انواع تلفن پاناسونیک و سانترال های مناسب آنها

در این فصل می خواهیم به بررسی انواع تلفن پاناسونیک که قابلیت نصب و راه اندازی روی سانترال های پاناسونیک را دارند بپردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

انواع تلفن پاناسونیک:بستر مخابراتی برای انواع تلفن پاناسونیک :بستر شبکه :

انواع تلفن پاناسونیک:
به طور کلی در سانترال پاناسونیک می توان دو دسته تلفن را راه اندازی کرد که در ادامه به بررسی هر کدام از این دو دسته می پردازیم.
تلفن هایی که روی بستر مخابراتی هستند( زوج سیم) : تلفن های آنالوگ، تلفن های دیجیتال و تلفن های هایبرید
تلفن های که روی بستر شبکه هستند( تلفن های آی پی یا تحت شبکه ) که با استفاده از کابل شبکه و زیر ساخت شبکه راه اندازی می شوند و اصطلاحا به این تلفن ها Voip می گویند : تلفن های تحت شبکه SIP  و تلفن های تحت شبکه سری NT
بستر مخابراتی برای انواع تلفن پاناسونیک :
تلفن های آنالوگ: بر روی همه ی مرکز های پاناسونیک قابل راه اندازی هستند.

این تلفن ها به وسیله یک زوج سیم راه اندازی می شوند.
برای راه اندازی این تلفن روی برخی دستگاه ها باید کارت آنالوگ تهیه کنید. به عنوان مثال در TDA100 و  TDA600 به صورت پیش فرض هیچ تلفن آنالوگی را راه اندازی نمی کنند و شما باید بر حسب نیاز کارت آنالوگ تهیه کنید.
تلفن های رومیزی و بی سیم از انواع تلفن پاناسونیک آنالوگ به حساب می آیند.
پکیج آموزش جامع سانترال TDA با ۱۸ ساعت ویدیوی کاربردی شامل آموزش نصب و راه اندازی و برنامه ریزی سانترال TDA بهترین مرجع برای یادگیری شما

دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
تلفن های دیجیتال: برای مرکز تلفن ها این نوع تلفن پرکاربردترین تلفن پاناسونیک است.
تلفن های دیجیتال و پاناسونیک فقط روی مراکز پاناسونیک قابل راه اندازی هستند و تلفن دیجیتال فقط روی دستگاه های پرظرفیت قابل نصب هستند؛ همانند دستگاه TDA ، TDE و NS. 
این تلفن با یک زوج سیم راه اندازی می شود و با آن یک زوج سیم و با استفاده از قابلیت DXDP می توان دو تلفن دیجیتال دیگر را نیز راه اندازی کرد.
تلفن های ۷۶۶۵ و ۵۴۳ از انواع تلفن های دیجیتال هستند.

تلفن های هایبرید: تلفن های هایبرید جزء نسل قبل انواع تلفن پاناسونیک هستند و امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.
این تلفن ها بر روی اکثر دستگاه های پاناسونیک قابل نصب و راه اندازی هستند. این تلفن بر روی دستگاه های HTS و TDA100D  قابل نصب نیستند اما بر روی سایر دستگاه ها حتما باید کارت هایبرید را نصب کنید.
این تلفن ها از دو زوج سیم استفاده می کنند به همین خاطر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. چون برای راه اندازی این تلفن ها از سیم های بیشتری استفاده می شود. تلفن های ۷۷۳۰ و ۷۷۳۵ از انواع تلفن پاناسونیک هایبرید است.

پیشنهاد می کنیم اگر دستگاه سانترال شما TES نیست از تلفن های دیجیتال به جای تلفن هایبرید استفاده کنید. چون علاوه بر کارایی بهتر، با تعداد زوج سیم های کمتری می توان تلفن های بیشتری راه اندازی کرد، همچنین قیمت کارت دیجیتال مناسب تر است.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
بستر شبکه :
تلفن های استاندارد سیپ : TDE ، NS و HTS مرکزهای ویپ پاناسونیک هستند، به خاطر تحت شبکه بودن ، در شبکه قابل مشاهده هستند و  شما می توانید تلفن های استاندارد SIP را روی این مراکز ریجستر کنید. دستگاه های TDE و NS برای راه اندازی نیاز به کارت ویپ دارند. اما دستگاه HDS نیازی به این کارت ندارد و به  طور پیش فرض  قابلیت هایی دارد که می توانید از آن استفاده کنید و هر تلفن SIP را راه اندازی کنید.
خیلی از برند ها از پروتکل SIP استفاده می کنند و هر تلفنی تحت شبکه ای که از پروتکل SIP پشتیبانی کند را می توانید روی دستگاه های TDE و NS و HTS نصب و راه اندازی کنید.
انواع تلفن پاناسونیک HDV و UT روی همه مراکز و SIP سرویس ها قابل استفاده هستند.

تلفن های NT : این تلفن ها به لحاظ کارایی کاملا شبیه تلفن های دیجیتال هستند و تنها تفاوت آن ها این است که روی بستر شبکه راه اندازی می شوند .
این تلفن بر روی دستگاه های TDA و TDE و NS قابل راه اندازی است.
برای راه اندازی تلفن های آی پی در خارج از مرکز تلفن و شبکه می توانید از کارت آی پی اکستنشن استفاده کنید.
ttttttttttttttttttttttt
انواع تلفن دیجیتال پاناسونیک
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn آنچه در این مقاله می خوانید:

معرفی تلفن دیجیتال پاناسونیکتلفن دیجیتال پاناسونیک چیست؟نحوه فعالسازی تلفن های دیجیتالویژگی های تلفن دیجیتال پاناسونیکتلفن سانترال پاناسونیک و بررسی انواع آن انواع تلفن دیجیتال تلفن دیجیتال کارشناسیتلفن دیجیتال سری DT300تلفن دیجیتال سری DT500معرفی محصولات

معرفی تلفن دیجیتال پاناسونیک
تلفن دیجیتال پاناسونیک یکی از اصلی ترین محصولات تولیدی کمپانی بزرگ پاناسونیک است.
تلفن دیجیتال سانترال پاناسونیک امروزه با کارایی بالا، کاربری آسان، استقامت و زیبایی فوق العاده جزو پرکاربرد ترین تلفن های سانترال پاناسونیک است که با کارایی و قیمت متفاوت برای کارشناسان و مدیران تولید کرده است.
تلفن دیجیتال پاناسونیک چیست؟
به آن دسته از تلفن هایی که با یک زوج سیم دیتا، تنها بر روی سانترال پاناسونیک قابلیت نصب شدن را دارند و بر روی خط های مستقیم جواب نمی دهند(خطوط آنالوگ)، تلفن دیجیتال پاناسونیک می گویند.
باید به این نکته توجه داشته باشید که کسی که از تلفن دیجیتال استفاده می کند، می تواند با بهره گیری از کلید های جانبی این دستگاه به همه ی خطوط شهری متصل شود و از راحت بودن این کار لذت ببرد.
هنگامی که شما با تلفن دیجیتال تماس می گیرید، اگر خط مورد نظر شما اشغال یا در حال مکالمه باشد، چراغ های چشمک زنی که روی این تلفن تعبیه شده اند، شما را در جریان خواهند گذاشت.
این ویژگی در تلفن های آنالوگ وجود ندارد و یکی از ایراداتی که تلفن های آنالوگ دارند این است که نمی شود با آن ها خطوط در حال استفاده را مشاهده کرد.
باید این نکته را مد نظر داشته باشید که هر تلفن دیجیتال PBX مخصوص به خود را دارد و فقط از آن استفاده می کند و این پروتکل قابل استفاده برای دیگر تلفن های دیجیتال نیست.
امروزه انواع مختلفی از تلفن دیجیتال توسط بسیاری از کمپانی ها تولید و عرضه می شود.
اما بسیاری از این کمپانی ها نوپا و تازه تاسیس هستند و هنوز امتحان خود را در زمینه ی تولید محصولات با کیفیت پس نداده اند، اما یکی از کمپانی هایی که تلفن دیجیتال را در مدل های مختلفی تولید و روانه ی بازار می کند، کمپانی معتبر و مشهور پاناسونیک می باشد که نیازی به هیچ گونه تعریف و تمجید اضافی ندارد و اعتبار این کمپانی برای همگان آشکار است.
در ادامه قصد داریم به ویژگی های آن دسته از تلفن های دیجیتال بپردازیم که توسط کمپانی پاناسونیک تولید و عرضه می شوند.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
نحوه فعالسازی تلفن های دیجیتال
تلفن دیجیتال پاناسونیک را می توان فقط با یک زوج سیم مسی یا همان یک زوج سیم کابل مخابراتی راه اندازی کرد. در واقع فعالسازی با یک زوج سیم انجام خواهد شد که ارتباط با سانترال پاناسونیک از طریق ارسال پکت های دیتا خواهد بود.
یک قابلیت مهمی که تلفن های دیجیتال دارند و بر روی سانترال های پاناسونیک وجود دارد، فعال سازی یک داخلی دیجیتال کاملا مجزا است که به آن DXDP می گویند.
با استفاده از این ویژگی می توان دو داخلی دیجیتال را با یک زوج سیم فعال ساخت. برای استفاده از این قابلیت باید گوشی تلفن دیجیتال دوم را از تلفن دیجیتال اول ارتباط بگیرید.

 
ویژگی های تلفن دیجیتال پاناسونیک
همه ی مدل های تلفن دیجیتال پاناسونیک، با مدل های قبلی ارائه شده تفاوت های زیادی دارند، به عبارتی دیگر می توان گفت که، پاناسونیک در ارائه دادن نسل جدید تلفن دیجیتال، همیشه سعی می کند ایراداتی که در مدل های قبلی وجود داشته را از بین ببرد.
به عنوان مثال در نسل های اول تلفن های دیجیتال که توسط این شرکت به بازار روانه شدند، یک باریکی خاص وجود داشت که روی آن ها کلیدهای میانبر هم وجود نداشت.
اما در مدل های بعدی سعی شد که ظاهر گوشی کوتاه و پهن تر شود و کلید های میانبری هم بر روی آن تعبیه شد تا مدیریت تماس راحت تر صورت گیرد.
در مدل های اولیه چراغ های نمایش وجود نداشتند و اگر وجود داشتند به یک رنگ بودند، اما امروزه هر مدل از تلفن دیجیتال پاناسونیک که تولید می شود، حتما دارای چراغ به دو رنگ مختلف است که معمولا این رنگ ها سبز و قرمز می باشد.
تلفن سانترال پاناسونیک و بررسی انواع آن

رنگ سبز برای نمایش دادن تماس های ورودی و رنگ قرمز برای نمایش دادن تماس های خروجی به کار گرفته می شود.
تلفن دیجیتال پاناسونیک به دلیل قیمت مناسبی که دارد یکی از محبوب ترین گوشی های تلفن می باشد و به طور عمده ای مورد استقبال مشتریان گوشی تلفن قرار می گیرد.
نسل جدید تلفن دیجیتال پاناسونیک، نمایشگری دارد که به صورت ۳ خطی می باشد و معمولا ۱۶ کاراکتر دارد.
تلفن دیجیتال  قابلیت ذخیره سازی تماس های داخلی و خارجی و همچنین ذخیره کردن مخاطبین را دارا می باشد. گفتنی است که این تلفن دیجیتال امکان دسترسی سریع و آسان به تمام خطوط شهری را به بهترین شکل ممکن میسر می کند.
همه ی مدل های تلفن دیجیتال پاناسونیک ، غیر ممکن است که دارای بلندگوی دیجیتال به صورت دو طرفه و قدرتمند نباشد.
طراحی بدنه ی تلفن دیجیتال پاناسونیک بسیار زیبا می باشند و معمولا یک رنگ و یا نهایتا دو رنگ می باشند.
انواع مختلف این تلفن دیجیتال صفحه ی نمایش پر نوری دارند و معمولا نور آن ها به رنگ سفید می باشد که می شود شفافیت آن را در چند سطح تنظیم کرد و یا به عبارتی نور صفحه ی نمایش آن ها را می توان کم یا زیاد کرد.
در تلفن دیجیتال پاناسونیک چند صدای زنگ تعبیه شده است که شما با توجه به سلیقه ی خودتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و کم یا زیاد بودن صدای آن زنگ را هم به دلخواه خودتان تنظیم کنید.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
انواع تلفن دیجیتال 
تلفن دیجیتال کارشناسی

 
تلفن دیجیتال ۷۶۶۵ که همچنان در حال تولید است، با وجود ۸ کلید حافظه جزو تلفن های دیجیتال کارشناسی یا کارمندی محسوب می شوند .
این تلفن بسیار شبیه تلفن هایبرید ۷۷۳۰ است با این تفاوت که تلفن ۷۷۳۰ دارای ۱۲ کلید حافظه و جک هدفن است.
تلفن دیجیتال سری DT300

 
تلفن های سری DT300 مانند تلفن دیجیتال پاناسونیک DT333 که یک تلفن کاملا مدیریتی با پایه ایستاده و بسیار زیبا محسوب می شود.
تلفن های دیجیتال این سری دارای ۲۴ کلید حافظه بوده که دسترسی به کارمندان را بسیار آسان می کند. همچنین می توانید بسیاری از برنامه های دیگری را بر روی این کلید های حافظه ذخیره نمایید.
این تلفن ها در مدل های مختلف تولید شده که تفاوت آنها در سایز صفحه نمایش، نور پس زمینه، قابلیت هدست و ماژول بلوتوث هست
تلفن دیجیتال سری DT500

 
تلفن های سری DT500 که معروف ترین آن تلفن سانترال DT543 ، جدید ترین سری تلفن های دیجیتال سانترال پاناسونیک است.
این تلفن ها با ظاهری کاملا متفاوت نسبت به سری قبل خود وارد بازار شده که مدل های مختلفی دارد و تفاوت مدل ها در صفحه نمایش است.
تلفن دیجیتال پاناسونیک سری DT500 ، با ظاهری بسیار جذاب و کاربری آسان با وجود ۲۴ کلید حافظه، جزو تلفن های مدیریتی سانترال های پاناسونیک محسوب می شود.
ویدیو های ما را در آپارات دنبال کنید…
معرفی محصولات
ttttttttttttttttttttttt
آموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترال
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
با توجه به اهمیت استفاده از روش های مختلف برنامه ریزی در این مطلب قصد داریم به آموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترال بپردازیم تا شما بتوانید علاوه بر استفاده از نرم افزار برنامه ریزی که در ویدیو های رایگان به صورت مختصر و در پکیج آموزشی به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است از طریق تلفن نیز دستگاه سانترال TDA و TDE را برنامه ریزی نمایید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

نکاتی در مورد آموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترالآموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترالآموزش سانترال TDA با تلفن سانترال و استفاده از کد های مختلفشماره گیری سریع بر روی تلفن های داخلیتعیین اپراتور با استفاده از کد ۰۰۶آموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترال  و تنظیمات کنسول DSS بر روی هر داخلیتغییر برخی از کد های دستگاهتغییر پسورد دستگاه

نکاتی در مورد آموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترال
برای برنامه ریزی سانترال TDA با تلفن های رومیزی باید از تلفن هایی استفاده نماییم که دارای صفحه نمایش دو یا چند سطری باشند.
در آموزش سانترال TDA با تلفن سانترال برای داخلی که قصد داریم با تلفن آن برنامه ریزی دستگاه را انجام دهیم، باید کلاس خاصی را تعیین نماییم که در آن قابلیت منیجر فعال شده باشد.
به طور پیش فرض داخلی هایی که در کلاس ۶۴ قرار بگیرند با توجه به فعال بودن قابلیت منیجر می توانند برای اینکار مورد استفاده قرار بگیرند.
علاوه بر این نکته ی مهمی که در آموزش برنامه ریزی سانترال TDA با تلفن سانترال باید به آن اشاره نماییم این است که در یک زمان مشخص فقط می توانیم با یک داخلی و یک تلفن وصل شده به آن برنامه ریزی دستگاه سانترال را انجام دهیم.
آموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترال
برای برنامه ریزی با استفاده از تلفن نیاز داریم که از کد های مختلفی که برای اینکار در نظر گرفته شده اند استفاده نماییم.
برای مثال کد هایی که با صفر شروع می شوند برای برنامه ریزی بخش های مختلف دستگاه مانند تاریخ یا ساعت مورد استفاده قرار می گیرند.
در ادامه بقیه کد های مورد استفاده در آموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترال را مورد بررسی قرار می دهیم.

آموزش سانترال TDA با تلفن سانترال و استفاده از کد های مختلف
برای برنامه ریزی باید از کد هایی که در بالا به آن ها اشاره شد استفاده نماییم و البته پسورد دستگاه برای اینکه که به صورت پیش فرض ۱۲۳۴ می باشد را در حالت برنامه ریزی بر روی تلفن وارد نماییم.
برای برنامه ریزی سانترال TDA از طریق تلفن می توان از تلفن های پاناسونیک مدل DT543 و  یا DT546 استفاده نمود.
برای ورود به حالت برنامه ریزی دستگاه باید ابتدا کلید PROGRAM و سپس کلید های * و # را فشار دهیم.
در مرحله ی بعدی به رمز دستگاه که به صورت پیش فرض عدد ۱۲۳۴ می باشد برای ورود نیاز داریم.
بعد از ورود به حالت برنامه ریزی دستگاه می توان کد مورد نظر برای اجرای برنامه ریزی و تغییرات لازم در هر قسمت از دستگاه را با توجهی به توضیحاتی که در بالا به آن ها اشاره شد، وارد نماییم.

به طور مثال اگر کد ۰۰۰ که با صفر شروع شده و مربوط به تنظیمات اصلی دستگاه یعنی تعیین زمان و تاریخ می باشد را در این حالت وارد کنیم و کلید ENTER را وارد نماییم می توانیم تاریخ و ساعت دستگاه را به راحتی تنظیم نماییم.
به یاد داشته باشید که برای تغییر اعداد می توان از صفحه کلید تلفن و برای تغییر حروف (تغییر ماه میلادی) از کلید AUTO ANS استفاده نمود.
بعد از تنظیم تاریخ و برای تنظیم ساعت روی گزینه ی NEXT  کلیک می کنیم.
در انتها نیز برای ذخیره سازی تنظیمات اجرا شده روی دستگاه دکمه ی ENTER یا STORE را فشار می دهیم.
بعد از این کار برای خارج شدن از کد ۰۰۰ می توان دکمه ی HOLD روی گوشی و برای خارج شدن کامل از حالت برنامه ریزی دستگاه دکمه ی EXIT را فشار دهیم.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
شماره گیری سریع بر روی تلفن های داخلی
در این قسمت از آموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترال به بررسی قابلیتی به نام شماره گیری سریع و تنظیمات مختلف آن می پردازیم.
در دستگاه سانترال می توان برخی از شماره هایی که با آن ها تماس بیشتری گرفته می شود را به عنوان شماره گیری سریع ذخیره نمود تا با استفاده از یک خاصی که برای هر شماره تعیین می شود به راحتی بتوان آن مخاطب را شماره گیری نمود.
برای مشخص نمودن این کد ها باید در حالت برنامه ریزی از کد ۰۰۱ استفاده نماییم.
بر روی سانترال های TDA می توان کد های ۰۰۰ تا ۹۹۹ را برای این کار برنامه ریزی نمود.
این یعنی می توانید به همین تعداد شماره را برای تماس سریع تر روی دستگاه در نظر بگیرید.
برای اختصاص کد به هر شماره باید پیش شماره ی مرکز تلفن را ابتدا وارد نموده و سپس شماره ی مورد نظر را وارد نماییم.
برای ذخیره ی اطلاعات ثبت شده روی کد مورد نظر دکمه ی ENTER و برای رفتن به کد بعدی و تغییرات بر روی آن کد از کلید NEXT روی تلفن DT543 استفاده می کنیم.
بعد از این کار هر کدام از داخلی ها که نیاز داشته باشند می توانند به راحتی با زدن کد مورد نظر و در سریعترین زمان با مخاطب خود تماس بگیرند.
در آموزش سانترال TDA با تلفن سانترال  و با استفاده از کد ۰۰۲ می توان برای هر کدام از کد های اختصاصی در نظر گرفته شده در این قسمت می توان یک نام مشخص نیز تعیین نمود.
به طور مثال اگر کد ۳۴۵ و شماره ی اختصاص داده شده به آن مربوط به آقای X باشد می توانیم اطلاعات این فرد را با استفاده از کد ۰۰۲ در حالت برنامه ریزی دستگاه وارد نماییم.
بعد از وارد کردن ۰۰۲ در حالت برنامه ریزی، کلید ENTER را فشار داده و سپس کد مورد نظر را که قصد داریم برای آن اسم آقای X را اختصاص دهیم، وارد می کنیم.
اکنون می توان به راحتی از طریق حروف الفبای انگلیسی که بر روی صفحه کلید تلفن قرار داده شده است، اسم و اطلاعات مخاطب مورد نظر را وارد نمود و در پایان نیز برای ذخیره سازی کلید ENTER را فشار داد.
تعیین اپراتور با استفاده از کد ۰۰۶
نقش و اهمیت اپراتور امری انکار ناپذیر است که در این قسمت از آموزش سانترال TDA با تلفن سانترال به بررسی آن می پردازیم.
اپراتور در مرکز تلفن نقش اصلی و اساسی را دارد که می تواند علاوه بر پاسخگویی به تماس های وارد شده به داخلی خود، تماس هایی که توسط دیگر داخلی ها نیز پاسخ داده نشده اند را به راحتی پاسخ دهد.
علاوه بر این داخلی اپراتور می تواند در صورتی که زمانبندی دستگاه بر روی حالت دستی قرار گرفته شده باشد، زمان های مختلف کاری دستگاه را نیز تغییر دهد.
در واقع می توان گفت تعیین کردن اپراتور می تواند عاملی باشد برای اینکه هیچ تماسی در دستگاه سانترال از دست نرود.
 در آموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترال و با استفاده از کد ۰۰۶ می توان اپراتور دستگاه را در محیط های کاری مختلف تعیین و یا تغییر داد.
برای وارد کردن این کد نیز باید ابتدا در حالت برنامه ریزی دستگاه قرار داشته باشیم و سپس کد ۰۰۶ را وارد کنیم.
بعد از وارد کردن کد ۰۰۶ پیغام Time Mode روی نمایشگر گوشی ظاهر می شود که باید از طریق آن مشخص نماییم که داخلی تعیین شده در  چه تایمی به عنوان اپراتور در نظر گرفته شود.
در واقع در سانترال TDA می توان برای هر تایم یک داخلی خاص را به عنوان اپراتور در نظر گرفت.
بعد از انتخاب عدد ۱ مشاهده می کنیم که داخلی ۱۰۱ به صورت پیش فرض به عنوان اپراتور دستگاه در نظر گرفته شده است که می توان به راحتی و با استفاده از صفحه کلید گوشی داخلی و جک مورد نظر را برای تعیین اپراتور دستگاه وارد نماییم.
برای تغییر و تعیین اپراتور در سایر تایم های کاری می توان از کلید NEXT استفاده نمود.
در پایان آموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترال و تغییرات با کد ۶۰۰ برای ذخیره تغییرات اجرا شده روی سیستم کلید ENTER را فراموش نکنید.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
آموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترال  و تنظیمات کنسول DSS بر روی هر داخلی

برای اتصال کنسول DSS به هر داخلی می توان از کد ۰۰۷ استفاده نمود.
کنسول DSS در واقع همان کلید های حافظه هستند که می توانند برای افزایش امکان قابلیت برقراری تماس سریع روی تلفن های داخلی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
برای برنامه ریزی کنسول DSS بر روی هر داخلی باید ابتدا در کد ۶۰۱ مشخص نماییم که کدام داخلی برای اتصال DSS  مورد استفاده قرار بگیرد.
بعد از اینکار در کد ۰۰۷ می توان شماره ی DSS را برای هر داخلی که در کد ۶۰۱ مشخص نماییم اختصاص دهیم.
تغییر برخی از کد های دستگاه
برای تغییر برخی از کد های پیش فرض قرار داده شده بر روی دستگاه سانترال TDA مانند کد ۹ برای دسترسی به خطوط شهری باید از کد ۱۰۰ در حالت برنامه ریزی دستگاه استفاده نماییم.
این قسمت از آموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترال به ما کمک می کند تا بتوانیم تماس های سریع و عملکرد های سریع برای دسترسی به هر بخش را روی دستگاه داشته باشیم.
این کار در قسمت ۱-۶-۲ نرم افزار به راحتی قابل انجام می باشد که البته نکته ی مهم در مورد آن این است که نمی توان از دو کد یکسان برای یک قابلیت و عملکرد روی دستگاه استفاده نمود.
البته برای این کار محدودیت هایی نیز وجود دارد و نمی توان همه ی کد های دستگاه را تغییر داد.
بعد از وارد کردن کد ۱۰۰ باید کد مربوط به هر قابلیت یا بخش را وارد نماییم.
به طور مثال در این مرحله برای تغییر کد مربوط به اپراتور باید ۶۵ را وارد نموده و سپس کد مربوط به آن را تغییر داد.
برای تغییر کد همانطور که در بالا گفته باشد نباید از دیگر کد های تخصیص داده شده روی دستگاه استفاده نماییم.
در آموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترال  باید به این نکته اشاره نماییم که اگر قصد داشته باشیم از یک کد تکراری استفاده نماییم باید ابتدا آن کد را برای عملکرد قبلی غیر فعال نموده تا بتوانیم آن را به قسمت جدید اختصاص دهیم.
تغییر پسورد دستگاه
یکی دیگر از کد های مهمی که در آموزش سانترال TDA پاناسونیک با تلفن سانترال باید به آن اشاره نماییم کد تغییر پسورد دستگاه برای اپراتور و همچنین مدیر سیستم می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید