هر چند در گذشته، بسیاری از کسب و کارها، هزینههای جانبی زیادی به خصوص در زمینه ارتباطات و خطوط تلفن داشتند؛ اما امروزه با وجود این که کسب و کارها گسترده تر شدهاند، برخی از هزینهها به مراتب کمتر شده است. سیستم سانترال نیز جزو مواردی است که سبب شده است تا علی رغم داشتن ارتباطات بیشتر، هزینه ای کمتر پرداخت شود. از طرفی این سیستم فوایدی دارد که نمیتوان آن را نادیده گرفت.
آنچه در این مقاله می خوانید:
خدمات سانترال چه مواردی را شامل میشود؟چه عواملی بر هزینه خدمات سانترال تاثیر گذارند؟مزایایی استفاده از سیستم سانترالسیستم سانترال و ساماندهی ارتباطات ورودیامکان تبدیل پیامهای صوتی و متنی به یکدیگرکارمندان دورکار در سیستم سانترالکاهش هزینههای جانبی کسب و کارکاهش نیروی انسانی در محیط کسب و کاراستفاده از تعداد خطوط شهری کمترسایر فوایدی که سیستم سانترال به همراه داردجمع بندی و نتیجه گیریخدمات سانترال چه مواردی را شامل میشود؟
ساده ترین خدماتی که از سانترال میتوانید بهره مند شوید، ساماندهی تماسهای ورودی است. همچنین قابلیتهای مختلفی که این سیستم دارد، کسب و کار را به مراتب راحت تر از روشهای سنتی میکند.
به عنوان مثال، ایجاد ارتباطات اینترنتی و پیامهای صوتی را از طریق اینترنت در لحظه رد و بدل کند. البته خدمات سانترال بسیار وسیع و کاربردی هستند.
همچنین سیستمهای سانترال در انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام با توجه به نیاز کاربر، راهاندازی میشود. با استفاده از این خدمات میتوانید از فواید زیادی در کسب و کار خود بهره مند شوید.
چه عواملی بر هزینه خدمات سانترال تاثیر گذارند؟
مزایایی استفاده از سیستم سانترال
پیشرفت تکنولوژیهایی مانند اینترنت، این امکان را برای بشر فراهم کرده است تا به راحتی کارهای خود را راحت تر، سریع تر و با هزینه کمتر انجام دهد. سیستم سانترال مدتهاست در کسب و کارهای مدرن مورد استفاده قرار میگیرد. البته این سیستم روز به روز مدرن تر میشود و کارایی آن افزایش مییابد.
با توجه به کیفیت سیستم و کارایی آن، مزایای مختلفی را میتوان از آن انتظار داشت. به همین علت توصیه میشود کسب و کارهای کوچک نیز از سیستم سانترال بهره مند شوند و خود را با تکنولوژیهای روز دنیا همراه کنند. در این صورت رشد و موفقیت سریع تر برای آنها وجود دارد. در ادامه برخی از مزایای این سیستم را مورد بررسی قرار میدهیم.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
سیستم سانترال و ساماندهی ارتباطات ورودی
در هر کسب و کاری، فروش بخش مهم و اساسی است. مهم نیست کالایی تولید کنید یا بخواهید خدمات، علم یا هنر خود را به فروش برسانید، در هر صورت روابط عمومی کسب و کار خود را باید تقویت کنید. به خصوص در حال حاضر که فروشهای غیر حضوری و ارتباط با ارباب رجوع و مشتریان از راه دور اهمیت بالایی دارد.
تماسهای ورودی زیادی ممکن است داشته باشید. در سیستمهای تلفنی قدیمی، دو تماس با هم وصل نمیشدند و همین امر سبب میشد تا برخی از مشتریان به راحتی از دست بروند. استفاده از سیستم سانترال و خدمات باعث میشود تا خطوط انشعابی برای هر یک از کارمندان تدارک دیده شود و سیستم به صورت اتوماتیک، تماس را به داخلی مورد نظر وصل کند. در این صورت همه تماسهای ورودی، دریافت و به بخش مورد نظر وصل میشوند.
امکان تبدیل پیامهای صوتی و متنی به یکدیگر
از دیگر قابلیتهایی که سیستم سانترال دارد، تبدیل پیامهای صوتی و متنی به یکدیگر است. این سیستم در درون خود از رایانه و دستگاههای هوشمند مختلفی میتواند بهره ببرد. همچنین سانترال این امکان برای کاربران سیستم وجود دارد که اطلاعات مورد نظر خود را بر روی دستگاههای موجود در شبکه مانند دستگاه فکس، پرینتر و… ارسال کند. این امکانات، سرعت کارهای اداری را به مراتب بالا میبرد و هزینههای انجام آن را هم کاهش میدهد.
کارمندان دورکار در سیستم سانترال
هزینههای راهاندازی کسب و کار و متمرکز کردن کارمندان در یک دفتر کاری، هزینههای زیادی را به همراه دارد. در سیستم سانترال، نیازی نیست تمام کارمندان در دفاتر کاری حضور داشته باشند؛ زیرا ارتباطات از راه دور نیز توسط شبکه، ساماندهی میشود. به همین علت میتوان بسیاری از کارمندان را به صورت دورکار استخدام کرد.
هر چه تعداد کارمندان در محیط کسب و کار کمتر باشد، نیازی به دفاتر کاری بزرگ نیست و همین امر هزینههایی مانند اجاره و سایر هزینههای جانبی را کاهش میدهد. از طرفی میتوان با حقوق کمتر، افرادی را که امکان انجام کار بیرون از خانه ندارند مانند زنان خانه دار، استخدام کرد و با یک تیر دو نشان زد.
کاهش هزینههای جانبی کسب و کار
موارد متعددی وجود دارند که میتوان از طریق سیستم سانترال هزینهها را کم کرد، برخی از این موارد را تا کنون بررسی کردیم. اکثر آنها به صورت غیر مستقیم روی هزینهها تاثیر میگذارند. به عنوان مثال دورکاری کارمندان به صورت غیر مستقیم بر هزینهها تاثیر زیادی دارد. از طرفی، استفاده از خطوط داخلی برای کسب و کار، رایگان انجام میگیرد و کارمندان بدون هیچ هزینه ای میتوانند با هم ارتباط داشته باشند. با توجه به این که ارتباطات زیادی بین کارمندان است، رایگان بودن آن، تاثیر زیادی بر هزینهها دارد.
در کسب و کارهایی که تازه راهاندازی شدهاند، صرفه جویی در هزینهها بسیار مهم است و هر موردی که بتواند این هزینهها را کاهش دهد، مزیتی خاص محسوب میشود.
کاهش نیروی انسانی در محیط کسب و کار
همانطور که بررسی شد، میتوان بسیاری از کارمندان را به صورت دورکار استخدام کرد. اما کاهش نیروی انسانی برای کسب و کارها، منحصر به این موارد نمیشود. در هر صورت، کارمند چه به صورت حضوری و چه دورکاری، باید حقوق دریافت کند.
در گذشته، برای هر کارمند سطح بالا، معمولا نیاز به منشی بود تا تلفنها و ارتباطات را ساماندهی کند. سیستم سانترال ، با نرم افزارهایی که دارد، داخلیهای موجود را اعلام کرده و به صورت اتوماتیک، تماس دریافتی را به اتاق مورد نظر وصل میکند. از این رو نیازی به نیروی انسانی در این موارد نیست.
هر چند در کسب و کارهای کوچک ممکن است یک منشی تلفن جوابگو باشد؛ ولی به هر حال، کاهش یک حقوق نیز میتواند موثر باشد.
از سوی دیگر، این سیستم دقت بالاتری نسبت به نیروی انسانی دارد و معمولا پیغامهای خوشامدگویی نیز بر روی آنها نصب میشود.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
استفاده از تعداد خطوط شهری کمتر
اگر سیستم سانترال وجود نداشت، برای اتاق هر یک از کارمندان باید یک خط تلفن شهری تدارک دیده میشد. اما امروزه به کمک این سیستم، با یک خط تلفن و ایجاد شبکه ای مناسب، به راحتی ارتباطات برقرار میشود. البته در کسب و کارهای بزرگ ممکن است بیش از یک خط تلفن شهری مورد نیاز باشد؛ اما باز هم نسبت به روشهای سنتی، باز هم خطوط تلفن شهری به مراتب کمتر خواهد شد.
سایر فوایدی که سیستم سانترال به همراه دارد
البته استفاده از خدمات سانترال، برای کسب و کارها فواید دیگری هم دارد.
این روزها کسب و کارهای مدرن بیشتر مشتری جذب میکنند. هنگامی که شما از سیستمهای مدرن و تکنولوژیهای روز دنیا بهره میبرید، این حس را به کارفرما یا مشتری انتقال میدهید که کسب و کاری مدرن دارید و همین امر به جذب بیشتر مشتری کمک شایانی میکند.
سیستم سانترال این امکان را به کاربر میدهد که آن را شخصی سازی کند و برنامههای مورد نیاز را روی آن نصب کند.
جمع بندی و نتیجه گیری
سیستم سانترال روز به روز از تکنولوژیهای بیشتری استفاده میکند و به کارگیری این فناوری باعث میشود تا کسب و کارتان بهینه باشد.
فوایدی که سیستم سانترال مانند سانترال پاناسونیک برای شما به همراه دارد، پس از استفاده بیشتر متوجه آن خواهید شد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که نصب و راهاندازی و همین طور پشتیبانی آن را به مراکز معتبر بسپارید.
ttttttttttttttttttttttt
چرا ویپ برای کسب و کارها بهتر است ؟
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
تلفن یک بخش حیاتی از ابزار ارتباطی در هر کسب و کار است. بیش از یک قرن است که به خوبی استفاده می شود. ولی در دنیای کسب و کار امروزی ، استفاده از سیستم های تلفن های قدیمی مقرون به صرفه نیست.
آنچه در این مقاله می خوانید:
VOIP چیست؟VOIP هزینه ها را کمتر می کند ؟برتری های ویپ در مقابل تلفن های قدیمی
آیا عالی نبود که جایگزینی هم برای آن بود؟
خب ، هست. اگر چیزی در رابطه با VOIP (صدا روی پروتکل اینترنت) نشنیده اید ، زمان این رسیده است که با گام تازهای در انقلاب تلفن ها آشنا شوید. و تعدادی مزایا دارد که که آنرا برای کسب و کارهای دنیای مدرن امروزی حیاتی می کند. در اینجا چگونگی کمک VOIP را مشاهده میکنید.
VOIP چیست؟
برای اینکه شما به درستی نحوه کمک کردن VIOP به کسب و کار ها را بفهمید ، اول باید بفهمید که این چیست. VOIP بر پایه صدا روی پروتکل اینترنت است. همهی اینها به این معنی است که شما قادرید برای صحبت با دیگران به اینترنت متصل شوید بجای استفاده از خط تلفن های قدیمی. بله ، شما کماکان میتوانید از گوشی همراه خود استفاده کنید همچنین تبلت و کامپیوتر خود. تفاوت کلی در نحوه انتقال تماس هاست.
VOIP هزینه ها را کمتر می کند ؟
بزرگترین مزیت VOIP برای کسب و کار شما این است که در مجموعهای از هزینه ها صرفه جویی میکند. VOIP بهرهوری را کاملا به سطح جدیدی میبرد. از زمانی که شما تماس ها را از طریق اینترنت دریافت خواهید کرد، هزینه خط تلفن را به طور کلی کاهش خواهید داد و در عوض هزینه های ارتباط صوتی و اینترنتی خود را تلفیق خواهید کرد. برای این کار، شما باید اتصال اینترنت خود را به اینترنت پرسرعت ارتقا دهید ( اگر از قبل نداشتهاید) ،که طبیعتاً هزینه های اضافی دارد. اما در کل کاهش هزینههای خط تلفن معمولی احتمالا در هزینه های کسب و کار شما تاثیر گذار خواهد بود.
اگر کسب و کار شما به طور منظم تماس های بینالمللی برقرار میکند، تکنولوژی VOIP حتی راحت تر هم هست. با VOIP ، هزینه تماسهای بینالمللی به طور قابل ملاحظهای کاهش می یابد و در مواردی حتی رایگان است. SKYPE، که نمونه ای از VOIP است ، مثال بسیار خوبی برای آن است.
از لحاظ آماری ،خدمات VOIP به بسیاری ار کسب و کارها کمک کرده تا هزینه های چشمگیر را کاهش دهد. برای برخی تماس های محلی ، هزینه های آن ۴۰درصد کاهش داشته و برای تماس های بینالمللی به طور شگفت انگیزی ۹۰ درصد کاهش داشته است. برای صرفه جویی چطور است؟
برتری های ویپ در مقابل تلفن های قدیمی
علاوه بر کاهش هزینه ها ، VOIP طیف گسترده ای از ایده های خلاقانه ارائه میدهد که باعث پیشی گرفتن از تلفن های قدیمی میشود که ارائه کردن آن در چندین صفحه جای میگیرد، اما ما در این مقاله به سه مورد قابل توجه می پردازیم
شماره های مجازی (داخلی های مجازی بصورت سافت فون) : شماره مجازی این قابلیت را به شما می دهد که به راحتی در هر جای دنیا شماره داخلی(داخلی از مرکزتلفن شرکت) داشته باشید. این به این معنی است که اگر شما مشتری های زیادی داشته باشید، شما می توانید یک داخلی بر روی گوشی همراه خود راه اندازی کنید. وقتی شخصی با شرکت شما تماس می گیرد ، تماس به گوشی شما منتقل خواهد شد اگرچه شما در محل شرکت حضور نداشته باشید. این امر باعث میشود که مشتریان شما به راحتی با شما در ارتباط باشند و در نهایت باعث رونق کسب و کار شما خواهد شد. از آنجا که همه ما می دانیم مشتری ها دوست دارند کارها در حد امکان برای آنها آسان شود.
مسیریابی تماسها : اگر تاکنون نگران از دست دادن یک تماس تلفنی مهم شده اید ، مسیریابی یا انتقال تماس به شما کمک میکند تا نفس راحتی بکشید ! با این شاخصه ، تماسهای دریافتی به دستگاه های موردنظرتان منتقل میشود. پس اگر تلفن رومیزی شما در دفتر شما زنگ بخورد در صورتی که شما آنجا نیستید ،همان تماس پیش از رفتن به پست صوتی ، به گوشی شما ، تلفن منزل ، آیپد یا دستگاههای دیگر منتقل میشود.
تماسهای کنفرانسی بهتر : با استفاده از VOIP و یک اینترنت پرسرعت ، شما می توانید تعداد نامحدودی افراد را در تماسهای کنفرانسی ملحق کنید. و حتی بهتر ، شما همچنین می توانید از کنفرانس های ویدئویی استفاده کنید تا بتوانید همکاران یا مشتریان خود را به صورت آنلاین ببینید.
آیا علاقه مند به یادگیری بیشتر درمورد چگونگی کار VOIP برای کسب وکار هستید؟
آموزش ایزابل / پکیج جامع مرکز تلفن ایزابل