قابلیت Call Pickup سانترال و کاربرد آن در سانترال ۸۲۴ پاناسونیک

در این مطلب قصد داریم بعد از تعریف قابلیت Call pickup سانترال به بررسی نحوه ی اجرای آن در دستگاه سانترال ۸۲۴ پاناسونیک بپردازیم. همچنین در این مقاله نحوه ی فعالسازی Automatic Call Pickup برای داخلی های مختلف نیز توضیح داده می شود.

آنچه در این مقاله می خوانید:

قابلیت Call pickup سانترال چیست؟حالت اول قابلیت call pickup سانترال :حالت دوم قابلیت call pickup سانترال :بررسی Automatic Call Pickupپلن۱:پلن۲ و ۳:کد های مربوط به پاسخ دادن تماس دیگر داخلی ها در حالت اول یا General Call pickupپلن۱:پلن ۲ و ۳:فعالسازی Automatic Call Pickup

قابلیت Call pickup سانترال چیست؟
در تعریف قابلیت call pickup می توان گفت که توانایی پاسخ دادن به یک تلفن داخلی که در حال زنگ خوردن می باشد از طریق یک خط داخلی دیگر را Call pickup می گویند. به طور کلی قابلیت Call pickup سانترال به دو صورت مختلف وجود دارد.
حالت اول قابلیت call pickup سانترال :

 
حالت اول به صورت دایرکت (Direct) می باشد که در آن هر داخلی می تواند بدون هیچ محدودیتی پاسخ سایر داخلی هایی که در حال زنگ خوردن هستند را بدهد.
در این حالت تفاوتی ندارد که یک داخلی با داخلی های دیگری که قصد پاسخ دادن به تماس آن ها را داریم در یک گروه قرار داشته باشد یا خیر؟ حالت دایرکت در پلن های مختلف کد های متفاوتی دارد که در ادامه مطلب به بررسی آن ها می پردازیم.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
حالت دوم قابلیت call pickup سانترال :

 
حالت دوم قابلیت Call pickup عمومی یا جنرال می باشد. در حالت عمومی یک داخلی فقط می تواند به تماس های دریافتی داخلی هایی جواب بدهد که در یک گروه مشخص شده قرار دارند.
به بیان ساده تر می توان گفت که حالت عمومی فقط برای پاسخ به داخلی های هم گروه می باشد. برای حالت عمومی نیز کد های مختلفی برای پلن های متفاوت دستگاه سانترال وجود دارد.
بررسی Automatic Call Pickup
وقتی که بخواهیم داخلی های موجود در یک گروه بدون وارد نمودن هیچ کد خاصی بتوانند به تماس دیگر داخلی های همان گروه پاسخ دهند می توانیم از قابلیت Automatic Call Pickup استفاده نماییم.
به طور مثال فرض کنید داخلی های ۱۰۱،۱۰۲،۱۰۳ و ۱۰۴ در یک گروه مانند گروه ۲ قرار گرفته اند. زمانی که یک تماس به هر کدام از این داخلی ها مانند ۱۰۱ وارد شود، داخلی های ۱۰۲، ۱۰۳ و ۱۰۴ به محض اینکه گوشی تلفن را بردارند می توانند آن تماس را پاسخ دهند و نیاز به وارد نمودن هیچ کدی ندارند.
Automatic Call Pickup نیز فقط برای داخلی هایی که در یک گروه قرار می گیرند قابلیت فعال شدن را دارد. کد های مربوط به پاسخ دادن تماس دیگر داخلی ها در حالت اول یا Direct Call pickup همانطور که در بالا اشاره نمودیم حالت Direct Call pickup برای پلن های متفاوت دارای کد های خاصی است که با استفاده از وارد نمودن آن ها می توان به راحتی پاسخ تماس سایر داخلی ها را داد.
پلن۱:
اگر دستگاه سانترال ۸۲۴ روی پلن ۱ قرار داشته باشد برای پاسخگویی به تماس های داخلی های دیگر در یک مجموعه ابتدا باید کد ۴ و سپس شماره ی داخلی مورد نظر را وارد نماییم. پلن۱: (شماره داخلی مورد نظر)۴
پلن۲ و ۳:
در صورتی که دستگاه سانترال ۸۲۴ روی پلن ۲ یا ۳ قرار داشته باشد برای پاسخ مستقیم به تماس وارد شده ی  سایر داخلی ها باید ابتدا کد ۴۱# و سپس شماره ی داخلی مورد نظر را وارد نمود. پلن ۲و۳: (شماره داخلی مورد نظر)۴۱#
کد های مربوط به پاسخ دادن تماس دیگر داخلی ها در حالت اول یا General Call pickup
پلن۱:
در صورتی که دستگاه سانترال ۸۲۴ روی پلن یک قرار داشته باشد برای پاسخ دادن به تماس یک داخلی همگروهی می توان از کد ۴۰ استفاده نمود.
پلن ۲ و ۳:
اگر دستگاه سانترال پاناسونیک روی پلن ۲ و ۳ باشد و قصد داشته باشیم تماس وارد شده به یک داخلی همگروه را پاسخ دهیم می توان به راحتی با وارد نمودن کد ۴۰# این کار را انجام داد.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
فعالسازی Automatic Call Pickup
فعالسازی قابلیت call pickup سانترال باعث می شود تا یک داخلی برای پاسخ دادن به تماس وارد شده به یک داخلی دیگر که در یک گروه قرار دارند نیازی به وارد نمودن کد خاصی نداشته باشد و به محض برداشتن گوشی تلفن بتواند پاسخ تماس دیگر داخلی ها را بدهد.
برای فعالسازی Automatic Call Pickup باید در حالت برنامه ریزی دستگاه سانترال از طریق تلفن ۷۷۳۰ کد ۱۲۷ را وارد نمود.
بعد از فعال سازی قابلیت call pickup سانترال برای داخلی های موجود در یک گروه، اگر تماسی به یکی از داخلی ها وارد شود و آن داخلی زنگ بخورد، داخلی های دیگر می توانند به محض برداشتن گوشی تلفن به آن تماس وارد شده پاسخ دهند و دیگر نیازی به وارد نمودن کد های ۴۰ و ۴۰# که برای پلن های مختلف استفاده می شوند ندارند.

ttttttttttttttttttttttt
پاسخ به داخلی دیگر در سانترال ۸۲۴ پاناسونیک / CALL PICKUP
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
در این مطلب قصد داریم به شما پاسخ به داخلی دیگر در سانترال ۸۲۴ را آموزش دهیم ،که اگر یک داخلی دیگر زنگ خورد چگونه می توانیم از طریق دیگر داخلی های شرکت یا سازمان به آن تماس پاسخ دهیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط پاسخ به داخلی دیگر در سانترال ۸۲۴ پاناسونیککد های مربوط به پاسخ داخلی دیگر در سانترال ۸۲۴تلفن سانترال و بررسی انواع آنداخلی در گروه ما قرار نداشته باشدداخلی های پلن ۲ یا ۳( پاسخ به داخلی دیگر در سانترال ۸۲۴ )

شرایط پاسخ به داخلی دیگر در سانترال ۸۲۴ پاناسونیک
در برخی از موارد در سازمان ها و شرکت های مختلف پیش می آید که یک داخلی در دیگر قسمت ها در حال زنگ خوردن است و به دلایل مختلف به آن تماس پاسخ داده نمی شود. در این هنگام لازم است تا بتوان از طریق خطوط داخلی دیگر قسمت ها، پاسخ این خط داخلی را داد.
با توجه به اینکه داخلی ها ممکن است در گروه های مختلفی قرار داشته باشند یا اینکه داخلی های دو رقمی یا سه رقمی باشند باید از کد های مختلفی برای پاسخگویی به آن ها استفاده نمود.
در برخی از موارد نیز پیش می آید که برخی از داخلی ها در حال زنگ خوردن هستند و ما نمی خواهیم برخی داخلی های خاص به آن تماس پاسخ دهند.
برای تمامی این موارد کد های مختلفی وجود دارند که آگاهی شما از این کد ها و استفاده از آن ها می تواند به روند بهبود ارتباطات داخلی و شهری شرکت و سازمان کمک بسیار زیادی نماید.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
کد های مربوط به پاسخ داخلی دیگر در سانترال ۸۲۴
داخلی در گروه ما قرار داشته باشد( پاسخ به داخلی دیگر در سانترال ۸۲۴ )
برای اینکه بتوانیم به مکالمات داخلی های دیگر که در تنظیمات گروه های داخلی سانترال در گروه داخلی ما قرار گرفته اند، با وارد نمودن کد ۴۰ می توان این کار را به راحتی انجام داد.
تلفن سانترال و بررسی انواع آن

داخلی در گروه ما قرار نداشته باشد
در صورتی که در تنظیمات اولیه گروه بندی داخلی های سانترال، داخلی که در حال زنگ خوردن است در گروهی متفاوت با گروه داخلی ما قرار داشته باشد باید از کد (داخلی مورد نظر)۴ استفاده نماییم. در این کد بعد از وارد نمودن عدد ۴ کد داخلی مورد نظر را وارد می کنیم تا بتوانیم به راحتی پاسخ به داخلی دیگر را بدهیم.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
داخلی های پلن ۲ یا ۳( پاسخ به داخلی دیگر در سانترال ۸۲۴ )
در حالت سوم نیز اگر رنج داخلی های ما در پلن ۲ یا ۳ باشند می توانیم با شماره گیری کد #۴۰ به راحتی مکالمات داخلی های دیگر را پاسخ دهیم.
امیدوارم این مطلب توانسته باشد مشکلات شما در زمینه پاسخ دادن به دیگر داخلی های سانترال را به خوبی برطرف نموده باشد.
در صورتی که در این زمینه سوال یا مشکل دیگری  در زمینه سانترال پاناسونیک داشتید می توانید از طریق مقالات سایت، ویدیو های آموزشی و یا تماس با مشاوران ما به راحتی پاسخ سوالات خود را بیابید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید