گوشی آی پی فون

گوشی آی پی فون، به دنبال توسعه چشمگیر اینترنت و شبکه های کامپیوتری، فناوری مخابرات نیز به سرعت در حال گسترش است. «تلفن های IP» نیز نوع جدیدی از دستگاه های مخابراتی هستند که بر روی بستر شبکه کار می کنند. تلفن تحت شبکه یا تلفن VoIP یکی از مهمترین تجهیزات شبکه برای دستیابی به ارتباط در سیستم های مبتنی بر VoIP است. ساختار تلفن IP به گونه ای است که از طریق کابل شبکه یا LAN به شبکه متصل می شود و وظیفه انتقال صدا یا تصویر را انجام می دهد. تلفن های VoIP در مدل های با سیم و بی سیم در بازار موجود هستند.
عملکرد گوشی آی پی فون و انواع آن
گوشی آی پی فون، به طور کلی از گذشته تا به امروز از تلفن های آنالوگ یا PSTN برای ارتباط مبتنی بر امواج صوتی استفاده می شد اما امروزه با رشد تکنولوژی، شبکه و اینترنت این سیستم جای خود را به فناوری دیجیتال مبتنی بر شبکه و اینترنت داده است. تلفن IP (پروتکل اینترنت تلفن) داده ها یا اطلاعات را از طریق اینترنت یا شبکه ارسال می کند و در نتیجه کیفیت، پایداری و کارایی بالاتری نسبت به خطوط آنالوگ دارد. به یک معنا می توان گفت که وظیفه اصلی تلفن های IP تبدیل امواج آنالوگ به دیجیتال در مبدا و تبدیل آنها از دیجیتال به آنالوگ در مقصد است. تلفن تحت شبکه ابتدا صدای آنالوگ را دریافت می کند و سپس آن را به بسته های دیجیتال تبدیل می کند.
بسته های تولید شده با استفاده از فناوری IP از طریق شبکه منتقل می شوند و در نهایت تلفن های IP یک بسته دیجیتال را به یک جریان صوتی آنالوگ تبدیل می کنند. گوشی آی پی فون از ساختار VoIP و سیستم کدگذاری ویژه برای انتقال کیفیت صدا استفاده می کند. آی پی فون ها معمولاً برای کار و استفاده به یک سرور در شبکه خود نیاز دارند. در شبکه وب سرور به نام های مختلفی خوانده می شوند که از جمله آنها می توان به IP PBX، تبادل شبکه، سرور SIP، سوئیچ سافت و … اشاره کرد.
تلفن IP با توجه به نیاز و انتظارات کاربر به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که از جمله آنها می توان به تلفنی مناسب برای منشی با کارکردهای متعدد برای مدیریت تماس ها و یا تلفن های مدیریتی با ویژگی های خاص مانند مزاحم نشو اشاره کرد. شایان ذکر است برای کاربرانی که همواره در حال تردد در سازمان یا ادارات هستند می توان از تلفن بی سیم نیز استفاده کرد. به طور کلی انواع تلفن های VoIP یا تلفن های شبکه بر اساس نیاز به چند دسته تقسیم می شوند که شامل تلفن های شبکه ساده که برای ارتباط صوتی استفاده می شوند، تلفن های شبکه تصویری که علاوه بر انتقال صدا امکان ارتباط تصویری را نیز دارند. تلفن تحت شبکه بی سیم که امکان جابجایی و ارتباط با شبکه را به کاربر می دهد و در نهایت یک تلفن کنفرانس مخصوص استفاده در سالن ها یا اتاق های اجرایی.
در این تصویر توضیحات گوشی آی پی فون را مشاهده می کنید.
از جمله مزایای استفاده از سیستم تلفن تحت شبکه یا تلفن IP، استفاده از آن بر روی رایانه های رومیزی، لپ تاپ یا گوشی های هوشمند است که فقط نیاز به اتصال به اینترنت دارد. سیستم تلفن IP به دو صورت داخلی یا مجازی در دسترس می باشد که در روش اول سخت افزار و تمامی امکانات در محل قرار می گیرد اما در حالت مجازی یک شرکت واسطه تمامی امکانات را در اختیار شما قرار می دهد. به طور کلی، تلفن های IP را می توان به چند بخش اصلی تقسیم کرد: 1. تلفن IP با سیم: همانطور که از نام این محصول پیداست این گوشی با کابل شبکه یا پورت RJ45 به شبکه متصل می شود و مناسب برای کارمندانی است که در یک مکان حضور دائمی دارند.
2. تلفن IP بی سیم یا وایرلس آنها دو نوع مختلف دارند: نوع اول Wi-Fi: هر دستگاه تلفن به طور مستقل از طریق Wi-Fi به اکسس پوینت یا دستگاه بی سیم مادر به شبکه متصل می شود. یکی از مزایای آن امکان جابجایی آسان برای کاربر است. از دست دادن سیگنال و اختلال در مکالمه هنگام جابجایی بین AP ها البته از معایب این مدل از گوشی های ویپ است. DECT: این مدل از تلفن های بی سیم از استاندارد DECT برای ارتباط استفاده می کند. به عبارت دیگر گوشی ها توسط DECT به دستگاه مادر و دستگاه مادر توسط کابل به شبکه متصل می شوند. این فناوری از نظر تعداد تلفن هایی که می توانند به دستگاه مادر وصل شوند و منطقه تحت پوشش محدود است. تلفن های شبکه بی سیم به صورت بی سیم به شبکه متصل می شوند و بیشتر برای کارمندانی مناسب هستند که دائماً در محیط کار خود در حال رفت و آمد هستند.
3. تلفن IP کنفرانس: گوشی های تحت شبکه کنفرانس کیفیت بسیار خوبی دارند و در محیط هایی که کنفرانس ها یا جلسات برگزار می شود استفاده می شود. سیستم طراحی، کارایی و کیفیت این گوشی ها به گونه ای است که قابل مقایسه با اسپیکر گوشی های معمولی نیست. 4. تلفن IP تصویری: همانطور که از نام آن پیداست از تلفن های شبکه تصویری برای انتقال تصاویر همراه با صدا استفاده می شود و با توجه به نیاز سازمان می توان از آن در بخش های خاص استفاده کرد. تلفن های IP به طور کلی در چهار دسته فوق طبقه بندی می شوند، اما باید توجه داشت که در برخی موارد از تلفن های USB با قابلیت اتصال به کامپیوتر و نرم افزار شبیه ساز گوشی نیز بر روی سیستم های کامپیوتری استفاده می شود.
در این تصویر مشخصات گوشی آی پی فون را مشاهده می کنید.
مهم ترین قابلیت های گوشی آی پی فون
گوشی آی پی فون، آی پی فون ها دیگر یک گوشی ساده و معمولی نیستند، بلکه می توان گفت کامپیوتری با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خاص که کاربردهای گوناگونی دارند. امکان برقراری تماس تصویری، یکی از ویژگی هایی که برخی از تلفن های IP به شما می دهند این است که می توانید از طریق آنها تماس تصویری برقرار کنید. این امکان توسط دوربین های داخلی و صفحه نمایش های بزرگ نصب شده بر روی این گوشی ها امکان پذیر شده است. البته باید گفت که گوشی هایی که از این قابلیت استفاده می کنند، بازه قیمتی بالاتری دارند. فعال سازی همزمان چند داخلی، یکی دیگر از ویژگی های آی پی فون ها این است که کاربران می توانند به طور همزمان چندین افزونه را روی گوشی خود ثبت کنند. این ویژگی مخصوصا برای افرادی که حجم ارتباطات بالایی دارند و یا نیاز به پاسخگویی به خطوط تلفن با شبکه های مختلف دارند مفید است.
استفاده از دو پورت شبکه، اکثر تلفن های IP دارای دو پورت LAN هستند و این به این دلیل است که کاربر می تواند علاوه بر اتصال تلفن IP به شبکه کامپیوتری تنها با یک اتصال شبکه، رایانه رومیزی خود را به شبکه متصل کند. ناگفته نماند که برخی از تلفن های IP تنها با یک پورت ساخته می شوند. این سبک از تلفن های IP بیشتر به دلیل کاهش هزینه تولید می شود و جز در موارد خاص زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد. اتصال هدست، امکان اتصال هدست نیز برای کاربرانی که مکالمه طولانی دارند و از در دست گرفتن گوشی خسته می شوند بسیار مفید است. بسیاری از گوشی های معمولی از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند. با توجه به تنوع آی پی فون ها باید در هنگام خرید به این ویژگی توجه ویژه ای داشته باشید.
امکان افزودن کلید میانبر، اگر فردی پرمشغله هستید و نیاز به برقراری ارتباط و گفتگو با افراد مختلف در کمترین زمان ممکن دارید، آی پی فون برای شما مناسب است. این گوشی ها به شما این امکان را می دهند که کلیدها و میانبرهای کاربردی را اضافه کنید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به آنچه می خواهید برسید. شایان ذکر است که در هنگام خرید گوشی باید به این نکته توجه کنید که گوشی انتخابی شما دارای چنین قابلیت هایی است. قابلیت پشتیبانی از VPN، اگر قصد دارید از تلفن IP در اینترنت استفاده کنید، استفاده از VPN بسیار ضروری است. خوشبختانه برآورده شدن این نیاز در تلفن های IP به خوبی دیده می شود و می توانید از این قابلیت بهره مند شوید. همانند نمونه های قبلی اشاره می کنیم که هنگام خرید تلفن IP از پشتیبانی VPN اطمینان حاصل کنید.
کیفیت صدای HD، یکی از مزیت های تلفن های IP نسبت به گوشی های سنتی این است که در این گوشی ها امکان استفاده از امکانات ویژه تعبیه شده در آنها برای تنظیم کیفیت صدای ورودی و خروجی وجود دارد. کیفیت صدای HD نویز و اکو را در تماس های شما حذف می کند. اگر کیفیت صدای HD می خواهید باید برای این گوشی ها هزینه بیشتری بپردازید. قابلیت پشتیبانی از POE، قدرت از طریق اترنت ( Power Over Ethernet) امکان تامین برق از طریق شبکه اترنت است. در این حالت برق مورد نیاز تلفن ها توسط سوئیچ شبکه تامین می شود. این ویژگی به حفظ هر چه بهتر شبکه شما کمک می کند. در هنگام خاموشی هنگامی که یو پی اس برق سوئیچ شبکه را تامین می کند، اگر گوشی آی پی فون شما از POE پشتیبانی می کنند، منبع تغذیه آن را از طریق سوئیچ شبکه می بینید و گوشی های شما قطع نمی شود.
در این تصویر برخی ویژگی های گوشی آی پی فون را مشاهده می کنید.
معرفی پرفروش ترین گوشی آی پی فون
گوشی آی پی فون، آی پی فون یالینک مدل MP56، یک تلفن تحت شبکه مبتنی بر اندروید 9 است که از یک صفحه لمسی خازنی 7 اینچی و تجربه سازگار با SfB و سرعت پاسخ سریعتر برخوردار میباشد و همچنین قابلیت ارتقا نسخه سیستم عامل نسخه Teams را نیز دارا میباشد که این گزینه، یک انتخاب آسان و قابل اعتماد برای کارمندان اداری است. آی پی فون یالینک مدل MP56 به لطف پشتیبانی از تکنولوژی صوتی و مگنتی Yealink Optima HD و اتصال بلوتوث برای هدست های بلوتوث، همکاری با کیفیت بالا را با انعطاف پذیری تسهیل می کند. آی پی فون یالینک مدل MP56 دارای دو پورت اترنت گیگابیتی می باشد همچنین این محصول از برند یالینک قابلیت پشتیبانی از PoE را نیز دارد. آی پی فون MP56 دارای جک هدفون از نوع RJ9 (4P4C) می باشد.
آی پی فون گرنداستریم GRP2634، بخشی از سری تلفن های شبکه گرنداستریم درجه حامل GRP، یک مدل حرفه ای 8 خطی است که با قابلیت لمس صفر برای استقرار انبوه و مدیریت آسان طراحی شده است. این تلفن شبکه دارای طراحی شیک و مجموعه ای از ویژگی های نسل بعدی، از جمله کنفرانس صوتی 5 طرفه برای به حداکثر رساندن بهره وری، پشتیبانی از PoE و قابلیت Wi-Fi یکپارچه، صدای Full HD در بلندگو و گوشی است تا به کاربران امکان برقراری ارتباط را بدهد. در این گوشی از امواج وای فای که دارای استاندارد 802.11 a/b/g/n/ac هستند برای ارتباط سریع و باکیفیت استفاده شده است که سرعت تبادل اطلاعات 2.4 تا 5 گیگاهرتز را شامل می شود. گوشی گرنداستریم مدل GRP2634 دارای پورت اترنت و فناوری PoE میباشد.
آی پی فون بی سیم اسنوم M70، یک دستگاه اداری کامل برای تحرک نامحدود در محل کار است. این گوشی نه تنها بسیار سبک و جمع و جور است، بلکه به لطف استاندارد بالای کیفیت ساخت و لایه بیرونی محافظ بسیار بادوام است. گوشی ویپ اسنوم M70 یک تلفن اداری همه کاره، سبک و مدرن DECT از جدیدترین نسل و افزودنی عالی برای هر محل کار سیار است. تلفن بی سیم اسنوم مدل M70 تا 300 متر در فضای باز و تا 50 متر در داخل خانه را پوشش می دهد. باتری گوشی بی سیم مدل M70 در زمان مکالمه تا 17 ساعت و در حالت آماده به کار حدود 200 ساعت دوام می آورد. تلفن بی سیم M70 دارای جک هدفون 3.5 میلی متری برای هدفون های سیمی و دو آنتن برای انتقال بهتر و عملکرد بهتر و بلوتوث LE برای اتصال و موقعیت یابی هدفون است.

آی پی فون یالینک T54W، که مخصوص مدیران پرمشغل حرفه ای ها طراحی شده است، اولین تلفن VoIP تجاری با کاربری آسان است. صفحه نمایش LCD رنگی 4.3 اینچی قابل تنظیم که با بلوتوث داخلی 4.2 داخلی و Wi-Fi دو باند 2.4G/5G، تلفن IP SIP به راحتی و با انعطاف پذیری می توانید زاویه دید راحت را با توجه به شرایط شخصی و نیازهای محیطی پیدا کنید. این گوشی قدرتمند دارای سیستم عامل لینوکس و همچنین دستگاه ذخیره سازی، پشتیبانی از کدک Opus، پشتیبانی از 16 اکانت SIP، پورت شبکه گیگابیتی، پشتیبانی از POE و کنفرانس صوتی پنج طرفه است. طراحی زیبا، صفحه نمایش رنگی و لمسی بزرگ، دوربین و بلندگوهای باکیفیت، پورت های ورودی و خروجی کارآمد و همچنین در برخی مدل ها سیستم عامل اندروید از ویژگی های عالی گوشی های مدیریتی یالینک است.
در این تصویر گوشی آی پی فون را که T54W از پر فروش ترین آن ها است مشاهده می کنید.
نتیجه گیری در خصوص گوشی آی پی فون
گوشی آی پی فون، تلفن IP یا آی پی فون یک سیستم تلفنی است که از اتصال اینترنت برای ارسال و دریافت داده های صوتی استفاده می کند، بر خلاف تلفن معمولی که از خط ثابت برای انتقال سیگنال های آنالوگ استفاده می کند. تلفن های ویپ آی پی نیز از طریق روترها و مودم ها به اینترنت متصل می شوند و سیستم های تلفن IP از پروتکل اینترنت (IP) یا سایر پروتکل های دیجیتال برای ارسال ارتباطات صوتی از طریق اینترنت استفاده می کنند. تلفن های IP انواع مختلفی دارند و انتخاب کاربران معمولا به نقش کاربر و انتظاراتی که از آن گوشی دارند بستگی دارد.
به طور کلی انواع تلفن های VoIP یا تلفن های شبکه بر اساس نیاز به چند دسته تقسیم می شوند که شامل تلفن های شبکه ساده که برای ارتباط صوتی استفاده می شوند، تلفن های شبکه تصویری که علاوه بر انتقال صدا امکان ارتباط تصویری را نیز دارند. تلفن تحت شبکه بی سیم که امکان جابجایی و ارتباط با شبکه را به کاربر می دهد و در نهایت یک تلفن کنفرانس مخصوص استفاده در سالن ها یا اتاق های اجرایی. از جمله مزایای استفاده از سیستم تلفن تحت شبکه یا تلفن IP، استفاده از آن بر روی رایانه های رومیزی، لپ تاپ یا گوشی های هوشمند است که فقط نیاز به اتصال به اینترنت دارد. انتخاب یک «تلفن IP» مناسب در نگاه اول ساده به نظر می رسد، اما تنوع روزافزون تجهیزات و قابلیت های این دسته از گوشی ها، انتخاب را برای مشتری دشوار می کند.
در واقع باید با توجه به نیاز شرکت یا سازمان، یک «تلفن IP» مناسب انتخاب کرد. برای تهیه یک گوشی آی پی فون باید چند نکته را در نظر گرفت، تعداد اکانت یا داخلی که می توان روی یک تلفن قرار داد، کیفیت صدای HD از دیگر نکات قابل توجه می باشد، انواع پروتکل های قابل پشتیبانی، کلید اعلام وضعیت آزاد یا اشغال بودن داخلی ها، پورت EHS جهت ارتباط بی سیم با هدست های دارای تکنولوژی، پورت هدست با جک های استاندارد، دوربین جهت مکالمه تصویری، امکان استفاده از PoE. همچنین استفاده از آی پی فون ها مزایایی از قبیل، نصب و راه اندازی آسان، مقرون به صرفه بودن، امنیت بالا، کنترل از راه دور و امکانات جانبی فراوان دارد. همراهان عزیز شما می توانید برای خرید و مشاهده انواع کابل شبکه و گوشی آی پی فون به آدرس اینترنتیISG مراجعه نمایید.

ttttttttttttttttttttttt
آی پی فون گرنداستریم
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
آی پی فون گرنداستریم، بر خلاف تلفن های سنتی که ارتباط خودشون رو با خط تلفن یا مرکز سانترال از طریق کابل مسی و سیگنال های آنالوگ، برقرار میکردند. آی پی فون گرنداستریم از کابل شبکه و یا Wifi برای اتصال به شبکه و سرور استفاده می کنند. باید در نظر داشت که شما برای استفاده از تلفن های تحت شبکه نیاز به یک مرکز تلفن IP-PBX و یا یک سرور ویپ دارید. بدون داشتن سرور و یا مرکز تلفن ویپ امکان استفاده از این تلفن ها وجود ندارد. گرچه ممکن است شما خط سیپ تهیه بفرمایید در این صورت شما توسط شبکه به سرور آنها متصل میشوید و عملا نیاز به سرور ویپ ندارید. فقط باید تنظیمات مربوطه را روی تلفن IP خود ست کنید.
مزایای تلفن های VoIP گرنداستریم
آی پی فون گرنداستریم، به واسطه ماهیت آی پی فون گرنداستریم، امکانات و مزایای زیادی برای این تلفن ها به وجود می آید. در زیر به چند نمونه از این مزایا اشاره میکنیم. انتقال و جابجایی آسان: این تلفن ها را میتوان به آسانی در شبکه جابه جا یا منتقل کرد. فرض کنید یک کارمند از طبقه دوم یک شرکت میخواهد به طبقه پنجم منتقل شود. در این مورد کافیست آی پی فون گرنداستریم خود را از روی میز خود بردارد و به پورت شبکه روی میز جدیدش بزند. این در حالی است که در سیستم های کابلی قدیمی کار به این سادگی امکان پذیر نبود.
عدم نیاز به کابل کشی اضافی: امروزه در تمام شرکت ها وجود کابل کشی شبکه برای تمام کاربران امری اجتناب ناپذیر است. تمام سیستم های کامپیوتری برای اتصال به شبکه شرکت از این بستر شبکه استفاده میکنند. اغلب تلفن های تحت شبکه دو پورت شبکه در پشت خود دارند. یک پورت برای ورود و یک پورت برای خروج در نظر گرفته شده. شما میتوانید از همان کابل شبکه کامپیوتر برای تلفن خود نیز استفاده کنید. کابل از قسمت ورودی وارد تلفن IP میشود و سپس با یک پچ کورد میتوانید اتصال کامپیوتر خود را به شبکه از خروجی تلفن برقرار کنید. در این حالت نیاز به کابل کشی دوباره برای تلفن نیست.
کاهش هزینه ها: این مزیت برای شرکت ها و مجموعه هایی که دارای چندین شعب هستند بسیار مشهود است. اغلب شرکت ها با شعب خود یک بستر شبکه دارند. این ارتباط میتواند از طریق اینترنت باشد و یا یک بستر اختصاصی. از آنجایی که معمولا تجهیزات و امکانات در شعبه مرکزی وجود دارد. شما کافیست از تلفن های VoIP در شعب استفاده کنید. در این صورت هزینه راه اندازی سیستم سانترال در شعب را نخواهید داشت. ضمنا هزینه های جاری شما که به منظور ارتباط تلفنی با شعب تحمیل میشد به صفر میرسد.
پارامتر های مهم در انتخاب یک تلفن ویپ
آی پی فون گرنداستریم، تعداد لاین، تعداد اکانت سیپ، پورت گیگ، اتصال از طریق Wifi، کلیدهای قابل برنامه ریزی BLF میباشد. تعداد لاین گوشی گرند استریم: تعداد لاین و یا خط در تلفن های ویپ برای پاسخگویی همزمان چند خط تعریف میشود. به عبارتی وقتی گفته میشود که این مدل تلفن IP دارای 6 لاین میباشد، یعنی 6 دکمه بر روی این تلفن تعریف شده است که عملکرد لاین را برای کاربر دارد.
به عنوان مثال در تلفن 2160 گرند استریم 6 دکمه در سمت چپ صفحه نمایش وجود دارد که میتوان 6 خط IP برای آن تعریف کرد. کاربر میتواند در حالی که با یکی از خطوط صحبت میکند، تماس خطوط دیگر را روی صفحه نمایش مشاهده کند. میتواند تماس را Hold کند و به خط دیگر پاسخ دهد و دوباره به تماس اول برگردد. در واقع در این حالت امکان پاسخ گویی همزمان 6 خط را خواهد داشت.
تعداد اکانت سیپ: امکان ریجیستر کردن چند اکانت سیپ روی گوشی های ویپ و تحت شبکه، به منظور اتصال این گوشی ها به سرور های مختلف به شکل همزمان میباشد. این عملکرد برای اپراتور ها و یا کاربر هایی کارایی خواهد داشت که میخواهند همزمان پاسخ گوی تماس های ورودی از سرور های ویپ مختلف باشند. امکان استفاده از این آپشن برای تعریف سرور جایگزین به هنگام پیدا شدن مشکل در سرور اول هم وجود دارد.
پورت گیگ: اگر در شبکه مجموعه شما احتمال جابجایی حجم بالایی از دیتا وجود دارد و اگر سرعت شبکه برای شما حائز اهمیت است. مطمئنا باید تمام ابزار های استفاده شده در شبکه پورت های ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ یا همان پورت گیگ داشته باشند. اتصال از طریق Wifi: اتصال از طریق شبکه برای تلفن های VoIP که دسترسی به کابل شبکه برایشان مقدور نیست کارایی دارد. این تلفن ها معمولا در شرایط خاصی استفاده میشوند. به این ترتیب نیاز به کابل کشی شبکه برای این تلفن های تحت شبکه، وجود ندارد.
کلید های قابل برنامه ریزی BLF: این عملکرد برای کسانی که به شکل مداوم با شماره های خاصی در ارتباط هستند میتواند بسیار مفید باشد. با استفاده از این دکمه ها شما میتوانید با فشار دادن یک کلید با داخلی مورد نظر و یا خط مورد نظر ارتباط بگیرید. همچنین چراغ های پیش بینی شده روی این دکمه ها میتواند شما را از وضعیت داخلی تعریف شده با خبر کند.
انواع تلفن های ویپ گرنداستریم
آی پی فون گرنداستریم، تلفن های تحت شبکه را میتوان بر اساس عملکرد و کارایی به چند دسته تقسیم بندی کرد. تلفن های اپراتور و مدیریتی گرنداستریم: این تلفن ها به دلیل عملکردی که از آنها انتظار میرود دارای امکانات بیشتر و ابزار های مدیریتی و کنترلی لازم هستند. در تلفن های مدیریتی علاوه بر کارایی، ظاهر تلفن ویپ نیز باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد. در تلفن های اپراتوری تحت شبکه باید ابزار های لازم برای مدیریت تماس ها به شکل کامل تامین شود.
تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP2130: گوشی مدیریتی 3 اکانته، خوش ساخت و پرفروش برای سازمان های متوسط و بزرگ، همچنین این گوشی با داشتن 8 کلید BLF در پست منشی سازمان ها نیز قابل استفاده میباشد، کیفیت HD، دارای 3 اکانت SIP و 3 تماس همزمان، پورت شبکه 10/100/1000، 8 کلید BLF(شماره گیر سریع)، کنفرانس صوتی4 طرفه، نمایشگر رنگی 240*320 پیکسلی، از ویژگی های این گوشی ویپ می باشد.
آی پی فون گرنداستریم GXP2135: دارای 4 اکانت SIP و 8 تماس همزمان، پورت شبکه 10/100/100، کیفیت HD، کنفرانس صوتی4 طرفه، صفحه نمایش رنگی 2.8 اینچی، از خصوصیات بارز این آی پی فون است. تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP2140: گوشی قدرتمند و خوش فرم مدیریتی و اپراتوری دارای 4 اکانت SIP و 4 تماس همزمان، کیفیت صدا HD، کنفرانس صوتی 5طرفه، LCD رنگی 4.3 اینچ (272*480)، پشتیبانی از ماژول توسعه GXP2200 EXT، ویژگی های این تلفن ویپ می باشد.
تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP2160: گوشی قدرتمند، خوش ساخت و پرفروش گرنداستریم با توان پاسخگویی به حجم بالای تماس، دارای 6 اکانت SIP و 6 تماس همزمان، 24  کلید BLF( برای شماره گیری سریع)، کنفرانس صوتی 5طرفه، LCD رنگی 4.3 اینچ (272*480)، دارای Bluetooth برای اتصال به هدست های بلوتوث و موبایل، مشخصات این مدل می باشد.
تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP2170: گوشی شش خطه کارشناسی پیشرفته با کیفیت HD، دارای 6 اکانت SIP و 12 تماس همزمان، کنفرانس صوتی 5طرفه، LCD رنگی 4.3 اینچ (272*480)، پشتیبانی از ماژول توسعه GXP2200 EXT. تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP1760W: ایده آل برای مشاغل در حال رشد، مجهز به WiFi با رده متوسط، دارای طراحی براق و ویژگی هایی با حجم متوسط، دارای 3 اکانت SIP و 6 تماس همزمان، کنفرانس صوتی 5طرفه، درگاه USB جهت انتقال دیتا، قابلیت Wifi برای اتصال بیسیم به شبکه، صدای تمام HD، اسپیکرفون دو طرفه همراه با اکو کنسلر.
تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP1780: گوشی های مدیریتی دارای 4 اکانت SIP و 8 تماس همزمان، کیفیت صداFull HD، دارای دو پورت شبکه 10/100، صفحه نمایش 80*200 پیکسل، کنفرانس صوتی 5طرفه، دارای پورت USB. آی پی فون گرنداستریم GXP1782: کیفیت صدا HD، دارای 4 اکانت SIP و 8 تماس همزمان، دارای دو پورت شبکه 10/100/1000، صفحه نمایش 80*200 پیکسل، کنفرانس صوتی 5طرفه، دارای پورت USB.
معرفی گوشی های سری GRP گرنداستریم
آی پی فون گرنداستریم، تلفن تحت شبکه گرنداستریم GRP2616: کیفیت صدای HD, گوشی و بلندگو با پشتیبانی از باند پهن صوتی، دارای 6 اکانت سیپ و 6 تماس همزمان، صفحه نمایش LCD دوگانه با کلیدهای BLF دیجیتال، پورت های دوگانه خودکار 10/100/1000 Mbps پورت اترنت گیگابیت، پشتیبانی از قابلیت های بلوتوث یکپارچه، wifi support و دارای POE.
تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXV3240: دارای 6 اکانت سیپ و 6 تماس همزمان و یک اکانت تصویری، کنفرانس تصویری 3طرفه و کنفرانس صوتی 6طرفه، پشتیبانی از شبکه با سرعت 10/100/1000، نمایشگر لمسی رنگی 4.3 اینچ (272*480)و دوربین CMOS، سیستم عامل اندروید 4.2 و قابلیت استفاده از Google Play و نصب نرم افزارهای اندروید، دارای قابلیت های: WiFi , Blutooth , USB , SD , HDMI، کیفیت صدای HD و قابلیت حذف اکو.
آی پی فون گرنداستریم GXV3275: گوشی مدیریتی دارای 6 اکانت سیپ و 6 تماس همزمان و یک اکانت تصویری، کنفرانس تصویری 3طرفه و کنفرانس صوتی 6طرفه، نمایشگر لمسی رنگی 7 اینچ (600*1024)و دوربین CMOS، پشتیبانی از شبکه با سرعت 10/100/1000، سیستم عامل اندروید 4.2 و قابلیت استفاده از Google Play و نصب نرم افزارهای اندروید، دارای قابلیت های : WiFi ,Blutooth ,USB ,SD ,HDMI، کیفیت صدای HD و قابلیت حذف اکو.
تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXV3350: تلفن ویدیویی هوشمند اندروید دارای ۱۶ اکانت سیپ و 16 تماس همزمان، سیستم عامل اندروید x.7، کنفرانس تصویری 3طرفه و کنفرانس صوتی 6طرفه، دوربین شیب دار CMOS 1 مگا پیکسلی برای تماس ویدیویی با حفظ حریم خصوصی، دارای WiFi دو‌باند(۲.۴گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز)، بلوتوث داخلی برای همگام سازی با دستگاه های تلفن همراه و اتصال هدست های بلوتوث، دارای Poe/poe+ برای اتصال به برق و شبکه، صفحه نمایش لمسی خازنی 5 اینچی، بلندگو HD دو میکروفون با کاهش نویز، لغو پیشرفته اکو و عملکرد عالی مضاعف.تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXV3370: تلفن مدیریتی تصویری اندروید دارای ۱۶ اکانت سیپ و 16 تماس همزمان، دارای صفحه نمایش بزرگ ۷ اینچی با رزولوشن (۱۰۲۴×۶۰۰) و تشخیص ۵ تماس، قدرت گرفته از اندروید ۷ و امکان نصب برنامه های اندرویدی، دارای دوربین برای برقراری تماس تصویری HD و ویدئو کنفرانس، دو پورت شبکه گیگ ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰، دارای WIFI داخلی برای اتصال به شبکه بی شکل بیسیم و همچنین بلوتوث داخلی برای اتصال هدست بیسیم و تلفن همراه.
تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXV3380: تلفن مدیریتی اندروید لمسی دارای ۱۶ اکانت سیپ و 16 تماس همزمان، کنفرانس صوتی ۷طرفه و قابلیت فیلمبرداری ۳ طرفه، دوربین ۲مگاپیکسل برای تماس ویدیویی، پورت های دو گیگابیتی با پشتیبانی PoE / PoE + ، Wi-Fi یکپارچه (802.11ac) و بلوتوث، سیستم عامل اندروید x.7، صفحه نمایش لمسی خازنی 8 اینچی 1280×800.
معرفی تلفن های کارمندی گرنداستریم
آی پی فون گرنداستریم، تلفن هایی هستند که از امکانات محدود و قیمت مناسبی برخوردار هستند. معمولا بیشتر تلفن های یک مجموعه را تلفن های کارمندی تشکیل میدهند.

تلفن های کارشناسی گرنداستریم به جز مدل GXP1610 که یک مدل اقتصادی و ارزان قیمت است، همگی از PoE پشتیبانی می کنند و دارای کیفیت صدای HD هستند.
تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP1610: دارای 1 اکانت SIP و 2 تماس همزمان، کنفرانس صوتی 3طرفه، نمایشگر 48*132 پیکسلی. تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP1615: یک تلفن ویپ کارمندی مقرون به صرفه با کیفیت بالا  دارای 1 اکانت SIP و 2 تماس همزمان، کنفرانس صوتی 3طرفه، نمایشگر 48*132 پیکسلی، دارای POE. تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP1625: تلفن ویپ کارمندی دارای 2 اکانت SIP و 2 تماس همزمان، کیفیت HD و دارای POE، کنفرانس صوتی 3طرفه، نمایشگر 48*132 پیکسلی همراه با بک لایت.
تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP1628: تلفن ویپ HD با امکانات بالا برای استفاده مدیریتی و کارمندی، دارای 2 اکانت SIP و 2 تماس همزمان، 8 کلید BLF(شماره گیر سریع)، پورت شبکه 10/100/1000، کنفرانس صوتی 3طرفه، نمایشگر 48*132 پیکسلی همراه با بک لایت. تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP1630: تلفن ویپ HD با امکانات بالا دارای 3 اکانت SIP و 3 تماس همزمان، 8 کلید BLF(شماره گیر سریع)، پورت شبکه 10/100/1000، کنفرانس صوتی4 طرفه، نمایشگر 64*132 پیکسلی همراه با بک لایت.
تلفن تحت شبکه گرنداستریم GRP2612P (معرفی گوشی های سری GRP گرنداستریم): تلفن IP قدرتمند برای نیازهای کارمندان دسک تاپ، دارای طراحی براق و مجموعه ای از ویژگی های نسل بعدی از جمله پشتیبانی WiFi و PoE، دارای 2 اکانت سیپ و 2 تماس همزمان، LCD رنگی TFT 2.4 اینچ (320×240)، کنفرانس 3طرفه، ویژگی های کلیدی شامل 16 کلید مجازی چند منظوره (VPK). تلفن تحت شبکه گرنداستریم GRP2613: گوشی تحت شبکه مناسب کارمندان دسکتاپ دارای 3 اکانت سیپ و 3 تماس همزمان، دارای صدای تمام HD و شفاف، صفحه نمایش رنگی ۲.۸ اینچی، امکان تعریف ۲۴ دکمه BLF، دارای دو پورت گیگ شبکه.
تلفن تحت شبکه گرنداستریم GRP2614: تلفن تحت شبکه کارمندی قدرتمند دارای 4 اکانت سیپ و 4 تماس همزمان، کیفیت صدای HD, گوشی و بلندگو با پشتیبانی از صدای HD، صفحه نمایش رنگی ۲.۸ اینچی، پورت های دوگانه خودکار 10/100/1000 Mbps پورت اترنت گیگابیت، دارای بلوتوث و  wifi داخلی برای اتصال بیسیم به شبکه. تلفن های بیسیم IP گرنداستریم (دکت گرنداستریم): تلفن های بیسیم IP و تحت شبکه به منظور در دسترس بودن کاربران سیار مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا این تلفن ها از تکنولوژی دکت برای اتصال به پایه بهره میگیرند. تلفن های بیسیم تحت شبکه که از طریق Wifi به اکسس پوینت و شبکه متصل میشوند.
آشنایی با پایه دکت و تلفن بیسیم گرنداستریم
آی پی فون گرنداستریم، پایه دکت گرنداستریم مدل DP752: یک ایستگاه پایه قدرتمند DECT VoIP است که حداکثر 5 گوشی DECT سری DECT Grandstream را پشتیبانی میکند، پشتیبانی از 10 اکانت SIP و 10 خط در هر گوشی، برد فضای باز 400 متر برای DP730  و 350 متر برای DP722  و DP720، برد فضای بسته 50 متر، پشتیبانی از 5 تماس همزمان، ارائه کنفرانس سه کاناله صوتی، کیفیت صدای Full HD، پشتیبانی از POE.
تلفن بیسیم تحت شبکه گرنداستریم DP722: پشتیبانی از 10 حساب SIP و 10 خط در هر گوشی، برد 350 متر در فضای آزاد  و 50 متر در داخل با پایه گرنداستریم DP752، برد 300 متر محیط آزاد با پایه گرنداستریم DP750، ال سی دی رنگ 1.8 اینچ (128 × 160)، ارائه  20 ساعت مکالمه و 250 ساعت زمان آماده به کار، کنفرانس سه طرفه صوتی، صدا HD بر روی بلندگو، گوشی و هدست، به روز رسانی نرم افزار و سیستم عامل بدون کابل. دکت تحت شبکه گرنداستریم DP750: قابلیت پشتیبانی از 5 عدد گوشی گرند استریم  DP720، قابلیت رجیستر سازی 10 اکانت SIP، قابلیت پاسخگویی به 5 تماس همزمان برای هر پایه، کنفرانس صوتی 3طرفه، پشتیبانی از POE.
تلفن بیسیم تحت شبکه گرنداستریم DP720: قابلیت افزایش تا 5 عدد گوشی به دکت DP750، قابلیت رجیستر سازی 10 اکانت SIP، دارای برد 300متر فضای خارجی و 50 متر فضای داخلی، کنفرانس صوتی 3طرفه، کیفیت صدا HD. تلفن بیسیم تحت شبکه گرنداستریم DP730: پشتیبانی از  10 حساب SIP و 10 خط در هر گوشی، LCD رنگی با ابعاد 2.4 اینچی (240×320)، دارای 3 کلید نرم قابل برنامه ریزی، هر DP730 برد 400 متر فضای خارجی (با DP752) و 50 متر در فضای داخلی، شارژدهی 40 ساعت در زمان مکالمه و 500 ساعت در حالت آماده به کار، دارای نمایشگر رنگی 2.4 اینچی.
تقویت کننده آنتن بیسیم گرنداستریم DP760: افزایش برد اضافی ۵۰ متری در فضای بسته و ۳۰۰ متری در فضای باز مناسب برای مکان هایی که نیاز به برد بالاتر دارند، 2 تماس همزمان با کیفیت صدای HD، سازگار با پایه های دکت بیسیم DP750/DP752، پشتیبانی از ویژگی های Plug-n-Play مانند ارتباط خودکار، تشخیص منطقه خودکار و انتقال تماس و…. گوشی بیسیم تحت شبکه گرنداستریم WP810: پشتیبانی از 2 اکانت SIP و 2 تماس همزمان، دارای WIFI یکپارچه دو بانده با آنتن کار آمد، باتری قابل شارژ 1500mAh، پشتیبانی از 6 ساعت مکالمه و 120 ساعت در حالت آماده به کار، دارای صدای تمام HD و طراحی دوگانه MIC با فناوری AEC و Noise Shield، دارای بلوتوث داخلی برای اتصال هدست بلوتوث و ارتباط با گوشی موبایل.
گوشی بیسیم تحت شبکه گرنداستریم WP820: پشتیبانی از 2 اکانت SIP و 2 تماس همزمان، دارای WIFI یکپارچه دو بانده با آنتن کار آمد، سیستم عامل اندروید، امکان نصب و اجرای برنامه های مناسب با صفحه نمایش، صفحه نمایش ۲.۴ اینچی رنگی، دارای بلوتوث داخلی برای اتصال هدست بلوتوث و ارتباط با گوشی موبایل (اشتراک دفترچه تلفن و تماس ها)، دارای صدای تمام HD و دارای دو میکروفن با کیفیت و امکان کاهش نویز و صداهای مزاحم.
ویدیو کنفرانس گرنداستریم: آی پی فون گرنداستریم گوشی کنفرانسی تحت شبکه برای استفاده در میز جلسات و یا اتاق کنفرانس طراحی شده است. این تلفن ها دارای میکروفن ها قوی و متعدد میباشند. همچنین اسپیکر فون های این گوشی ها به شکل حرفه ای با کیفیت بالا و بلندی صدای مناسب طراحی شده است. ویدئو کنفرانس تحت شبکه گرنداستریم GVC3200: کیفیت خروجی با رزولوشن 720p و 1080p، دوربین 2 مگاپیکسلی CMOS با اندازه 1/3″، دارای 3 عدد خروجی HDMI، دارای یک ورودی HDMI و یک ورودی VGA، دارای لنز حرفه ای با قابلیت زوم 12X Optical، دارای سیستم عامل اندروید 4.4.2، قابلیت اتصال از طریق Wifi ،Bluetooth، پشتیبانی از شبکه 10/100/1000.
ویدئو کنفرانس تحت شبکه گرنداستریم GVC3210: تصویر واضح HD و با کیفیت ۴K Ultra HD، سیستم عامل Android 6.x با دسترسی کامل به برنامه های موجود در فروشگاه Google Play، قابلیت اتصال از طریق بلوتوث به سایر دستگاها، دارای باند دوگانه WIFI جهت اتصال به سایر سرویس ها و وبسایت های ویدئو کنفرانس، دوربین پیشرفته ۱۶ مگاپیکسلی CMOS، به همراه لنز واید، پشتیبانی از به اشتراک گذاری محتوا، جهت به اشتراک گذاری یک محتوا با شرکت کنندگان در کنفرانس، دارای پورت های اتصال HDMI و USB.
 جهت مشاهده سایر مقالات درخصوص محصولات گرنداستریم به مقاله های زیر مراجعه فرمایید

ttttttttttttttttttttttt
آی پی فون یالینک
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
آی پی فون یالینک، اگر شما در پی گسترش و مدرنیزه کردن کسب و کار خود باشید به خوبی راجع به اهمیت تلفن های ویپ دراین زمینه اطلاع دارید. دراین مقاله درنظر داریم به بررسی این مبحث به ویژه تلفن تحت شبکه یالینک بپردازیم. یکی از شرکت‌هایی که در سالیان اخیر به صورت متمرکز در حال تولید این تلفن‌ها می‌باشد، شرکت چینی به نام یالینک است. یالینک به صورت تخصصی بر روی ساخت و توسعه تلفن های ویپ تمرکز کرده و موفق به روانه کردن محصولات بسیار باکیفیتی به بازارهای جهانی شده است.
معرفی انواع آی پی فون یالینک
آی پی فون یالینک، از بهترین و باکیفیت‌ترین تلفن‌های آی پی در سراسر دنیا محسوب می‌شود به علاوه تنوع و تعدد محصولات از نقاط قوت کمپانی یالینک به حساب می آید.  همانطور که میدانید تلفن‌ تحت شبکه تلفنی است که از تکنولوژی ویپ صدا و گاها تصویر (در صورت برخورداری از دوربین) استفاده میکند و می‌تواند  اطلاعات را در بستر اینترنت به صورت داده‌های دیجیتال منتقل کند. پیش بینی میشود که به زودی جای این تلفن‌ها با دستگاه‌های قدیمی که صدا را از طریق خطوط تلفن و به صورت سیگنال‌های آنالوگ منتقل می‌کنند عوض شود.
تلفن کنفرانس یالینک CP920: این آی پی فون یالینک کنفرانس Y شکل که از یالینک منتشر شده است و اولین حرف Y از Yealink را نشان می دهد یک راه حل کنفرانس صوتی مدرن و کامل است. این تلفن تحت شبکه یالینک که ویژگی کنفرانس راهم داراست یک مکمل ارزشمند برای اتاق کنفرانس شما با اندازه اتاق کنفرانس کوچک و متوسط با حداکثر 8 تا 10 نفر است که این امر به کاهش هزینه های شرکت شما و صرفه جویی در وقت کمک میکند.
همچنین دارای صفحه نمایش لمسی گرافیکی حساس است که صدای ناحیه صفحه کلید را کاملاً لغو کرده و با قرار دادن تمام عملکردهای کلیدی کنفرانس در نوک انگشتان، تجربه اتاق کنفرانس شما را آسان می کند. همچنین صفحه کلید با نور پس زمینه و 3.1 اینچی، کیفیت صدای HD، برد صدای 6 متری و 360 درجه خروجی صوتی، بلوتوث، مجهز به سیستم Wi-Fi و فناوری اثبات نویز برای از بین بردن نویز پس زمینه و بهبود کیفیت صدا از ویژگی های منحصر به فرد این تلفن کنفرانس می باشد.
تلفن کنفرانس یالینک CP920: با طراحی کاربر محور و ترکیبی از سادگی مناسب برای اتاق های کنفرانس کوچک و متوسط برخوردار است. با توجه به کیفیت بی نظیر بلندگو پخش صدای مکالمات درهر نقطه به طرز فوق العاده ای انجام می شود. با استفاده از این تلفن کنفرانس شما میتوانید گوشی تلفن همراه و رایانه خود را از طریق بلوتوث به آن متصل کنید. تلفن کنفرانس CP920 به شما تجربه کنفرانس تلفنی ساده و واضح ارائه می دهد. به لطف بهره گیری از ۳ میکروفون، CP920 دامنه صوتی ۲۰ فوت (۶ متر) و ۳۶۰ درجه را ارائه می دهد که تجربه بسیار دلپذیری از کنفرانس را برای شما به ارمغان میاورد.
گوشی های کنفرانس یالینک
آی پی فون یالینک، گوشی کنفرانس یالینک مدل CPW90 یک میکروفون گسترش دهنده رنج دریافت صدا برای گوشی آی پی فون یالینک مدل CP960 است و دارای صدای Optima HD و فناوری صوتی دوبلکس کامل است. این میکروفون وایرلس میتولند صدا را از فاصله سه متری دریافت کند و سپس برای پردازش به تلفن کنفرانس CP960 ارسال کند.
میکروفون وایرلس یالینک CPW90 به همراه کنفرانس فون CP960 قادر هستند تا اتاق های کنفرانس بسیار بزرگ را به خوبی پوشش دهند. مشخصا این وسیله تکمیل کننده تلفن کنفرانس CP960 خواهد بود. میکروفون های اختصاصی قرار داده شده درون یالینک CPW90 بسیار قدرتمند و قابل اتکا هستند. تلفن SIPکنفرانس یالینک CPW90 صدا را به صورت 360 درجه تا فاصله سه متری به خوبی دریافت می کند. بر روی بدنه میکروفون یالینک CPW90 دکمه لمسی برای قرار دادن دستگاه بر روی حالت بی صدا وجود دارد که نسبت به لمس دست بسیار حساس است و به خوبی عمل می کند.
یالینک CPW90 دارای باتری 800 میلی آپری است که به شما امکان 19 ساعت مکالمه مداوم را ارائه می کند، همچنین می توانید این دستگاه را تا 11 روز بر روی حالت استندبای قرار دهید و از عملکرد آن خیالی آسوده داشته باشید. این ویژگی ها میکروفون یالینک CPW90 را به یکی از بهترین انتخاب ها بدل کرده است. قابل ذکر است که می توانید این دستگاه را در فاصله 20 متری از CP960 قرار دهید. این فاصله به شما کمک می کند تا گروه افراد صحبت کننده را بهتر در محیط پخش کنید.
گوشی کنفرانس یالینک مدل cp930w-base: آی پی فون یالینک مدل CP930W-Base یکی دیگر از محصولات پرفروش در سبد محصولات یالینک میباشد. این آی پی فون یالینک از فناوری DECT که فناوری بسیار قابل اطمینان و ایمن است استفاده میکند بنابراین CP930W کاربران را از محدودیت های پریز برق و درگاه های اینترنتی آزاد می کند و تمامی نیازهای تحرک سازمان را برآورده می کند. تلفن‌های دکت که یک نوع نسبتا جدید در گروه تلفن‌های بیسیم محسوب می‌شوند، دارای یک دستگاه پایه هستند که این دستگاه پایه میتواند از طریق کابل شبکه به سرور اصلی مرکز تلفن متصل شود تا گوشی‌های بیسیم به جای اتصال مستقیم به سرور مرکزی، از طریق آنتن با این دستگاه یا Base ارتباط برقرار کنند.
این قابلیت سبب می‌شود تا تلفن‌های دکت از فاصله های دور نیز بتوانند به سرور اصلی مرکز تلفن متصل شوند. شایان ذکر است که شرکت یالینک سری تلفن‌های دکت خود را نیز همچون سایر محصولات این کمپانی با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب و قرون به صرفه به مشتریان و کاربران خود عرضه می‌کند. ارتباط با پایه Yealink DECT، برای کاربران کاملاً بی سیم است تا قادر باشند جلسه را در هر کجای پوشش پایه DECT که 50 متر داخلی و 300 متر در فضای باز است، برگزار کنند. باتری قابل شارژ داخلی 24 ساعت مکالمه را پشتیبانی می کند و شارژ کامل آن نیز کمتر از 4 ساعت زمان نیاز دارد. این کمپانی  استفاده روزانه از تلفن بدون شارژ مجدد در هفته را تضمین می کند.
نتیجه گیری
آی پی فون یالینک، به طور کلی تلفن های تحت شبکه از نظر فناوری و عملکرد با تلفن های آنالوگ سنتی تفاوت دارند. به این ترتیب این دستگاه ها برای اتصال به سیستم به شبکه IP متصل می شوند و مانند یک دستگاه محاسباتی در شبکه عمل می کنند. تلفن های IP صدای آنالوگ را دریافت می کنند و آن را به بسته های IP تبدیل می کنند. این بسته ها توسط سیستم VoIP منتقل می شوند و از طرف دیگر توسط تلفن IP به صدای آنالوگ تبدیل می شوند. دستگاه های تلفن IP از پروتکل ها و کدک های خاصی برای این انتقال استفاده می کنند.
به این ترتیب، آی پی فون ها بدون توجه به موقعیت فیزیکی کاربر می توانند از شبکه جدا شده و با همان دستگاه در جاهای دیگر استفاده شوند. شرکت معروف یالینک از سال 1380 فعالیت خود را در چین آغاز کرد و با هدف “سهولت ارتباط” تجهیزات سیستم تلفن IP را با تمرکز بر تلفن های IP تولید کرد و سپس به تولید و ساخت دستگاه های ویدئو کنفرانس ادامه داد. یالینک توانست به دلیل قیمت مناسب، استفاده آسان و کیفیت بالا، سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص داده و حتی رتبه اول فروش را در اروپا دارد. امروزه یالینک پرفروش ترین تلفن های IP را در اکثر کشورهای دنیا دارد و به دلیل ظاهر زیبا و کیفیت خوبش محبوبیت زیادی به دست آورده است.
شما عزیزان می توانید جهت مشاهده و خرید انواع آی پی فون ها و تلفن تحت شبکه یالینک به آدرس اینترنتیISG مراجعه نمایید.

ttttttttttttttttttttttt
آی پی فون چیست
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
آی پی فون چیست، مجموعهISG در این مقاله سعی به توضیح سوال آی پی فون چیست دارد. آی پی فون یا همان تلفن IP به سیستم تلفنی گفته می شود که از اتصال اینترنت برای ارسال و دریافت داده های صوتی استفاده می کند و برخلاف تلفن معمولی که از تلفن ثابت برای انتقال سیگنال های آنالوگ استفاده می کند. همچنین تلفن ویپ IP از طریق روتر و مودم به اینترنت متصل می شوند و سیستم های تلفنی IP آیپی فون (IP-phone) از پروتکل اینترنت (IP) یا سایر پروتکل های دیجیتال برای انتقال ارتباطات صوتی از طریق اینترنت استفاده می کنند.
آی پی فون چیست
آی پی فون چیست، اگر کاربران در مجموعه خود از سیستم IP PBX استفاده مینمایند، داده ها به صورت دیجیتالی بر روی شبکه محلی (LAN) منتقل می شوند و سپس به سیگنال های صوتی آنالوگ تبدیل شده و به PSTN ارسال می شوند. با این حال، به دلیل سخت افزار زیاد و هزینه های نصب، IP PBX دیگر راه حل اصلی نیست. میزبان VoIP (مرکز تلفن ابری) به محبوب ترین راه حل تلفن IP تبدیل شده است و به شما اجازه می دهد مشاغل از ویژگی های پیشرفته PBX بدون نصب سخت افزار در محل استفاده کنند.
از آن زمان به بعد، فناوری تلفن مبتنی بر اینترنت با جهش چشمگیری پیشرفت کرده است. آی پی فون ها اکنون دارای کیفیت صدای HD، هزینه های اجرایی ارزان تر و ویژگی های پیشرفته تلفن های تجاری را ارائه می دهد. به آی پی فون ها گاهی اوقات تلفن VoIP، تلفن SIP یا تلفن تحت شبکه گفته میشود. اینها فقط نامهای مختلفی برای سرویس گیرنده دستگاه/ نرم افزار است که برای پشتیبانی از انتقال صدا از طریق اینترنت یا همان فناوری معروف به VoIP (یا پروتکل صدا از طریق اینترنت) طراحی شده است. تقریباً در همه موارد، پروتکل پشتیبانی شده SIP خواهد بود.
در ادامه مطلب آی پی فون چیست باید خدمت شما عزیزان اطلاع داد، تلفن های IP انواع مختلفی دارند و انتخاب کاربران معمولاً به نقش کاربر و انتظاراتی که از آن تلفن دارند، وابسته میباشد. کمپانی گرنداستریم و یالینک با تولید تجهیزات با کیفیت شبکه و همچنین آی پی فون گرند استریم و آی پی فون یلینک در میان کاربران محبوبیت ویژه ای داشته اند و همچنین قابلیت های با کیفیت بالا و قیمت مناسب را به کاربران ارائه میدهند که با استفاده از این آی پی فون ها، تمام نیاز های کاربر و مجموعه رفع میگردد.

آی پی فون چیست و انواع آن
آی پی فون چیست، همانطور که در کمی قبل خدمت شما عزیزان گفته شد، آی پی فون گرنداستریم و آی پی فون یلینک از معروف ترین و پرفروش ترین تلفن سانترال های این دهه میباشند که بدون کوچک ترین نقص و با قابلیت های بسیار متنوع و کاربر پسند، در میان کاربران رواج داشته و در انواع سانترال ویپ استفاده میگردند. در این میان علاوه بر آی پی فون های رومیزی که بسیار پر طرفدار میباشند، انواع آی پی فون بیسیم هم در میان کاربران بسیار خواهان داشته و مورد استفاده قرار میگیرد.
انواع آی پی فون بی سیم با توجه به اینکه کاربران با خیال آسوده میتوانند از پشت میز خود بلند شده و به تمام فعالیت های خود رسیدگی کنند بسیار مورد توجه و استقبال کارمندان قرار گرفته زیرا با استفاده از این قابلیت، کاربران هیچ تماسی را از دست نداده و به راحتی حتی میتوانند از میز خود فاصله بگیرند. دو برند یالینک و گرنداستریم علاوه بر تولید تلفن های رومیزی تحت شبکه که بسیار موفق بوده اند، در تولید تلفن های بیسیم نیز بسیار پرچم دار میباشند و تلفن های بیسیبم با قابلیت های بسیار
در ادامه بحث آی پی فون چیست و انواع آن، ما برای کاربرانی که در هزینه های خود باید صرفه جویی نموده و یا حتی محدودیت دارند، آی پی فون استوک یا همان آی پی فون دست دوم پیشنهاد میدهیم که همان آی پی فون های با کیفیت و قابلیت های بالا میباشد که مدتی توسط کاربران دیگر استفاده شده و حال با ضمانت سلامت کالا، به صورت دست دوم و قیمت مناسب به فروش میرسد. این تلفن های آی پی برای کاربرانی که آکبند بودن گوشی نیز برایشان مهم نمیباشد نیز مناسب بوده و به عبارتی میتوان گفت یک انتخاب اقتصادی برای تمام مجموعه ها میباشد.
شما همراهان عزیزISG می توانید برای مشاهده و خرید تلفن ip و انواع تلفن ویپ به آدرس اینترنتی این مجموعه مراجعه نمایید.
 

ttttttttttttttttttttttt
مرکز تلفن آی پی
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
نحوه استفاده از ویژگی های مرکز تلفن آی پی UCM
در این مقاله در نظر داریم به توضیح در خصوص مرکز تلفن آی پی و ویژگی های آن بعد از نصب سانترال و نحوه ی استفاده از آن بپردازیم با ما همراه باشید. برای مشاغل کوچک و متوسط، سفارشی سازی هنگام ایجاد یک راه حل مخابراتی مهم است. یک راه‌حل VoIP داخلی یک سیستم IT محبوب است زیرا به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا راه‌حلی مقیاس‌پذیر متناسب با نیازهای خود ایجاد کنند. یکی از قابلیت‌های عمده‌ای که یک سیستم بعد از راه اندازی ویپ ارائه می‌کند، ویژگی‌های مرکز تماس است که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا مرکز تلفن آی پی محلی خود را برای ارائه خدمات بهتر به پایگاه مشتریان خود پیاده‌سازی کنند. سری UCM سانترال‌های آیپی گرنداستریم دارای ویژگی‌های مرکز تماس داخلی هستند که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا مراکز تماس خود را کارآمد و مؤثر اداره کنند. در این وبلاگ، ما شما را با ویژگی های اصلی مرکز تلفن آی پی در سری UCM و نحوه بهترین استفاده از آنها آشنا می کنیم.
صف های تماس در مرکز تلفن آی پی (صف انتظار)
صف های تماس بخشی از بلوک های اساسی ساختمان هر سیستم مرکز تماس ویپ هستند. به طور معمول، یک صف تماس شامل تماس گیرندگان، نمایندگان، یک استراتژی و موسیقی است. تماس‌های دریافتی یا «تماس‌گیرندگان» در صفی قرار می‌گیرند که «نمایندگان» پاسخ‌دهنده برای پاسخگویی به تماس‌ها تعیین می‌شوند. استراتژی صف تماس موجود، دیکته می کند که سانترال چگونه تماس های دریافتی را بین نمایندگان توزیع کند. همانطور که تماس گیرندگان در صف منتظر هستند، موسیقی را نگه دارید یا تبلیغات پخش می شود و این خلاء را پر می کند. 6 نوع استراتژی مختلف برای صف تماس وجود دارد که سازمان ها می توانند از بین آنها انتخاب کنند:

زنگ همه: همه نمایندگان موجود به طور همزمان فراخوانی می شوند تا زمانی که یکی پاسخ دهد
خطی: نمایندگان به ترتیب خاصی فراخوانی خواهند شد
حداقل اخیر: نماینده ای که اخیراً کمترین تماس گرفته شده است، تماس را دریافت خواهد کرد
کمترین تماس: نماینده با کمترین تماس های تکمیل شده تماس را دریافت خواهد کرد
تصادفی: یک نماینده به صورت تصادفی فراخوانی می شود
راند رابین: نمایندگان در برنامه ریزی دور رابین فراخوانی خواهند شد

سری UCM همچنین از یک صف تماس مجازی پشتیبانی می‌کند که به مشتریان اجازه می‌دهد به جای انتظار، یک تماس پاسخ دریافت کنند. پس از اینکه زمان انتظار مشتری از یک آستانه خاص فراتر رفت، از آنها خواسته می شود که بین ماندن در صف تماس یا ترک شماره تماس بدون از دست دادن موقعیت خود در صف، یکی را انتخاب کنند. پس از رسیدن به جای مشتری در صف، شماره تماس به طور خودکار توسط UCM شماره گیری می شود. این ویژگی زمان انتظار طولانی مدت در ساعات اوج مصرف را کاهش می دهد و به طور کلی تجربه مشتری را بهبود می بخشد. علاوه بر این، مرکز تلفن تحت شبکه UCM از اعلام موقعیت صف تماس پشتیبانی می‌کند، که به تماس‌گیرنده اجازه می‌دهد تعیین کند که کجا در صف قرار دارد.
نظارت بر مرکز تلفن آی پی
مرکز تلفن آی پی UCM از ویژگی‌های نظارتی پشتیبانی می‌کند که به سرپرستان یا هماهنگ‌کننده‌ها اجازه می‌دهد تا به نمایندگان در طول فرآیند تماس کمک کنند. با انتقال تماس، سرپرستان می توانند از کدهای ویژگی برای انجام عملکردهای زیر استفاده کنند:

گوش دادن: در حالت گوش دادن، برنامه افزودنی که تماس را نظارت می کند می تواند هر دو طرف تماس فعال را بشنود، اما شنونده بی صدا باقی می ماند.
Whisper: در حالت Whisper، داخلی که تماس را نظارت می کند می تواند هر دو طرف تماس فعال را بشنود، اما فقط می تواند توسط نماینده در تماس شنیده شود.
بارج: در حالت بارج، افزونه ای که تماس را نظارت می کند، می تواند مانند کنفرانس صوتی سه طرفه، به همه طرفین در تماس فعال گوش دهد و صحبت کند. این ویژگی ها امکان آموزش عملی نمایندگان را فراهم می کند و در عین حال امکان نظارت توسط مدیران را برای ارزیابی بهتر اقدامات نمایندگان در حین تماس فراهم می کند. UCM همچنین دارای آمار صف تماس داخلی برای اندازه گیری عملکرد و ارزیابی عامل است. این داده ها همچنین می توانند برای هر صف به طور جداگانه یا سیستم به طور کلی تجزیه شوند. مدیران و سرپرستان می توانند از این اطلاعات برای بهبود عملکرد روزانه مرکز تماس برای یک صف یا کل سیستم استفاده کنند. داده ها شامل اطلاعات مربوط به توزیع تماس، سوابق ورود/خروج، زمان شروع و پایان و اطلاعات صف مجازی است. سرپرستان این امکان را دارند که به صورت دستی این آمار را دانلود کنند یا یک بارگیری خودکار را در یک فرکانس مشخص برنامه ریزی کنند.

یکپارچه سازی تلفن کامپیوتر (CTI)
یکپارچه سازی تلفن رایانه ای به هر فناوری یا راه حلی اطلاق می شود که امکان ادغام بین شبکه های تلفن و رایانه را فراهم می کند. این عملکرد یک بلوک ساختمانی مهم در راه حل مرکز تلفن تحت شبکه است که به نمایندگان اجازه می دهد در هنگام رسیدگی به حجم بالایی از تماس ها انعطاف بیشتری داشته باشند. Agent ها قادرند اکثر عملکردهای کنترل تماس را روی دسکتاپ خود تنها با چند کلیک انجام دهند. راه‌حل‌های Grandstream برای کاهش حجم کار نمایندگان با برنامه GS Affinity و یک تابلوی مبتنی بر وب طراحی شده‌اند. UCM ها یک راه ساده و آسان برای استفاده از تابلو برق برای نظارت بر زمان واقعی صف های تماس و انجام عملیات های مختلف دارند که عبارتند از:

لیست تماس های انتظار
لیست تماس های در حال انجام
امکان دستکاری تماس های در حال انجام
وضعیت نماینده را فهرست کنید

کاربران می توانند از طریق پورتال کاربر و رئیس صف به تابلوی نوبت تماس دسترسی داشته باشند. نمایندگان می توانند با استفاده از شماره برنامه افزودنی و رمز عبور کاربری خود وارد پورتال رابط کاربری گرافیکی وب شوند. پورتال کاربر امکان دسترسی به ویژگی های مختلف از جمله اطلاعات کاربر، پیکربندی برنامه افزودنی، تنظیمات و غیره را فراهم می کند. هر نماینده می تواند به حساب پورتال کاربری خود وارد شود و به تابلوی صف تماس دسترسی پیدا کند، جایی که می تواند تماس ها و وضعیت خود را کنترل کند. راه دیگر برای دسترسی به این تابلو، از طریق رئیس صف، ارائه یک رابط CTI برای سرپرستان است. رئیس صف نسبت به دسترسی به پورتال کاربر عامل عادی، ویژگی ها و کنترل بیشتری بر روی صف تماس دارد.
CRM در مرکز تلفن آی پی
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) از طریق مرکز تلفن تحت شبکه UCM پشتیبانی می شود و به کاربران اجازه می دهد اطلاعات تماس جمع آوری شده در سابقه تماس را جستجو کنند. UCM را می توان با ابزارهای محبوب CRM مانند SugarCRM، ZOHO CRM و Salesforce ادغام کرد. هنگامی که با برنامه GS Affinity یکپارچه می شود، نمایندگان می توانند اطلاعات تماس را در طول تماس ها بازیابی کنند تا تجربه شخصی تری را به مشتریان خود ارائه دهند.
تلفن گویا و ضبط تماس
مرکز تلفن آی پی گرنداستریم از یک ماژول کامل داخلی IVR (پاسخ صوتی تعاملی) پشتیبانی می کند. کاربران می توانند حداکثر یک سیستم تلفن گویا 5 سطحی ایجاد کنند تا تجربه تماس گیرندگان خود را با قابلیت انتخاب از گزینه های از پیش تعیین شده سفارشی کنند. تمام تنظیمات تلفن گویا را می توان در منوی ویژگی های تماس در رابط کاربری مدیریت کرد. در اینجا، کاربران می توانند درخواست های سفارشی را ضبط کنند، رویدادهای فشار دادن کلید را برای راهنمایی تماس گیرندگان فعال کنند، زبان را انتخاب کنند، و حتی فیلترهای لیست سیاه و سفید را تنظیم کنند. با استفاده از تلفن گویا، کسب‌وکارها می‌توانند ترافیک تلفن ورودی را راهنمایی کنند تا به مشتریان کمک کنند بدون تعامل با یک نماینده زنده به بخش یا فرد مورد نظر برسند.
مانند هر سیستم مرکز تماس، ضبط تماس بخشی جدایی ناپذیر از سفر تماس گیرنده از طریق صف تماس است. مرکز تلفن تحت شبکه UCM از ضبط تماس به صورت خودکار یا از طریق کدهای ویژگی تماس های فعال پشتیبانی می کند. این به مدیر اجازه می دهد تا رکوردی از تمام تماس ها را در سیستم صف تماس برای نظارت، آمار و همچنین به عنوان ابزار یادگیری نگه دارد. هنگامی که ویژگی ضبط خودکار فعال شد، سیستم تمام تماس‌ها را در صف تعیین‌شده در فایل‌های wav. ضبط می‌کند تا قابل دسترسی، دانلود و ارزیابی شوند.
ویژگی‌های مرکز تماس UCM IP PBX Grandstream راه‌حلی قدرتمند و قابل تنظیم را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا به راحتی حجم بالایی از تماس‌های ورودی را مدیریت کنند. از صف‌های تماس گرفته تا پاسخ صوتی تعاملی، کسب‌وکارها می‌توانند تنظیمات UCM را طوری تنظیم کنند که تماس‌ها به‌طور مؤثرتری توسط نمایندگان رسیدگی شود و مشکلات مشتریان سریع‌تر حل شود و تجربه کلی بهتری را هم برای مشتری و هم برای نماینده فراهم کند.
اگر علاقه مند به راه اندازی تمامی این ویژگی ها هستید می توانید برا مشاوره گرفتن درخصوص کلیه ی خدمات ویپ خود با شماره ی 41525-021 تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید