در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی های تلفن های NT و نحوه ی راه اندازی تلفن تحت شبکه پاناسونیک بر روی دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 بپردازیم.
آنچه در این مقاله می خوانید:
نصب کارت DSP بر روی دستگاه سانترال پاناسونیک NS500تلفن سانترال پاناسونیک و بررسی انواع آن وارد شدن به کنسول دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 و انجام تنظیمات مختلف دستگاهراه اندازی تلفن های تحت شبکهاطمینان از نصب کارت DSPمشاهده ی لایسنس های فعال شده روی دستگاهانجام تنظمیات مربوط برای راه اندازی تلفن های تحت شبکهروش های مختلف راه اندازی تلفن های تحت شبکه در محیط برنامه ریزی دستگاهروش اول:روش دوم:انجام مراحل و برنامه ریزی های مختلف بر روی تلفن های تحت شبکهبررسی قابلیت پینگ تلفن به کلاینت و دستگاه های مختلفچک کردن برخی از تنظیمات انجام شده در محیط برنامه ریزی دستگاه NS500 هنگام راه اندازی تلفن های تحت شبکه
برای آَشنایی با نحوه ی فعالسازی این تلفن ها لازم است تا به صورت فرضی یک تلفن سری NT را در نظر گرفته و پس از نصب کارت DSP وارد تنظیمات دستگاه و همچنین تنظمیات تلفن مورد نظر نیز شویم.
با وارد شدن به کنسول سانترال پاناسونیک NS500 می توانیم به راحتی تمامی تنظیمات مختلف برای راه اندازی تلفن های تحت شبکه را انجام دهیم و از آن برای محیط های مختلف استفاده نماییم.
نصب کارت DSP بر روی دستگاه سانترال پاناسونیک NS500
در مورد ویژگی ها و همچنین امکانات کارت DSP به صورت کامل در ویدیو ها و مقالات روی سایت توضیح داده شده است که با مشاهده ی این مطالب می توانید شناخت مناسبی از این کارت به دست آورید.
برای نصب کارت DSP بر روی سانترال پاناسونیک NS500 باید ابتدا پیچ های پشت دستگاه سانترال را باز نمود.
بعد از باز نمودن پیچ ها و برداشتن درب دستگاه، ساختار کلی دستگاه و همچنین مکان قرار گیری قسمت های مختلف دستگاه مانند برد و یا کارت های مختلف را می توان مشاهده نمود.
کارت ۵۱۱۰ پاناسونیک به عنوان کارت DSP برای نصب و اتصال به دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 شناخته می شود. البته کارت ۵۱۱۱ نیز به عنوان یک کارت DSP دیگر نیز وجود دارد که می توان از آن برای دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 استفاده نمود.
در زیر تصاویری مربوط به کارت ۵۱۱۰ را مشاهده می کنید که بر روی آن یک پورت ارتباطی وجود دارد که از آن برای اتصال کارت به برد اصلی دستگاه استفاده می شود.
پورت کارت ۵۱۱۰ بسیار حساس می باشد و در هنگام نصب و اتصال آن به برد اصلی دستگاه باید حتماً دقت کافی داشته باشیم که این پورت به درستی و با دقت کامل متصل شود.
محل نصب کارت ۵۱۱۰ بر روی برد اصلی دستگاه که در قسمت بالا سمت چپ دستگاه قرار گرفته است می باشد.
تلفن سانترال پاناسونیک و بررسی انواع آن
در هنگام نصب کارت DSP باید دقت کنیم که برد و آی سی کارت رو به بالا قرار بگیرد و پورت آن به سوکتی که به همین منظور بر روی برد اصلی سانترال پاناسونیک NS500 وجود دارد متصل شود.
پورت های ارتباطی کارت DSP و برد اصلی دستگاه را به طور کامل روی هم قرار می دهیم و با یک فشار بسیار کم، کارت را به صورت کامل به دستگاه متصل می کنیم.
بعد از اطمینان از اتصال کامل و دقیق کارت DSP به برد اصلی دستگاه می توانیم پیچ های آن را برای محکم شدن کارت ببندیم.
همانطور که در ویدیو ها و مطالب آموزشی قبلی نیز عنوان شد بعد از نصب کارت ۵۱۱۰ به عنوان یک کارت DSP بر روی دستگاه سانترال پاناسونیک NS500، تعداد کانال های دیزای دستگاه به صورت نامحدود افزایش پیدا می کند.
علاوه بر این کانال های دیزا، می توان ۴ داخلی IP پاناسونیک را نیز به صورت رایگان روی دستگاه راه اندازی نمود.
این چهار داخلی برای فعال شدن نیازی به خرید لایسنس ندارند و در صورتی که قصد داشته باشیم از داخلی های IP بیشتری، تلفن های تحت شبکه و حتی تلفن های نرم افزاری NT استفاده کنیم باید لایسنس مخصوص را برای فعالسازی آن ها خریداری کنیم.
بعد از نصب کارت DSP می توانیم با رفتن به کنسول دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 به راحتی مک کارت را مشاهده نماییم. زمانی که مک کارت ۵۱۱۰ بر روی کنسول دستگاه قابل مشاهده باشد یعنی کارت به درستی روی دستگاه نصب شده است.
نصب شدن کامل دستگاه و مشاهده مک کارت در کنسول دستگاه مشخص می کند که لایسنس های قرار گرفته روی کارت نیز فعال خواهد شد.
وارد شدن به کنسول دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 و انجام تنظیمات مختلف دستگاه
نحوه ی ارتباط با دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 و وارد شدن به کنسول دستگاه برای اجرای تنظیمات مختلف آن به صورت کامل و جامع در ویدیو ها و مقالات قبلی با عنوان شروع برنامه ریزی دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 مورد بررسی قرار گرفته است.
در این ویدیو ها و مقالات آموزشی به طور کامل نحوه ی ارتباط مستقیم یا تحت شبکه NS500 توضیح داده شده است که می توانید با مراجعه به این مطالب تمامی مشکلات خود در این زمینه را به راحتی برطرف نمایید و بدون هیچ مشکلی وارد کنسول دستگاه سانترال خود شوید.
در اینجا بدون توضیح دادن این مراحل وارد کنسول دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 می شویم تا بتوانیم تمامی تنظیمات برای راه اندازی و فعالسازی یک تلفن سری NT بر روی این دستگاه را انجام دهیم.
بنابراین باید مستقیم به سراغ مرورگر دستگاه خود رفته و آی پی پیش فرضی که برای ورود به تنظیمات دستگاه در نظر گرفته شده است را وارد نماییم.
با وارد نمودن آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱۰۱ در قسمت آدرس مرورگر می توان وارد قسمت برنامه ریزی دستگاه شد.
در این قسمت پنجره ای ظاهر می شود که در آن باید username و پسورد پیش فرض دستگاه را وارد نماییم.
INSTALLER با حروف بزرگ برای username و رمز ۱۲۳۴ به صورت پیش فرض برای پسورد دستگاه می باشد که با وارد نمودن آن ها به صورت صحیح می توان پس از چند لحظه وارد محیط برنامه ریزی دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 شد و به این ترتیب ارتباط کاربر با دستگاه برقرار شود.
راه اندازی تلفن های تحت شبکه
بعد از وارد شدن و برقراری ارتباط با محیط برنامه ریزی دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 باید تنظیمات مربوط به راه اندازی تلفن های تحت شبکه روی دستگاه را در این محیط انجام دهیم تا بتوانیم از آن ها برای اتصال به دستگاه سانترال استفاده کنیم.
در قسمت ۱.۱ دستگاه می توان تمامی کارت های نصب شده روی دستگاه را مشاهده نمود. در حالی که فقط یک کارت DSP را روی دستگاه نصب کرده باشیم در ساختار دستگاه هیچ کارت جدایی مشاهده نمی شود.
کارت های LCOT6، XLC2 و کارت MCSLC16 به صورت پیش فرض بر روی دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 نصب شده اند و در قسمت ۱.۱ نرم افزار می توان به راحتی اطلاعات مربوط به آن ها را مشاهده نمود و تنظیمات مربوط به فعالسازی امکانات مختلف این کارت ها را به راحتی انجام داد.
اطمینان از نصب کارت DSP
اولین گام برای راه اندازی تلفن های تحت شبکه پاناسونیک روی سانترال پاناسونیک NS500 این است که از نصب کارت ها ۵۱۱۰ و ۵۱۱۱ به عنوان یک کارت DSP دستگاه مطمئن شویم.
برای این کار باید در محیط برنامه ریزی دستگاه وارد قسمت Network Services شویم.
از قسمت IP Addresses می توانیم مک کارت DSP نصب شده روی دستگاه و همچنین IP که به آن اختصاص داده شده است را مشاهده نماییم.
در این قسمت و در باکس اول IP مرکز تلفن را مشاهده می کنیم و اگر پایین تر و به باکس های بعدی نیز مراجعه کنیم می توانیم اطلاعات مربوط به کارت DSP را نیز مشاهده نماییم.
با مشاهده ی IP اختصاص داده شده با کارت و همچنین مک مربوط به آن مشخص می شود که این کارت کاملاً توسط دستگاه سانترال شناخته شده است و می توانیم از نصب درست و کامل کارت DSP بر روی دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 اطمینان حاصل نماییم.
مشاهده ی لایسنس های فعال شده روی دستگاه
با نصب کارت DSP5110 لایسنس های آن نیز روی دستگاه فعال می شود که می توانیم برای مشاهده ی این لایسنس های فعال شده در محیط نرم افزار به قسمت ۱.۱ نرم افزار مراجعه می کنیم.
در قسمت ۱.۱ می توان با کلیک کردن روی گزینه ی Activity Key می توان این لایسنس های فعال شده به صورت پیش فرض را مشاهده نمود.
چهار لایسنس IP Extension به صورت پیش فرض با نصب کارت ۵۱۱۰ بر روی دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 فعال می شوند که می توان از آنها برای راه اندازی تلفن های تحت شبکه استفاده کرد.
انجام تنظمیات مربوط برای راه اندازی تلفن های تحت شبکه
برای راه اندازی و فعال سازی تلفن های NT بر روی دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 باید ابتدا یک کارت مجازی را بر روی دستگاه قرار دهیم.
برای اینکار ابتدا وارد شلف مجازی و ویژوال اسلات محیط برنامه ریزی دستگاه می شویم. اکنون بر روی پنجره ی باز شده، کارت های مربوط به برقراری ارتباط ترانک IP و ترانک سیپ یا ترانک IP CETWEY را مانند تصویر زیر مشاهده می کنیم.
در اینجا چون ما قصد داریم یک تلفن IP را راه اندازی کنیم باید یکی از کارت های مربوط به راه اندازی تلفن IP را به صورت مجازی در ترانک مربوط به آن قرار دهیم.
البته می توان در صورت نیاز برای راه اندازی تلفن های سیپ از یک کارت مجازی مربوط به راه اندازی تلفن های سیپ که در بالای صفحه وجود دارند استفاده نمود.
کارت را به وسیله ی موس گرفته و در مکان مناسب یعنی همان ترانک مربوط و مناسب خود قرار می دهیم.
اکنون یک کارت مجازی بر روی اسلات یا شلف مجازی در سانترال پاناسونیک NS500 نصب شده است که از آن می توان برای راه اندازی تلفن های داخلی IP استفاده نمود.
کارت مجازی نصب شده توانایی راه اندازی ۳۲ داخلی IP Extension مانند تلفن های تحت شبکه را دارد.
برای ادامه ی تنظیمات و فعالسازی و راه اندازی تلفن های تحت شبکه بر روی سانترال پاناسونیک NS500 و همچنین انجام دادن سریع تر تنظیمات ابتدا باید دستگاه را در حالت کلی Out Of Service قرار دهیم.
اکنون با موس بر روی کارت مجازی نصب شده می رویم و از میان گزینه های ظاهر شده، روی گزینه ی port property کلیک می کنیم.
در صفحه باز شده می توان تمامی تنظیمات مربوط به تلفن هایIP را انجام داد.
همانطور که در صفحه ی باز شده نیز مشاهده می کنید کارت مجازی نصب شده از پورت شماره ی ۱ تا پورت ۳۲ یعنی همان ۳۲ شماره داخلی IP را شامل می شود و می تواند تمامی تنظیمات مربوط به این تعداد داخلی ها را بر روی دستگاه سانترال انجام داد.
البته چون ما فقط یک کارت DSP روی دستگاه سانترال نصب نموده ایم و این کارت ۴ لایسنس برای راه اندازی تلفن های IP را به صورت رایگان و پیش فرض در اختیار ما قرار داده است در اینجا فقط می توانیم تنظیمات مربوط به 4 داخلی IP را انجام دهیم.
برای اینکه بتوانیم از داخلی های بیشتری بر روی دستگاه سانترال NS استفاده نماییم باید لایسنس های مورد نیاز برای راه اندازی آن ها را خریداری کنیم.
در این صفحه داخلی هایی که مشاهده می کنید به ترتیب دارای اطلاعات و مشخصاتی مانند شلف مجازی، اسلات ، پورت تا ۱ تا ۳۲ و شماره ی اکستنشی که مرکز تلفن به صورت پیش فرض به این کارت و داخلی های آن داده است از ۱۲۱ شروع شده و به تعداد ۳۲ عدد افزایش یافته است می باشند.
در قسمت نام داخلی می توان یک نام متناسب برای داخلی فعال شده در نظر گرفت.
در قسمت بعدی می توان داخلی انتخاب شده را به حالت Out Of Service یا in Service قرار داد.
گزینه های دیگری نیز برای مشخص نمودن استاتوس داخلی نمایش داده می شود که با توجه به اینکه در گام اول هنوز کانفیگ و برنامه ریزی برای داخلی مورد نظر انجام نشده است، این بخش خالی نمایش داده می شود.
به دلیل اینکه در مرحله ی قبلی، کارت را به صورت کامل در حالت Out Of Service قرار دادیم می توانیم در اینجا تنظیمات مربوط به راه اندازی تلفن های IP را انجام دهیم.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
روش های مختلف راه اندازی تلفن های تحت شبکه در محیط برنامه ریزی دستگاه
روش اول:
دو راه برای راه اندازی تلفن های IP در حالت برنامه ریزی نرم افزاری دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 وجود دارد.
راحت ترین راه برای راه اندازی تلفن های تحت شبکه این است که در قسمت MAC که در پنجره ی مربوط به تنظیمات کارت مجازی وجود دارد و در تصویر زیر مشخص شده است، مک تلفن NT که قصد فعالسازی آن را داریم وارد کنیم.
در پشت هر تلفن NT مانند تلفن های NT مدل ۵۱۱ یک MAC وجود دارد که می توان از آن برای فعالسازی و راه اندازی این تلفن ها استفاده نمود.
برای راه اندازی تلفن های تحت شبکه باید مک مربوط به هر تلفن را در قسمت مربوطه وارد کرده تا با کلیک کردن روی گزینه ی Apply تمامی تنظیمات مربوطه به راحتی انجام شوند.
روش دوم:
راه دیگری که برای راه اندازی تلفن های تحت شبکه بر روی سانترال پاناسونیک NS500 وجود دارد، استفاده از گزینه ی Registeration که در بالای سمت چپ همین صفحه وجود دارد می باشد.
البته این روش در صورتی می تواند کارایی داشته باشد که تلفن NT مورد نظر حتما در همان لحظه در شبکه موجود باشد و از طریق تلفن بتوان به پینک مرکز تلفن دسترسی داشت.
البته باید از طریق مرکز تلفن نیز به پینک گوشی مورد نظر دسترسی داشت تا بتوان از این طریق کار راه اندازی تلفن های تحت شبکه را انجام داد.
بنابراین زمانی که دستگاه و تلفن سری NT به صورت کامل در شبکه همدیگر وجود داشته باشند می توان از طریق روش دوم، تلفن های NT را در شبکه پیدا نموده و ریجیستری آن ها را انجام داد.
با توجه به مراحل و پیچیدگی هایی که روش دوم دارد، پیشنهاد می شود که از روش اول یعنی همان وارد نمودن MAC که بسیار آسان تر و سریع تر نیز هست استفاده نمود تا بتوان به راحتی کار راه اندازی تلفن های تحت شبکه را انجام داد.
بنابراین پس از مشاهده ی مک تلفن مورد نظر می توان این مک را در هر شماره ی داخلی که قصد فعالسازی آن را داریم وارد کنیم.
نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که مک تلفن باید به صورت کامل و با تمامی جزئیات در اینجا ثبت شود و پس از آن حتما گزینه ی Apply را انتخاب کنیم تا تمامی تنظیمات انجام شده، اجرا شوند.
پس از این کارت دوباره به محیط اولیه نصب کارت مجازی بر می گردیم و کارت را به حالت in Service در می آوریم.
اکنون کار ما در کنسول دستگاه تمام شده است و تمامی برنامه ریزی های مربوط به راه اندازی تلفن های تحت شبکه به صورت کامل اجرا شده است و برای ادامه ی مراحل باید در سه مرحله تنظیمات مختلفی را روی تلفن NT مورد نظر انجام دهیم تا داخلی که مک تلفن را برای آن ثبت نموده ایم، از حالت falt خارج شده و ریجیستر شود.
انجام مراحل و برنامه ریزی های مختلف بر روی تلفن های تحت شبکه
بعد از انجام تمامی مراحل و تنظیمات مربوطه برای راه اندازی تلفن های تحت شبکه روی دستگاه سانترال لازم است تا از طریق یکی از مدل های مختلف تلفن NT مانند تلفن NT511 مراحل دیگری را برای وصل شدن و راه اندازی این تلفن ها انجام دهیم.
برای این کار لازم است تا یک تلفن NT511 در اختیار داشته باشیم که از طریق یک کابل شبکه به پورت سوئیچی که دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 روی آن قرار دارد، متصل شده است.
اگر از سوئیچ POE استفاده شود و گوشی با این سوئیچ بالا بیاید، در ابتدا پیغام Connection به دلیل عدم انجام برنامه ریزی ها و پیدا نکردن دستگاه سانترال برای وصل شدن به آن روی نمایشگر گوشی ظاهر می شود که این موضوع باعث می شود تا عملیات راه اندازی تلفن های تحت شبکه صورت نگیرد.
در قسمت قبلی که به طور کامل به بررسی تنظیمات مربوطه برای راه اندازی تلفن های تحت شبکه در کنسول NS500 پرداختیم، فقط مک گوشی را در تنظیمات و قسمت مربوطه وارد نمودیم.
اما در اینجا باید بر روی تلفن سری NT ( به طور مثال تلفن NT511) باید تنظیمات مختلف IP را انجام دهیم. در صورتی که DXDP SERVER داشته باشیم می توانیم این قابلیت را در گوشی سری NT فعال کنیم تا این گوشی از DXDP SERVER آی پی مورد نظر را دریافت نماید.
اما در اینجا ما فرض می کنیم که DXDP SERVER وجود ندارد و ما قصد داریم IP را به صورت دستی در تلفن سری NT مورد نظر وارد کنیم.
بعد از اینکه عملیات CONNRCTION انجام شد، پیغام LAN DISSCINNECT روی دستگاه ظاهر می شود که نشان می دهد این تلفن در شبکه قرار نداشته و هیچ IP ندارد.
با فشار دادن کلید اسپیکر وارد تنظیمات تلفن NT511 می شویم.
اولین گزینه ای که باید تغییرات لازم را در آن انجام دهیم گزینه ی NETWORK می باشد. در این مرحله برای قرار گیری تلفن در بستر شبکه باید آی پی آن را وارد کنیم.
به دلیل اینکه دستگاه سانترال و همه تلفن های وصل شده به آن روی یک سوئیچ قرار می گیرند، باید تلفن NT جدیدی که قصد راه اندازی آن را داریم نیز در رنج صفر قرار دهیم.
بنابراین بار دیگر کلید اسپیکر را فشار می دهیم تا وارد تنظیمات گزینه ی NETWORK شویم.
همانطور که مشاهده می شود به صورت پیش فرض DHCP روی حالت Disable قرار دارد.
باز هم کلید اسپیکر را فشار می دهیم تا IP Address روی صفحه نمایش گوشی ظاهر شود. با انتخاب این گزینه باید یک IP را به صورت دستی برای تلفن وارد کنیم.
در اینجا آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۲.۵۲ که به صورت پیش فرض برای تلفن در نظر گرفته شده است را مشاهده می کنیم که باید آی پی را به صورت ۱۹۲.۱۶۸.۰.۵۲ تغییر دهیم تا پینگ داخلی ۰۱۰ یا پینگ مرکز تلفن NS500 را داشته باشد.
پس از تغییرات IP تلفن NT مورد نظر در زمان راه اندازی تلفن های تحت شبکه باید گزینه ی اسپیکر را باز فشار دهیم تا تغییرات اعمال شده اجرا شود.
در مرحله ی بعدی با استفاده از کلید های جهت بالا و پایین گزینه ی Subnet Mask? را انتخاب می کنیم تا بتوانیم تنظیمات مربوط برای این قسمت را نیز انجام دهیم.
Subnet Mask? تلفن باید روی سابنت ۲۴ یا همان ۲۵۵.۲۵۵.۲۵۵.۰ قرار داشته باشد.
گزینه ی بعدی که با فشار دادن دکمه ی های جهت بالا و پایین روی تلفن تحت شبکه می توان به آن ها دسترسی داشت، Default GW می باشد که به دلیل اینکه در شبکه ی داخلی قرار داریم و همه ی تلفن های و دستگاه سانترال روی یک سوئیچ قرار دارند، نیازی به GW نداریم.
اما اگر شبکه در خارج از محدوده قرار داشته باشد باید حتما تغییرات و تنظیمات مربوط به GW را نیز انجام داد تا بتوانیم پینگ مرکز تلفن را داشته باشیم.
با کلید هولد به گزینه های اولیه بر می گردیم و گزینه ی نام دستگاه سانترال ( در اینجا همان PBX می باشد) که تلفن به آن وصل شده است را انتخاب می کنیم.
با زدن کلید اسپیکر وارد این قسمت شده و می توانیم تنظیمات مربوط به آن را انجام دهیم.
با استفاده از کلید اسپیکر به گزینه ی Primary PBX می رسیم که در اینجا باید آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۲.۲ را که به صورت پیش فرض قرار دارد به آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱۰۱تغییر دهیم.
این آی پی به عنوان سرور مرکز تلفن در نظر گرفته می شود و در واقع نشان می دهد که این تلفن قرار است روی این آی پی ریجیستری شود.
پس از انجام تمامی این مراحل با فشار دادن چند بار پشت سر هم کلید هولد به گزینه ی Data STORE? می رسیم که از ما می خواهد تا تنظیمات انجام شده را ذخیره نماییم. برای این کار کافی است تا کلید STOR روی دستگاه تلفن را فشار دهیم.
اکنون گوشی ریستارت شده تا تمامی تنظیمات انجام شده روی آن اجرا شد و بتواند برای راه اندازی تلفن سری NT اقدام نمود.
بعد از این که گوشی به طور کامل بالا آمد، می توان مشاهده نمود که تاریخ و ساعتی که بر روی مرکز تلفن NS500 تنظیم شده است روی گوشی نیز نمایش داده می شود.
این نمایش تاریخ و ساعت مرکز تلفن نشان می دهد که گوشی به طور کامل ریجیستر شده است.
بنابراین ما برای راه اندازی تلفن های NT تنظیمات آی پی را باید انجام دهیم که اگر DXDP SERVER داشته باشیم، این تلفن از این سرور آی پی مورد نیاز را دریافت می کند و در صورتی که این قابلیت وجود نداشته باشد، باید آی پی را به صورت دستی و از طریق تنظیمات مختلف روی تلفن وارد نماییم.
در مرحله ی بعد آی پی مرکز تلفن را نیز وارد کرده و و پس از ذخیره نمودن تمامی این تغییرات از طریق فشار دادن کلید STORE تلفن به صورت کامل ریجیستری می شود و تاریخ و ساعت دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 روی آن نمایش داده می شود.
با فشار دادن کلید TERANSFER می توان داخلی که تلفن NT روی آن راه اندازی شده است را مشخص و مشاهده کرد. علاوه بر این می توان با فشار دادن مجدد این کلید وضعیت شیفت کاری دستگاه سانترال را نیز دید.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
بررسی قابلیت پینگ تلفن به کلاینت و دستگاه های مختلف
در اینجا لازم است که توضیح دهیم تلفن های NT511 قابلیت پینگ هر کلاینت یا هر سرور دیگری را نیز دارند. می توان با ورود به تنظیمات این تلفن ها تمامی ابهامات خود در مورد این که تلفن مورد نظر مرکز تلفن را مشاهده می کند و می تواند با آن ارتباط برقرار کند یا خیر برطرف نمایید.
با پینگ تلفن می توان پینگ مرکز تلفن یا سرور را گرفته تا متوجه شد که ارتباط با دستگاه سانترال و سرور برقرار هست یا خیر؟
نکته ی مهمی که در اینجا بای حتما به آن توجه داشت این است که برای پینگ گرفتن، در وضعیتی که گوشی ریجیستر شده نمی توان اقدام نمود و برای این کار حتما باید گوشی ریجیستر نشده باشد.
بنابراین قبل از تمامی عملیاتی و مراحلی که در بالا برای وارد نمودن آی پی به صورت دستی و ریجیستر شدن تلفن های تحت شبکه مورد بررسی قرار گرفت می توان برای گرفتن پینگ اقدام نمود.
چک کردن برخی از تنظیمات انجام شده در محیط برنامه ریزی دستگاه NS500 هنگام راه اندازی تلفن های تحت شبکه
بعد از ریجیستر کردن گوشی و راه اندازی آن دوباره وارد محیط کنسول دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 شده و برخی از تنظیمات انجام شده را چک می کنیم.
اگر وارد شلف مجازی شده و بر روی کارت مجازی که در دستگاه نصب کرده ایم کلیک کنیم می توانیم اطلاعات مربوط به تلفن NT که به دستگاه وصل شده است را مشاهده نماییم.
تلفن NT مورد نظر با مک مخصوص خود که در مراحل قبلی آن را در قسمت مربوطه وارد کردیم ریجیستر شده و در حالت IN Service قرار گرفته است.
همچنین تلفن مورد نظر آی پی ۰.۵۲ را گرفته و بر روی داخلی ۱۲۱ نیز فعال شده است.
در صورتی که وارد قسمت ۴.۱.۱ شویم در قسمت مربوط به IP Extension ها می توانیم مشاهده نماییم که بر روی داخلی ۱۲۱، شلف مجازی، پورت ۱، کلاس ۱، گروه ۳۱ داخلی به صورت IP-PT درآمده است که نشان می دهد داخلی مورد نظر فعال شده است.
همانطور که در تنظیمات مربوط به کارت مجازی برای راه اندازی تلفن های تحت شبکه نیز اشاره شد این کارت می تواند ۳۲ داخلی مختلف را فعال کند که این داخلی ها از شماره ی ۱۲۱ تا ۱۵۲ را شامل می شوند.
این کارت دارای ۳۲ پورت مختلف است که ما در اینجا به صورت فرضی پورت یک آن را با داخلی ۱۲۱ به وسیله ی یک تلفن NT راه اندازی و فعال نمودیم.
به طور کلی اگر بخواهیم خلاصه ای از عملیات انجام شده برای راه اندازی تلفن های تحت شبکه روی دستگاه سانترال را بیان کنیم باید گفت که راحت ترین راه برای این کار این است که در قسمت اسلات یعنی همان ۱.۱ محیط کنسول دستگاه سانترال پاناسونیک NS500، پس از قرار دادن یک کارت مجازی، مک گوشی تلفن سری NT که قصد راه اندازی آن را داریم را در قسمت مربوطه وارد کنیم.
بعد از قرار دادن مک در محل مناسب باید روی گزینه ی Apply کلیک کنیم و سپس به سراغ گوشی تلفن سری NT برویم.
در تنظیمات گوشی تلفن به دلیل اینکه ما فقط یک شبکه داشتیم و آی پی آن روی رنج صفر قرار داشت آی پی گوشی را نیز روی صفر قرار می دهیم و به دلیل اینکه تمامی مرکز تلفن و تلفن های وصل شده به آن روی یک سوئیچ قرار داشتند نیازی به GW نبود این در حالی است که اگر در یک شبکه دیگر قرار داشت باید حتما به گوشی NT یک GW را اختصاص داد.
در مرحله ی آخر باید آی پی دستگاه سانترال را نیز بر روی تلفن مورد نظر تنظیم نموده و پس از ذخیره ی تنظیمات انجام شده، گوشی به صورت کامل ریجیستر می شود.
اگر بخواهیم از سمت مرکز تلفن پینگ گوشی را چک کنیم می توانیم از طریق وارد شدن به Maintenance و قسمت یوزیریتی و قسمت پینگ به راحتی پینگ تلفن NT وصل شده به دستگاه سانترال را مشاهده نمود.
در این قسمت با ظاهر شدن پنجره ی جدید باید آی پی تلفن وصل شده که به صورت ۱۹۲.۱۶۸.۰.۵۲ می باشد را وارد نموده و با زدن گزینه ی TEST می توان پینگ تلفن NT را چک نمود.
به دلیل اینکه از سمت گوشی به مرکز تلفن پینگ داشتیم و گوشی ریجیستر شده بود در اینجا نیز حتما پینگ گوشی از طریق مرکز تلفن NS500 قابل رویت می باشد.
در این ویدیو به بررسی کامل راه اندازی تلفن های تحت شبکه روی دستگاه سانترال پاناسونیک NS500 پرداختیم و قصد داریم در ویدیو های بعدی همه ی این مراحل و تنظیمات را برای گوشی های نرم افزاری سری NT انجام دهیم تا مشکلات شما عزیزان برای استفاده بهتر و راه اندازی مناسب این تلفن ها حل شود و بتوانید پاسخ تمامی سوالات خود را پیدا کنید.
ttttttttttttttttttttttt
ویژگی های تلفن IP سری NT پاناسونیک
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
در این مطلب قصد داریم برخی از ویژگی های تلفن IP سری NT پاناسونیک را مورد بررسی قرار دهیم تا مشتریان ضمن آشنایی بیشتر با این محصولات بتوانند از فروشگاه برای خرید مدل مناسب با نیاز خود اقدام نمایند.
آنچه در این مقاله می خوانید:
طبقه بندی تلفن های IP سری NT پاناسونیکویژگی های تلفن IP سری NT پاناسونیککیفیت صدای HD از دیگر ویژگی های تلفن IP سری NTکلید های قابل برنامه ریزیبرقراری ارتباط در بستر شبکهقابلیت تماس ویدیوییدیگر ویژگی های تلفن IP سری NT پاناسونیکتلفن های نرم افزاری IP سری NT
طبقه بندی تلفن های IP سری NT پاناسونیک
تلفن های IP از جمله محصولات تحت شبکه شرکت پاناسونیک هستند که ارتباط با کیفیتی را از طریق شبکه میسر می سازند.
از نظر ساختاری و امکانات تلفن های IP سری NT پاناسوینک را می توان کاملاً شبیه به تلفن های دیجیتال این شرکت دانست.
تلفن های دیجیتال بر روی تمامی مراکز پرظرفیت پاناسونیک قابلیت راه اندازی را دارند و برای راه اندازی آن ها از یک زوج سیم استفاده می شود. تلفن های IP سری NT پاناسونیک را بر طبق معیارهای مختلفی از جمله تعداد داخلی ها، تعداد کلید های قابل برنامه ریزی، قابلیت برگزاری تماس ویدیویی، امکانات صفحه نمایش و … دسته بندی می کنند.
اما معمولا این تلفن ها را بر طبق داخلی ها به صورت زیر دسته بندی می کنند. تلفن هایی که یک داخلی دارند به عنوان تلفن های کارمندی شناخته می شوند.
تلفن هایی که از دو یا سه داخلی پشتیبانی می کنند را در زمره ی تلفن های کارشناسی و تلفن های با بیش از دو داخلی را به عنوان تلفن های مدیریتی می توان معرفی نمود.
از دیگر قابلیت های تلفن های مدیریتی این سری می توان به صفحه نمایش بزرگتر، قابلیت تنظیم زاویه ی پایه دستگاه، کلید های برنامه ریزی متعدد و … اشاره نمود.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
ویژگی های تلفن IP سری NT پاناسونیک
بعد از بررسی دسته بندی این تلفن ها بهتر است ویژگی های تلفن IP سری NT پاناسونیک را نیز مورد بررسی قرار دهیم.
کیفیت صدای HD از دیگر ویژگی های تلفن IP سری NT
اولین و مهم ترین ویژگی های تلفن IP سری NT پاناسونیک را می توان کیفیت بالای صدا در انتقال تماس دانست.
این کیفیت صدا به خصوص برای شرکت ها و سازمان هایی که پاسخگویی به نیاز های مختلف مشتریان برای آن ها در اولویت می باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد.
این کیفیت صدا برای مدل های مختلف تلفن IP سری NT ارائه شده توسط شرکت پاناسونیک یکسان می باشد.
کلید های قابل برنامه ریزی
از دیگر ویژگی های تلفن IP سری NT پاناسونیک می توان به کلید های قابل برنامه ریزی جهت برقراری تماس سریع در این تلفن ها اشاره نمود.
هر کدام از مدل های ارائه شده بسته به امکاناتی که دارند، تعداد کلید های قابل برنامه ریزی خاصی دارند که با استفاده از آن ها می توان فقط با فشار دادن یک کلید با مخاطبان تماس برقرار نمود.
این کلید های برنامه ریزی یکی از ویژگی های ساختاری مشترک بین این محصولات و تلفن های دیجیتال پاناسونیک می باشد.
برقراری ارتباط در بستر شبکه
مهم ترین مورد از ویژگی های تلفن IP سری NT پاناسونیک را می توان تحت شبکه بودن این محصولات دانست.
استفاده از بستر شبکه مزایای بسیار زیادی دارد که به واسطه ی تماس از طریق این تلفن ها می توان به راحتی به آن ها دست پیدا کرد.
مهم ترین مزیت برقراری تماس از طریق شبکه کیفیت و سرعت بالای تماس ها می باشد. همچنین این تلفن ها فقط برای مراکز تحت شبکه سانترال پاناسونیک مانند سانترال های سری TDE و NS کاربرد دارند.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
قابلیت تماس ویدیویی
یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ویژگی های تلفن IP سری NT پاناسونیک را می توان قابلیت برقراری تماس ویدیویی در بستر شبکه دانست. این قابلیت به خصوص در گوشی های مدیریتی با صفحه نمایش بزرگتر کاربرد بسیار زیادی دارد.
دیگر ویژگی های تلفن IP سری NT پاناسونیک
از دیگر ویژگی های تلفن IP پاناسونیک می توان به موارد زیر اشاره نمود که هر کدام بر روی مدل های مختلف و متنوع دستگاه قابل دسترسی بوده و باعث بهینه سازی تماس ها و مدیریت بهتر آن ها می شوند.
از نظر ساختاری تلفن های IP سری NT پاناسونیک دارای صفحه نمایش با سایز های مختلف بوده و از نور پس زمینه نیز بهره مند هستند. توانایی انتقال تماس، برگزاری کنفرانس های چند نفره، کالر آیدی و … از امکانات ارتباطی این تلفن ها می باشند.
معمولاً بر روی تلفن های سری NT یک اسپیکر قوی و با کیفیت دوطرفه قرار گرفته است که در هنگام برقراری تماس می توان صدا را با وضوح بالایی پخش نماید.
علاوه بر این می توان از هدست برای برقراری تماس در این تلفن ها استفاده نمود. از دیگر ویژگی های تلفن IP سری NT پاناسونیک می توان به این مورد نیز اشاره نمود که تلفن های IPسری NT را می توان در بستر شبکه از هر فاصله ی نسبت به دستگاه سانترال راه اندازی نمود.
البته برای راه اندازی این تلفن ها به خرید لایسنس های شرکت پاناسونیک نیاز داریم که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.
تلفن های نرم افزاری IP سری NT
یکی از ویژگی های تلفن IP سری NT پاناسونیک را می توان استفاده از تلفن های نرم افزاری این دستگاه ها دانست.
زمانی که به تلفن های سخت افزاری دسترسی نداشته باشیم و یا به دلایل مختلف قصد ارتباط از طریق تلفن های نرم افزاری را داشته باشیم می توانیم به راحتی با خرید لایسنس این کار را انجام دهیم.
البته برای راه اندازی تلفن های IP سری NT روی دستگاه های سانترال چه به صورت فیزیکی و چه به صورت نرم افزاری به لایسنس نیاز داریم.
یکی از امکانات دستگاه های سانترال نصب کارت DSP و استفاده از چند لایسنس رایگان برای راه اندازی تلفن های داخلی IP سری NT می باشد.
بنابراین به طور مثال اگر در محیط خود از دستگاه سانترال تحت شبکه ی NS500 استفاده می کنید می توانید با خرید کارت DSP 5110 از چهار لایسنس رایگان برای راه اندازی داخلی ها استفاده نمایید.
بنابراین با خرید این کارت و نصب آن روی دستگاه می توانید ۴ تلفن را صورت سخت افزاری یا نرم افزاری راه اندازی کنید.
ttttttttttttttttttttttt
نحوه راه اندازی و سیم بندی تلفن های دیجیتال بر روی سانترال های پاناسونیک
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
در این مطلب می خواهیم به بررسی نحوه راه اندازی تلفن دیجیتال بپردازیم.
آنچه در این مقاله می خوانید:
تفاوت تلفن دیجیتال و آنالوگ :انواع تلفن پاناسونیک و سانترال های مناسب آنهانحوه راه اندازی تلفن دیجیتال: ارتباط با پریز جهت راه اندازی تلفن دیجیتال :قابلیت DXDP :MDF مخابراتی چیست؟عملکرد MDF مخابراتی چگونه است؟
تفاوت تلفن دیجیتال و آنالوگ :
تلفن دیجیتال با تلفن های آنالوگ تفاوت های بسیاری دارند. تلفن های دیجیتال برای راه اندازی نیاز به کارت مخصوص دارند که قابل نصب و راه اندازی بر روی دستگاه های کم ظرفیت نیستند. البته نباید فراموش کرد که این تلفن ها نسبت به تلفن های آنالوگ قابلیت های بیشتری دارند؛ به عنوان مثال کلید های حافظه، مشاهده لاگ تماس ها، مشاهده تماس های از دست رفته، قابلیت استفاده از هدست، شماره گیری سریع، پاسخ به چندین تماس همزمان و… در تلفن های دیجیتال وجود دارد که در تلفن های آنالوگ نیست.
انواع تلفن پاناسونیک و سانترال های مناسب آنها
تلفن های دیجیتال در مکان هایی که تماس های ورودی زیادی دارند همچون اپراتورها و مراکز تماس که نیاز به نصب هدست و استفاده از ال سی دی و صفحه نمایش دارند؛ کاربرد بیشتری دارد.
یکی از مهم ترین قابلیت تلفن های دیجیتال این است که می تواند سریعا به تماس ها پاسخ دهید که باعث می شود تماس های از دست رفته ی شرکت شما به حداقل برسد.
نحوه راه اندازی تلفن دیجیتال:
برای راه اندازی تلفن های دیتا به یک زوج سیم دیتا نیاز دارید.
در تلفن های دیجیتال نیز برای اتصال تلفن به پریز از سرسوکت ۱۱RJ استفاده می شود و سر سوکتRG9 برای سیم فنری گوشی تلفن استفاده می شود. رنگ و شماره سیم ها در راه اندازی تلفن دیجیتال نیز به صورت استاندارد همانند تلفن های آنالوگ به این شیوه است: ۱ مشکی، ۲ قرمز، ۳ سبز و 4 زرد که در اینجا باید از دو سیم مشکی و زرد یا زوج سیم ۱ و ۴ استفاده کنید.
پکیج آموزش جامع سانترال TDA شامل ۱۸ ساعت ویدیو آموزشی و با آپدیت رایگان و پشتیبانی ویژه ارئه شده تا هنرجویان عزیز صفر تا صد نصب و راه اندازی سانترال TDA را بدون هیچ محدودیتی آموزش ببینند
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
ارتباط با پریز جهت راه اندازی تلفن دیجیتال :
برای ارتباط تلفن با پریز همانند قبل نیاز است تا از سیم تخت پاناسونیک استفاده کنید که دو سر آن سر سوکت RJ11 قرار دارد. نکته قابل توجه این است که حتما باید از سوکت چهار سیم استفاده کنید. در مطلب قبلی به این نکته اشاره کردیم که در راه اندازی تلفن آنالوگ می توانید از سیم های یک زوج که همان دورشته سیم وسط هستند استفاده کنید؛ اما در تلفن های دیجیتال نمی توانید از این نوع سیم ها استفاده کنید.
برای تلفن های دیجیتال باید از دو سیم بغل یعنی زرد و مشکی استفاده کنید که بوق نیستند و دیتا یا نویز به حساب می آیند. اگر این دو رشته سیم دیتا را به یک تلفن آنالوگ متصل کنید؛ صدای اسپیکر آن شبیه به نویز خواهد بود. در واقع این همان دیتایی است که می تواند تلفن دیجیتال شما را راه اندازی کند.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
تلفنهای دیجیتال مثل تلفن های آنالوگ نیستند که به محض اتصال تلفن روشن شوند بلکه هنگام اتصال سیم ها به تلفن دیجیتال باید چند ثانیه صبر کنید تا تلفن راه اندازی شده و سپس ال سی دی آن نشان دهد.
در تلفن های دیجیتال نیز دیتا از طریق سیم تخت پاناسونیک به تلفن متصل شده و سپس تلفن راه اندازی می شود. روی پریز های تلفن روکار نیز زرد و مشکی و روی پریز های ترانکی ۱ و ۴ به دیتای تلفن های دیجیتال مربوط می شوند.
در تلفن های دیجیتال و با استفاده از کلیدهای حافظه می توانید وضعیت خطوط شهری و وضعیت داخلی های دیگر را ببینید و البته می توانید بهتر و سریعتر پاسخگوی تماس های ورودی باشید.
قابلیت DXDP :
این قابلیت مخصوص تلفن دیجیتال است و شما می توانید با استفاده از این قابلیت به کمک هریک از تلفن های دیجیتال یک تلفن دیجیتال دیگر را نیز راه اندازی کنید. یک مرکز تلفن را فرض کنید که یک کارت DLC دارد و می تواند یک تلفن دیجیتال را راه اندازی کند. این کارت به یک MDF متصل شده و از طریق این MDF نیز تا پریزهای تلفن کابل کشی شده. پریز تلفنهای دیجیتال دارای دو رنگ مشکی و زرد هستند و شما باید زوج سیم های خود را به این زوج سیم مشکی و زرد مرتبط کنید و در نهایت با یک سیم تخت پاناسونیک آن را به تلفن دیجیتال متصل کنید.
MDF مخابراتی چیست؟عملکرد MDF مخابراتی چگونه است؟
توجه داشته باشد که پشت هر تلفن دیجیتال دو سوکت وجود دارد. یک سوکت to dig نام دارد. از طریق این سوکت می توانید در فاصله ی کوتاه و با استفاده از سیم تخت پاناسونیک آن را به یک تلفن دیجیتال دیگر ارتباط دهید. سوکت دوم main نام دارد که یک سر سیم تخت به آن و سر دیگرش به پریز متصل است تا دیتا را به تلفن انتقال داده و آن را راه انداری کند.
در واقع شما با استفاده از یک زوج سیم دیتا را به پریز منتقل می کنید. در این حالت شما با استفاده از یک سیم تخت تلفن دیجیتال راراه اندازی کرده اید و دوباره با استفاده از یک سیم تخت دیگر می توانید تلفن را به تلفن دیجیتال بعدی متصل وراه اندازی کنید. البته تنظیمات این دو تلفن کاملا متفاوت است و هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند.
این نکته را به یاد داشته باشید که پس از طی روند بالا شما دیگر قادر نیستید که از طریق تلفن دوم، تلفن سوم را نیز راه اندازی کنید و از این قابلیت می توانید تنها برای یک تلفن استفاده کنید. در این شرایط نیاز است تا توجه داشته باشید که این تلفن ها نزدیک به هم باشند.
ttttttttttttttttttttttt
راه اندازی تلفن ویپ روی دستگاه NS500
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
نحوه راه اندازی تلفن ویپ روی دستگاه NS500 چگونه است؟
دستگاه سانترال NS500 پاناسونیک کاملاً مشابه با دستگاه سری TDE همین برند است پس از لحاظ کارایی تمام قابلیت های دستگاه TDE را داراست علاوه بر آن قابلیت صندوق صوتی را نیز ارائه میدهد.
آنچه در این مقاله می خوانید:
نحوه راه اندازی تلفن ویپ روی دستگاه NS500 چگونه است؟کارت DSP دستگاه ان اس ۵۰۰ برای راه اندازی ویپ کارت DSP چیست؟
بنابراین چون می توانیم روی دستگاه های سری TDE تمام بسترهای سیپ از جمله سیپ ترانک یا سیپ فون را راه اندازی کنیم همین امکان روی دستگاه های سانترال NS500 نیز وجود دارد.
کارت DSP دستگاه ان اس ۵۰۰ برای راه اندازی ویپ
دستگاه ان اس ۵۰۰ از لحاظ تعداد لایسنس ها و ظرفیت برای پشتیبانی بستر سیپ با سری TDE متفاوت است. در نتیجه هنگام خرید دستگاه های سانترال پاناسونیک باید به نیاز اولیه و نهایی خود توجه کنید و با نظر گرفتن ظرفیت مورد نیازتان دستگاه مناسب را خریداری کنید.
پس از خریداری دستگاه سانترال باید کارت دی اس پی را نیز خریداری کرده و بر اساس تعداد ظرفیت های مورد نیازتان لایسنس مربوطه را نیز تهیه کنید سپس می توانید از امکانات تحت شبکه یا ویپ بهره ببرید. کارت DSP چیست؟
به عنوان مثال، اگر کارت DSP5110 را تهیه کنید به طور رایگان می توانید ۴ آی پی اکستنشن را تحت آن روی دستگاه NS500 پاناسونیک راه اندازی کنید. این آی پی فون ها می تواند تلفنهای UT-HDV یا NT پاناسونیک باشد.
کارت سانترال ۵۱۱۲ پاناسونیک / کارت DSP سری NS
کارت سانترال پاناسونیک ۵۱۱۱ / VOIP DSP Card 127 CH
کارت سانترال ۵۱۱۰ پاناسونیک / کارت DSP سری NS
اما اگر قصد دارید تلفن های تحت شبکه را از برندهای دیگری مثل گرنداستریم به سانترال NS500 پاناسونیک متصل کنید حتماً باید لایسنس مربوط به سیپ اکستنشن را خریداری کرده و روی دستگاه فعال کنید.
آموزش سانترال NS500 پاناسونیک با بیش از ۴۰۰ دقیقه ویدئو آموزشی همراه با سناریو های کاملاً عملی
برای کسب اطلاعات در زمینه سانترال و ویپ با ما همراه باشید…
ویدیوهای آموزشی رایگان
مارا در اینستاگرام دنبال کنید…
ttttttttttttttttttttttt
راه اندازی تلفن تحت شبکه
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
راه اندازی تلفن تحت شبکه، در این مطلب قصد داریم در مورد راه اندازی تلفن تحت شبکه و تلفن مرکزی voip که از سری محصولات گرند استریم می باشند توضیحاتی ارائه دهیم، با ما همراه باشید. از آنجایی که کسبوکارهای بیشتری برای تامین انرژی شبکههای خود به اینترنت متکی هستند، افزودن لایههای حفاظتی اضافی برای ایمن کردن این شبکهها ضروری است. اینجاست که VPN ها وارد می شوند، آنها شبکه های خصوصی هستند که به رمزگذاری اطلاعات مبادله شده از طریق اینترنت کمک می کنند و در نهایت از کل شبکه شما و هر چیزی که به آن متصل است محافظت می کنند.
راه اندازی تانل های VPN با گرنداستریم و راه اندازی تلفن تحت شبکه
راه اندازی تلفن تحت شبکه، گرنداستریم انواع مختلفی از گزینه های تونل زنی VPN را از طریق روتر GWN7000 خود ارائه می دهد، از جمله OpenVPn، سایت به سایت PPTP و L2TP. در این مقاله، توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید این تونل های VPN ایمن را با استفاده از یک روتر اصلی یک تلفن ip راه اندازی کنید. قبل از شروع، باید به مزایای اصلی VPN، تجهیز کاربران به شبکه های کاملاً ایمن اشاره کنیم، از جمله: احراز هویت مشتری برای جلوگیری از دسترسی هر کاربر غیرمجاز به شبکه VPN شما،
رمزگذاری و محرمانه بودن برای جلوگیری استراق سمع انسان و حملات مردمی، ترافیک شبکه و همچنین یکپارچگی داده ها برای حفظ ثبات و قابلیت اطمینان همه پیام های مبادله شده. این کاربران و تونل های کاربر همیشه از رمزهای عبور یا گواهی های دیجیتال استفاده می کنند و کاربران باید قبل از ایجاد تونل های VPN ایمن احراز هویت شوند تا در شبکه های شما واقعاً ایمن و ارزشمند باشند.نصب تلفن سانترال از طریق OpenVPN® سایت به سایت
راه اندازی تلفن تحت شبکه، این نوع VPN از بین دو گزینه دیگر قابل اطمینان ترین و پایدارترین است. همچنین از بالاترین پیکربندی رمزگذاری برخوردار است زیرا از پروتکل های امنیتی سفارشی استفاده می کند که از SSL/TLS برای تبادل کلید استفاده می کنند. کاربران برای برقراری ارتباط از طریق کلیدهای مخفی، گواهینامه ها یا نام های کاربری و رمزهای عبور باید یکدیگر را احراز هویت کنند. یکی از سناریوهای اصلی استفاده با OpenVPN®، پیکربندی سایت به سایت است، برای مثال، تنظیم یک تونل ایمن از یک سایت اصلی به یک سایت شعبه، با استفاده از GWN7000.
در این سناریو روتر GWN7000 به عنوان سرور VPN با سرویس گیرنده های VPN از راه دور عمل می کند، یا می تواند به عنوان سرویس گیرنده VPN متصل به OpenVPN® از راه دور عمل کند. اولین قدم ایجاد گواهینامه های کلاینت و سرور است تا امکان ارتباط رمزگذاری شده بین کلاینت ها و روترهایی که به عنوان سرور عمل می کنند، باشد. پس از تکمیل، مدیر سیستم می تواند پیاده سازی یک سرور Open VPN® را در سایت اصلی آغاز کند.
برای این کار، به وب UI GWN7000 در سایت اصلی دسترسی پیدا کرده و به VPN> OpenVPN®> Server بروید. مرحله بعدی پیکربندی سایت شاخه است تا سایت اصلی بتواند به آن متصل شود. به روتر سایت شاخه دسترسی پیدا کنید و در UI Web VPN> OpenVPN®> Client را برای پیکربندی آن قرار دهید. مرحله آخر بررسی محل اتصال سایت و شاخه از طریق تونل OpenVPN® است. می توانید راهنمای گام به گام این راه اندازی را در اینجا بیابید.
راه اندازی تلفن تحت شبکه از طریق PPTP (پروتکل تانل زنی نقطه به نقطه)
راه اندازی تلفن تحت شبکه، برای راه اندازی تلفن ویپ در این نوع مدل VPN ابتدایی ترین روش های رمزگذاری را دارد و به راحتی در کامپیوترهای ویندوزی تنظیم می شود. اساساً، PPTP داده ها را رمزگذاری می کند، آنها را درون بسته ها قرار می دهد و تونلی ایجاد می کند که جریان های ارتباطی امن را از طریق LAN یا WAN فراهم می کند. بیایید نحوه برقراری اتصال PPTP از طریق اینترنت با استفاده از روتر GWN7000 برای اتصال سایت A به سایت B را بررسی کنیم.
ابتدا یک سایت اصلی راه اندازی کنید که اتصال از طریق سرویس گیرنده های PPTP را بپذیرد، در این حالت ما به سایت اصلی به عنوان سایت A اشاره خواهیم کرد. سپس، مدیران باید کاربران PPTP یا سایتهایی را ایجاد کنند که تحت UI Web به آن متصل شوند از GWN7000 در تنظیمات سیستم> راهنمای کاربر. برای این سناریو، ما به کاربر PPTP به عنوان سایت B اشاره خواهیم کرد.
پس از تکمیل، مدیران باید با دسترسی به VPN> PPTP> Server، یک نمونه سرور PPTP در روتر واقع در سایت A ایجاد کنند. مرحله بعدی پیکربندی سایت B با حرکت به سمت VPN> PPTP> مشتری و افزودن IP عمومی سایت A تحت سرور PPTP از راه دور است. و آخرین مرحله شامل بررسی اینکه LAN سایت A لیست شده و از طریق تانل PPTP قابل دسترسی است. می توانید راهنمای گام به گام این راه اندازی را در اینجا بیابید.
راه اندازی تلفن ویپ از طریق L2TP / IPsec (پروتکل تانل سازی لایه 2)
راه اندازی تلفن تحت شبکه، این نوع پروتکل تانل سازی یک فرمت PPTP است که توسط ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) برای فعال کردن VPN از طریق اینترنت استفاده می شود. این طراحی شده است تا رمزگذاری بیشتری نسبت به PPTP فراهم کند. L2TP رمزگذاری را به تنهایی فراهم نمی کند، بلکه به پروتکل های رمزگذاری متصل است که از داخل تونل عبور می کنند تا حریم خصوصی را فراهم کند. با دسترسی به UI وب روتر تحت VPN> L2TP / IPSec و اتصال سرور از راه دور به روتر برای ایجاد اتصال، می توانید پیکربندی سرویس گیرنده L2TP را در GWN7000 بر روی یک سرور راه دور تنظیم کنید.
شما OpenVPN® ،PPTP یا L2TP / IPSec را انتخاب کنید، شرکت گرنداستریم کاربران را با گزینه های مورد نیاز برای ایجاد شبکه های خصوصی مجازی امن تجهیز می کند. روتر GWN7000 گرنداستریم با راه حل های جامع WiFi و VPN ادغام می شود که به کاربران امکان می دهد شبکه خود را در مکان های مختلف گسترش دهند و آن را انعطاف پذیر، سازگار و از امنیت بیشتری برخوردار کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه حل های شبکه گرنداستریم و راه اندازی تلفن تحت شبکه، به صفحه اینترنتیISG مراجعه کنید.
ttttttttttttttttttttttt
نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه
امروزه مجموعه ها با هدف بهبودی ارتباطات، مشارکت بیشتر در تجارت، ارتباط با مشتریان و همچنین جهت به روز شدن اتوماسیون اداری و دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده برای فعالیت بهتر به دنبال نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه و مراکز سانترال ویپ میباشند. مسئولان سازمان ها جهت ایجاد یک سیستم کارآمد، راحت و بدون دردسر باید به تحقیقات نسبت به انتخاب بهترین و به روزترین سانترال پرداخته و برای پیش برد بهتر فعالیت مجموعه، از فنآوریهای جدید ارتباطی سانترال ویپ و نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه استفاده نمایند. کاربران پس از تکمیل تحقیقات و اطلاعات لازم، جهت بررسی بهترین قیمت تلفن تحت شبکه باید به فروشگاه های معتبر و نمایندگی های حاضر در کشور مراجعه نموده و پس از مقایسه قیمت های موجود در بازار، از بهترین مجموعه با کمترین قیمت خریداری نمایند و پس از انجام خرید محصولات مورد نیاز، باید از افراد ماهر در زمینه راه اندازی تجهیزات ویپ جهت نصب مرکز و یا تلفن های تحت شبکه راهنمایی گرفته تا با افرادی خبره و ماهر در این زمینه فعالیت خود را شروع نمایند تا به دلخواه ترین نتیجه ممکن برسند.
حال سوالی که ذهن کاربران را هنگام تصمیم گیری درگیر مینماید، این میباشد که نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه چه مزیت هایی نسبت به تلفن ها و سانترال های قدیمی دارد که در این زمینه میتوان به قابلیت های بینظیر و خاص تلفن های تحت شبکه اشاره کرد که از مهمترین قابلیت ها میتوان به کاهش شدید هزینه های مجموعه اشاره کرد زیرا به دلیل برقراری لینک برای داخلی ها در شعب مختلف باعث کاهش هزینه ها میشود و همچنین لام به ذکر است که این تلفن ها کاملا مقیاس پذیر و انعطاف پذیر هستند به این صورت که اگر شما جا به جایی میز در بین طبقات و یا اتاق های دیگر داشته باشید و بخواهید تغییر مکان برای پرسنل های خود داشته باشید به راحتی و بدون هیچ زیرساختی داخلی خود را ایجاد نمایید و به راحتی می توانید هزینه های اضافی نظیر کابل کشی را کاهش دهید.
کاربران با نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه، برای برقراری ارتباط بین شعبه های مختلف خود حتی اگر این شعبه ها خارج از کشور هم باشند، هیچ مشکلی ندارند و این ارتباطات بدون هیچ هزینه اضافی صورت میگیرد و همچنین به راحتی و با تنظیم مرکز تلفن voip خود، میتوانند داخلی بر روی تلفن همراه خود ایجاد کنند تا در هر نقطه ای که قرار داشتند بتوانند با استفاده از داخلی خود به راحتی با شعب ارتباط برقرار کنند. یکی از مشکلاتی که معمولا شرکت ها دارند دریافت و ارسال فکس میباشد که با نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه این مشکل نیز برطرف خواهد شد و کاربران به راحتی می توانند با استفاده از تلفن های تحت شبکه و مراکز ویپ فکس را ارسال و دریافت نمایید و یا حتی فکس مورد نظر را در پست الکترونیک خود مشاهده نمایند.
در گذشته و هنگام استفاده از سانترال های قدیمی اگر کاربران مایل به استفاده از قابلیت ضبط مکالمات بودند، باید هزینه ی جداگانه ای بابت خرید این لایسنس و یا دستگاه ضبط مکالمات پرداخت می کردند اما حال با خرید تلفن تحت شبکه تمام این امکانات را تنها با برنامه ریزی مرکز سانترال ویپ خود می توانند داشته باشند و همچنین از دیگر مزیت های تلفن های ویپ نسبت به تلفن های آنالوگ امکان برقراری کنفرانس ویدئویی و داشتن یک مکالمه ی تصویری و باکیفیت است که با خرید و نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه می توانند از این قابلیت استفاده نمایند.
مراحل نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه
کاربران قبل از رسیدن به بحث نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه در مجموعه خود، ابتدا باید به انتخاب و خرید تلفن های مناسب مجموعه بپردازند که بهترین و در عین حال پیشرفته ترین انتخاب را داشته باشند که در مقابل نیازهای کارمندان مناسب و کافی باشد. تلفن های تحت شبکه، از نظر کارای به انواع مختلفی دسته بندی میگردد که در ادامه حضور شما عزیزان بازگو میگردد:
تلفن های کارمندی: این نوع تلفن تحت شبکه نسبت به سایر تلفن های پیشرفته امکانات محدودتر و قیمت نسبتا مناسب تری دارند که برای کارمندانی که نیاز پیشرفته ای ندارند، بسیار مناسب میباشد. استفاده کاربران از این گوشی ها جهت برقراری ارتباط تلفنی و کنفرانس صوتی و سایر قابلیت های ابتدایی تلفن های تحت شبکه میباشد.
تلفن های اپراتوری و مدیریتی: این تلفن های voip امکانات بیشتری را نسبت به گوشی های کارمندی دارا هستند، که علاوه برکارایی، ظاهر آن نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد در این تلفن های تحت شبکه ابزار برای مدیریت و بررسی تماس ها امکان پذیر بوده. گوشی های مدیریتی دارای امکانات بینظیر و بسیار خاص میباشند از جمله ویژگی های اندرویدی و دارا بودن دوربین منحصر به فرد آنها که جایگاه بسیار ویژه ای را در میان کاربران از آن خود کرده و امکان برقراری تماس های تصویری با کیفیت را به کاربران بخشده.
تلفن های بیسیم تحت شبکه: این تلفن ها بیشتر برای در دسترس بودن همیشگی مورد استفاده قرار میگیرند و بیشتر از فناوری دکت برای اتصالات بهره میگیرند که این امر موجب راحتی کاربران و ارتباط در حال حرکت آنها میباشد که برای بسیاری از کارمندان این نیاز ضروری است. لازم به ذکر است، این تلفن های بیسیم از طریق وای فای به اکسس پوینت مرکزی شبکه نیز متصل میشوند.
تلفن کنفرانسی: گوشی های کنفرانس تحت شبکه بیشتر مناسب جلسات و میز های کنفرانسی ساخته شده است که این امر امروزه در تمامی مجموعه ها مورد نیاز میباشد و بیشتر سازمان ها در طول هفته، حداقل 3 جلسه کنفرانسی تجارتی مهم دارند که ملزومات ایجاد این جلسات، داشتن گوشی های کنفرانس تصویری یا صوتی مناسب میباشد. این تلفن ها دارای سیستم میکروفن قوی و اسپیکرفون های با کیفیت بسیار بالا میباشند که در میان تمامی برندها، برند گرنداستریم پرچم دار این نوع گوشی ها بوده.
کاربران گرامی پس از تکمیل تحقیقات لازم، برای بررسی مناسب ترین انتخاب سیستم و تلفن تحت شبکه برای مجموعه و بهترین قیمت موجود در بازار باید به مجموعه های معتبر و نمایندگی های حاضر در کشور مراجعه نمایند و پس از مقایسه تمام قیمت های موجود در بازار، از بهترین مجموعه با کمترین قیمت خریداری نمایند و همچنین لازم به ذکر است، کاربران پس از انجام خرید محصولات مورد نیاز، باید از افراد ماهر در زمینه راه اندازی تجهیزات ویپ جهت نصب مرکز و یا تلفن های تحت شبکه راهنمایی گرفته تا با افرادی خبره و ماهر در این زمینه فعالیت کنند و سرویس مرکز تلفن ویپ خود را به انها بسپارند تا به دلخواه ترین نتیجه برسند.
سخن پایانی با شما عزیزانی که این مقاله را مطالعه نمودید این میباشد که شما کاربران تجهیزات ویپ با انتخاب تلفن های تحت شبکه و سیستم نسل جدید ویپ، زیبایی، کیفیت و قابلیت های بینظیری را برای تلفن ها و سیستم خود انتخاب نموده اید و همچنین با نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه در سازمان های خود هزینه ها را کاهش و کیفیت را افزایش داده اید. با مراجعه به قسمت فروشگاه آنلاینISG میتوانید قیمت های به روز محصولات را چک کرده و با مقایسه مدل ها و قیمت ها،انتخاب خود را قطعی نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال و یا مشکل با شماره گیری 41525-021 مشکلات خود را با همکاران فنی ما در میان گذاشته و بهترین مشاوره ویپ را از ما بگیرید.