سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA100 / معرفی سانترال TDA

آنچه در این مقاله می خوانید:

آشنایی اولیه با سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDAتقسیم بندی سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDAمعرفی دستگاه سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA100عدم پشتیبانی از تلفن های تحت شبکهراه اندازی تلفن های NT روی سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA100تلفن های SIPظرفیت نهایی خطوط شهری و داخلی دستگاه سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA100دستگاه سانترال TDA200دستگاه سانترال TDA600ظرفیت های اولیه و پیش فرض سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA

برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، در این مطلب ما قصد داریم سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA100 را مورد بررسی قرار داده، ظرفیت ها و قابلیت های آن را نیز معرفی نماییم.
آشنایی اولیه با سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA
در تعریف اولیه می توان گفت که دستگاه های سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA، دستگاه های آنالوگ پاناسونیک محسوب می شوند.
این دستگاه را به دلیل اینکه به صورت پیش فرض نمی توان آن ها را روی بستر شبکه مشاهده نمود و در واقع IP پذیر نیستند، دستگاه های سانترال آنالوگ می دانند.
برای اینکه بتوانیم دستگاه سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA را روی شبکه مشاهده نماییم می توانیم از کارت TDA0410 استفاده نماییم. با اتصال این کارت، دستگاه سانترال را می توان روی شبکه مشاهده نمود و به آن وصل شد.
تقسیم بندی سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA
دستگاه های سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA با توجه به امکانات و ویژگی های مختلف به صورت زیر تقسیم بندی و نامگذاری شده اند. TDA100/۲۰۰/۶۰۰ TDA100D/TDA100DBA/TDA100DBP
معرفی دستگاه سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA100

دستگاه سانترال TDA100 کم ظرفیت ترین دستگاه سانترال در میان مدل های مختلف سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA می باشد. این دستگاه فقط قابلیت پشتیبانی از تلفن های آنالوگ، دیجیتال و هایبریدی را دارد.
عدم پشتیبانی از تلفن های تحت شبکه
به طور کلی تلفن های تحت شبکه SIP توسط دستگاه سانترال پاناسونیک TDA100 پشتیبانی نمی شود. به همین دلیل است که کاربران این دستگاه ها نمی توانند SIP PHONE ها را روی این دستگاه ها راه اندازی نموده و از امکانات آن ها برای برقراری تماس استفاده نمایند.
راه اندازی تلفن های NT روی سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA100
تلفن های سری NT تنها تلفن های تحت شبکه ای هستند که می توان آن ها را روی دستگاه سانترال TDA100 راه اندازی نمود. تلفن های NT همان تلفن های مخصوص پاناسونیک هستند که برای راه اندازی آن ها نیز لازم است تا یک کارت مناسب خریداری شده و بر روی دستگاه سانترال  TDA100 نصب نمود.
با اتصال کارت سانترال ۰۴۷۰ پاناسونیک که همان کارت آی پی اکستنشن می باشد به دستگاه سانترال پاناسونیک TDA100 ،می توان این سری از تلفن های تحت شبکه را راه اندازی نمود و از امکانات مختلف آن ها بهره مند شد.
دستگاه های سانترال سری TDE و NS که کاملاً تحت شبکه هستند، قابلیت پشتیبانی و راه اندازی مدل های مختلف تلفن های تحت شبکه مانند سیپ و NT را دارند.
تلفن های SIP
تلفن های تحت شبکه سیپ مانند مدل های HTV100، HTV130 پاناسونیک و سایر تلفن های سیپ استاندارد دیگری که در بازار موجود هستند، فقط و فقط روی مراکز سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDE و NS راه اندازی می شوند.
برای راه اندازی هر کدام از مدل های مختلف تلفن های سیپ روی این مراکز به لایسنس ویک کارت DSP نیاز می باشد.
اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره ی انواع تلفن های تحت شبکه سیپ و همچنین نحوه ی اتصال و فعالسازی آن ها بر روی دستگاه های سانترال TDE و NS را به دست بیاورید حتماً مقالات و ویدیو های بعدی سایت را دنبال کنید.
در این مطلب ما فقط قصد داریم به بررسی دستگاه های سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA، ظرفیت ها و تلفن های قابل پشتیبانی این دستگاه ها بپردازیم و دستگاه های سانترال NS  TDE را در مطالب بعدی مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما با ظرفیت ها و نحوه ی کار آن ها نیز آشنا شوید.
پس به شما پیشنهاد می کنیم که مطالب بعدی سایت درباره ی دستگاه های سانترال را از دست ندهید.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
ظرفیت نهایی خطوط شهری و داخلی دستگاه سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA100
این دستگاه دارای ۶ اسلات برای قرارگیری کارت های مختلف می باشد. ظرفیت نهایی این دستگاه در برقرای ارتباط با خطوط شهری با قرار دادن ۶ کارت شهری ۱۶ پورت خطوط شهری، ۹۶ خط می باشد.
با قرار دادن ۶ کارت ۱۶ پورت دیجیتال نیز می توان از ظرفیت نهایی این دستگاه برای برقراری ارتباطات خطوط داخلی استفاده نمود.
روی هر کدام از کارت های ۱۶ پورت می توان ۳۲ داخلی دیجیتال را راه اندازی نمود که در نهایت ظرفیت حداکثری دستگاه به ۱۹۲ خط داخلی دیجیتال می رسد.
اما نکته ی مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که آیا با قرار دادن ۶ کارت شهری و استفاده از ظرفیت نهایی دستگاه برای راه اندازی خطوط شهری، می توان خطوط داخلی را نیز راه اندازی نمود؟
با توجه به تعداد اسلات های دستگاه سانترال پاناسونیک TDA100 پاسخ این سوال قطعاً خیر می باشد.
به دلیل اینکه در زمان نصب دستگاه سانترال TDA100 لازم است تا خطوط شهری و داخلی با هم برای یک محیط راه اندازی شوند می توان گفت استفاده از ظرفیت نهایی دستگاه برای راه اندازی خطوط داخلی و شهری، عملاً امکان پذیر نیست.
اما در موارد خاص مانند برج ها که از خطوط شهری دستگاه سانترال استفاده نمی کنند می توان از نهایت ظرفیت خطوط داخلی دستگاه سانترال TDA100 استفاده نمود.
با توجه به تعریف دستگاه سانترال و همچنین ویژگی های آن می توان گفت که به صورت عملی امکان بهره برداری از تمامی ظرفیت خطوط داخلی برای دستگاه سانترال TDA100 وجود دارد در حالی که استفاده از نهایت ظرفیت خطوط شهری یعنی همان ۹۶ خط شهری به صورت همزمان به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.
بسیاری از سایت های داخلی به اشتباه این تعداد خطوط را به عنوان خط های قابل استفاده دستگاه سانترال TDA100 ذکر می کنند که باید گفت این ظرفیت ها فقط حداکثر ظرفیت نامی دستگاه هستند و همانطور که توضیح داده شده عملاً استفاده از آن ها امکان پذیر نیست.
دستگاه سانترال TDA200
این دستگاه نیز یک مدل از سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA است که یک مرحله از دستگاه سانترال TDA100 پر ظرفیت تر است.
این یک مرحله ظرفیت بالاتر در دستگاه های سانترال به این معنی است که کاربران دستگاه سانترال TDA200 می توانند در ظرفیت نهایی دستگاه، ۱۲۸ خط شهری و ۲۵۶ خط داخلی را راه اندازی نمایند.
دستگاه TDA200 از ۱۱ جای اسلات برای قرارگیری کارت های مختلف پشتیبانی می کند.
دستگاه سانترال TDA600

این دستگاه از نظر ساختاری و باکس بسیار شبیه به دستگاه سانترال TDA200  می باشد. بر روی باکس سانترال TDA600 ، تعداد ۱۰ اسلات برای قرارگیری کارت های مختلف وجود دارد.
علاوه بر این یک اسلات دیگر در انتهای اسلات ها قرار دارد که برای لینک نمودن TDA600 با مراکز یا شلف های بعدی این دستگاه می باشد. پس به صورت عملی می توان روی باکس این دستگاه و شلف های آن تعداد ۱۰ کارت نصب نمود.
این دستگاه پر ظرفیت ترین دستگاه آنالوگ سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA می باشد که می تواند از ۶۴۰ خط شهری و ۱۲۸۰ خط داخلی در ظرفیت نهایی خود پشتیبانی نماید.
در ویدیو ها و مقالات بعدی سایت به بررسی بیشتر دستگاه های سانترال TDA200/600 می پردازیم و ظرفیت ها و قابلیت های مختلف این دستگاه ها را به طور کامل و دقیق بیان می کنیم.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
ظرفیت های اولیه و پیش فرض سانترال پرظرفیت پاناسونیک TDA
اکنون به صورت مختصر قصد داریم ظرفیت های اولیه دستگاه های سانترال TDA100/200/600 را معرفی نماییم.
تمامی این دستگاه ها به صورت پیش فرض هیچ ظرفیت اولیه ای ندارند. به همین دلیل زمانی که کاربران این دستگاه ها را خریداری می کنند فقط یک دستگاه پاور و یک شلف خالی روی این دستگاه ها وجود دارد.
علاوه بر این ها یک کارت MPR یا همان کارت اصلی دستگاه نیز روی آن ها وجود دارد. اما دستگاه های سانترال TDA100D/TDA100DBA/TDA100DBP برخلاف دستگاه های سانترالی که در اینجا به بررسی آن ها پرداختیم،
دارای ظرفیت های اولیه هستند. یعنی در دستگاه های سانترال TDA100/200/600 نمی توان به صورت پیش فرض هیچ خط شهری یا داخلی را راه اندازی نمود در حالی که با توجه به ظرفیت های پیش فرض دستگاه سانترال TDA100D این کار کاملاً امکان پذیر می باشد.
برای آشنایی بیشتر شما کاربران و مخاطبان عزیز با ظرفیت های پیش فرض و همچنین امکانات و قابلیت های مختلف دستگاه سانترال TDA100D یک ویدیو آموزشی کامل در این زمینه تهیه شده است که می توانید با مشاهده ی آن، شناخت مناسبی از این دستگاه به دست بیاورید.

ttttttttttttttttttttttt
تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE پاناسونیک
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
با توجه به درخواست ها و سوالات مشتریان و کاربران عزیز از مشاوران ما، قصد داریم در این مطلب به صورت جامع و کامل نحوه ی تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE  پاناسونیک را مورد بررسی قرار دهیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

تجهیزات مورد نیاز برای تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE  پاناسونیککارت آپشنال چیست؟تنظیمات مربوط به تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE پاناسونیکانتخاب OGM برای تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDEمسیر دهی تماس ها با استفاده از نرم افزارمشخص نمودن عملکرد اعداد هنگام پخش شدن پیغام دیزای تعیین شدهمشخص نمودن داخلی های قرار گرفته در یک گروهتنظیم تایمر یا زمان برای پخش شدن پیغام دیزا در هنگام برقراری تماسضبط پیغام دیزا در سانترال های TDA و TDEتنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE و قرار دادن داخلی در کلاس منیجر برای ضبط پیغام

در پایان این مطلب شما می توانید به راحتی تمامی تنظیمات مربوط به منشی تلفنی در این دستگاه ها را انجام دهید.
تجهیزات مورد نیاز برای تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE  پاناسونیک
منشی تلفنی یکی از قابلیت های بسیار مهم و پر کاربرد دستگاه های سانترال است که می تواند برای مشتریان و همچنین شرکت ها و سازمان های استفاده کننده از این قابلیت، مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.
سانترال ۸۲۴ که جز دستگاه های کم ظرفیت است به صورت پیش فرض بر روی خود یک کانال تلفن گویا دارند در حالی که سانترال های پرظرفیت TDA و TDE  برای راه اندازی این قابلیت نیازمند نصب کارت و تجهیزات لازم هستند.
به همین دلیل برای تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE  پاناسونیک لازم است تا از تجهیزات مختلف مناسب این کار استفاده نماییم.
برای این کار لازم است تا ابتدا یک کارت ۰۱۹۰ که کارت آپشنال دستگاه های سانترال TDA و  TDE می باشد را خریداری نمود و روی اسلات های این دستگاه نصب کرد.
بر روی این کارت آپشنال می توان کارت های فرعی متفاوتی مانند کارت صندوق صوتی، کارت حذف اکو، کارت مسیج و … را نصب کرده و از امکانات مختلف آن ها استفاده نمود.
بنابراین برای تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE  پاناسونیک باید ابتدا کارت آپشنال ۰۱۹۰ را روی یکی از اسلات های دستگاه سانترال نصب نموده و سپس کارت TDA0191 که به عنوان کارت مسیج ۴ کانال دیزا می باشد را به عنوان یک کارت فرعی روی کارت آپشنال نصب نمود.
بعد از نصب نمودن این کارت ها باید تنظیمات مربوط به ضبط صدا و راه اندازی دیزا را انجام دهیم.
برای سانترال های TDA و TDE این تنظمیات از طریق نرم افزار انجام می شود که تمامی مراحل آن را به صورت کامل در ادامه توضیح می دهیم.
کارت آپشنال چیست؟

تنظیمات مربوط به تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE پاناسونیک
این تنظیمات را می توان از طریق نرم افزار برنامه ریزی این دستگاه که بر روی یک سیستم مانند کامپیوتر یا لپ تاپ وصل شده است انجام داد.
بعد از اجرای نرم افزار در ابتدا می توان از قسمت کانفیگ وارد اسلات های مختلف دستگاه شد و کارت های نصب شده روی آن را مشاهده نمود.

 
اگر کارت آپشنال ۰۱۹۰ را نصب کرده باشیم می توانیم بر روی اسلات مورد نظر آن را مشاهده کنیم.
با کلیک کردن روی CART PROPERTY  می توان اطلاعات مربوط به کارت های فرعی مانند کارت مسیج ۴ کانال دیزا یعنی کارت ۰۱۹۱ که روی کارت اصلی آپشنال نصب شده است را مشاهده نمود.
با مشاهده ی این کارت و جزئیات آن متوجه می شویم که دستگاه سانترال سری TDA یا TDE آماده ی ضبط پیغام و راه اندازی منشی تلفنی یا دیزا می باشد.
انتخاب OGM برای تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE

 
برای راه اندازی منشی تلفنی ابتدا باید مشخص نمود که تنظیمات مربوط به این قابلیت بر روی کدام OGM صورت پذیرد.
 برای انتخاب OGM مورد نظر از قسمت ۲-۳-۵  در نرم افزار وارد بخش DISA MESSAGE می شویم.
در پنجره باز شده از شماره ی ۵۰۱ تا ۵۶۴ وجود دارند که می توانیم براساس آن ها ۶۴ پیغام دیزای مختلف را ضبط نموده تا در هنگام تماس مشتریان برای راهنمایی بهتر آن ها پخش شود.
شماره ی این پیغام های ضبط شده هیچ تفاوت و برتری نسبت به یکدیگر ندارند و بر طبق نیاز می توانیم هر کدام از آنها را انتخاب نماییم تا به عنوان پیغام دیزای مرکز تلفن ثبت شود.
در اینجا به صورت فرضی پیغام شماره ۵۰۱ را در نظر می گیریم تا بتوانیم نحوه ی انجام بقیه تنظیمات را بر طبق این پیغام به شما آموزش دهیم.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
مسیر دهی تماس ها با استفاده از نرم افزار
بعد از در نظر گرفتن شماره پیغام مورد نظر باید به سراغ تعیین مسیر تماس های ورودی برویم و مشخص کنیم که تماس های ورودی به کدام بخش ها و به چه صورتی مسیر دهی شوند.
در قسمت ۲-۱۰ نرم افزار می توانیم برای ساعت های مختلف کاری مسیر دهی تماس های ورودی به سمت دستگاه سانترال را مشخص نماییم.

با استفاده از این قسمت و تنظیمات مختلف آن می توانیم در زمان های مختلف برای تماس های ورودی تعیین مسیر های متفاوتی نیز داشته باشیم.
به طور مثال می توانیم مشخص نماییم که در طول روز تمامی تماس ها به سمت دیزا رفته و در زمان شب همه این تماس ها به صورت مستقیم به یک داخلی که می تواند نگهبانی باشد وصل شوند.
با توجه به اینکه ما قصد داریم نحوه ی تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE  پاناسونیک را در این مطلب به شما آموزش دهیم اگر مشکلی در زمینه ی تعیین مسیر تماس ورودی برای شیفت های مختلف دستگاه سانترال دارید می توانید ویدیو ها و مقالات بعدی ما را دنبال کنید تا تمامی مشکلات شما در این زمینه برطرف شود.
به صورت پیش فرض و قبل از اجرای تنظیمات مختلف برای تعیین مسیر تماس ورودی به دستگاه های سانترال TDA و TDE همه ی تماس ها در شیفت های مختلف به اپراتور وصل می شود.

در قسمت ۲-۲ می توانیم شماره ی داخلی که به عنوان اپراتور در دستگاه سانترال در نظر گرفته شده است را مشاهده نماییم و با ایجاد تغییرات شماره ی داخلی مورد نظر خود برای شیفت های مختلف را به عنوان اپراتور ثبت نمود.
بنابراین در قسمت ۲-۱۰ مشخص می کنیم که تماس های ورودی به دستگاه سانترال در چه وضعیتی قرار داشته باشند. این وضعیت ها می تواند به صورت وصل شدن مستقیم به یک داخلی، گروه UCD، دیزا، صندوق صوتی و … باشند.
اگر بخواهیم برای مسیر ورودی تماس ها، پخش شدن پیغام دیزا را در نظر بگیریم باید در قسمت شیفت های مختلف در پنجره ی باز شده ی قسمت ۲-۱۰ شماره ی OGM که در بالا به آن اشاره کردیم را وارد کنیم.
یعنی اگر قصد داریم در طول روز برای تمامی خط های شهری وصل شده به دستگاه، پیغام OGM به شماره ی ۵۰۱ پخش شود باید شماره ی آن را در شیفت مورد نظر و جلوی خط شهری بنویسم.
انتخاب پخش شدن پیغام دیزا برای خطوط شهری کاملاً اختیاری است و کاربر می تواند برای هر تعداد از خطوط شهری که در نظر دارد پیغام دیزا را به عنوان مسیر ورودی در نظر بگیرد.
بنابراین می توان به عنوان مثال در شیفت روز برای خط شهری ۱ پخش شدن پیغام دیزا به شماره ی ۵۰۱ را در نظر گرفت و برای خط شهری شماره ی ۲ حالت دیگری مانند وصل شدن به یک داخلی به صورت مستقیم، گروه UCD و … را در نظر گرفت.
برای تمامی تایم ها و شیفت های کاری در صورت نیاز می توان این تعیین مسیر را انجام داد.
با انتخاب شماره ی ۵۰۱ اگر کسی با خطوط شهری تعیین شده تماس بگیرید پیغام دیزای شماره ی ۵۰۱ برای آن پخش می شود.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
مشخص نمودن عملکرد اعداد هنگام پخش شدن پیغام دیزای تعیین شده
در تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE اگر یک پیغام دیزا از بین شماره های ۵۰۱ تا ۵۶۴ را به عنوان پیغام دیزا در نظر گرفتیم باید در قسمت ۲-۳-۵ نرم افزار مشخص نماییم که وقتی مخاطب با خطوط شهری تماس می گیرد و پیغام دیزا برای او پخش می شود هر کدام از کلید های ۱ تا ۹ چه عملکردی داشته باشند.

در واقع در این قسمت می توان مشخص نمود که اگر مشتری در هنگام پخش پیغام دیزا یکی از این کلید ها را فشار داد، تماس او به سمت کدام یک از داخلی و گروه های تعیین شده برود.
با رفتن به قسمت ۲-۳-۵ نرم افزار می توانیم شماره ی پیغام های دیزا و همچنین کلید های ۰ تا ۹ را به صورت زیر مشاهده نماییم.
زمانی که هر کدام از OGM ها را به عنوان پیغام دیزا برای پخش شدن در دستگاه سانترال در نظر گرفتیم می توانیم در ستون مربوط به این شماره ی پیغام، عملکرد کلید های مختلف ۰ تا ۹ یعنی همان شماره ی داخلی ها و گروه های مختلف که تماس با فشار دادن کلید مربوطه به آن ها وصل می شود را مشخص نماییم.
به عنوان مثال اگر OGM 501 را به عنوان پیغام دیزا برای تماس های ورودی در نظر بگیریم می توانیم مشخص نماییم که مخاطب با فشار دادن هر کدام از کلید ها به کدام قسمت وصل شود.
 به عنوان مثال فرض کنید عدد ۱ کاربر  و مشتری را به سمت قسمت فروش هدایت می کند بنابراین می توانیم یکی از داخلی هایی که در قسمت فروش قرار دارد یا گروهی از آن ها مانند گروه ۶۰۱ را در زیر آن مشخص نماییم تا به محض فشار دادن کلید شماره ۱ داخلی های تعیین شده در قسمت فروش زنگ بخورند.
اگر کلید ۲ قرار باشد که مخاطب را به قسمت مالی هدایت کند و این قسمت فقط یک داخلی خاص برای پاسخگویی به این تماس ها داشته باشد، می توانیم شماره ی داخلی مورد نظر را وارد کنیم.
به همین ترتیب می توانیم در صورت نیاز تا عدد ۹ بر طبق نیاز خود، قسمت ها و داخلی های مختلف را مشخص کنیم تا در صورتی که مشتری این کلید ها را فشار داد، به این قسمت ها متصل شود.
بهتر است زمانی که قصد دارید یک عدد را برای تماس مستقیم با مدیریت در نظر بگیرید شماره ی اپراتوری که در بالا مشخص نمودیم را وارد کنید تا ابتدا تماس به این داخلی وصل شود.
بنابراین اگر کسی به خطوط شهری مشخص شده زنگ بزند پس از شنیدین پیغام دیزای شماره ی ۵۰۱ می تواند به راحتی از میان گزینه های مشخص شده، کلید مربوطه را فشار دهد و به قسمت مورد نظر دسترسی پیدا کند.
مشخص نمودن داخلی های قرار گرفته در یک گروه
در بالا اشاره نمودیم که در زمان تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE  می توانید برای در نظر گرفتن مقصد یک تماس بعد از پخش شدن پیغام دیزا، گروهی از داخلی ها مانند گروه ۶۰۱ را در نظر گرفت.

تنظیمات مربوط به گروه های مختلف و انتخاب داخلی ها برای آن ها در قسمت ۱-۳-۵  نرم افزار انجام پذیر است.
با رفتن به این قسمت می توانید نام گروه های مختلفی که در دستگاه به عنوان پیش فرض در نظر گرفته شده اند را مشخص نمایید.
در بالای صفحه ی مربوطه یک گزینه به نام member list وجود دارد که با کلیک کردن روی آن می توانیم شماره ی داخلی هایی که قصد داریم آن ها را در این گروه قرار دهیم را مشخص کنیم.

به طور مثال در بالا گفتیم که گروه ۶۰۱ مربوط به قسمت فروش باشد. با انتخاب این گروه و کلیک روی گزینه ی ممبر لیست می توانیم شماره ی داخلی های قسمت فروش که می خواهیم پاسخگوی تماس های ورودی باشند را وارد نماییم.
اگر داخلی هایی مانند ۱۰۶،۱۰۷ و ۱۰۸ را در گروه ۶۰۱ قرار دهیم، مخاطب با فشار دادن کلید ۱ که در بالا به آن اشاره نمودیم به قسمت فروش وصل شده و تمامی این داخلی ها به صورت همزمان زنگ می خورند.
برای اینکه تداخلی در زنگ خوری داخلی های مشخص شده به وجود نیاید می توانیم در قسمت ۱-۳-۵ برای هر کدام از داخلی های تعیین شده گروه های مختلف یک وقفه زنگ خوری در نظر بگیریم.

 
به عنوان مثال می توان مشخص نمود که داخلی ۱۰۶ بدون وقفه زنگ بخورد، داخلی ۱۰۷ پس از دو زنگ  و ۱۰۸ پس از ۴ زنگ شروع به زنگ خوری نمایند تا از این طریق بتوان نحوه ی پاسخگویی به تماس های وارد شده را بهتر مدیریت نمود.
پس به طور کلی در قسمت ۲-۱۰ برای تماس های ورودی تعیین مسیر نموده و مشخص می کنیم که برای تماس های ورودی شیفت های مختلف کاری کدام شماره ی پیغام دیزای ضبط شده پخش شود.
پس از پخش شدن پیغام دیزای مورد نظر، در قسمت ۲-۳-۵ مشخص نمودیم که عملکرد کلید های ۰ تا ۹ هنگام پخش شدن پیغام دیزا چگونه باشد.
یعنی برای هر کدام از آن ها بر طبق نیاز شماره ی یک داخلی برای تماس مستقیم یا یک گروه از داخلی ها را در نظر گرفتیم.

تنظیمات مربوط به تعیین داخلی های قرار گرفته در یک گروه و تعیین وقفه های زنگ خوری آن ها نیز در قسمت ۱-۳-۵ قابل انجام دادن می باشد.
تنظیم تایمر یا زمان برای پخش شدن پیغام دیزا در هنگام برقراری تماس
بعد از انجام تمامی مراحل بالا باید به سراغ تنظیم زمان جهت پخش شدن پیغام دیزا برای مشتریان در هنگام برقراری تماس آن ها برویم.
این کار را می توان از قسمت ۳-۲ نرم افزار و در سربرگ دوم یا همان دیزا، انجام داد. در این قسمت باید با استفاده از زمان های مناسب و مشخص شده تعیین کنیم که پیغام دیزا بعد از چند ثانیه از برقراری تماس برای مشتریان پخش شود.

 به طور پیش فرض این قابلیت در سانترال های TDA و TDE روی ۵ ثانیه تنظیم شده است.
یعنی مشتری بعد از وصل شدن تماس باید ۵ ثانیه صبر نماید تا پیغام دیزا برایش پخش شود.
بر حسب نیاز می توان این تاخیر و دیلی را تغییر داد که معمولاً برای این کار تاخیری در نظر گرفته نمی شود و آن را روی صفر قرار می دهند تا تماس به محض وصل شدن به خط شهری مورد نظر روی پیغام دیزا برود.
سایر موارد در مورد تنظیمات زمان و تایمر برای تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE  پاناسونیک در ویدیو ها و مقالات بعدی به صورت کامل و جامع به شما آموزش داده می شود تا تمامی مشکلات شما در این زمینه برطرف شود.
ضبط پیغام دیزا در سانترال های TDA و TDE
تاکنون تمامی تنظیمات مربوط به تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE  پاناسونیک را به صورت کامل مورد بررسی قرار دادیم و در ادامه می خواهیم به بررسی نحوه ی ضبط پیغام برای منشی تلفنی بپردازیم.
برای ضبط پیغام تلفن گویا در سانترال های TDA و TDE به صورت پیش فرض کد دستوری ۳۶۱* در نظر گرفته شده است.

در قسمت ۱-۲-۶ نرم افزار می توان در بخش فیچر ها تمامی دستورات مربوط به دستگاه سانترال از جمله کد دستوری ضبط پیغام دیزا را مشاهده نمود.
این دستور به عنوان OGM Record/clear/Playback و با کد ۳۶* نمایش داده شده است که بر همین اساس می توان متوجه شد که کد ۳۶۱* برای ضبط پیغام، کد ۳۶۰* برای پاک کردن پیغام و کد ۳۶۲* برای پخش شدن دوباره پیغام ضبط شده به کار برده می شوند.
البته این مورد را در نظر داشته باشید که می توان این کد را تغییر داده و هر کدی که به نظر مناسب تر باشد را انتخاب نمود و از آن برای تنظیمات مربوط به ضبط پیغام استفاده کرد.
تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE و قرار دادن داخلی در کلاس منیجر برای ضبط پیغام
 برای ضبط پیغام تلفن گویا هنگام تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE باید از یکی از تلفن های داخلی استفاده نمود که شماره ی داخلی آن باید حتما در کلاس منیجر قرار داشته باشد.
به صورت پیش فرض تمامی داخلی ها وصل شده به مرکز تلفن TDA و TDE در کلاس ۱ قرار دارند. پس بنابراین هیچ کدام از آن ها به صورت پیش فرض نمی توانند کد ۳۶* را شماره گیری نمایند.
منیجر بر روی کلاس ۶۴ فعال است و اگر قصد داشته باشیم با یک داخلی پیغام دیزا را ذخیره نماییم ابتدا باید شماره ی داخلی مورد نظر را در کلاس ۶۴ یا همان کلاس منیجر قرار دهیم.

برای تایید این مورد و مشاهده ی سایر کلاس بندی ها در قسمت ۱-۷-۲ می توانیم از منوی بالا، کلاس بندی های مختلف را انتخاب نموده و مشاهده کنیم که به صورت پیش فرض برای کلاس ۶۴ قابلیت منیجر فعال می باشد و می تواند عمل ضبط پیغام تلفن گویا را انجام دهد.
بنابراین در قسمت ۱-۱-۴ داخلی مورد نظر که قصد داریم به وسیله ی آن پیغام دیزا ضبط نماییم را در کلاس ۶۴ قرار می دهیم.
با کلیک کردن روی گزینه ی   Apply تنظیمات و تغییرات مربوط به هر مرحله ذخیره می شوند و فقط و فقط می توان از داخلی های مشخص شده برای ضبط پیغام منشی تلفنی استفاده نمود.
برای ضبط با کیفیت تر پیغام تلفن گویا لازم است ابتدا گوشی تلفن داخلی مورد نظر که در کلاس ۶۴ قرار دارد را برداشته و سپس کلید اسپیکر را فشار دهیم.
بعد از فشار دادن کلید اسپیکر باید کد ۳۶* مربوط به تنظیمات ضبط پیغام را وارد کنیم.
چون در اینجا قصد داریم عملیات ضبط پیغام تلفن گویا را انجام دهیم باید بعد از ۳۶* از عدد ۱ استفاده کنیم.
در مرحله ی بعد باید شماره ی OGM مورد نظر که می خواهیم پیغام دیزای ضبط شده روی آن قرار بگیرد را وارد کنیم.
پس از این کار چند لحظه باید صبر کرد و با شروع تایمر دو صفر پیغام مورد نظر را با صدای واضح و شفاف گفته تا پیغام روی دستگاه ضبط شود.

در پایان تنظیمات دیزا سانترال TDA و TDE برای ذخیره نمودن تمامی این عملیات کلید STORE را فشار می دهیم.
بنابراین اکنون پیغام مورد نظر ما روی شماره ی OGM انتخاب شده ضبط شده است و می توان از آن برای پخش شدن هنگام برقراری تماس مشتریان استفاده نمود.

ttttttttttttttttttttttt
راهکارهای ویپ در سانترال های پاناسونیک TDA
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
بررسی راهکارهای ویپ در سانترال های پاناسونیک TDA
از چه روش‌هایی می توان راهکارهای ویپ را روی سانترال‌های TDA پیاده‌سازی کرد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

بررسی راهکارهای ویپ در سانترال های پاناسونیک TDAراه‌اندازی تلفن ویپ سری NT در خارج از شبکه با استفاده از کارت IP Extensionراهکار دوم ارتباط بین مراکز از طریق کارت IP Gatewayلینک دادن دستگاه TDA با دستگاه‌های دیگر غیر از پاناسونیک

شرکت پاناسونیک راهکارهایی را در این زمینه ارائه داده است به دلیل این که سانترال های TDA به هیچ عنوان از پروتکل‌های سیپ پشتیبانی نمی‌کنند. این سانترال یک پروتکل مخصوص به خود است که جهت ارتباط بین مراکز همچنین تلفن‌های سری NT مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دو راهکار وجود دارد که شما می‌توانید در مراکز TDA استفاده کنید تا تعداد محدودی سیستم ویپ راه‌اندازی شود با هدف این که قسمتی از مشکلات شما در این زمینه حل شود.
راهکارهای ارائه شده توسط شرکت پاناسونیک در این زمینه عبارتند از:
راه‌اندازی تلفن ویپ سری NT در خارج از شبکه با استفاده از کارت IP Extension
به عنوان مثال سازمانی با وجود ۲۰۰ داخلی که دارای دستگاه TDA است و در شبکه صنعتی نیاز به راه‌اندازی چند تلفن دارند بهتر است بهترین گزینه ممکن را انتخاب کند. اگر قرار به استفاده از راهکارهایی باشد که شرکت پاناسونیک ارائه داده بهترین روش این است که از کارت IP Extension استفاده شود و یک سری تلفن NT در خارج از مجموعه و در بستر شبکه راه‌اندازی گردد.
راهکار دوم ارتباط بین مراکز از طریق کارت IP Gateway
راهکار دوم با هدف برقراری ارتباط بین مراکز است که با کارت IP Gateway امکان‌پذیر می‌شود. این کارت به صورت یک کارت فیزیکال است و مشابه کارت‌های دیگر بر روی دستگاه نصب می‌گردد و بدین ترتیب می‌توان سانترال‌های  TDA را با سانترال‌های TDE و یا سانترال‌های TDA دیگر از جمله سری NS  لینک کرد.
آموزش ارتباط سانترال های پاناسونیک / یکپارچه سازی کامل با بیش از ۴ ساعت ویدئو آموزشی همراه با سناریوهای کاملاً عملی …
نکته مهم:
یک نکته قابل توجه و مهم در خصوص استفاده از کارت IP Extension این است که با استفاده از این کارت تنها راه‌اندازی تلفن NT امکان‌پذیر است و با این کارت نمی‌توان تلفن دیگری را راه‌اندازی کرد. پس اگر شما دستگاه TDA داشته باشید می‌توانید یک سری تلفن NT را خارج از شبکه به دستگاه TDA لینک کنید.
اگر قرار است که دستگاه TDA با یک مرکز دیگر لینک داده شود می‌توان از کارت IP Gateway استفاده کرد.
لینک دادن دستگاه TDA با دستگاه‌های دیگر غیر از پاناسونیک
اگر لینک دادن دستگاه TDA با یک سری دستگاه‌های دیگر غیر از پاناسونیک مانند ایزابل مد نظر باشد چه راهکاری وجود دارد؟
تنها راهکار ارائه شده در این زمینه استفاده از کارت PRI می‌باشد. این کارت تنها رابط استاندارد سانترال TDA با دیگر مراکز می‌باشد. با این کارت می‌توان سانترال‌های پاناسونیک را به یکدیگر لینک داد اما اگر مراکزی غیر از پاناسونیک مورد نظر باشد حتماً باید از کارت PRT استفاده شود. البته از اتصال خطوط شهری نیز می‌توان استفاده کرد که یک راهکار غیر استاندارد است.

ISG مرکز تخصصی نصب ، فروش و آموزش  سانترال پاناسونیک در ایران است، این مرکز آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی سانترال برای سازمان ها و مراکز می باشد.ضمناً در این مرکز دوره های خصوصی و نیمه خصوصی آموزش سانترال برگزارمی گردد. شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.
ttttttttttttttttttttttt
بررسی سانترال های سری TDA پاناسونیک
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
بررسی تفاوت سانترال های سری tda پاناسونیک
سانترال های سری tda، یکی از انواع سانترال هاست که اتفاقاً از ویژگی ها و امکانات خوبی نیز برخوردار می باشد. این سانترال های به منظور بهبود ارتباطات، ابزارها و آپشن های خاصی را ارائه می دهند. به طور کلی می توانیم سانترال های پاناسونیک را در دو سری TDA , TDE تقسیم بندی نماییم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

بررسی تفاوت سانترال های سری tda پاناسونیک انواع سانترال های سری TDA پاناسونیک بررسی تفاوت سانترال های TDA پاناسونیک بررسی امکانات سانترال TDA100 سانترال پاناسونیک tda100 در یک نگاهبررسی امکانات سانترال TDA100D از جمله کارت هایی که می توانید در سانترال TDA100D استفاده کنید، موارد زیر می باشد:بررسی امکانات سانترال TDA200از جمله ی کارت هایی که می توانید در این دستگاه از آن استفاده کنید می توانیم به مواردی همچون :بررسی امکانات سانترال TDA600 از جمله کارت های ارتقائی که می توانند در این دستگاه به کار روند، می توانیم به مواردی همچون :سخن آخر و نتیجه گیری

اما TDA یکی از اولین مدل هایی است که توسط شرکت پاناسونیک ارائه شده و طبیعتاً یک مدل قدیمی نیز محسوب می شود. در واقع TDA مدلی است که به صورت دیفالت برای کار با شبکه و اینترنت طراحی نشده است اما امروزه به واسطه ی یک سری پروتکل های خاص، می توانیم زمینه را برای اتصال این مدل سانترال به اینترنت مهیا سازیم.
سانترال های سری TDA، انواع خاص خودشان را دارند. با اینکه خیلی ها معتقدند که سانترال های TDA قدیمی هستند و نمی توانند از پس سرویس های مورد نیاز کاربرهای امروزی برآیند، اما در اصل ماجرا این طور نیست و این سانترال ها نیز مزیت های خاص خودشان را دارا هستند. در ادامه به بررسی ابعاد مختلف و تفاوت سانترال های tda خواهیم پرداخت.
پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با این موارد، تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید :
انواع سانترال های سری TDA پاناسونیک
سانترال های سری TDA کلاً در چهار سری TDA100، TDA100D، TDA200 و TDA600، به بازار عرضه می شوند. هر کدام از این سانترال ها برای محیط کاری خاصی با ظرفیت های خاصی طراحی و تولید و روانه بازار شده اند. البته خیلی ها معتقدند که تفاوت این سانترال ها در موارد بسیار جزئی است.
اما به طور کلی، همین موارد جزئی نیز می تواند تفاوت های بسیار بزرگی را ایجاد نماید. در واقع این موارد جزئی می تواند شامل مواردی همچون پورت های اتصالی و ظرفیت سانترال ها، باشد. اما طبیعتاً تا با ریز جزئیات این موارد به صورت کامل آشنا نشویم، هرگز نمی توانیم عمق کارایی هر کدام از این دستگاه های سانترال را درک کنیم.
شما برای اینکه متوجه شوید کدام سانترال برای شما مناسب تر است، ابتدا باید بدانید که هر سانترال چه ویژگی دارد و سپس با توجه به آپشن ها و کاربردهایی که هر مرکز تلفن سانترال ارائه می دهد، و با توجه به نیاز شما به هر سانترال، مرکز تلفن مورد نظرتان را انتخاب نمایید. در ادامه به شرح ویژگی های و خصوصیات هر کدام از این دستگاه ها خواهیم پرداخت.

پکیج رایگان ورود به حوزه سانترال یا مرکز تلفن

کتاب جامع کارشناس مرکز تلفن TDA و TDE

آموزش سانترال TDA و TDE / دوره مقدماتی

آموزش سانترال پاناسونیک TDA / جامع ترین پکیج آموزش سانترال TDA

بررسی تفاوت سانترال های TDA پاناسونیک
بررسی امکانات سانترال TDA100

مهم ترین مسئله ای که درباره ی انواع سانترال ها مورد بررسی قرار می گیرد، مسئله ی پشتیبانی از تعداد خطوط شهری و همچنین اتصالات برای تعداد خطوط داخلی می باشد. سانترال TDA100 می تواند کار یک مجموعه ۲۵ تا ۱۵۰ نفری را به راحتی راه بیندازد. از این رو می توانیم تمرکز این دستگاه را به عنوان یک تلفن سانترال برای مجموعه هایی با ظرفیت های متوسط تعریف نماییم.
هیچ خط شهری  و داخلی روی سانترال TDA100، وجود ندارد. اما این قابلیت برای این دستگاه تعریف شده است که با اضافه نمودن انواع کارت های سانترال پاناسونیک، قابلیت پشتیبانی از ۹۶ خط شهری و همچنین ۱۹۲ خط داخلی مختلف، به این دستگاه ها اضافه شود.
با اینکه این قابلیت ها می تواند برای دستگاهی مانند سانترال TDA100، کمی غیر قابل باور باشد و از طرفی امکان اضافه نمودن چنین قابلیتی دور از ذهن است. اما شما این تعریف را درباره ی سانترال TDA100 در ذهن خودتان داشته باشید که این دستگاه می تواند ۱۲۰ کارمند با تعدادی خطوط شهری آنالوگ را به راحتی مدیریت نماید.
مورد بعدی که باید در هر دستگاه سانترال مورد بررسی قرار بگیرد، قدرت برنامه ریزی این دستگاه ها از طریق شبکه است. برای اینکه قابلیت استفاده از اینترنت و تحت شبکه بودن را به این دستگاه اضافه کنیم، نیاز است که از کارت مخصوص خود این قابلیت استفاده نماییم. این کارت، یک کارت KX-TDA0410 می باشد.
در واقع می توانیم بگوییم که سانترال TDA100، به طور پیش فرض، به پورت شبکه مجهز نیست. البته به طور کلی، شما می توانید هفت کارت مختلف را برای راه اندازی انواع برنامه ها و قابلیت های مختلف، به این دستگاه اضافه نمایید.
کارت های مختلفی که می توانند برای بالا بردن ظرفیت دستگاه سانترال TDA100 و سایر قابلیت ها مورد استفاده قرار گیرند، عبارتنداز :
کارت TDA0180 برای اضافه نمودن ۸ پورت خط شهری به صورت آنالوگ بدون کالر آیدی کارت TDA0181 برای اضافه نمودن ۱۶ پورت خط شهری به صورت آنالوگکارت TDA0174 برای افزایش تعداد ۱۶ خطوط داخلی آنالوگ بدون کالر آیدی روی تلفن های داخلیکارت TDA0177 برای افزایش تعداد ۱۶ داخلی آنالوگ با قابلیت کالر آیدیکارت TDA0175 برای اضافه نمودن ۱۶ داخلی آنالوگ همراه با چراغ هشدار دریافت پیامکارت TDA0172 برای افزایش خطوط ۱۶ داخلی دیجیتال سانترال کارت TDA0162 برای اضافه نمودن قابلیت درب باز کن روی دستگاهکارت TDA0191 ایجاد ۴ کانال تلفن گویاکارت TDA0470 برای فعال نمودن ۱۶ داخلی IPکارت TDA0410 برای اتصال به شبکه/کارت لینک
سانترال پاناسونیک tda100 در یک نگاه
این سانترال های می توانند کلیه خطوط شهری آنالوگ مخابرات، تمامی گوشی های دیجیتال ، بی سیم ، آنالوگ و هایبرید پاناسونیک را راه اندازی نمایند. این مراکز تلفن به شدت محکم هستند و در ظرفیت های مناسب ارائه می شوند. شما می توانید با نصب کارت  PRI با سانترال های دیگر نیز ارتباط بگیرید.
از دیگر قابلیت های این سانترال ها می توانیم به مواردی همچون نصب و راه اندازی آسان، هزینه مناسب، دیزا یا منشی تلفنی و ظرفیت بالا اشاره نماییم.
در نهایت این را هم در نظر بگیرید که با توجه به نیاز کاربر امروزی از یک تلفن سانترال، سانترال پاناسونیک tda100 نمی تواند از پروتکل سیپ پشتیبانی کند و این یک محدودیت بزرگ در دنیای ارتباطات این روزهاست.
بررسی امکانات سانترال TDA100D

این دستگاه به صورت دیفالت و پیش فرض، هیچ خطوط شهری ندارد و به ۸ داخلی دیجیتال مجهز است. اما در نهایت، حداکثر ظرفیتی که می توانید برای این دستگاه تعریف کنید، ۱۱۲ پورت، خطوط شهری و ۲۳۲ خطوط داخلی می باشد.
امکانات سانترال پاناسونیک TDA100D، می تواند یک کسب و کار کوچک و متوسط را مدیریت نماید.
این محصول از پاناسونیک، یکی از پرطرفدارترین محصولات سانترال آن محسوب می شود و دلیل این پرطرفدارتر بودن هم چیزی نیست جز امکانات بسیار زیادی که در اختیار کاربر گذاشته می شود. سانترال پاناسونیک TDA100D، یکی از مقرون به صرفه ترین سانترال هایی است که در دسته ی TDA تولید و عرضه می شود.
چرا که قیمت این دستگاه با توجه به امکاناتی که عرضه می کند، بسیار مناسب است. این دستگاه دارای ابعاد ۳۳۴*۲۹۰*۲۷۰ میلی متر و با وزن ۱۲ کیلوگرمی می باشد.
در ابتدای محتوا اشاره کردیم که این دستگاه به صورت دیفالت، هیچ گونه خطوط داخلی آنالوگ و شهری روی خود ندارد و فقط ۸ خط داخلی دیجیتال فعال را پشتیبانی می نماید. با این حال، این دستگاه این قابلیت را دارد که به واسطه ی کارت های مختلف، در زمینه های متفاوت ارتقاء پیدا کند.
به همین منظور، ۷ پورت برای استفاده از انواع کارت های داخلی روی این دستگاه تعبیه شده است. در نهایت این دستگاه می تواند ۱۱۲ خط شهری را پشتیبانی نماید.
از جمله کارت هایی که می توانید در سانترال TDA100D استفاده کنید، موارد زیر می باشد:
کارت TDA1180 برای برخورداری از تعداد ۸ خط شهری آنالوگکارت TDA1186 برای اضافه نمودن ۸ خط شهری آنالوگ با کالر آیدیکارت TDA1176 برای اضافه کردن ۱۶ خط داخلی آنالوگ با کالر آیدیکارت TDA1178 برای افزایش ۲۴ داخلی آنالوگ با کالر آیدیکارت TDA0172 با قابلیت افزایش ۱۶ خط داخلی دیجیتالکارت TDA0470 برای ایجاد ۱۶ داخلی تحت شبکه سری NT برای برقراری ارتباطات داخلی کارت TDA0490 برای راه اندازی ۱۶ پورت گیت وی برای ارتباط با سانترال های دیگرکارت TDA0190 و TDA0191 برای استفاده از قابلیت تلفن گویا کارت های TDA0160 و TDA0161 برای راه اندازی امکاناتی نظیر درب بازکن /کارت درب باز کن ۴ پورت کارت TDA0410 برای اضافه کردن قابلیت شبکه بر روی دستگاه اشاره نماییم.این سانترال نیز مانند سانترال TDA100D، نمی تواند از تکنولوژی سیپ پشتیبانی نماید.
بررسی امکانات سانترال TDA200

این دستگاه با قابلیت پشتیبانی حداکثر ۱۲۸ پورت خط شهری و پشتیبانی حداکثر ۱۲۸ پورت خط داخلی، یک سیستم سانترال به شدت مناسب برای برای ۵۰ تا ۱۰۰ نفر کاربر می باشد. این دستگاه دارای ۱۱ اسلات قرارگیری کارت است و این قابلیت را دارد که آن را به امکانات مختلفی مجهز نمایید.
اگر برای مجموعه کاری متوسط و یا کوچک خود به دنبال یک سیستم سانترال به صرفه و خوب هستید، این سانترال می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رو باشد.
سانترال KX-TDA200 با ابعاد ۲۷۰×۴۳۰×۴۱۴ میلی متر و وزنی معادل ۱۶ کیلوگرم طراحی و عرضه می شود. شرکت ‌هایی که دارای کارمندان زیادی هستند و تماس ‌های زیادی از سمت مشتریان خود دریافت می ‌کنند، می توانند از طریق سانترال KX-TDA200 ارتباطات داخلی و ارتباطات بیرون از شرکت خود را به راحتی ساماندهی نمایند.
صندوق پست صوتی، سازگار بودن با تلفن‌ بیسیم DECT، سازگار بودن با تلفن‌ های دارای بلوتوث، مدیریت شعبه ‌های مختلف و ایجاد صف‌ های تماس، از جمله ویژگی ها و امکاناتی است که به واسطه ی این دستگاه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
از جمله ی کارت هایی که می توانید در این دستگاه از آن استفاده کنید می توانیم به مواردی همچون :
کارت ‌های سانترال KX-TDA0484 و KX-TDA049۰ برای مدیریت شعبه ‌ها و مراکز مختلف شرکتکارت KX-TDA0180 برای ایجاد ۸ پورت شهری آنالوگ بدون کالر آیدیکارت KX-TDA0181 برای ایجاد ۱۶ پورت شهری آنالوگ بدون کالرآیدی کارت KX-TDA0193 برای قابلیت کالر آی دی ۸ پورت شهری کارت‌ KX-TDA0177 ، برای استفاده از قابلیت آنالوگ/ ۱۶ پورت آنالوگ با کالرآیدیکارت KX-TDA0174 کارت داخلی ۱۶ پورت آنالوگ بدون کالر آیدیکارت‌ های KX-TDA0191 یا KX-TDA0192 برای استفاده از اپراتور گویا، اشاره کنیم.در انتها نیاز است بدانید که مرکز تلفن KX-TDA200 از قابلیت SIP پشتیبانی نخواهد کرد و این نیز می تواند مانند تمامی مدل های سانترال TDA، یک ضعف برای این دسته از محصولات پاناسونیک محسوب شود. اما برای ایجاد ارتباطات کارآمدتر و انعطاف‌ پذیری بیشتر، شما می توانید از IP استفاده نمایید.
بررسی امکانات سانترال TDA600

این دستگاه بدون خطوط شهری و داخلی ارائه می شود و حداکثر ظرفیت خطوط شهری ۶۴۰ پورت و حداکثر ظرفیت خطوط داخلی  ۱۲۸۰ داخلی را پشتیبانی می کند. این دستگاه می تواند تعداد کاربران ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر را مدیریت نماید.
همچنین این امکان وجود دارد که برای ارتقاء ظرفیت های پیش فرض دستگاه، شما از کارت های مختلف ارتقاء استفاده نمایید. به همین منظور، پاناسونیک ۱۱ پورت جداگانه برای اتصال انواع کارت های ارتقاء در این دستگاه فراهم کرده است. از دیگر توانایی های این دستگاه می توانیم به توانایی لینک کردن آن با ۳ عدد دستگاه سانترال tda620، اشاره نماییم.
از جمله کارت های ارتقائی که می توانند در این دستگاه به کار روند، می توانیم به مواردی همچون :
کارت سانترال TDA6174 با قابلیت اضافه نمودن ۱۶ داخلی آنالوگ جدید بدون کالرآیدیکارت سانترال TDA6178 با قابلیت اضافه نمودن ۲۴ داخلی جدید آنالوگ همراه با کالرآیدی به دستگاه سانترالکارت TDA0172 برای اضافه نمودن ۱۶ داخلی دیجیتال کارت TDA0171 برای اضافه نمودن ۸ داخلی دیجیتالکارت TDA0170 برای اضافه کردن ۸ داخلی هایبریدکارت های TDA0191 و TDA0190 برای مجهز کردن خطوط شرکت به قابلیت تلفن گویاکارت TDA6181 گسترده تر نمودن ارتباطات شهری /۱۶ پورت شهری آنالوگ بدون کالرآیدیکارت TDA0189 برای پشتیبانی از ۸ خط شهری و پخش موزیککارت TDA0470 برای ایجاد ۱۶ داخلی IP کارت TDA6920 به عنوان یک حافظه ی جانبی برای دستگاه کارت های درب باز کن TDA0161 و TDA0162، اشاره نمود.
در نهایت این دستگاه را می توانیم جزو سانترال های پرظرفیت، پایدار و ایمن پاناسونیک معرفی نماییم که از تلفن های پاناسونیک دیجیتال، آنالوگ و هایبرید پشتیبانی می کند و برنامه ریزی آسانی دارد. این سانترال مخصوص شرکت های بزرگ است به راحتی می تواند تا ۱۰۰۰ داخلی را پشتیبانی کند.
این سانترال از تلفن های سیپ و بطور کلی از بستر سیپ پشتیبانی نمی کند اما ظرفیت بالای آن باعث شده تا به نسبت سایر مدل ها از توجه خاصی برخوردار شود.
همچنین موارد دیگری مانند برقراری کنفرانس های تلفنی، تنظیم از راه دور، وجود پورت usb برای اتصال به دستگاه کامپیوتر، قابلیت تعیین نوع زنگ های ورودی خطوط مختلف، سیستم پردازش صدا، قابلیت سازگاری با ISDN BRI/PRI، امکان استفاده از DECT تلفن های بیسم، قابلیت افزایش تعداد تلفن های دیجیتالی و غیره را می توانیم از قابلیت های مختلف سانترال TDA600 در نظر بگیریم.
سخن آخر و نتیجه گیری
با توجه به موارد ذکر شده می توانیم نتیجه بگیریم که تفاوت سانترال های tda، در دو مورد بسیار اصلی مطرح می شود. که این دو مورد شامل، ترمینال های قابل اتصال و ظرفیت حداکثر خط شهری می باشد.
با این حال تمامی این سانترال ها از تکنولوژی سیپ پشتیبانی نمی کنند و اما هر چقدر مدل آن ها بروزتر و جدیدتر می شود، کاربرد و کارایی آن ها به مراتب بالا می رود.
شما باید ابتدا برآورد کنید که ظرفیت مجموعه شما چقدر است و بررسی کنید که کدام سانترال می تواند پاسخگوی مجموعه کسب و کار شما باشد، بعد از آن باید در نظر بگیرید که آیا بودجه ی شما می تواند برای تهیه ی سانترال مورد نظرتان کافی باشد؟
چرا که هر چقدر ظرفیت سانترال ها بالاتر می رود، هزینه ی خریداری آن ها نیز به مراتب بیشتر می شود، پس باید دقت کنید که آیا این هزینه ی زیادتر برای شما امکانات ویژه تری را به غیر از ظرفیت بیشتر ارائه می دهد یا خیر! بنابراین شما باید بررسی کنید و نهایتاً به یک انتخاب درست و یک سانترال مناسب با ظرفیت استاندارد و هزینه مناسب را برای کسب و کارتان، برسید.
برای دسترسی به این اطالاعات شما می توانید از مراکز معتبر ارائه دهنده ی انواع سانترال های پاناسونیک، کمک بگیرید چرا که آن ها مشاوره های لازم را با توجه به فاکتورهای مورد نظرتان برای خرید یک مرکز تلفن سانترال، در اختیارتان قرار خواهند داد.
ISG مرکز تخصصی نصب ، فروش و آموزش  سانترال پاناسونیک در ایران است، این مرکز آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی سانترال برای سازمان ها و مراکز می باشد.ضمناً در این مرکز دوره های خصوصی و نیمه خصوصی آموزش سانترال برگزارمی گردد. شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.
ttttttttttttttttttttttt
کالر آیدی سانترال های پرظرفیت سری TDA و TDE
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
در این مقاله در مورد کالر آیدی سانترال های پرظرفیت سری TDA و TDE صحبت خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می خوانید:

بررسی کالر آیدی کارت های شهری آنالوگ سازگار با مراکز TDA و TDEبررسی کالر آیدی کارت های داخلی سازگار با مراکز TDA و  TDEکالر آیدی سانترال و کارت های آنالوگفعال کردن کالر آیدی سانترال روی خطوط آنالوگ

بدلیل اینکه در سانترال های پرظرفیت سری TDA و TDE تفاوت هایی بین کارت های کالر آیدی وجود دارد تصمیم گرفتیم در یک ویدیوی مجزا درباره این تفاوت ها صحبت کنیم.
بررسی کالر آیدی کارت های شهری آنالوگ سازگار با مراکز TDA و TDE

همان طور که مشاهده می کنید کارت ۱۱۸۰ یا CLCOT8 ، کارت شهری آنالوگ مخصوص سانترال TDA100D که ۸ خط شهری را راه اندازی می کند و قابلیت کالر آیدی دارد.
کارت ۱۱۸۶ یک کارت فرعی محسوب می شود و روی کارت ۱۱۸۰ نصب می شود و به طور مستقیم اسلاتی را در سانترال اشغال نمی کند و با نصب این کارت روی کارت ۱۱۸۰ ، ۸ خط شهری به همراه کالر آیدی به کارت CLCOT8 اضافه می شود و تبدیل به کارت CLCOT16 می شود.
این دو کارت کالر آیدی دارند و این از برتری های این کارت ها به حساب می آید و مخصوص سانترال TDA100D ، شامل سانترال های TDA100DBP و TDA100DBA هستند.
اگر از دستگاه TDA600 یا TDE600 استفاده می کنید، فقط از دو کارت ۶۳۸۲ و ۶۱۸۱ می توانید استفاده کنید.
کارت ۶۳۸۲ یا ELCOT16 به صورت پیش فرض دارای کالر آیدی و ۱۶ خط شهری است.
کارت ۶۱۸۱ یا ELCOT 16 به صورت پیش فرض ۱۶ خط شهری را پشتیبانی می کند اما کالر آیدی ندارد و برای استفاده از قابلیت کالر آیدی در این کارت باید دو کارت ۰۱۹۳ را روی آن نصب کنید.
برای سانترال های TDA100 / 200 و TDE100 / 200 از کارت های ۰۱۸۰ و ۰۱۸۱ باید استفاده کنید.
کارت ۰۱۸۰ ، ۸ خط شهری را پشتیبانی می کند و به عنوان کارت LCOT8 شناخته می شود و برای فعال شدن قابلیت کالر آیدی نیاز به یک کارت ۰۱۹۳ دارد.
کارت ۰۱۸۱ ، ۱۶ خط شهری را پشتیبانی می کند و کارت LCOT16 نامیده می شود و برای فعال شدن قابلیت کالر آیدی به دو کارت ۰۱۹۳ نیاز دارد.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
نکته ۱: کارت های ۰۱۸۰ و ۰۱۸۱ قابل نصب بر روی دستگاه TDA100D نیز هست اما توصیه می کنیم که از کارت های ۱۱۸۰ و ۱۱۸۶ استفاده شود چون بدون نیاز به کارت فرعی کالر آیدی فعال می شود هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.
نکته ۲ : در داخلی های دیجیتال یا هایبرید که روی مراکز TDA نصب شده اند، کالر آیدی را به صورت پیش فرض پشتیبانی می کنند، اما در داخلی های آنالوگ بر روی کارت های خطوط شهری، باید حتما کارت کالر آیدی نصب شود.
بررسی کالر آیدی کارت های داخلی سازگار با مراکز TDA و  TDE

کارت های ۰۱۷۰ یا ۰۱۷۱ ویا ۰۱۷۲، که کارت های دیجیتال و هایبرید سانترال های TDA محسوب می شوند، به صورت پیش فرض قابلیت کالر آیدی دارند.
کارت ۰۱۷۱ یا DLC8 که ۸ داخلی را پشتیبانی می کند و در حالت DXDP نیز ۸ داخلی را راه اندازی می کند .
کارت ۰۱۷۲ یا DLC16 که ۱۶ داخلی را پشتیبانی می کند و در حالت DXDP نیز ۱۶ داخلی را راه اندازی می کند .
کارت ۰۱۷۰ یا کارت هایبرید که DHLC8 هم گفته می شود.
این کارت قابل نصب بر روی تمام مدل های سانترال TDA غیر از مدل TDA100D هست.
این کارت دو حالت دارد، در حالت اول ۸ داخلی هایبرید را راه اندازی می کند و در حالت دوم ۸ خط دیجیتال را راه اندازی می کند و شما می توانید ۸، back to back و ۸ داخلی آنالوگ راه اندازی  کنید .
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
کالر آیدی سانترال و کارت های آنالوگ
اگر قصد استفاده از کارت های آنالوگ را دارید باید قبل از خرید، قابلیت کالر آیدی را در کارت مورد نظر بررسی کنید.
پس اگر میخواهید بر روی تلفن های آنالوگ در مرکز تلفن TDA کالر آیدی داشته باشید، علاوه بر خطوط شهری، خطوط داخلی نیز باید کالر آیدی را پشتیبانی کنند.
کارت ۰۱۷۳ یا SLC8 فقط بر روی دستگاه TDA100D قابل نصب نیست، ۸ داخلی آنالوگ را راه اندازی می کند و به صورت پیش فرض کالر آیدی ندارد اما با نصب کارت ۰۱۶۸ میتوان از این قابلیت استفاده کرد.
نکته ۳ : کارت ۰۱۶۸ کارت راه اندازی کالر آیدی خطوط آنالوگ است که و مختص به کارت ۰۱۷۳ است.
کارت های ۰۱۷۴ و ۰۱۷۵ قابلیت کالر آیدی ندارند و داخلی هایی که روی این دو کارت قرار دارند کالر آیدی ندارند، این دو کارت قابل نصب بر روی TDA100 / 200 و TDE100 / 200 هستند.
کارت ۰۱۷۷ یک جایگزین مناسب برای ۰۱۷۴ است با این تفاوت که به صورت پیش فرض دارای قابلیت کالر آیدی و راه اندازی ۱۶ داخلی آنالوگ است، این کارت بر روی همه مدل های سانترال TDAغیر از TDA100D قابل نصب است.
 معمولا در سانترال هایی که کارت ۰۱۷۴ روی ان نصب است اگر نیاز به قابلیت کالر آیدی باشد کارت ۰۱۷۴ را برداشته و کارت ۰۱۷۷ را جایگزین آن می کنند.
کارت های ۱۱۷۶ و ۱۱۷۸  مختص دستگاه TDA100D و دارای قابلیت کالر آیدی هستند .
کارت ۱۱۷۸ یا MCSLC24 تعداد ۲۴ داخلی آنالوگ و کارت ۱۱۷۶ یا MCSLC16 تعداد ۱۶ داخلی انالوگ را راه اندازی می کنند.
کارت های ۶۱۷۴ و ۶۱۷۵ و ۶۱۷۸ کارت های آنالوگ و مختص دستگاه های TDA600 و TDE600 هستند.
کارت ۶۱۷۴ یا ESLC16 قابلیت کالر آیدی ندارد و ۱۶ خط داخلی آنالوگ را پشتیبانی می کند.
کارت ۶۱۷۵ یا EMSLC16 قابلیت کالر آیدی ندارد و ۱۶ خط داخلی آنالوگ را پشتیبانی می کند.
کارت ۶۱۷۸ یا ECSLC24 به صورت پیش فرض قابلیت کالر آیدی و راه اندازی ۲۴ خط داخلی آنالوگ را دارد.
اگر از دستگاه TDA600 یا TDE600 استفاده می کنید و نیاز به قابلیت کالر آیدی دارید بهترین گزینه برای شما کارت ۶۱۷۸ است.
در صورتی که از مرکز تلفن TDA100 /200 و TDE100 /200 استفاده می کنید، بهتر است از کارت ۰۱۷۷ استفاده کنید.
فعال کردن کالر آیدی سانترال روی خطوط آنالوگ
این تنظیمات برای همه سانترال های TDA و TDE یکسان است، در اینجا ما از نرم افزار سانترال TDA100D استفاده کرده ایم که یک کارت شهری ELCOT16 روی آن نصب است.
روی کارت راست کلیک کرده و گزینه card property را انتخاب کنید و در صفحه باز شده caller ID را روی حالت FSK یا DTMF قرار دهید.

با ما همراه باشید در آپارات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید