برنامه ریزی آفلاین سانترال های کم ظرفیت مدل tem/tes 824
در این مطلب قصد داریم شما را با مراحل مختلف برای برنامه ریزی آفلاین سانترال های کم ظرفیت مدل ۸۲۴ آشنا کنیم و نصب نرم افزار سانترال ۸۲۴ پاناسونیک را به شما آموزش دهیم.
آنچه در این مقاله می خوانید:
برنامه ریزی آفلاین سانترال های کم ظرفیت مدل tem/tes 824دانلود نرم افزار سانترال پاناسونیک ۸۲۴نصب نرم افزار سانترال ۸۲۴ پاناسونیکاجرای نرم افزار برنامه ریزی سانترال ۸۲۴دانلود نرم افزار سانترال پاناسونیک ۸۲۴
قبل از هر عملیاتی برای برنامه ریزی دستگاه های سانترال ۸۲۴ ابتدا باید نرم افزار مورد نیاز برای این دستگاه ها را دانلود و آن را روی سیستم خود نصب نماییم.
برای نصب نرم افزار به سایت ISG.co مراجعه نموده و از بخش دانلود ها، بر روی قسمت دانلود نرم افزار برنامه ریزی سانترال کم ظرفیت tes کلیک می کنیم.فایل مورد نظر دارای حجم نسبتاً مناسبی است و با اینترنت سرعت کم نیز شما به راحتی می توانید آن را از سایت دانلود نمایید.
بعد از دانلود این نرم افزار می توانیم به راحتی آن را روی سیستم خود نصب نموده و بدون نیاز به دستگاه سانترال با برنامه ریزی سانترال های کم ظرفیت مدل ۸۲۴ آشنا شویم.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
نصب نرم افزار سانترال ۸۲۴ پاناسونیک
بعد از اینکه نرم افزار مورد نظر را از صفحه ی مورد نظر در سایت ISG.co دانلود نمودیم باید به سراغ نصب آن بر روی سیستم مورد نظرمان برویم.
برای نصب نرم افزار برنامه ریزی سانترال کم ظرفیت ابتدا به پوشه ای که فایل دانلود شده در آن وجود دارد مراجعه می کنیم. پس از این کار باید فایل را از حالت فشرده خارج نموده تا بتوانیم مراحل نصب آن را ادامه دهیم.
در مرحله ی بعد فایل KXTEConsole را که از حالت فشرده خارج شده است باز می کنیم و بر روی فایل داخل آن کلیک می کنیم تا باز شود.
برای نصب لازم است تا از تمامی مراحل ظاهر شده را با انتخاب گزینه های مناسب بگذریم. در صفحه ی اول ابتدا گزینه ی next را انتخاب نماییم. بعد از آن نیز باید I accept… را انتخاب کنیم.
در مرحله ی بعد باید علاوه بر نام کاربر یک نام نیز برای گزینه کمپانی وارد کنیم. توجه داشته باشید که در صفحه ی بعدی که ظاهر می شود حتما باید تیک گزینه ی BX/SU فعال باشد.
صفحه ی بعدی که در هنگام نصب نرم افزار برنامه ریزی سانترال کم ظرفیت ۸۲۴ ظاهر می شود مربوط به زبان انتخابی برای نرم افزار است که می توانید با توجه به توانایی های خود زبان مورد نظر را انتخاب کرده و تیک مربوط به آن را فعال نمایید.
بعد از این مرحله می توانید مسیر مورد نظر برای ذخیره شدن فایل نرم افزار را انتخاب کنید. بعد از انتخاب مسیر مورد نظر باید کلید های NEXT را بزنیم تا نرم افزار بر روی سیستم ما نصب شود.
در انتهای مراحل نصب نرم افزار از ما یک کد برای ورود به نرم افزار و استفاده از امکانات آن جهت برنامه ریزی دستگاه های سانترال می خواهد که در اینجا ما کد ۱۲۳۴ را وارد می کنیم و کلید تایید یا همان OK را می زنیم.
در این مرحله نصب نرم افزار به پایان رسیده است و در انتها نرم افزار از ما می خواهد تا مشخص نماییم که درایور های usb در کجا ذخیره شوند.
در صورتی که ما بخواهیم با این نرم افزار به طور مستقیم و از طریق usb به دستگاه های سانترال ۸۲۴ وصل شویم باید حتما این درایور را نصب نماییم.
در ویدیوهای دیگر در مورد ارتباط مستقیم نرم افزار با دستگاه های سانترال از طریق کابل usb به طور کامل توضیح داده می شود که برای مشاهده آن ها می توانید به صفحه ی ویدیو های آموزشی سایت مراجعه نمایید.
به دلیل اینکه ما در اینجا می خواهیم برنامه ریزی آفلاین را بدون دسترسی به دستگاه های سانترال انجام دهیم در این مرحله گزینه ی no را انتخاب می کنیم.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
اجرای نرم افزار برنامه ریزی سانترال ۸۲۴
در صفحه ی دسکتاپ خود می توانیم نرم افزار KXTEConsole را مشاهده نماییم.
برای باز کردن و استفاده از امکانات این نرم افزار کافی است تا بر روی آن کلیک کنیم و سپس با باز شدن پنجره، کدی که به عنوان پسورد برای نرم افزار در نظر گرفته بودیم را وارد می کنیم تا بتوانیم به صفحه ی اصلی نرم افزار دسترسی داشته باشیم.
دقت داشته باشید که چون ما می خواهیم به صورت آفلاین از این برنامه استفاده نماییم در این مرحله گزینه ی connect to PBX را نمی زنیم.
با باز شدن پنجره ی اصلی برنامه می توانید از قسمت file با انتخاب گزینه ی NEW به راحتی به تمامی بخش های مورد نظر برای برنامه ریزی دستگاه های سانترال ۸۲۴ دسترسی پیدا کنید.
در صورتی که می خواهید برنامه ریزی دستگاه های سانترال ۸۲۴ را بدون هیچ مشکلی انجام دهید می توانید به صفحه ی پکیج آموزشی که گروه متخصصین ما برای شما آماده نموده اند مراجعه کنید یا از دیگر ویدیو ها و مقالات آموزشی که در سایت وجود دارند استفاده نمایید.
ttttttttttttttttttttttt
نصب نرم افزار سانترال TDA و TDE
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
نصب نرم افزار سانترال TDA ، TDE و راه اندازی اولیه
در این مطلب قصد داریم شما را با چگونگی راه اندازی اولیه و نصب نرم افزار جهت برنامه ریزی دستگاه های سانترال سری tda و tde آشنا کنیم.
آنچه در این مقاله می خوانید:
نصب نرم افزار سانترال TDA ، TDE و راه اندازی اولیهدانلود نرم افزارنصب نرم افزار سانترال TDAاجرای نرم افزار
با خواندن این مطلب شما می توانید به راحتی برنامه ریزی آفلاین این دستگاه های سانترال را انجام دهید.
برای نصب و استفاده از نرم افزار برای برنامه ریزی آفلاین این دستگاه ها لازم است تا تمامی مراحل زیر را به دقت انجام دهید.
دانلود نرم افزار
برای دانلود نرم افزار باید ابتدا به سایت ISG.co مراجعه نمایید و در قسمت دانلود ها که در بالای صفحه ی اصلی سایت قابل مشاهده می باشد نرم افزار مربوط به برنامه ریزی دستگاه های سانترال پرظرفیت سری tde و tda را دانلود می کنیم.
بعد از دانلود می توانید به راحتی آن را روی سیستم مورد نظر خود نصب و از طریق آموزش هایی که در پکیج جامع و مقدماتی آموزش سانترال tda در اختیار شما قرار گفته است تمامی قسمت های مختلف را برنامه ریزی نمایید.
این پکیج به صورت کاملاً عملی به برنامه ریزی دستگاه از طریق نرم افزار پرداخته است که حتی افراد مبتدی نیز می توانند از طریق آن سناریو های مختلف را روی سانترال برنامه ریزی نمایند.
نصب نرم افزار سانترال TDA
پس از اینکه دانلود نرم افزار به صورت کامل به پایان رسید باید به قسمت دانلود ها در سیستم خود برویم و بر روی فایل دانلود شده کلیک کنیم تا آن را از حالت فشرده خارج نماییم.
فایل مورد نظر با نام UPCMCv7.8.1 در داخل پوشه دانلود ها ذخیره شده است.
وقتی فایل را از حالت فشرده خارج کردیم می توانیم با کلیک کردن روی آن، به فایل نرم افزار برای نصب آن دسترسی پیدا کنیم.
بعد از اینکه وارد فولدر مورد نظر نرم افزار شدیم با دابل کلیک کردن روی فایل داخل آن، نرم افزار باز شده و مراحل نصب نرم افزار روی سیستم آغاز می شود.
اکنون پنجره ی نصب برنامه باز می شود و لازم است تا تمامی مراحل را با انتخاب گزینه ی مناسب طی کنیم تا نرم افزار بر روی سیستم نصب شده و آماده ی استفاده باشد.
در مرحله ی اول گزینه ی NEXT را انتخاب می کنیم. پس از این مرحله باید در بین دو گزینه ی موجود بر روی I accept… کلیک کرده و گزینه ی next را بزنیم.
در مرحله ی بعدی تمامی مراکز سانترال پر ظرفیت سری tda و tde به صورت لیست مشاهده می شود که برای ادامه ی عملیات نصب نرم افزار ، باید گزینه ی next را بزینم.
بعد از اینکار باید یک نام کاربری مخصوص برای نرم افزار و همچنین یک نام برای قسمت نام کمپانی وارد کنیم تا بتوانیم ادامه ی مراحل نصب نرم افزار را طی کنیم.
در پنجره ی بعدی گزینه های زیادی را مشاهده می کنید که در میان آن ها می توانید گزینه ی BX را انتخاب کنید.
در ادامه ی مراحل باید زبان مورد نظر و همچنین مسیر نصب نرم افزار را تعیین نموده و گزینه ی NEXT را در هر مرحله برای تایید و ادامه ی مراحل انتخاب می کنیم.
تمامی پنجره هایی که در ادامه باز می شود را با انتخاب گزینه ی NEXT رد کنید تا نرم افزار شروع به نصب شدن نماید.
پس از اینکه نرم افزار به صورت کامل بر روی سیستم ما نصب شد گزینه ی finish را انتخاب می کنیم.
با انتخاب گزینه ی finish یک پنجره ی جدید روی صفحه ی سیستم ظاهر می شود.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
این پنجره حاوی پیغامی است که از ما می خواهد در صورتی که قصد داریم از طریق کابل usb و به صورت مستقیم برنامه ریزی دستگاه سانترال را انجام دهیم تمامی درایور های مورد نظر را نصب کنیم.
در واقع این ویژگی برای سانترال های سری tda مورد استفاده قرار می گیرد.
در ویدیو های دیگر در مورد نحوه ی نصب و استفاده از این نرم افزار برای ارتباط مستقیم با دستگاه های سانترال از طریق کابل usb توضیحات کاملی ارائه می شود.
فایل نصب نرم افزار درایور سانترال های سری TDA به صورت جداگانه روی سایت قرار دارد که می توانید آن را از قسمت دانلود ها، بر روی سیستم خود دانلود نمایید.
در اینجا چون ما قصد داریم به صورت آفلاین برنامه ریزی دستگاه های سانترال را مورد بررسی قرار دهیم باید گزینه ی NO را انتخاب کنیم.
در پنجره ی جدیدی که به نام unified Maintenance console باز می شود که باید در قسمت enter progerammer code از عبارت INSTALLER با حروف بزرگ استفاده نماییم.
وارد نمودن این عبارت باعث می شود تا ما بالاترین سطح دسترسی به نرم افزار را داشته باشیم.
اجرای نرم افزار
پس از طی کردن مراحل بالا پنجره ی به اسم پاناسونیک باز می شود که در آن می توانید به راحتی تمامی برنامه ریزی های دستگاه های سانترال را به صورت آفلاین انجام دهید.
به طور مثال اگر بر روی گزینه ی NEW کلیک کنیم می توانیم از میان گزینه های ظاهر شده مدل دستگاه سانترال را انتخاب نموده و با باز شدن پنجره ی مانند پنجره ی زیر تمامی برنامه ریزی های دستگاه سانترال مورد نظر را به صورت آفلاین انجام داد.
با کلیک بر روی گزینه ی slot می توانیم به راحتی باکس خالی مرکز تلفن خود را مشاهده کنیم و هر کارتی که لازم باشد را روی آن نصب کرده تا بتوانیم برنامه ریزی آفلاین مربوط به امکانات مختلف آن کارت بر روی دستگاه سانترال مورد نظر انجام دهیم.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
ttttttttttttttttttttttt
راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک مدل ۸۲۴ از طریق نرم افزار
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
اگر در راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک مدل های TES / TEM ۸۲۴ با مشکلاتی مواجه هستید، حتماً این مطلب را تا انتها دنبال نمایید که به بررسی عملی فعالسازی این قابلیت بر روی دستگاه از طریق تلفن ۷۷۳۰ و نرم افزار برنامه ریزی این دستگاه پرداخته است.
آنچه در این مقاله می خوانید:
راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیکمراحل راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک ۸۲۴ به صورت یک یا چند مرحله ایانتخاب پیغام دیزای مورد نظر برای تعیین مسیر خطوط شهری به سمت دیزاراه اندازی تلفن گویا و محدودیت در تعداد OGM های ضبط شدهتعیین مسیر تماس ورودی در سانترال ۸۲۴بررسی تنظمیات مختلف دیزا از طریق نرم افزار و تلفن ۷۷۳۰انتخاب حالت تلفن گویامشخص کردن عملکرد اعداد ۰ تا ۹ در راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیکضبط پیغام دیزا بر روی سانترال ۸۲۴نحوه ضبط پیغام با استفاده از کد های مختلفشماره ی OGM مورد نظر + ۹۰ + programیک سناریو عملی برای راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک ۸۲۴گروه بندی داخلی ها برای پاسخ به تماس دیزامشخص کردن مدت زمان فاصله بین وارد کردن اعداد در هنگام پخش دیزا
راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک
دیزا یا تلفن گویا یکی از قابلیت های مهم و کاربردی دستگاه های سانترال می باشد که می تواند مزایای زیادی برای کاربران و حتی مشتریان شرکت داشته باشد.
بر روی سانترال های ۸۲۴ که جز سانترال های کم ظرفیت با داخلی ها و خطوط شهری کمتری محسوب می شوند، از یک کانال دیزا به صورت پیش فرض استفاده شده است.
یعنی به صورت پیش فرض با فعالسازی و راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک مدل ۸۲۴ که در ادامه به صورت عملی به آن خواهیم پرداخت، می توانید از این یک کانال دیزا استفاده نمایید.
در صورتی که قصد داشته باشید از ظرفیت های بیشتر در این دستگاه استفاده نمایید تا دو مشتری بتوانند به صورت همزمان از یک خط شهری و پیغام ضبط شده بر روی آن استفاده نمایند می توانید کارت سانترال TE82491 را روی دستگاه نصب نمایید. در ادامه به بررسی عملی راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک یا همان دیزا بر روی این دستگاه ها می پردازیم تا شما بتوانید به صوت مرحله به مرحله و به آسانی این قابلیت کاربردی را که می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها و کاهش اتلاف زمان شود را روی مرکز تلفن خود استفاده نمایید.
مراحل راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک ۸۲۴ به صورت یک یا چند مرحله ای
در این مطلب فقط به بررسی راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک تک مرحله ای می پردازیم و برخی از تنظیمات و همچنین راه اندازی دیزا چند مرحله ای را در دیگر مطالب و مقالات سایت مورد بررسی قرار خواهیم داد.
برای راه اندازی دیزا در سانترال های ۸۲۴ از طریق روش برنامه ریزی با نرم افزار یا برنامه ریزی با تلفن ۷۷۳۰ باید سه کار را انجام داد.
مرحله ی اول: انتخاب OGM مورد نظر برای تعیین مسیر خطوط شهری در زمان های مختلف کاری
مرحله ی دوم: تنظیمات مختلف دیزا در قسمت DISA نرم افزار
مرحله ی سوم: ضبط پیغام دیزا
*نکته ای که در مورد مراحل راه اندازی دیزا می توان به آن اشاره نمود این است که ضبط پیغام را می توان در هر مرحله ای انجام داد فقط باید شماره ی OGM که روی آن پیغام ضبط می شود را به خاطر داشته باشیم تا بتوانیم از آن در تعیین مسیر خطوط شهری استفاده نماییم.
انتخاب پیغام دیزای مورد نظر برای تعیین مسیر خطوط شهری به سمت دیزا
برای راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک ۸۲۴ ابتدا باید خط شهری و مسیر آن ها را برای پخش پیغام دیزا مشخص نماییم.
برای اینکار باید به قسمت ۱-۳ نرم افزار رفته و در آنجا تنظیمات مختلف تعیین مسیر خطوط شهری برای پیغام دیزا را انجام دهیم.
همانطور که در تصویر زیر نیز مشخص است می توانیم یک پیغام دیز را برای هر خط شهری در تایم های مختلف در نظر بگیریم تا مشتریان به محض تماس گرفتن با آن خط شهری در تایم مورد نظر این پیغام را بشنوند و بتوانند سریع تر با قسمت های مختلف شرکت و یا سازمان ارتباط برقرار نمایند.
به عبارتی در این مرحله باید مشخص کنیم که کدام پیغام دیزا برای کدام خط شهری در چه تایمی پخش شود تا مشتریان بتواند از آن برای رسیدن بهتر و سریع تر به بخش های مختلف شرکت یا سازمان استفاده نمایند.
برای قرار دادن پیغام دیزا نیز در هر تایم می توان یک پیغام متفاوت را با دیگر تایم های کاری قرار داد که متناسب با نوع کار و فعالیت شرکت در آن تایم و شیفت کاری می باشد.
این کار باعث می شود تا در زمان هایی که شرکت تعطیل می باشد بتوانیم پیغام هایی مبنی بر تعطیل بودن پخش نماییم و از این طریق تماس های وارد شده را به سمت مسیر دلخواه هدایت نماییم تا تماس از دست نرود.
برای قرار دادن و تعیین مسیر خطوط شهری به سمت پیغام دیزا ابتدا حالت دیزا را در جلوی هر خط شهری انتخاب نموده و سپس در ستون detail شماره ی OGM مورد نظر که پیغام متناسب با آن تایم بر روی این شماره ذخیره شده است، را برای هر تایم وارد می کنیم.
به طور مثال اگر دو پیغام OGM1 با مضمون شما با شرکت فلان تماس گرفته اید لطفا برای ارتباط با پشتیبانی عدد ۱، ارتباط با … و پیغام OGM2 با مضمون لطفا برای پاسخگویی به مشکلات و سوالات خود در تایم کاری از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر تماس بگیرد، بر روی دستگاه ذخیره شود باید از OGM1 برای تایم روز و OGM2 برای تایم شب در این قسمت استفاده نماییم که تصویر زیر برای همه ی خطوط شهری نشان دهنده این نوع از برنامه ریزی که البته ساده ترین آن برای راه اندازی دیزا یک مرحله ی می باشد را نشان می دهد.
در این حالت اگر کسی با تمامی خطوط در تایم روز تماس بگیرد پیغام OGM1 و تایم شب پیغام OGM2 برایش پخش می شود.
در راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک ۸۲۴ برای هر تایم می توان یک پیغام مختلف را در نظر گرفت که همین موضوع یکی دیگر از کاربرد ها و اهمیت زمانسنجی در سانترال های ۸۲۴ را نشان می دهد.
راه اندازی تلفن گویا و محدودیت در تعداد OGM های ضبط شده
نکته ای دیگری که باید به آن اشاره نمود این است که پیغام دیزا می تواند برای هر خط در هر تایمی متفاوت باشد و با توجه به مسیری که قرار است برای پیغام و مشتریان تعیین شود از خط دلخواه استفاده شود.
مثلاً اگر یک خط شهری را به عنوان قسمت پشتیبانی شرکت به مشتریان معرفی نموده ایم باید پیغام مبنی بر وصل شدن به قسمت پشتیبانی را برای این مسیر ورودی این خط در قسمت ۱-۳ نرم افزار قرار دهیم.
البته در تعداد پیغام ها بر روی سانترال ۸۲۴ دارای محدودیت هستیم و بیشتر از ۸ پیغام را نمی توان بر روی آن برای تعیین مسیر خطوط شهری ذخیره نمود.
این ظرفیت برای سانترال های پاناسونیک مدرن تر بیشتر شده تا کاربران بتوانند تنوع بسیار بیشتری برای ضبط پیغام های مختلف داشته باشند.
پیغام های ذخیره شده بر روی دستگاه سانترال ۸۲۴ با نام OGM قرار می گیرند و می توان از OGM1 تا OGM8 را روی دستگاه قرار داد.
برای تعیین مسیر تماس ها به سمت دیزا از طریق تلفن ۷۷۳۰ نیز می توان از کد های ۴۱۴، ۴۱۵ و ۴۱۶ استفاده نمود.
تعیین مسیر تماس ورودی در سانترال ۸۲۴
ورود به مقاله
بررسی تنظمیات مختلف دیزا از طریق نرم افزار و تلفن ۷۷۳۰
در قسمت ۷ نرم افزار برنامه ریزی سانترال ۸۲۴ می توان برنامه ریزی های مختلف را برای راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک مطابق با خواسته ی سازمان و یا شرکت پیاده سازی نمود.
انتخاب حالت تلفن گویا
در قسمت ۱-۷ نرم افزار می توانیم مشخص نماییم که بعد از پیغام دیزا مشتریان از چه طریقی به هدف و مقصد خود برای تماس گرفتن با خط شهری برسند.
همانطور که در تصویر مشخص است در این قسمت می توان از دو حالت with out AA و with AA استفاده نماییم.
اگر پیغام دیزا ما به نحوی باشد که مانند OGM2 در بخش های قبلی هیچ قسمتی را در اختیار مشتریان قرار ندهد و در واقع هدف آن فقط اطلاع رسانی در مورد یک موضوع خاص باشد می توانیم از حالت اول یعنی with out AA استفاده نماییم.
در این حالت از راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک عملکرد کلید های ۰ تا ۹ بسته شده است و مشتری با فشار دادن آن ها به هیچ قسمتی وصل نمی شود.
البته مشتریان اگر شماره ی یک داخلی را بدانند می توانند با وارد کردن آن شماره با مقصد مورد نظر خود تماس بگیرند.
این حالت البته خیلی کم کاربرد بوده و موارد استفاده از آن بسیار کم و اندک می باشد.
اگر قصد فعالسازی این حالت از طریق تلفن ۷۷۳۰ را داشته باشیم باید از کد ۵۰۰ در حالت برنامه ریزی دستگاه استفاده نماییم.
اگر بر روی with AA کلیک کنیم ستون زیری این قسمت فعال می شود که در آن می توان برای هر پیغام دیزا عملکرد های مختلف اعداد ۰ تا ۹ را مشخص نمود.
زمانی که کد ۵۰۱ را در حالت برنامه ریزی از طریق تلفن ۷۷۳۰ وارد نماییم می توانیم حالت with AA را روی دستگاه فعال نموده و سپس بقیه ی تنظیمات آن را انجام دهیم.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
مشخص کردن عملکرد اعداد ۰ تا ۹ در راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک
زمانی که در قسمت ۱-۷ نرم افزار بر روی گزینه ی with AA کلیک کردیم باید با توجه به برنامه ریزی و نوع محتوایی که برای پیغام دیزا در نظر گرفته شده است، عملکرد هر عدد را در هنگام تماس مشتریان مشخص نماییم.
در این قسمت اگر بر روی هر عدد دابل کلیک کنیم یا گزینه ی Edit را بزنیم یک پنجره برای ما مانند تصویر زیر باز می شود که می توانیم اطلاعات مربوط به عملکرد هر عدد را در آن وارد نماییم.
اگر بر طبق برنامه ریزی انجام شده قصد داشته باشیم مشتری در هنگام پخش پیغام دیزا با فشار دادن کلید مورد نظر به یک داخلی وصل شود باید شماره ی آن داخلی را در جلوی قسمت Extension وارد نماییم.
حال اگر گروهی از داخلی ها پاسخگویی تماس مورد نظر با فشار دادن آن کلید باشند باید در ستون مربوطه شماره ی گروه را قرار دهیم.
حالت ۲-level AA نیز برای دیزای چند مرحله ای کاربرد دارد که در بخش های بعدی به صورت مفصل به بررسی آن خواهیم پرداخت.
ضبط پیغام دیزا بر روی سانترال ۸۲۴
زمانی که تنظیمات تعیین مسیر خطوط شهری به سمت دیزا را در راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک انجام دادیم و هنوز هیچ پیغامی روی دستگاه ضبط نکرده باشیم، هیچ پیغامی برای مشتریان پخش نمی شود و مانند روال قبل می توانند با خطوط شهری تماس بگیرند.
برای اینکار باید ابتدا یک یا چند پیغام را روی دستگاه ۸۲۴ ضبط نموده و با توجه به کاربردی که برای آن ها در نظر گرفته شده است از آن ها در تماس های وارد شده ب خطوط شهری استفاده نمود.
این موضوع می تواند به صورت دو طرف باشد یعنی اگر ابتدا پیغام دیزا را روی سانترال ۸۲۴ ضبط نمودیم، باید در تعیین مسیر خطوط شهری شماره ی همان پیغام را وارد کنیم.
در صورتی که ابتدا در تعیین مسیر خطوط شهری شماره های پیغام دیزا را به هر خط اختصاص دادیم باید در هنگام ضبط پیغام متناسب با کاربرد هر پیغام در تایم های مختلف آن را بر روی شماره دیزا که در مسیر مشخص قرار داده شده است ضبط نماییم.
بر روی این دستگاه با توجه به محدودیتی که دارد فقط می توان ۸ پیغام دیزا را ضبط نمود.
این پیغام هاکه برای راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک مورد استفاده قرار می گیرند، از طریق جک ۰۱ که ممکن است به داخلی ۱۰۱ یا هر داخلی دیگری اختصاص داده شده باشد بر روی سانترال ۸۲۴ ضبط می شوند.
برای ضبط پیغام های دیزا بهتر است از محیطی آرام استفاده نمایید تا صدای شما با وضوح و قدرت بالایی در دستگاه ذخیره شده و برای مشتریان پخش شود.
کیفیت صدای ضبط شده و پیغام دیزا به صورت مستقیم بر روی رضایتمندی مشتریان از تماس با خطوط شهری شما تاثیر می گذارد.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
نحوه ضبط پیغام با استفاده از کد های مختلف
برای ضبط پیغام دیزا بر روی تلفن ۷۷۳۰ و که به جک ۰۱ متصل شده است، باید ابتدا کلید program را روی تلفن فشار دهیم.
بعد از اینکار عدد ۹۱ را وارد می کنیم تا پیغامی مبنی بر انتخاب شماره ی دیزا یا OGM از ۱ تا ۸ بر روی نمایشگر گوشی ظاهر شود.
بر اساس برنامه ریزی که در دست داریم باید یکی از اعداد را وارد نموده و سپس مدت زمان کوتاهی در اختیار شما قرار می دهد و با شروع تایمر تلفن، ضبط پیغام شروع می شود.
در پایان ضبط پیغام نیز برای ذخیره نمودن آن باید کلید STORE را روی تلفن ۷۷۳۰ وارد نمایید.
پس می توان گفت که نحوه ی ضبط پیغام بر روی تلفن ۷۷۳۰ که به جک ۰۱ متصل شده است برای راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک ۸۲۴ به صورت زیر می باشد.
کلید STORE + ضبط پیغام همزمان با شروع تایمر + زمان انتظار برای شروع ضبط پیغام+ انتخاب شماره پیغام( ۱ تا ۸) + ۹۱ + کلید PROGRAM
بعد از ضبط شدن هر پیغام به صورت اتوماتیک پیغام مورد نظر بر روی گوشی تلفن ۷۷۳۰ شروع به پخش شدن می نماید.
حال اگر قصد داشته باشیم در مراحل مختلف این پیغام را از روی تلفن ۷۷۳۰ بشنویم باید بعد از فشار دادن کلید program عدد ۹۲ و سپس شماره ی OGM که قصد شنیدن آن را داریم وارد نماییم.
به طور مثال دستور ۹۲۱ + program برای شنیدن پیغام OGM1 بر روی تلفن ۷۷۳۰ استفاده می شود. برای پاک و حذف کردن هر کدام از پیغام های ضبط شده نیز باید از کد دستوری زیر بر روی تلفن ۷۷۳۰ استفاده نماییم.
شماره ی OGM مورد نظر + ۹۰ + program
اگر قصد داشته باشیم یک پیغام جدید را روی پیغام قدیمی ضبط نماییم نیازی به پاک کردن و حذف پیغام قدیمی نیست و زمانی که پیغام را مانند دستور عادی بر روی همان OGM ذخیره نماییم، پیغام قبلی پاک شده و پیغام جدید جایگزین می شود.
یک سناریو عملی برای راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک ۸۲۴
برای درک بهتر تنظیمات این قسمت بهتر است یک سناریو عملی را با مضمون زیر مورد بررسی قرار دهیم.
“با سلام و خوش آمدگویی”
لطفا برای ارتباط با قسمت پشتیبانی عدد ۱
ارتباط با بخش فروش عدد ۲
ارتباط با بخش مالی عدد ۳
و برای ارتباط با اپراتور عدد ۰ را وارد نمایید
قبل از برنامه ریزی و راه اندازی تلفن گویا سانترال پاناسونیک ۸۲۴ در محیط های مختلف ابتدا باید اطلاعات مناسبی در مورد مسیر تماس های وارد شده به دیزا را به دست آوریم تا بتوانیم با قرار دادن درست هر مسیر برای اعداد مختلف مشتری را در سریع ترین زمان ممکن به هدف خود برسانیم.
در این سناریو نیز باید ابتدا بدانیم در بخش های مختلف چه داخلی هایی قرار گرفته اند و کدام داخلی ها به صورت تکی یا گروهی قصد پاسخگویی به تماس های وارد شده از طریق دیزا را دارند.
گروه بندی داخلی ها برای پاسخ به تماس دیزا
بنابراین قبل از مشخص نمودن عملکرد هر کدام از کلید های ۰ تا ۹ در هنگام پخش شدن دیزا در هر پیغامی باید به سراغ گروه بندی داخلی ها برویم.
اگر قصد داشته باشیم بعد از پخش شدن پیغام دیزا برای هر قسمت، گروهی از داخلی های آن قسمت بتوانند تماس های وارد شده را پاسخ دهند می توانیم از قسمت ۶-۲ نرم افزار برای داخلی های مورد نظر یک گروه تشکیل داده و سپس در تنظیمات دیزا، شماره ی آن گروه را برای تماس های وارد شده با فشار دادن کلید مرتبط با آن قسمت در نظر بگیریم.
حال اگر داخلی های ۱۰۱، ۱۰۲ و ۱۰۳ به عنوان گروه داخلی های پشتیبانی مطرح باشند باید ابتدا در قسمت ۶-۲ نرم افزار یک گروه متشکل از این سه داخلی مانند گروه ۲ تشکیل داده و سپس با دابل کلیک روی عدد ۱ در قسمت with AA شماره ی گروه مورد نظر یعنی ۲ را در جلوی ستون آن وارد نماییم.
در این حالت اگر یک مشتری با خط شهری تماس بگیرد و در هنگام پخش شدن پیغام دیزا عدد ۱ را انتخاب نمایید، داخلی های گروه پشتیبانی به ترتیبی که مشخص شده است زنگ می خورند.
برای بقیه ی قسمت ها نیز می توان در صورتی که قرار باشد گروهی از داخلی ها تماس وارد شده را پاسخ دهند، همین کار را انجام داد تا مشتری با فشار دادن عدد مربوط به آن قسمت به گروهی از داخلی ها وصل شود.
البته اگر یک داخلی از میان داخلی های آن قسمت برای پاسخگویی به تماس در نظر گرفته شود، فقط باید شماره ی آن داخلی را وارد نماییم تا مشتری بعد از فشار دادن کلید مربوط به آن قسمت به صورت مستقیم به داخلی وصل شود.
در این سناریو عدد ۰ مشتری با به صورت مستقیم به اپراتور وصل می کند که در این حالت باید شماره ی داخلی اپراتور یعنی ۱۱۰ را برای مقصد دیزا وارد نماییم.
اگر در این سناریو بخش فروش فقط داخلی ۱۰۸ باشد و برای بخش مالی نیز داخلی های ۱۰۴، ۱۰۵ و ۱۰۶ در گروه قرار بگیرند، تنظیمات مربوط به عملکرد اعداد به صورت زیر در می آید.
در صورتی که قصد داشته باشیم هر کدام از این عملکرد ها را تغییر دهیم یا به طور کلی حذف نماییم می توانیم از گزینه ی Clear استفاده نماییم.
مشخص کردن مدت زمان فاصله بین وارد کردن اعداد در هنگام پخش دیزا
در این قسمت یک گزینه ی کاربردی دیگر به نام DISA AA Wait time قرار داده شده است که برای تعیین زمان فاصله ی بین وارد کردن اعداد در هنگام پخش پیغام دیزا به کار می رود.
زمانی که یک مشتری با خط شهری تماس گرفته و از پیغام دیزا استفاده می کند می تواند علاوه بر وارد کردن اعداد ۰ تا ۹ در صورت دانستن شماره ی داخلی مورد نظر خود آن را وارد نمایید تا به صورت مستقیم به آن وصل شود.
تنظمیات DISA AA wait time برای مشخص کردن مدت زمانی است که به کاربر فرصت داده می شود تا پس از وارد نمودن عدد اول، عدد دوم را نیز روی تلفن خود وارد کند.
یعنی به کاربر به اندازه ای که در DISA AA wait time مشخص شد است فرصت داده می شود تا پس از وارد نمودن عدد اول، عدد دوم را نیز وارد کند.
اگر بعد از این زمان مخاطب عددی را وارد نکرد، دستگاه بر طبق عملکرد آن عدد مشتری را به مقصد خود هدایت می کند.
بنابراین می توان گفت دستگاه سانترال ۸۲۴ در مدت زمانی که برای DISA AA wait time مشخص شد است می تواند تشخیص دهد که عدد وارد شده کد بوده یا قرار است به عنوان داخلی مورد استفاده قرار بگیرد.
به عنوان مثال در این سناریو اگر عدد ۱ درهنگام پخش دیزا وارد شود، ۲ ثانیه به کاربر زمان داده می شود تا رقم بعدی را وارد نماید و در صورتی که کاربر هیچ عددی را وارد نکند به بخش فروش متصل خواهد شود.
ttttttttttttttttttttttt
نصب سانترال
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
برای تمامی مراکز تجاری، اداری و سازمان ها دستگاه سانترال نقش مهمی را ایفا می کند. در اصل تلفن سانترال خطوط شهری و داخلی را مدیریت می کند. شما بعد از انتخاب و خرید دستگاه سانترال خود نیاز به نصب و راه اندازی تلفن سانترال خود دارید که در ادامه به توضیح در خصوص مراحل نصب سانترال اشاره خواهیم کرد. در ابندا توضیحی بدهیم در خصوص تلفن سانترال، امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ارتباطات نیز فراتر رفته و نیاز بیشتر مردم به انجام امور غیرحضوری و مکالمات تلفنی بیش از پیش احساس می شود. استفاده از سانترال ویپ بسیار آسان و کم هزینه است شما می توانید ارتباطات داخلی خود را با شعب و دیگر مراکز خود برقرار کنید.
شرکتISG به داشتن نیروهای فنی و متخصص در زمینه ی نصب و راه اندازی ویپ و کلیه ی خدمات نصب تلفن سانترال به شما این اطمینان را می دهد که بتوانید سیستم خود را با کمترین هزینه و بالاترین امکانات در کمترین زمان نصب و راه اندازی نمایید. همچنین شما عزیزان می توانید کلیه ی دستگاه های مورد نیاز خود را از قبیل دستگاه سانترال و تلفن های سانترال خود را از فروشگاه اینترنتیISG که نمایندگی رسمی تجهیزات ویپ است تهیه نمایید. در ادامه در نظر داریم که شما را با نحوه ی نصب و راه اندازی سیستم voip آشنا کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
آموزش نصب سانترال
برای شروع و نصب سانترال چند مرحله ی اولیه هست که باید آن را در نظر بگیریم. اولین گزینه در نصب تلفن سانترال انتخاب جای مناسب برای نصب است. برای سازمان ها و مجموعه های بزرگ معمولا دستگاه ها در اتاق رک نصب و راه اندازی می شوند اما برای شرکت های کوچیک معمولا دستگاه تلفن سانترال را یا بر روی دیوار نصب می کنند و یا در داخل رک های کوچک دیواری که این جایگاه باید فاصله ی مناسبی از زمین داشته و به دور از گردوخاک و رطوبت باشند که آسیب کمتری به دستگاه سانترال وارد شود.برای نصب تلفن سانترال های قدیمی پاناسونیک معمولا دستگاه را سعی می کردند نزدیک پست مخابراتی نصب کنند که انتقال خطوط به راحتی انجام شود اما برای سانترال ویپ دیگر نیازی به این مراحل نیست. مرحله ی دیگری که در تلفن سانترال پاناسونیک حائز اهمیت بود تهیه نقشه ی خطوط بود به این صورت که خطوط مخابراتی از ورودی مخابرات تا سانترال و کاربران باید تعیین مسیر میشد و سپس یک نقشه کامل از رنگبندی خطوط مخابراتی، شماره خط و رنگ بندی کابل های داخلی تهیه شود. در هر نقطه که اتصالی مانند ترمینال و پست داریم باید به تفکیک رنگ، زوج سیمهای ورودی و خروجی و شماره هر پورت را در نقشه درج کنیم. پس از برنامهریزی مرکز و تعیین زنگ خورها و سطح دسترسی کاربران، این نقشه تکمیل میشود.
تمام این مراحلی که در بالا ذکر شد دیگر برای سانترال های ویپ نیازی به انجام نیست زیرا برای نصب سانترال ویپ برای دسترسی به خطوط داخلی و برنامه ریزی خط داخلی دیگر نیازی به کابل کشی نیست این مهم ترین مزیت سانترال ویپ و یا همان ippbx ها می باشد زیرا هم در هزینه و هم در وقت صرفه جویی می شود.
پیش نیازهای نصب سانترال ویپ
برای نصب و راه اندازی سانترال ویپ در شرکت ها و سازمان ها نیاز به تجهیزات مختلفی هست که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم. اولین وسیله ای که برای نصب سانترال ویپ احتیاج هست نیاز به یک سرور ویپ یا همان IPPbx یعنی مرکز سانترال می باشد که بتواند امکان برقراری تماس از طریق شبکه اینترنت را دارا می باشد. دومین موردی که برای راه اندازی سانترال احتیاج هست تلفن تحت شبکه یا همان آیپی فون می باشد. آی پی فون ها که از پروتکل سیپ پشتیبانی می کنند صدا را از طریق اینترنت و برروی بستر شبکه انتقال می دهد.
وسیله ی دیگری که برای راه اندازی سانترال ویپ لازم است مودم، روتر و سوئیچ شبکه است که در صورت نیاز کارشناسان اعلام می کنند. نصب و برنامه ریزی سانترال ویپ در مقایسه با تلفن سانترال های فدیمی آسان تر می باشد. در مرکز تلفن تحت شبکه نیازی به کابل کشی و اتصال فیزیکی بین سرور و تلفن های اپراتوری وجود ندارد. تنها کاری که شما باید انجام دهید اتصال تلفن های تحت شبکه به خطوط اترنت و مرکز سانترال ویپ می باشد که تمام این مراحل به صورت برنامه ریزی از طریق وب می باشد.
کارشناسان شرکتISG با دانش فنی بالا در خصوص نصب سانترال از جمله سانترال های سنتی و سانترال ویپ می توانند بهترین انتخاب برای مجموعه ی شما باشند. همچنینISG با تیم قوی پشتیبانی تمامی مشکلات شما را در خصوص نصب سانترال ویپ برطرف می کنند.
شما می توانید برای راهنمایی در خصوص نصب و راه اندازی سیستم سانترال خود با شماره ی 41525-021 تماس بگیرید و تمامی سوالات خود را مطرح نموده و مشکلات احتمالی خود را برطرف نموده. با تشکر از حسن توجه شما
ttttttttttttttttttttttt
نرم افزار ویپ
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
نرم افزار ویپ
Grandstream به طور رسمی کنترل کننده نرم افزار ویپ On-Premise را برای برنامه های Wi-Fi منتشر می کند. GWN Manager یک راه حل مدیریت انعطاف پذیر، مقیاس پذیر برای پیکربندی، مدیریت، نظارت و نگهداری ساده ارائه می دهد. Grandstream، جهان را با راه حل های ارتباطی واحد SIP برنده جایزه از سال 2002، امروز از انتشار رسمی GWN Manager، یک کنترل کننده نرم افزاری برای سانترال ویپ پیش فرض برای سری GWN خود از Wi-Fi خبر داد.
نقاط دسترسی این راه حل رایگان مدیریت Wi-Fi که به طور معمول در یک شبکه خصوصی مستقر می شود، یک بستر انعطاف پذیر و مقیاس پذیر برای پیکربندی، مدیریت، نظارت و نگهداری ساده فراهم می کند. GWN Manager بهترین اپلیکشن ویپ مانیتورینگ، هشدارها، آمارها و گزارش های بی درنگ را ارائه می دهد که از طریق یک مرورگر وب یا برنامه تلفن همراه GWN Cloud قابل دسترسی هستند.
GWN Manager یک پلت فرم متمرکز مدیریت شبکه Wi-Fi را برای کل شرکت و نه فقط برای یک سایت واحد فراهم می کند. این کنترل کننده Wi-Fi نرم افزار رایگان برای پاسخگویی به نیازهای شرکت های بزرگ ساخته شده است، و آن را به گزینه ای قدرتمند برای مشاغل کوچک تا متوسط نیز تبدیل کرده است.GWN Manager یک پلتفرم مدیریتی پیش فرض و درجه یک برای سری Grandstream GWN از نقاط دسترسی WiFi است. به لطف نظارت و نگهداری ساده، مدیریت شبکه شما در چندین مکان هرگز آسان نبوده است.
ویژگی های نرم افزار ویپ GWN Manager عبارتند از:
نرم افزار رایگان مبتنی بر Linux که از حداکثر 3000 برنامه Wi-Fi سری GWN پشتیبانی می کند.
یک مجموعه امنیتی پیشرفته و پیشرفته که ترکیبی از رمزگذاری TLS درجه بانک و تأیید اعتبار گواهی X.509 با ویژگی های امنیتی قدرتمند جاسازی شده در سری GWN Grandstream از برنامه های Wi-Fi است.
پشتیبانی از کوپن های قابل تنظیم و پورتال های اسیر داخلی با صفحات فرود قابل تنظیم برای امنیت شبکه و جمع آوری اطلاعات اعتبار دسترسی است.
نظارت بر شبکه در زمان واقعی، برنامه ها، خط مشی زمان و سایر ابزارهای کنترل دیگر و همچنین هشدارهای قابل تنظیم است.
گزارش های گرافیکی عمیق تقسیم شده توسط شبکه، AP، مشتری و موارد دیگرGWN Manager یک پلتفرم مدیریتی با مقدماتی سازمانی برای نقاط دسترسی گرنداستریم (Grandstream) است. این راه حل انعطاف پذیر و مقیاس پذیر که معمولاً در شبکه خصوصی مشتری مستقر می شود، پیکربندی و مدیریت ساده ای را ارائه می دهد. به لطف نظارت و نگهداری ساده، مدیریت شبکه هرگز آسانتر نبوده است. با نظارت در زمان واقعی، هشدارها، آمار و گزارش هایی که با استفاده از مرورگر وب یا برنامه تلفن همراه قابل مشاهده هستند، عملکرد شبکه را تحت نظر داشته باشید.
برنامه تلفن همراه GWN Cloud که برای iOS و Android available در دسترس است، به کاربران امکان می دهد تا به سرعت با GWN Manager برنامه های WiFi سری GWN را اضافه و به راحتی مدیریت کنند. AP ها به سادگی با اسکن بارکد خود اضافه می شوند در حالی که برنامه همان ابزار مدیریت و نظارت ابر رابط مرورگر وب را ارائه می دهد.