشود خسارت‌های زیادی را به سازمان وارد می‌کند. در نتیجه باید تمامی مشکلات احتمالی در کم‌ترین زمان ممکن حل شوند. خدمات سخت افزاری کامپیوتری تمامی سیستم‌های سخت افزاری شامل کامپیوترهای شخصی و کامپیوترهای پیشرفته و ارتقا یافته که در ادارات و ارگان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است دچار خرابی و مشکلات سخت افزاری شوند. همین مسئله موجب شده است که یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان‌ها، ارگان‌ها، مدارس، هتل‌ها و رستوران‌ها ، آموزشگاه‌ها و غیره پشتیبانی و رفع به موقع مشکلات سیستم‌های آنها باشد.امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی فناوری اطلاعات نیز به خوبی توانسته است جای خود را در تمامی مشاغل باز کند و آنها را وابسته به شبکه‌های کامپیوتری نماید به طوری که کلیه محیط‌های تجاری، صنعتی، اداری و آموزشی نیازمند راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری و سرویس‌های مشابه آن هستند. صرفه جویی در زمانبه همین منظور برای رفع مشکلات سخت افزاری این سیستم‌ها شرکت‌هایی راه اندازی شده‌اند که خدمات متنوعی را در زمینه شبکه، نرم افزار و سخت افزار به مردم ارائه می‌دهند. با به وجود آمدن این شرکت‌ها در صورت مشاهده هر گونه مشکل در کامپیوتر خود تنها با تماس با این شرکت‌ها به کمک کارشناسان آنها مشکل خود را حل می‌کنید و نیازی به بردن کیس کامپیوتر به فروشگاه‌های تعمیر کننده کامپیوتر نیستند. با این روش شما با سرعت بیشتری مشکل خود را رفع خواهید نمود و در زمان نیز صرفه جویی می‌شود، این مسئله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که یکی از کامپیوترهای سازمان‌ها و اداره‌ها دچار مشکل شده باشد و باید در کم‌ترین زمان ممکن مشکل آن رفع شود تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. چرا به شرکت‌های پشتیبان مراجعه کنیم؟به وجود آمدن اختلال در سرور شبکه یک سازمان و واحد تولیدی می‌تواند خسارات زیادی را به وجود آورد زیرا تمامی کامپیوترها متصل به هم هستند و ممکن است آنها نیز نتوانند به کار خود ادامه دهند از این رو معمولا صاحبان این شرکت‌ها برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از اختلال‌های احتمالی با شرکت‌های پشتیبان قراردادهایی را تنظیم می‌کنند تا به صورت 24 ساعته از سیستم‌های آنها پشتیبانی نمایند و در صورت به وجود آمدن کوچک‌ترین مشکلی در اسرع وقت آن را رفع نمایندخدمات شرکت‌های پشتیبان سخت افزار و سرویس شبکه تنها به رفع مشکل در مواقع ضروری ختم نمی‌شود و خدمات متنوعی ارائه می‌دهند. از جمله خدمات آنها که قطعا در قراردهای تنظیم شده از سوی این شرکت‌ها با مشتریانشان وجود دارد بازرسی و چک مرتب و چند وقت یکبار تمامی سیستم‌های شبکه است، با این بررسی‌ها عیوب کامپیوترها مشخص شده و رفع می‌شود در نتیجه میزان خسارت و خرابی ناگهانی آنها بسیار کاهش می‌یابد.

از دیگر خدمات شرکت‌های پشتیبان می‌توان به نگهداری از لوازم سخت افزاری در زمینه شبکه و آی تی مانند سرورها، سوئیچ، پچ کورد ، رک، دوربین مدار بسته، سیستم‌های کامپیوتری، پسیو شبکه و .. اشاره نمود. خدمات سخت افزار شبکه‌های کامپیوتریشرکت‌های سخت افزار شبکه می‌توانند خدمات متنوعی را در حوزه شبکه ارائه دهند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مشاوره در زمینه راه اندازی شبکه، خرید تجهیزات، نصب سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز، بازدیدها و بررسی‌های دوره ای سیستم‌ها و شبکه برای جلوگیری خرابی سیستم‌ها، رفع عیوب شبکه‌ها، عیب یابی و رفع خرابی‌های پسیو شبکه، بررسی قابلیت مقیاس پذیری و توسعه پذیری شبکه‌ها و غیره اشاره کرد. خدمات سخت افزار در کنار نرم افزارسخت افزار و نرم افزار مکمل یکدیگر هستند و بدون همدیگر کارایی نخواهند داشت از این رو این شرکت‌ها موظف اند علاوه بر خدمات سخت افزاری خدمات نرم افزاری نیز در خصوص شبکه‌ها ارائه دهند. زیرا در صورتی که سیستم عامل شبکه دچار مشکلی شود هر چقدر هم که تجهیزات سخت افزاری به روز و قدرتمندی برای آن استفاده شود باز هم همچنان مشکل آن رفع نخواهد شد و پا بر جا است و نیاز است شبکه به صورت سخت افزاری و نرم افزاری پشتیبانی گردد. خدمات نرم افزاری شرکت‌هااز خدمات نرم افزاری این شرکت‌ها در خصوص پشتیبانی خدمات شبکه‌های کامپیوتری می‌توان به نگهداری از نرم افزارها، نصب و آپدیت نرم افزارهای شبکه، نصب ویندوز سرور، ذخیره و نگهداری دیتاهای شرکت، بک آپ گیری از کلیه نرم افزارهای شبکه، مستند سازی اطلاعات و غیره اشاره نموداخیرا شاهد خدمات متنوع تری از شرکت های پشتیبان هستیم به عنوان مثال رفع مشکلات و اختلال سیستم‌ها و شبکه از راه دور و بدون مراجعه حضوری که به آن ریموت گفته می‌شود. در روش ریموت با استفاده از نرم افزارهای خاصی از راه دور مشکلات نرم افزاری را حل میکنند و یا کاری انجام می‌دهند که سیستم فعلا بتواند به فعالیت خود ادامه دهند تا زمانی که کارشناسان در محل شرکت حضور یابند و مشکل را رفع کنند. این روش موجب می شود که میزان خسارات ناشی از خرابی‌های ناگهانی شبکه به میزان زیادی کاهش یابد.قرارداد پشتیبانی سخت افزار شبکهدر صورتی که سازمان و یا شرکتی آینده نگر باشد قطعا برای تمامی کارها و مشکلات احتمالی برنامه ای از پیش تعیین شده خواهد داشت. یکی از مشکلاتی که قطعا هر سازمانی با آن مواجه خواهد شد مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری شبکه است. از این رو این شرکت‌ها با بستن قراردادهایی با شرکت‌های پشتیبان شبکه سازمان خود را به گونه ای کنترل می‌کنند که کم‌ترین خسارت ممکن به شرکت وارد شود.در صورتی که شرکت‌ها هزینه ای را برای بررسی دوره ای سیستم‌های خود در نظر بگیرند میزان هزینه‌های آنها در بخش‌های دیگری مانند نگهداری کامپیوترها و سرورها، رفع خرابی سیستم‌ها، تعویض قطعات و .. به شدت کاهش می‌یابد. از این رو بهتر است با بستن قرارداد با شرکت‌های پشتیبان از خدمات متنوع آنها استفاده نمایند و کسب و کار خود را پشتیبانی کنند تا دچار خسارات احتمالی کمتری شوند.

این قرارداد معمولا شامل مواردی مانند خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری تعداد دوره‌های بازید و چک کردن سیستم‌ها و تجهیزات شبکه توسط کارشناسان، زمان و محل حضور کارشناسان و .. می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید