گروه بندی داخلی (UCD) در سانترال ۸۲۴

سانترال ۸۲۴ پاناسونیک و گروه بندی داخلی ها (UCD)
یکی از کاربردی ترین امکانات دستگاه سانترال ۸۲۴ پاناسونیک قابلیت گروه بندی داخلی (UCD) در سانترال ۸۲۴ برای پاسخ دادن به تماس های مختلف می باشد.

آنچه در این مقاله می خوانید:

سانترال ۸۲۴ پاناسونیک و گروه بندی داخلی ها (UCD)اهمیت گروه بندی داخلی (UCD) در سانترال ۸۲۴ چیست؟ کد های گروه بندی داخلی (UCD) در سانترال ۸۲۴ کد ۴۱۴: کد ۶۰۰: کد ۵۲۰: نحوه ی فعالسازی گروه بندی داخلی (UCD) در سانترال ۸۲۴ مسیر دهی تماس به سمت UCD گروه بندی داخلی (UCD) در سانترال ۸۲۴قرار دادن گروه داخلی ها در UCD

با توجه به اینکه گروه بندی UCD در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از مخاطبان ما مشکلاتی در این زمینه داشتند، قصد داریم در این مطلب به بررسی چگونگی فعال سازی و استفاده از این قابلیت در سانترال ۸۲۴ پاناسونیک بپردازیم.
اهمیت گروه بندی داخلی (UCD) در سانترال ۸۲۴ چیست؟

در بسیاری از موارد در شرکت ها و سازمان های مختلف مشاهده می شود که تعداد تماس ها و  مکالمات ورودی بسیار زیاد بوده و یک داخلی توانایی پاسخگویی به این حجم از مکالمات را ندارد.
به همین دلیل لازم است تا چند داخلی در یک گروه مانند گروه UCD قرار بگیرند تا این تماس های ورودی بین داخلی ها پخش شده و بتوان به تمامی آن ها به بهترین شکل ممکن پاسخ داد.

کد های گروه بندی داخلی (UCD) در سانترال ۸۲۴

برای اینکه بتوانیم چند داخلی را در یک گروه UCD  برای توزیع تماس های ورودی قرار دهیم باید از چند کد مختلف استفاده نماییم.

کد ۴۱۴:

با استفاده از کد ۴۱۴ می توان در واقع تماس های ورودی به دستگاه سانترال را جهت رفتن به سمت گروه UCD مسیردهی نمود.
به عبارتی با کد ۴۱۴ که مربوط به تعیین مسیر تماس ورودی در طول روز می باشد مشخص می کنیم که تماس های ورودی از یک خط شهری به سمت گروه UCD رفته و این تماس ها بین داخلی های قرار گرفته در گروه توزیع شوند.

کد ۶۰۰:

برای اینکه بتوانیم چند داخلی مانند ۱۰۱،۱۰۲، ۱۰۳ و … را در یک گروه قرار دهیم می توانیم از کد ۶۰۰ استفاده کنیم.
در حالت پیش فرض همه ی داخلی های دستگاه سانترال ۸۲۴ در گروه ۱ قرار دارند که ما باید برای استفاده از قابلیت UCD در این دستگاه های سانترال پاناسونیک، داخلی های مورد نظر را در یک گروه دیگر قرار دهیم.
به طور مثال در حالت برنامه ریزی این دستگاه، با کد ۶۰۰ می توان داخلی های ۱۰۱، ۱۰۲ و ۱۰۳ را در گروه ۲ قرار داد.

کد ۵۲۰:

در این کد ما می توانیم مشخص نماییم که کدام گروه از داخلی های ما در UCD قرار بگیرند. به طور مثال اگر گروه ۲ را در بلا ساخته باشیم می توانیم این گروه را با کد ۵۲۰ در UCD  قرار دهیم.

نحوه ی فعالسازی گروه بندی داخلی (UCD) در سانترال ۸۲۴

برای اینکه بتوانیم این قابلیت را در دستگاه سانترال ۸۲۴ فعال کنیم نیاز داریم تا از طریق یک تلفن قابل برنامه ریزی مانند تلفن ۷۷۳۰ که به جک ۰۱ دستگاه وصل شده باشد، به حالت برنامه ریزی دستگاه دسترسی پیدا کنیم.
برای ورود به حالت برنامه ریزی دستگاه سانترال ۸۲۴ ابتدا بر روی تلفن ۷۷۳۰ کلید PROGERAM و سپس کلید *# را فشار می دهیم.
بعد از وارد نمودن این کد لازم است تا پسورد دستگاه که به صورت پیش فرض ۱۲۳۴ می باشد را وارد نمود.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)

مسیر دهی تماس به سمت UCD

همانطور که در بالا گفتیم ابتدا باید با کد ۴۱۴ تماس های ورودی خط شهری را به سمت UCD مسیر دهی کنیم. برای اینکار ابتدا پس از ورود به حالت برنامه ریزی سانترال ۸۲۴ پاناسونیک کد ۴۱۴ را وارد نموده و  سپس کلید اسپیکر را فشار می دهیم.
اکنون پیغام CO NO? روی نمایشگر تلفن ظاهر می شود که در صورتی که قصد داشته باشیم شماره ی یک خط شهری خاصی را وارد نماییم می توان در این مرحله با استفاده از صفحه کلید آن را وارد نمود و در غیر این صورت، کلید اسپیکر را فشار داده تا در مرحله ی بعد تمامی خطوط شهری وصل شده به دستگاه برای تغییر تنظیمات و جهت دهی تماس های ورودی آن ها در دسترس باشند.
به صورت پیش فرض مسیر تماس تمامی خطوط شهری روی حالت نرمال قرار دارد و تماس ها به سمت همه داخلی ها می رود.
با استفاده از کلید AUTO-ANS می توان حالت های دیگر مانند UCD را نیز انتخاب نمود و برای ذخیره شدن تغییرات ایجاد شده کلید STORE را فشار داد.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن

گروه بندی داخلی (UCD) در سانترال ۸۲۴

بعد از مسیردهی تماس باید داخلی های مورد نظر که قرار است جوابگوی تماس ورودی خطوط شهری ما باشند و خارج از گروه ۱ دستگاه قرار بگیرند را با استفاده از کد ۶۰۰ در یک گروه جدید قرار داد.
برای اینکار نیز در حالت برنامه ریزی کد ۶۰۰ را وارد نموده و با نمایش پیغامی که شامل نام داخلی و گروه آن می باشد می توان تغییرات مورد نظر را با استفاده از صفحه کلید دستگاه و کلید های جهت نما ایجاد نمود.
برای آشنایی بیشتر با نحوه ی گروه بندی داخلی های دستگاه سانترال ۸۲۴ پاناسونیک می توانید دیگر مطالب آموزشی شامل مقالات و ویدیو های ما در سایت مشاهده نمایید.
قرار دادن گروه داخلی ها در UCD

برای این که بتوانیم گروه بندی داخلی (UCD) در سانترال ۸۲۴ که در مرحله قبل و با کد ۶۰۰ تشکیل شده است را برای توزیع تماس های ورودی در UCD قرار دهیم کد ۵۲۰ را در حالت برنامه ریزی دستگاه وارد می کنیم.
بعد از وارد نمودن این کد پیغام UCD group روی نمایشگر تلفن سانترال ظاهر می شود که با فشار دادن دکمه ی اسپیکر می توان مشخص نمود که کدام گروه در حالت UCD قرار بگیرد.
با انتخاب شماره ی گروه مورد نظر و ذخیره تنظیمات با استفاده از کلید STORE مشاهده می شود که تماس های ورودی به گروه داخلی های انتخاب شده توزیع می شود تا بتوانند به نیاز های مختلف مشتریان به خوبی پاسخ دهند.

در مطالب بعدی قصد داریم به بررسی چگونگی فعالسازی صف برای تماس های ورودی بپردازیم.
ttttttttttttttttttttttt
گروه UCD در سانترال های پاناسونیک ۸۲۴ و کاربرد آن/گروه بندی داخلی ها در سانترال ۸۲۴
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
در این مطلب قصد داریم گروه UCD در سانترال های TEM/TES 824 را مورد بررسی قرار دهیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

کاربرد گروه های UCDنحوه انجام گروه بندی UCD در سانترال تشکیل گروه مورد نظر در سانترال ۸۲۴ پاناسونیکتبدیل گروه ایجاد شده به یک گروه UCD در سانترال تبدیل زنگ خوری ها به UCDتلفن سانترال و انواع آن

کاربرد گروه های UCD
گروه های UCD زمانی استفاده می شوند که تعداد تماس های داخلی ما زیاد است و به اصطلاح تعداد زنگ خوری های داخلی ما بالاست و افراد برای پاسخ دادن به خطوط مختلف از چند داخلی استفاده می کنند.
استفاده از گروه های UCD باعث می شود تا زنگ خوری های ما روی چند داخلی بیفتد و این داخلی ها به صورت همزمان و چرخشی زنگ بخورند.
برای اینکار ابتدا باید داخلی های مورد نظر را با کد ۶۰۰ در یک گروه خاص قرار داده بعد از اینکار با استفاده از کد ۵۲۰ گروه UCD را انتخاب کنیم.
بعد از انتخاب گروه UCD می توان با استفاده از کد های ۴۱۴، ۴۱۵ یا ۴۱۶ که شیفت های ما هستند زنگ خوری ها را روی گروه مورد نظر یعنی همان گروه UCD انتخاب می کنیم

نحوه انجام گروه بندی UCD در سانترال 
برای انجام این کار ابتدا باید با فشار دادن دکمه ی PROGRAM وارد حالت برنامه ریزی دستگاه شویم. همانطور که می دانید برنامه ریزی دستگاه های TEM/TES ۸۲۴ با استفاده از تلفن های ۷۷۳۰ انجام می شود.
پس از این کار ستاره مربع را فشار داده و پسورد تلفن را وارد می کنیم تا تلفن با نمایش پیغام مورد نظر آماده ی انجام تنظیمات شود.
همانطور که گفتیم برای گروه بندی ابتدا باید کد ۶۰۰ را وارد نماییم. بعد از وارد نمودن این کد پیغام Extension Group روی نمایشگر ظاهر می شود.
با ظاهر شدن این پیغام ما باید داخلی هایی که قصد داریم آن ها را در یک گروه قرار دهیم را انتخاب کنیم.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
تشکیل گروه مورد نظر در سانترال ۸۲۴ پاناسونیک
به طور مثال ما قصد داریم داخلی های ۱۰۱، ۱۰۲ و ۱۰۳ را در گروه شماره ۲ قرار داده و این گروه را به یک گروه UCD در سانترال تبدیل کنیم.
تبدیل شدن این گروه به گروه UCD باعث می شود تا تماس های دریافتی بین این داخلی ها توزیع شود.
بعد از وارد نمودن شماره جک مشاهده می کنیم که همه داخلی ها به صورت دیفالت در گروه شماره ۱ قرار دارند و می توان با وارد نمودن شماره های مختلف گروه آن ها را تغییر داد.
جک ۰۱ یا همان داخلی ۱۰۱ را در گروه ۲ قرار می دهیم. به همین ترتیب جک ۰۲ که همان داخلی ۱۰۲ است را در گروه ۲ قرار می دهیم. برای جک ۰۳ نیز همین کار را انجام می دهیم.
به این ترتیب اکنون ما سه داخلی در گروه ۲ داریم و بقیه داخلی ها ما به صورت پیش فرض در گروه ۱ قرار دارند.
تبدیل گروه ایجاد شده به یک گروه UCD در سانترال 
بعد از تشکیل دادن گروه ۲ و مشخص نمودن داخلی های مد نظر برای آن باید این گروه را به یک گروه UCD  در سانترال ۸۲۴ تبدیل کنیم.
برای اینکار دکمه هولد را فشار داده و به حالت اولیه برنامه ریزی برمیگردیم. اکنون کد ۵۲۰ را با هدف تبدیل نمودن گروه به یک گروه UCD  در سانترال ۸۲۴ وارد می کنیم.
پیغام (GROUP: 1 ) روی دستگاه ظاهر می شود که می توان با وارد نمودن شماره های روی تلفن به راحتی این گروه را تغییر داد.
با وارد نمودن عدد ۲ به جای عدد ۱ گروه را به یک گروه UCD تبدیل می کنیم. برای تایید این تغییرات دکمه STORE را فشار می دهیم.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
تبدیل زنگ خوری ها به UCD
پس از تعیین گروه UCD دکمه هولد را فشار داده و به حالت اولیه برنامه ریزی برمی گردیم. در این مرحله با وارد نمودن کد ۴۱۴ می توانیم زنگ خوری ها را به UCD تبدیل کنیم.
بعد از وارد نمودن کد ۴۱۴ پیغام CO Day/Mode روی صفحه ظاهر می شود که در واقع نشان دهنده این است که این کد برای شیفت روز اجرا می شود. با ایجاد تغییرات می توان شیفت های شب و شیفت ناهار را به این مود ها اضافه نمود.
در مرحله ی بعدی تنظیمات باید خط شهری را انتخاب کنیم. با وارد نمودن شماره ی متناظر با خط مورد نظر می توانیم این کار را انجام دهیم.
بعد از مشخص نمودن خط شهری باید حالت آن خط را از نرمال و یا دیگر حالت ها به ucd تغییر دهیم.
تلفن سانترال و انواع آن

اکنون خط شهری مورد نظر روی گروه UCD قرار گرفته است و می توانیم به همین ترتیب خط های شهری دیگر را نیز روی این گروه قرار دهیم و این تغییرات را با فشردن کلید STORE ذخیره نماییم.
در پایان نیز با وارد نمودن کلید HOLD و PROGRAM از حالت برنامه ریزی دستگاه خارج می شویم.

ttttttttttttttttttttttt
گروه بندی داخلی ها در سانترال پرظرفیت TDA و کاربرد انواع آن
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

بررسی گروه بندی داخلی ها در سانترال پرظرفیت TDA
مهم ترین هدف از ایجاد دستگاه های سانترال، توانایی مدیریت بهتر تماس های وارد شده به یک شرکت یا سازمان می باشد و به همین دلیل یکی از مهم ترین قابلیت های قرار داده شده قابلیت گروه بندی داخلی ها در سانترال می باشد.

آنچه در این مقاله می خوانید:

بررسی گروه بندی داخلی ها در سانترال پرظرفیت TDAICD GROUP چیست و چه کاربرد هایی دارد؟گروه بندی داخلی ها در سانترال و بررسی USER GROUPCall Pickup چیست؟ و چه کاربردی در گروه بندی داخلی ها در سانترال دارد؟Pagingگروه بندی داخلی ها در سانترال و عدم پیج شدن یک داخلی

در سانترال های پرظرفیت پاناسونیک گروه ها به سه دسته زیر تقسیم می شوند.
ICD GROUP
TRUNK GROUP
USER GROUP
در این دسته بندی USER GROUP به دو دسته Pager و Call pickup تقسیم می شوند.
گروه بندی ترانک ها مربوط به خطوط شهری می باشد که در مطالب اختصاصی آینده به بررسی آن خواهیم پرداخت.
در این مطلب ابتدا قصد داریم در مورد ICD GROUP توضیحاتی را ارائه نماییم و با بررسی تنظیمات آن متوجه شویم که چطور می توان گروهی از داخلی ها را به یک گروه چرخشی تبدیل نمود تا تماس ها بین آن ها پخش شوند.
در صورتی که توضیحات این مطلب در مورد گروه بندی داخلی ها در سانترال مشکلات شما در محیط را برطرف نکرد می توانیم با خرید پکیج آموزش سانترال TDA و با توضیحات جامع تری که در این پکیج ارائه شده است به راحتی پاسخ همه سوالات خود در این زمینه را پیدا کنید.

ICD GROUP چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
ICD GROUP ها پرکاربرد ترین گروه بندی داخلی ها در سانترال پرظرفیت TDA می باشند که از آن ها می توان در قسمت های مختلف و البته برای مدیریت بهتر تماس ها و پاسخگویی به نیاز های مشتریان استفاده نمود.
در این گروه ها می توان مجموعه ای از داخلی ها را قرار داد و برای نوع زنگ خوری یا ترتیب آن ها نیز تنظیمات خاصی را در نظر گرفت.
به صورت پیش فرض از شماره ی ۶۰۱ تا ۶۶۴ به ICD GROUP ها اختصاص داده شده است.
یعنی در این دستگاه ها می توان تعداد ۶۴ گروه با داخلی های مختلف را ساخت که البته با توضیحاتی که در قسمت Numbering Plan ارائه شد می توان شماره ی آن ها را نیز تغییر داد.
زمانی که یک شماره ی گروه مشخص شد می توانیم با توجه به نیاز سازمان و کاربری های مختلفی که در پاسخگویی به تماس های وارد شده از طرف خطوط شهری دارند، تعدادی داخلی را در این گروه با مشخصات مختلف مانند نوع زنگ خوری که کاملاً قابل تغییر می باشد را قرار داد.
از گروه بندی داخلی ها در سانترال به صورت ICD GROUP می توان در تعیین مسیر تماس های ورودی در شیفت های مختلف کاری اشاره نمود که در آن می توانیم تماس های وارد شده از یک خط شهری را به سمت گروهی خاص در یک تایم مشخص هدایت نماییم تا فقط آن گروه بتواند به تماس های وارد شده پاسخ دهد.
علاوه بر این اگر از دیزا در مرکز تلفن خود استفاده نماییم نیز می توانیم برای تعیین مسیر تماس پیغام های دیزا نیز از گروه بندی داخلی ها استفاده نماییم.
این موضوع می تواند در مدیریت بهتر تماس های وارد شده از طرف دیزا و از دست ندادن هیچ تماسی از مشتریان بسیار موثر و کاربردی باشد.
بنابراین می توان گفت گروه بندی داخلی ها به شما کمک می کند تا بتوانید بخش هایی که وظایف و نوع کار آن با هم متفاوت است را در یک گروه قرار دهید تا فقط تماس ها و پیغام های مخصوص همان بخش برای داخلی هایی که در آن قسمت ها قرار گرفته اند ارسال و پخش شود.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
گروه بندی داخلی ها در سانترال و بررسی USER GROUP
همانطور که در بالا نیز اشاره شد، دسته بندی USER GROUP در گروه بندی داخلی ها در سانترال به گروه های پیج و Call Pickup تقسیم می شوند.
ICD GROUP ها برای پخش و توزیع تماس بین چند داخلی برای تعیین مسیر تماس های ورودی، دیزا و … مورد استفاده قرار می گیرند.
اما در برخی از موارد در سازمان ها و شرکت ها، بخش های مختلف با هم هیچ ارتباطی نداشته و یا ممکن است دارای منشی جداگانه باشند.
از USER GROUP ها می توان برای این بخش ها استفاده نمود تا بتوان به راحتی عملیاتی مانند پیجینگ را فقط مختص به این گروه ها انجام داد.
فرض کنید در یک سازمان در طبقات مختلف قسمت ها و بخش های مختلفی با کارایی متفاوت وجود دارند و رنج خاصی از داخلی ها به این گروه ها اختصاص پیدا کرده است.
اگر بخواهیم داخلی های این بخش ها توانایی پاسخگویی به داخلی های دیگر بخش ها را نداشته باشند باید از قابلیت USER GROUP استفاده نماییم.
۳۲ گروه مختلف در این قسمت برای گروه بندی داخلی ها در سانترال پرظرفیت وجود دارد که می توان یک یا چند داخلی را با توجه به نیاز درون این گروه ها قرار داد.
Call Pickup چیست؟ و چه کاربردی در گروه بندی داخلی ها در سانترال دارد؟
قابلیت Call Pickup در واقع همان توانایی پاسخگویی به تماس داخلی های هم گروهی و غیر هم گروهی می باشد.
زمانی که قابلیت call pickup برای یک گروه فعال شده باشد، داخلی هایی که درون آن قرار گرفته اند به راحتی می توانند تماس دیگر داخلی های گروه را پاسخ دهند.
البته این کار از طریق کد های مخصوص برای داخلی های قرار گرفته در دیگر گروه ها نیز امکان پذیر می باشد.
در صورتی که این قابلیت برای هم گروهی ها فعال شده باشد می توان به راحتی با کد ۴۰* و سپس شماره ی داخلی مورد نظر، تماس وارد شده به آن داخلی را پاسخ داد.
اگر call pickup برای داخلی هایی که در یک گروه قرار ندارند، فعال شده باشد نیز می توان با استفاده از کد ۴۱* و سپس شماره ی داخلی مورد نظر، تماس وارد شده به آن داخلی را پاسخ داد.
Paging
علاوه بر این موارد در گروه بندی داخلی ها در سانترال های پرظرفیت می توان از قابلیتی به نام پیجینگ نیز استفاده نمود.
در دستگاه های سانترال پاناسونیک داخلی های مختلف مانند مدیریت و اپراتور می توانند برای داخلی گروه هایی که از تلفن دیجیتال دارای اسپیکر استفاده می کنند، عملیات پیج را انجام دهند.
برای عملیات Group Paging بر روی گوشی های تلفن می توانیم از کد (شماره گروه مورد نظر) ۳۳* استفاده نماییم.
به طور مثال اگر داخلی مدیریت این کد را برای USER GROUP 3 وارد نماید، پیغام مدیریت بر روی تمامی داخلی هایی که در این گروه قرار گرفته اند پخش می شود.
تنظیمات Group Paging برای گروه بندی داخلی ها در سانترال های پرظرفیت بر روی نرم افزار در قسمت ۴-۳ انجام می گیرد.
اگر بر روی All Setting در این پنجره کلیک کنیم، صفحه ای مانند تصویر زیر باز می شود که می توانیم در آن تنظیمات پیجینگ برای گروه های مختلف را انجام دهیم.

همانطور که در تصویر مشخص است اگر یک داخلی کد ۳۳۰۱* را وارد نماید، پیغام مورد نظر برای داخلی هایی که در USER GROUP 2 قرار گرفته اند، پیج می شود.
به همین ترتیب کد ۳۳۰۳* پیغام را برای داخلی های گروه ۳ پخش می کند.
حال اگر بخواهیم با کد ۳۳۰۳* پیغام علاوه بر گروه ۳ برای گروه ۱ نیز پخش شود، باید بر روی ستون زیر USER GROUP 1 کلیک کنیم تا به رنگ آبی مانند تصویر زیر در بیاید.

به همین ترتیب می توان مشخص نمود که با وارد کردن یک کد، پیغام مورد نظر برای کدام گروه پیج شود.
اگر قصد داشته باشیم در حین Paging  یک داخلی بتواند گوشی را برداشته و با داخلی که در حال پیج است صحبت نماید، می توانیم از کد ۴۳* استفاده نماییم.
یعنی اگر داخلی مانند مدیریت در حال پیج برای داخلی های گروه فروش می باشد، این داخلی ها می توانند با شماره گیری *۴۳ روی گوشی تلفن خود با داخلی مدیریت تماس برقرار نمایند.
گروه بندی داخلی ها در سانترال و عدم پیج شدن یک داخلی
اگر بخواهیم یک داخلی در هنگام پیج شدن داخلی های یک گروه، پیغام پیج را پخش نکند و یا قابلیت پیج برای آن داخلی بسته باشد، می توانیم از کد ۷۲۱* استفاده نماییم.
اگر در گروه بندی داخلی ها در سانترال های پرظرفیت قصد فعالسازی این قابلیت برای یک داخلی را داشته باشیم باید روی گوشی تلفن آن داخلی کد ۷۲۱۱* شماره گیری نماییم.
در صورتی که قصد کنسل کردن این قابلیت و دریافت پیغام پیج روی گوشی داخلی را داشته باشیم می توانیم از کد ۷۲۱۰* استفاده کنیم.
این کد ها بر روی گوشی قابل استفاده می باشد و برای تنظیمات این قابلیت بر روی نرم افزار باید از قسمت ۱-۱-۴ و در سربرگ option 6 و آخرین ستون یعنی Paging Deny استفاده نماییم.
اگر قصد داریم برای یک داخلی قابلیت عدم پخش پیج را فعال کنیم باید این ستون را برای آن داخلی روی حالت Enable قرار دهیم.
از مهم ترین کاربرد های این قابلیت می توان به غیرفعال کردن پیج برای داخلی مدیریت اشاره نمود که در بسیاری از شرکت ها و سازمان ها اجرایی می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید