hosted pbx چیست؟
با توجه به گسترش ارتباطات بین جوامع، داشتن یک راه ارتباطی موثر، برای موفقیت کسب و کارها الزامی است. اهمیت این موضوع به قدری است که بسیاری از مشاغل به دلیل محدودیت راه های ارتباطی، بسیاری از مشتریان خود را از دست می دهند و بالعکس، بسیاری از کسب و کارها فقط به دلیل انتخاب بهترین و قوی ترین راه ارتباطی، موفق شدند مخاطبان بیشتری را به سوی خود جذب کنند. به همین دلیل، اغلب کسب و کارها برای رسیدن به اهداف خود که جذب مشتری و فروش بیشتر است به دنبال بهترین راه ارتباطی با مخاطبان هستند.
آنچه در این مقاله می خوانید:
hosted pbx چیست؟hosted pbx چیست و چه ویژگی هایی دارد؟hosted pbx مناسب چه کاربرانی است؟مزایای hosted pbx چیست؟آشنایی با تلفن ثابت تحت شبکه hosted pbx با مجموعه ISGدر حال حاضر، تلفن های ثابت به یکی از بهترین راه های ارتباطی سازمان ها تبدیل شده اند. اما نه تلفن های عمومی مورد استفاده در خانه ها، بلکه های تلفن های تحت شبکه ای که سبب می شوند پرسنل ادارات بتوانند به طور همزمان، به تماس چندین مخاطب، پاسخ دهند. سرویس ویپ (VoIP) یکی از معروف ترین تلفن های ثابت مورد استفاده در سازمان ها و ادارات بزرگ است که برقراری تماس در آن ها در بستر اینترنت انجام می گیرد.
البته راه اندازی این سرویس ارتباطی نیازمند تجهیزات مختلف و سرور است که سبب می شود هم هزینه خرید و هم نگهداری آن برای برخی از سازمان ها گران، تمام شود.
در کنار این تلفن ثابت، hosted pbx نیز وجود دارد. اما hosted pbx چیست؟ hosted pbx نیز یک تلفن ثابت اینترنتی تحت شبکه است که میزبانی آن بر عهده یک سرویس ویپ می باشد. زیرساخت hosted pbx بر روی بستر ابری می باشد. حال اگر تمایل دارید بدانید hosted pbx چیست و چه ویژگی هایی دارد می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
hosted pbx چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
hosted pbx یک مرکز تلفن تحت شبکه یا همان سانترال ابری می باشد. این تلفن، یکی از جدیدترین روش های برقراری ارتباط است که امروزه به سازمان ها و ادارات، پیشنهاد می شود. مهمترین شاخصه این سیستم این است، برای راه اندازی، به هیچ تجهیزات گران قیمتی نیاز ندارد. بنابراین کسب و کارها می توانند با استفاده از این تلفن ثابت اینترنتی در زمان و وقت خود صرفه جویی کنند.
البته به دلیل اینکه این سرویس، دارای زیرساخت های ابری است برای کارایی بهتر به اینترنت باکیفیت و پرسرعت، نیاز دارد. ولی عدم نیاز به تجهیزات و نرم افزارهای گران قیمت، نکته مثبت این سیستم است. برعکس، ایکس های قدیمی که برای راه اندازی به هاست، نیاز داشتند. همچنین کار کردن و نگهداری آنها نیازمند یک دوره آموزش تخصصی بود. به همین دلیل به سرعت مورد استقبال کاربران قرار گرفت. چرا که با خرید hosted pbx، بدون نیاز به خرید هاست یا گذراندن دوره های آموزشی برای کار کردن و نگهداری آن می توان از داشتن یک سرویس تلفن ثابت تحت شبکه لذت برد.
باید بدانید وظیفه نگهداری این سرویس، بر عهده شرکت های ارائه دهنده است. در حال حاضر، این تلفن ثابت یکی از بهترین گزینه ها برای شرکت های کوچک و متوسطی است که قصد دارند تعدادی شماره به داخلی خود اضافه یا کم کنند. از دیگر ویژگی های hosted pbx، هزینه کم و دائمی بودن است. لذا مالکین این تلفن می توانند در صورت نیاز آن را جابجا کنند و در هر نقطه جغرافیایی دلخواه، دوباره راه اندازی کنند.
این تلفن ثابت تحت شبکه بهترین انتخاب برای کاربران و شرکت هایی است که قصد دورکاری دارند. چرا که از پنل وب و اپلیکیشن موبایل پشتیبانی می کند. لذا کاربران می توانند در هر زمان و مکانی به تلفن سازمان خود متصل شوند. هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
hosted pbx مناسب چه کاربرانی است؟
استارتاپ ها و تمام شرکت های کوچک و متوسط و حتی شرکت های تازه تاسیس می توانند از این سانترال ابری استفاده کنند. قیمت مناسب، قابلیت جابجایی، راه اندازی سریع و آسان و استفاده راحت از آن سبب شده به عنوان بهترین گزینه به این کسب و کارها معرفی شود. مدیریت کردن این تلفن ثابت توسط شرکت ارائه دهنده سبب می شود کاربران بتوانند به توسعه شرکت خود و ایجاد یک برند قوی کمک کنند.
اصلاً هدف از طراحی و تولید این تلفن، کمک به اینگونه کسب و کارها بود تا بتوانند با برقراری ارتباط با مشتریان، رشد بهتری داشته باشند. به همین دلیل، این تلفن، کمک شایانی به توسعه و گسترش این مشاغل می کند.
مزایای hosted pbx چیست؟
کاهش هزینه های نصب و راه اندازی: کم کردن هزینه های سیستم داخلی یکی از مهمترین مزایای این سانترال ابری است. ابری بودن و مدیریت کردن آن توسط شرکت ارائه دهنده سبب شد بسیاری از هزینه های اولیه، نظیر نصب، سخت افزار، نرم افزار، نگهداری و بروزرسانی آن حذف شود.
ارتباط بدون محدودیت: برقراری ارتباط با این تلفن ثابت، محدودیت ندارد. یعنی فرقی نمی کند کارکنان در خانه باشند یا شرکت. به همین دلیل مناسب شرکت های دورکار است.
تجزیه و تحلیل تماس ها: یکی از مهمترین رموز موفقیت کسب و کارها، کنترل و تجزیه و تحلیل تماس های ورودی و خروجی است. این قابلیت به آنها کمک می کند از شکایت و انتقادها باخبر شوند و به بهبود وضعیت شغل خود کمک کنند.
تماس رایگان: از دیگر مزایای سانترال های ابری، تماس های داخلی رایگان است.
به طور کلی، مزایا و ویژگی های سانترال ابری به شرکت ها کمک می کند ارتباط تجاری قوی تری داشته باشند و ارتباط و تعامل خود را با مشتریان، بهتر کنند. منشی گویا، نگهداری و انتقال تماس، CRM ابری، ویدئو کنفرانس و ضبط کردن تماس از دیگر مزایای این تلفن ثابت تحت شبکه است.
آشنایی با تلفن ثابت تحت شبکه hosted pbx با مجموعه ISG
مجموعه معتبر ISG یکی از معتبرترین و متخصص ترین شرکت های داخلی نصب و راه اندازی انواع سانترال و تلفن های تحت شبکه است. نصب و راه اندازی، آموزش و فروش تجهیزات شبکه و سانترال از مهمترین خدماتی است که این مجموعه به کاربران ارائه می دهد.
حال اگر شما قصد راه اندازی و استفاده از تلفن hosted pbx را دارید و می خواهید اطلاعات خود را در مورد این تلفن تحت شبکه افزایش دهید می توانید با کارشناسان متخصص این مجموعه، تماس بگیرید.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سانترال ، ویپ و شبکه با ما همراه باشید…
ttttttttttttttttttttttt
راه کارهای ایزابل چیست و در مورد آن چه می دانید؟
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
همه آنچه باید درباره راهکارهای ایزابل بدانیم
سیستم ایزابل برای اینکه بتواند کارکرد بهتری داشته باشد، از امکانات متنوعی استفاده می کند که اصطلاحاً به آنها راه کارهای ایزابل گفته می شود. از جمله این امکانات و راهکارها می توان به قابلیت Multitenant اشاره کرد. از جمله اهدافی که Multitenant ایزابل برای آنها طراحی شده است، می توان به موارد متعددی اشاره کرد. از جمله اینکه این قابلیت باعث می شود که ایزابل ظاهر بهتر و زیباتری پیدا کند و در نتیجه کاربران برای استفاده از آن تشویق و ترغیب شوند. در نتیجه به صورت راحت تری می توان این برنامه را تجاری سازی کرد.
آنچه در این مقاله می خوانید:
همه آنچه باید درباره راهکارهای ایزابل بدانیمراه کارهای ایزابل برای ارائه دهندگان خدماتراه کارهای ایزابل برای مدیران شرکت هاراه کارهای ایزابل برای کاربران عادیساختار Multitenant ایزابلنکته دیگری که باعث شده است قابلیت Multitenant ایزابل طراحی و تولید شود، این است که کار با ایزابل را راحت تر می کند. در واقع با استفاده از راه کارهای ایزابل دیگر نیازی به تکنسین ها و متخصصان خاصی نیست و کاربر می تواند به صورت روزانه از این برنامه استفاده کرده و آن را نگهداری کند. راه کارهای ایزابل کار را برای کاربران راحت تر کرده و همچنین نیازی به داشتن دفترچه ای برای استفاده از آن نیست. کار با ایزابل کاملاً بصری خواهد بود و کاربران می توانند از اولین باری که وارد این برنامه می شوند، از آن استفاده کنند. دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
یکی دیگر از مهم ترین امکاناتی که با استفاده از راه کارهای ایزابل قابل دسترسی است قابلیت Multitenant می باشد، در واقع هیچ راه حلی که دارای هزاران گزینه و شکل های پیچیده متعدد باشد، نمی تواند به عنوان یک راه حل و گزینه جهانی انتخاب شود. در حالی که ایزابل قصد دارد ۹۵% نیاز شرکت های مختلف جهان را با کمترین امکانات موجود پوشش دهد و همین امر یعنی اینکه باید از رابط های کاربری استفاده کند که استفاده از آنها هم ساده و راحت باشد و هم اینکه آنقدر روشن و واضح باشند که کاربران بتوانند به آسانی از آنها استفاده کنند.
راه کارهای ایزابل برای ارائه دهندگان خدمات
نکته جالب در مورد ایزابل این است که برای ارائه دهندگان خدمات، برای مدیران شرکت ها و نیز برای کاربران خود امکانات و راهکارهای جداگانه ای در نظر گرفته است. از جمله راه کارهای ایزابل که مخصوص ارائه کنندگان خدمات ایزابل است، قسمتی است که می توان با آن به داده های مختلف سیستم دسترسی داشت. امکان دیگر این است که می توانند برای ادغام با برنامه های خارجی از API استفاده کننده که ایزابل به آنها ارائه می کند.همچنین این امکان را دارند که به تعداد نامحدودی از شرکت ها و برنامه های مختلف امکانات لازم را ارائه کنند. از دیگر امکاناتی که ایزابل برای ارائه دهندگان خدمات خود فراهم می کند، سیستم ماژولی است که شخصی سازی تجربیات هر شرکت را بر عهده دارد. همچنین می توانند ظاهر برنامه را نیز به صورت سفارشی طراحی و ارائه کنند.
دسترسی به آمار تماس ها و داشتن لیست CDR همراه با فیلترهای ممکن و نیز هر آنچه صادر و وارد شده است، از جمله دیگر راه کارهای ایزابل برای ارائه کنندگان خدمات است. نسخه های جدید برای ارائه کنندگان خدمات ایزابل نیز همیشه در دسترس است و ایشان می توانند به صورت کامل بر همه خدماتی که ارائه می کنند، کنترل داشته باشند.
آموزش ایزابل / پکیج جامع مرکز تلفن ایزابل
آموزش ارتباط سانترال پاناسونیک با سرور ایزابل / یکپارچه سازی کامل
آموزش راه اندازی سیپ ترانک بر روی پاناسونیک و ایزابل
راه کارهای ایزابل برای مدیران شرکت ها
از جمله راه کارهای ایزابل برای مدیران شرکت هایی که از خدمات ایزابل استفاده می کنند، می توان به میز کاری اشاره کرد که از طریق آن می توانند داده های سیستم خود را مشاهده کنند و نیز برنامه Wizard که با استفاده از آن می توانند تماس های ورودی را تنظیم نمایند. برنامه های متعددی در دسترس این افراد است، از جمله پست های صوتی، برنامه های IVR و غیره. همچنین می توانند در زمان واقع وضعیت سایر برنامه ها را مشاهده و به لیست خود اضافه کنند.
از طرف دیگر این امکان برای آنها وجود دارد که لیست CDR خود را داشته باشند که شامل گزینه اهی مختلف فیلتر، ضبط، دانلود و غیره می شود. نکته دیگری که از راه کارهای ایزابل می توان ذکر کرد استفاده از فکس مجازی است که این امکان را به وجود می آورد که از فکس به ایمیل و از ایمیل به فکس و یا از وب به فکس و از فکس به وب ارتباط برقرار کنند. هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
راه کارهای ایزابل برای کاربران عادی
ایزابل به فکر کاربران عادی خود هم هست و برای آنها امکانات خاصی را در نظر گرفته است، از جمله راه کارهای ایزابل برای کابران عادی می توان به اینکه آنها می توانند مثل ارائه کنندگان خدمات و مدیران شرکت ها به میز کاری دسترسی داشته باشند که توانایی نشان دادن داده های سیستم را برای کابران عادی فراهم می کند. همچنین می توانند لیستی از تماس های خود، لیستی از کاربران و وضعیت ایشان و نیز لیستی از پیام های صوتی شخصی ادغام شده با ایمیل و وب داشته باشند. از طرف دیگر امکان استفاده از قابلیت کنفرانس چند ویدئویی را هم دارند.ساختار Multitenant ایزابل
در واقع این امکان وجود دارد که Multitenant ایزابل را در یک ماشین مجازی جا داد که شامل تمام عناصر مورد نیاز باشد. این ماشین می تواند هر زمان که لازم باشد به ساختار چند گره ای وصل شود.
ساختار چند گره ای عبارت از چندین ماشین مجازی هستند که استقرار مقیاس گذاری افقی را با استفاده از مستقر کردن PBXهای بیشتر و نیز حفظ یک قسمت به عنوان قسمت مدیریتی ممکن می کنند.
ttttttttttttttttttttttt
مزایای VOIP چیست و در مورد آن چه می دانید؟
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
مزایای VOIP برای کسب و کارها چیست؟
مزایای voip چیست؟چرا از ویپ برای کاهش هزینه ها استفاده می شود؟ پروتکل انتقال صدا از طریق اینترنت یا VoIP فناوری است که به شما امکان می دهد به جای خط تلفن معمولی (یا آنالوگ) با استفاده از اتصال به اینترنت، تماس صوتی برقرار کنید. استفاده از این فناوری می تواند مزایای بی شماری برای کسب و کار شما داشته باشد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم:
آنچه در این مقاله می خوانید:
مزایای VOIP برای کسب و کارها چیست؟هزینه های کمترصرفه جویی مستقیم در هزینه هاهزینه های خرید تلفن، سانترال و PBXهزینه های سیم کشی مسکاهش هزینه های تماس از مزایای قابل توجه VOIPکاهش هزینه تماس های بین المللی و خارج از کشورکاهش سایرهزینه هاصرفه جویی در هزینه با صرفه جویی های غیرمستقیم از دیگر مزایای VOIPصرفه جویی با امکان کار از راه دورارائه امکانات اضافی بدون هزینه اضافی جایگزین نیروی انسانی۱. افزایش دسترسی یکی از مهمترین مزایای Voip۲. قابلیت حمل کامل از مزایای کاربردی VOIP۳. تنظیمات و قابلیت افزایش سایز بسیار آسان۴. ویژگی های پیشرفته برای تیم های کوچک و بزرگ۵. کیفیت صدای واضح تر۶. پشتیبانی از چندین وظیفه همزمان۷. انعطاف پذیری بیشتر با نرم افزارها۸. افزایش امنیت ویدیوهای آموزشی رایگانهزینه های کمتر
یکی از بزرگترین مزایای VOIP برای هر کسب و کاری، هزینه های کمتر آن است نتیجه ای که برای مشاغل بزرگ یا کوچک حیاتی است. چون، شما باید هر فرصت صرفه جویی در هزینه ها استفاده کنید تا به سود بیشتری برسید. یکی از راه هایی که شرکت ها می توانند صرفه جویی قابل توجهی در هزینه هایشان داشته باشند، استفاده از یک سیستم تلفن VoIP است.
به عنوان مثال، به طور متوسط، یک سیستم تلفن ثابت (POTS) در آمریکا، ماهیانه ۵۰ دلار در هر خط برای مشاغل هزینه دارد. این نرخ فقط شامل تماس های محلی (و گاهی داخلی) می شود. در مقابل، برنامه های VoIP با کمتر از ۲۰ دلار در هر خط در دسترس هستند.
صبر کنید، تعجب نکنید. درست است. با توجه به این ارقام، VoIP می تواند قبض تلفن شما را تا بیش از نیمی از آنچه در حال حاضر برای شما صادر می شود، کاهش دهد.
توجه به این نکته مهم است که تغییر سیستم به VoIP تضمینی برای کاهش شدید هزینه های تلفن شما نیست. کسب و کارها متفاوت هستند، و نیازهای آنها نیز متفاوت است.
اما آنچه می توانید از آن مطمئن باشید این است که تغییر به VoIP موجب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها می شود. صرفه جویی در هزینه در VoIP به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم است.
صرفه جویی مستقیم در هزینه ها
وقتی صحبت از خدمات تلفن سنتی می شود، یک کسب و کار در شروع کار خود باید هزینه های اولیه زیادی را برای خرید تلفن های تجاری و سخت افزار PBX متحمل شود.
هزینه های خرید تلفن، سانترال و PBX
PBX در حقیقت یک قطعه سخت افزاری فیزیکی است که تلفن های ثابت را در یک دفتر به هم متصل می کند و می تواند هزینه هنگفتی داشته باشد.
ممکن است چنین استدلال کنید که قیمت تلفن های آنالوگ تقریباً برابر با تلفن های IP است. لازم است بدانید که قیمت دقیق تلفن ها، بر اساس ویژگی های مورد نظر متفاوت خواهد بود. اما، نصب و راه اندازی PBX در محل کسب و کارتان، یک سرمایه گذاری پرهزینه است و به عنوان مثال، در آمریکا، برای هر کاربر چیزی بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار هزینه دارد. بنابراین حتی یک کسب و کار کوچک با تعداد انگشت شماری از کارکنان نیاز به سرمایه گذاری بسیار زیادی برای راه اندازی تلفن های سنتی دارد.
یکی از مزایای VOIP این است که نیاز به سخت افزار اضافی را از بین می برند زیرا اتصال به شبکه به این سرویس قدرت می بخشد. همچنین برای سهولت کار در ارتقاء سیستم تلفن قدیمی، سازمان ها می توانند از پروتکل Session Initiated که به SIP Trunk معروف است، استفاده کنند. SIP Trunk به عنوان یک مسیر دیجیتالی برای خدمات صوتی شما عمل می کند به این ترتیب، سخت افزار تلفن موجود در دفتر شما نیازی به تغییر کردن ندارد.
از مزایای اصلی سیپ ترانک می توان به هزینه های کمتر و مدیریت آسان تر است، اشاره کرد. همچنین، شما می توانید خدمات مربوط به آن را فوراً فعال کنید.
هزینه های سیم کشی مس
از جمله دیگر مزایای VoIP کاهش سیم کشی هاست. اتصالات ویپ نیاز به سیم کشی اضافی را نیز از بین می برد زیرا شبکه های VoIP امکان انتقال صدا و داده را در یک کانال فراهم می کند که در فناوری اطلاعات و مخابرات، به دوبلکس مشهور است. این قابلیت ارسال و دریافت همزمان صدا و داده را امکان پذیر می کند. اکثر تلفن های رومیزی VoIP فقط به یک اترنت برای اتصال به شبکه نیاز دارند.
Power over Ethernet (PoE) ادارات را قادر می سازد تا با کارکنان دفتر خود مدولارتر باشند. علاوه بر این، این دفاتر نیازی به تغییر در سیم کشی برق ساختمان ندارند.
آیا می خواهید کاملاً بی سیم کار کنید؟ خدمات حرفه ای VoIP به صورت یک برنامه در رایانه یا تلفن هوشمند شما در دسترس است که امکان استفاده از امکانات آن را به صورت بی سیم برای شما فراهم می کند. انعطاف پذیری VoIP یک پیروزی بزرگ برای کارآفرینان و شرکت ها است.
کاهش هزینه های تماس از مزایای قابل توجه VOIP
یکی از هزینه های مستقیم، هزینه تماس است. از دیگر مزایای VoIP این است که تماس های ویپ در مقایسه با شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده (PSTN) یا شبکه تلفنی سنتی، ارزان تر است.
بخش عمده ای از این امر مربوط به کاهش شدید هزینه های انتقال داده است. در ابتدا، ارسال و دریافت داده ها با هزینه ای بسیار فراتر از توان کسب و کارهای کوچک قیمت گذاری می شدند. حتی سازمان های بزرگ نیز مجبور بودند با محدود کردن پهنای باند اینترنت سازمانی با این قیمت گزاف مقابله کنند. اما، امروزه سرعت اینترنت بهبود یافته در حالی که هزینه های داده نیز به طور قابل توجهی ارزان شده است.
آمارها نشان می دهد که مشاغل کوچک با استفاده از VoIP می توانند قبض تلفن شرکت خود را تا ۶۰ درصد کاهش دهند. آنها همچنین می توانند تا ۹۰٪ در هزینه تماس های بین المللی صرفه جویی کنند.
کاهش هزینه تماس های بین المللی و خارج از کشور
این صرفه جویی در هزینه ها به کنار گذاشتن رابط های نرخ اولیه ISDN (مخفف عبارت Integrated Service Digital Network) یا حتی خطوط اختصاصی مرتبط با سیستم POTS با سرویس VoIP برمی گردد. شرکت هایی که با خارج از کشور، تماس های طولانی مدت برقرار می کنند، هزینه های کمتری را با استفاده از ویپ متقبل می شوند.
از جمله مزایای VOIP هزینه خدمات تلفن بین المللی کمتر است. هزینه خدمات تلفن بین المللی عادی تقریباً دو برابر VoIP است. VoIP مزایای قابل توجهی را برای کسب و کارهایی که در سطح جهانی فعالیت می کنند، ارائه می دهد.
کاهش سایرهزینه ها
خدمات VoIP همچنین مشاغل را قادر می سازد تا سایر هزینه های جاری مانند مالیات یا هزینه تعمیر و نگهداری را کاهش دهند. ارائه دهندگان VoIP معمولاً این هزینه ها را در برنامه های اشتراکی قرار می دهند که مثلاً می تواند به ازای هر کاربر در ماه ۵ دلار هزینه داشته باشد.
همه این هزینه ها، در کنار هم، خدمات VoIP را به یک پیشنهاد جذاب برای استارتاپ ها و کسب و کار های در حال رشد تبدیل می کند. دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
صرفه جویی در هزینه با صرفه جویی های غیرمستقیم از دیگر مزایای VOIP
تعیین میزان صرفه جویی های غیرمستقیم با VOIP کمی دشوار است، اما این امر برای کسب و کار شما اهمیت زیادی دارد.
صرفه جویی با امکان کار از راه دور
استفاده از سیستم VoIP به کارکنان اجازه می دهد تا در حین کار از راه دور به سیستم تلفن شرکت متصل باشند. این به لطف لیست طولانی ویژگی های تلفن VoIP مانند انتظار تماس، حضور خودکار، تماس تصویری فوری، تماس کنفرانسی و سایر مواردی است که توسط تلفن های سنتی ارائه نمی شود.
مطالعات نشان می دهد که این امر نه تنها می تواند بهره وری کارکنان را افزایش دهد، بلکه می تواند در فضای اداری نیز صرفه جویی قابل توجهی کند.
بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر Global Workplace Analytics، یک تجارت معمولی می تواند سالانه ۱۱۰۰۰ دلار برای هر نفر صرفاً با ایجاد امکان کار در خانه و صرفه جویی در ۵۰٪ از وقت شان موثر باشد.
ارائه امکانات اضافی بدون هزینه اضافی
شاید بخواهید به این نکته اشاره کنید که سانترال های قدیمی و مراکز تلفن سنتی نیز از کارکردن از راه دور با قابلیت هایی مانند انتقال تماس، زنگ گروهی، صف بندی تماس و غیره پشتیبانی می کنند.
اما در اصل، این ویژگیها ذاتاً در یک سیستم PBX استاندارد وجود ندارد. بلکه آنها ویژگی های اضافی هستند که باید جداگانه برای آنها هزینه کنید.
در مقایسه با سایر سیستم ها، خدمات تلفن ویپ شامل بسیاری از این ویژگی ها بدون هزینه اضافی می شود. در واقع یکی از مزایای VoIP این است که بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی به هر ویژگی که فکر می کنید می تواند برای تجارت شما مفید باشد، دسترسی دارید.
جایگزین نیروی انسانی
اگر مشاغل شما متکی به منشی برای رسیدگی به تماس های تلفنی و دریافت پیام است، ویژگی منشی تلفنی خودکار VOIP به شما این امکان را می دهد که بدون هیچ هزینه اضافی، آن نقش را ایفا کنید.
البته، استخدام منشی برای شرکت هایی که تعداد زیادی مراجعه کننده دارند یا شرکت های بزرگ با بودجه قابل توجه، منطقی است.
با این حال، مشاغل کوچکتر توجیه این نوع دستمزد را دشوار می دانند که با استفاده از ویژگی منشی تلفنی خودکار با یک کلیک، می توانند از پرداخت این هزینه صرف نظر کنند.
۱. افزایش دسترسی یکی از مهمترین مزایای Voip
صرف نظر از صرفه جویی درهزینه ها، قابلیت دسترسی یکی از بزرگترین مزایای VoIP برای مشاغل است. یکی از مزایای متمایز سرویس ویپ مبتنی بر ابر، امکان برقراری تماس از هر مکانی است.
اگر اتصال داده مناسبی دارید، می توانید از طرف کسب و کار خود تماس بگیرید و یا تماس ها را دریافت کنید. و هنگامی که قادر به پاسخگویی به تماس نیستید، می توانید تماس ها را به شخص دیگری هدایت کنید یا پیام های صوتی را برای آنها ایمیل کنید. یکی از مزایای VoIP این است که شما می توانید تلفن کسب و کار خود را به صورت برنامه تلفن، همراه خودتان ببرید.
برای نیروی کار سیار، دسترسی از راه دور به کسب و کار شان به آنها اجازه می دهد تا انعطاف پذیر باشند و بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی خود فقط از طریق همان تلفن همراه شان به خطوط شرکت یا سازمان دسترسی داشته باشند.
علاوه بر این، یکی از مزایای VOIP این است که ویپ بر اساس نحوه کار کارکنان شما سازگار می شود. کارمندان نیازی به حضور فیزیکی در دفتر ندارند. آنها می توانند از هر کجا روی تلفن های هوشمند و صفحه رایانه های خود کار کنند.
گزارش وضعیت بهره وری کار نشان داده است که ۶۵ درصد از کارکنان تمام وقت معتقدند که برنامه کاری از راه دور بهره وری آنها را افزایش می دهد.
۲. قابلیت حمل کامل از مزایای کاربردی VOIP
یکی از مزایای دیگر VOIP قابلیت حمل آن است. یک شماره ویپ، که به عنوان شماره مجازی نیز شناخته می شود، کاملاً قابل حمل است. این بدان معناست که شما می توانید از همان شماره در هرجا که هستید استفاده کنید.
برای افرادی که زیاد سفر می کنند، این موضوع باید بیش از یک خبر خوشایند باشد. چون، در صورت تغییر آدرس کسب و کار خود، شما می توانید همان شماره VoIP را حفظ کنید.
۳. تنظیمات و قابلیت افزایش سایز بسیار آسان
مقیاس پذیری یکی دیگر از مزایای VoIP است که آن را به یک پیشنهاد جذاب برای مشاغل در حال رشد تبدیل می کند. در حالی که مقیاس پذیری یکی از جنبه های VoIP است که اغلب مورد بحث قرار می گیرد، دقیقاً به چه معناست؟
با توجه به این قابلیت، هر یک ازصاحبان مشاغل سیستم تلفنی را ترجیح می دهد که در راستای کسب و کار آنها باشد.
راه حل VoIP نیاز به خرید سخت افزار گران قیمت یا خط اختصاصی را همزمان با رشد شرکت شما از بین می برد. همه سناریوهای احتمالی را می توانید با ویپ پشتیبانی کنید. با سیستم ویپ شما:
• آمادگی برای افزایش تقاضا در تعطیلات
• افتتاح دفاتر و شعب جدیدرا خواهید داشت.
علاوه بر این، می توانید تنظیمات دلخواه خود را فوراً بدون نیاز به خرید خطوط اضافی یا سخت افزار اختصاصی تغییر دهید.
۴. ویژگی های پیشرفته برای تیم های کوچک و بزرگ
VoIP با ویژگی های پیشرفته ای مانند مراقبت خودکار و انتقال تماس، حتی به یک نفر اجازه می دهد تا تصویر یک شرکت بزرگ را نشان دهد.
و همینطور برعکس، شما می توانید یک شرکت بزرگ را در یک نفر خلاصه کنید. همه چیز به استفاده بهینه از همه ویژگی های VoIP بستگی دارد.
فرض کنید کسب و کار اصلی شما در استان تهران قرار دارد و شما نیاز دارید در یک شهرستان دور مانند خوزستان به مشتریان خود خدمات ارائه دهید. با ثبت نام در ارائه دهنده ای این سیستم، یک شماره تلفن VoIP با کد منطقه ای خوزستان دریافت می کنید، اگرچه در دفتر تهران نشسته اید. این باعث می شود که مشتریان شما را به عنوان یک فرد بومی بشناسند، حتی اگر شما در آن مکان نیستید.
به طور مشابه، ویژگی خودکار می تواند شما را بزرگتر از آنچه هستید نشان دهد. به عنوان مثال، شما می توانید یک نفره یک شرکت را اداره کنید و با تنظیم پاسخگوی خودکار، پاسخگویی به تلفن های را طوری تنظیم کنید که به نظر برسد شما یک شرکت دارای چندین بخش هستید.
قابلیت تماس چند طرفه از دیگر مزایای VOIP نسبت به سیستم های تلفن سنتی است. سازمانهای بزرگ و کوچک اغلب به ارائه دهنده کنفرانس جداگانه ای نیاز دارند که افراد زیادی را قادر می سازد تا به یک تماس بپیوندند.
در صورتیکه با VoIP برقرار تلفن کنفرانس یک قابلیت تعبیه شده است که بدون نیاز به تهیه تجهیزات دیگری در دسترس شما است.
۵. کیفیت صدای واضح تر
هنگامی که سرویس VoIP برای اولین بار راه اندازی شد، یکی از مهمترین معایب آن کیفیت تماس ضعیف آن بود. تماس ها بدون دلیل قطع می شد، کیفیت صدا پایین بود و تأخیر در ارسال صوت واقعا آزار دهنده بود.
اما اوضاع به سرعت تغییر کرد به طوریکه امروزه، تا زمانی که اتصال اینترنت شما سریع و پایدار باشد، کیفیت صدا نیز در بالاترین سطح خود قرار دارد. تماس های VoIP معمولاً واضح و بدون نویز، بدون هیچ گونه تأخیر یا قطع تماس هستند. همه ما قبلاً در یک کنفرانس صوتی و تصویری ناموفق شرکت کرده ایم.
کیفیت تماس به علت اتصال قوی با پهنای باند خوب از دیگر مزایای VOIP است. بدون استفاده از آن تماس شما می تواند یک کابوس باشد، به خصوص اگر اغلب در دفتر خود شاهد برقراری تماس های همزمان هستید. همیشه فردی وجود دارد که با تلفن همراه شما تماس می گیرد و موجب می شود سایر تماس ها از پژواک، تاخیر و نویز پس زمینه دچار افت کیفیت شوند.
تلفن های VoIP به این وقفه ها پایان می دهند تا بتوانید بر دستور کار جلسه تمرکز کنید. نوآوری هایی مانند میکروفون های حذف کننده نویز و فشرده سازی پیشرفته صدا، تلفن های VoIP را قادر می سازد تا کیفیت صدای برتر را ارائه دهند.
۶. پشتیبانی از چندین وظیفه همزمان
برخلاف تماس های تلفنی سنتی، VoIP به شما امکان می دهد که همزمان با برقراری تماس، اسناد، تصاویر و فیلم ها را ارسال کنید. بنابراین شما می توانید جلسات یکپارچه تری را با مشتریان یا کارکنان در سایر نقاط جهان برگزار کنید. هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
۷. انعطاف پذیری بیشتر با نرم افزارها
تلفن های نرم افزاری دستگاه های سخت افزاری نیستند. در عوض، آنها برنامه هایی هستند که روی رایانه یا سایر دستگاه های هوشمند مانند رایانه یا تلفن هوشمند نصب شده اند. یک مثال خوب برنامه Skype است که برنامه ای مخصوص برای برقراری ارتباط مورد نیاز کسب و کارها طراحی کرده است.
چندین مزیت را برای داشتن یک تلفن نرم افزاری برای ارتباطات تجاری می توان برشمرد:
• فضای بیشتری از میز کار را در اختیار شما قرار می دهد
• هزینه های اضافی تجهیزات را کاهش می دهد
• قابلیت حمل و نقل بیشتر را امکان پذیر می کند
• نیروی کار را پیوسته متصل نگه می دارد
علاوه بر این، تلفن های VOIP به شما این امکان را می دهند که انعطاف پذیر باشید. آنها به شما امکاناتی می دهند که از سبک کار از راه دور شما پشتیبانی می کند.
۸. افزایش امنیت
امنیت سیستم تلفن یک موضوع مهم، به ویژه برای مشاغل است. تقاضا برای حفظ اطلاعات شخصی (PII) هرگز بیشتر از این نبوده است.
VoIP می تواند با استفاده از پیشرفت های انجام شده در فناوری IP از جمله رمزگذاری و بهبود مدیریت هویت، تهدیدهای امنیتی را کاهش دهد. ارائه دهندگان VoIP میزبان به طور شبانه روزی برای محافظت از شبکه های خود کار می کنند، بنابراین افزایش امنیت از دیگر مزایای VOIP است.
ایمن سازی سیستم VoIP به این معنی است که باید با یک ارائه دهنده VoIP قابل اعتماد که تحت ممیزی های امنیتی مستقل قرار می گیرد، همکاری کنید، اطمینان حاصل کنید که کارکنان رمز عبورهای پیچیده ای برای سیستم های خود در نظر می گیرند و هشدارهای خودکار برای رفتار مشکوک تماس ها را نیز پیگیری کنید.
علاوه بر این، همیشه توصیه می شود که به طور مداوم سیستم عامل را به روز نگه دارید تا مطمئن شوید مشاغل شما در معرض آسیب های جدید امنیتی قرار ندارند.
برای کسب اطلاعات در زمینه سانترال و ویپ با ما همراه باشید:
ویدیوهای آموزشی رایگان