نکات مهم در خرید کارت سانترال که نیاز دارید بدانید

کارت سانترال یک قطعه سخت‌ افزاری است که در حقیقت یکی از اجزا اصلی تشکیل دهنده دستگاه سانترال محسوب می شود و با هدف ارتقا قابلیت های مختلف دستگاه سانترال طراحی شده است.

آنچه در این مقاله می خوانید:

نکات مهم هنگام خرید دستگاه تلفن سانترال و کارت سانترال۱- نیازهای شرکت با مجموعه کسب وکار۲- امکانات ملاحظات و گزینه ها در سیستم تلفن سانترال۳- قابلیت تطبیق پذیری- انعطاف پذیری ویژگی های بهترین دستگاه سانترال

همه ما با تلفن سانترال، آشنایی داریم و می دانیم که تا چه اندازه برای کسب و کارهای شرکتی و سازمانی اهمیت دارد.
وقتی که تصمیم می گیرید تلفن سانترال خریداری کنید، در حقیقت، یک سیستم جامع مرکزی را در اختیار خواهید داشت که از کنار هم قرار گرفتن چند قطعه سخت افزاری تشکیل می شود.
تمام این قطعه ها با هم کار می‌کنند و اگر یکی از آنها وجود نداشته باشد، عملکرد سانترال غیر ممکن است.  کارت سانترال شبیه به اسلات های فلزی یا قطعاتی که به آن در اصطلاح “چیپ” گفته می‌شود، طراحی شده است.
طراحی کارت های سانترال برای انواع دستگاه های تلفن سانترال متفاوت است. با توجه به اینکه قرار است از تلفن سانترال به چه نحوی استفاده شود و چند خط داخلی را پشتیبانی می‌کند، می‌توان کارت دستگاه سانترال را خریداری کرد.
هنگام خرید کارت سانترال با عبارت هایی نظیر کارت خط شهری، کارت کالر آیدی، کارت منشی تلفنی یا تلفن گویا، کارت داخلی و نظایر این ها هم برخورد می کنید.
این که هر کدام از این کارت ها چه خصوصیاتی دارند و باید برای کدام دستگاه سانترال استفاده شود، مسئله ای است که از عهده متخصصان این حوزه بر می‌آید.
وقتی شما تصمیم می گیرید تلفن سانترال را برای کسب و کار خود نصب کنید، مشاوران شرکت به شما توضیح می دهند که کدام یک از انواع این کارت ها را نصب نمایید.

با توجه به اهمیت نصب کارت سانترال و راه اندازی دستگاه سانترال برای یک مجموعه، در بخش بعد به مهمترین نکات خرید کارت سانترال اشاره می کنیم.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
نکات مهم هنگام خرید دستگاه تلفن سانترال و کارت سانترال
۱- نیازهای شرکت با مجموعه کسب وکار
اولین قدم برای خرید کارت سانترال و نصب تلفن سانترال این است که نیازهای تلفنی در شرکت را در زمان حال و آینده پیش‌بینی کنید.
برای اینکه این کار را انجام دهید، بهتر است جلسه‌ای با مدیران ارشد و کارمندان بخش فروش و ارتباط با مشتری داشته باشید. باید بدانید که در سیستم تلفن سانترال به دنبال چه هستید.
شاید بهتر باشد به برخی از سوالات و پرسش‌ها پاسخ دهید تا نیازهای شرکت را برای خرید کارت سانترال ارزیابی نمایید؛ به طور مثال می توانید مشخص کنید که به چند خط تلفن نیاز دارید و آیا علاوه بر تلفن ها باید دستگاه دیگری به سیستم متصل شود یا نه… در برخی از شرکت ها علاوه بر تلفن، سایر دستگاه ها نظیر فکس، مودم، پایانه‌های کارت اعتباری یا سیستم مدیریت مشتری هم به سانترال متصل می‌شوند.
همچنین در نظر داشته باشید که در آینده، نیازهای شرکت شما چیست؟ آیا قصد دارید که کارمندان را افزایش دهید یا شعبه جدیدی ایجاد کنید؟ و …. بررسی این موارد به شما کمک می‌کند که نیازهای سیستم سانترال را برای گسترش فعالیت، بررسی نمایید و سپس کارت سانترال خریداری کنید.
برخی از دستگاه های سانترال دارای ویژگی ها و قابلیت هایی هستند که می توانند تمام موارد فوق را پوشش دهند. دانستن این اطلاعات به شما این امکان را می دهد تا بهترین سیستم سانترال یا در اصطلاح سیستم PBX را خریداری نمایید.
استفاده از کارت سانترال برای سیستم های پیچیده تر و اختصاصی احتمالاً به حمایت بیشتر از سوی شرکت ارائه دهنده این خدمات نیاز دارد.
شاید لازم باشد هزینه های اضافه تری را برای نصب سانترال اختصاص دهید. در هر صورت، قبل از سفارش کل سیستم و نصب دستگاه سانترال حتماً پیرامون تمام موارد صحبت کنید.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
۲- امکانات ملاحظات و گزینه ها در سیستم تلفن سانترال
دومین نکته برای خرید دستگاه سانترال و کارت که باید به آن توجه کنید، امکانات و گزینه هایی است که به شما ارائه می شود. سیستم هایی که امکان میزبانی کمتری را دارند، ارزان قیمت هستند.
این سیستم ها قابلیت اتصال محدود به سرورها یا سخت افزارهای پیچیده را ندارند و اگر شرکت، این نوع کارت سانترال را خریداری کند، باید برای توسعه بیشتر در آینده حتماً هزینه‌ های اضافه تری را هم بپردازد!
اگر دستگاه سانترال که خریداری می کنید امکانات محدودتری داشته باشد نیاز به نگهداری و به‌روزرسانی خواهد داشت که این، موجب افزایش هزینه های راه اندازی و ارتقای سیستم می شود.
پیشنهاد ما به شما این است که زمانی که تصمیم می گیرید کارت سانترال و تلفن سانترال بخرید و آن را نصب کنید باید به گزینه بهینه شده فکر کنید؛ یعنی هزینه های اختصاصی را محاسبه کرده و دستگاهی را خریداری کنید که در طولانی مدت، مقرون به صرفه باشد. کارت سانترال با تنظیمات پیش فرض برای پشتیبانی از سیستم تلفن مرکزی با قابلیت های گسترده، یک انتخاب عالی برای هر کسب و کاری است.
باید تلفنی را انتخاب کنید که از لحاظ سخت افزاری، تعداد زیادی مشتری را پشتیبانی کند و همچنین تعداد مشخصی خط داخلی و خط شهری را با یکدیگر برقرار سازد.
۳- قابلیت تطبیق پذیری- انعطاف پذیری
زمانی که می خواهید کارت سانترال برای سانترال خریداری کنید به ویژگی تطبیق پذیری دقت داشته باشید. این ویژگی می گوید که کارتهای سانترال برای یک سیستم های خاص، منحصر به فرد هستند.
به طور مثال، دستگاه های دیجیتال، آنالوگ یا دستگاه‌ های مبتنی بر شبکه هرکدام به کارت های متفاوت نیاز دارند. تعیین هرکدام متناسب با سیستم و امکان پاسخگویی به تلفن های بیشتر، میسر خواهد بود.
اگر تعداد تماس های تلفنی هم زمان زیاد باشد و تماس های ورودی و خروجی در روز هم افزایش داشته باشد باید دستگاهی را خریداری کنید که به رشد و کسب و کار شما بسیار کمک می کند برای خرید بهترین دستگاه سانترال، سرمایه گذاری مناسبی داشته باشید.
 ویژگی های بهترین دستگاه سانترال
مجهز به کارت سانترال با کیفیت بالا و متناسب با ویژگی های سخت افزاریقابلیت ثبت پیام های صوتیقابلیت کنترل شماره های تماس گیرندهقابلیت پخش موسیقی در زمان انتظارپشتیبانی از ارسال فکس و ارسال برای ایمیلقابلیت مکالمه از طریق بلندگوپشتیبانی از نیازهای متفاوت در شرکت های بزرگقیمت مناسب و خدمات گارانتی و پشتیبانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید