انتقال تماس در سانترال پاناسونیک ۸۲۴ با قابلیت Hunting / بخش دوم

در مطلب قبلی که در مورد قابلیت Hunting یا انتقال تماس در سانترال پاناسونیک برای شما کاربران عزیز آماده نمودیم به بررسی این قابلیت و کارایی آن در زمان تعیین مسیر دهی برای تماس های ورودی به دستگاه سانترال ۸۲۴  پاناسونیک پرداختیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

کاربرد قابلیت انتقال تماس در سانترال پاناسونیک در گروه های UCDبررسی قابلیت انتقال تماس در سانترال پاناسونیک برای دیزا یا OGMبررسی حالت UCD در تماس های ورودیتلفن سانترالبررسی دیزا برای تماس های ورودیمسیر دهی تماس دیزا به سمت گروهی از داخلی هابررسی قابلیت انتقال تماس در سانترال پاناسونیک برای تماس های ورودی به یک داخلی از طریق دیزافعال سازی Automatic Call Pickup

همانطور که گفته شد این قابلیت برای زمانی کارایی دارد که تماس ورودی به صورت مستقیم به یک داخلی وصل می شود.
در این حالت و زمانی که این داخلی در یک گروه از داخلی ها قرار می گیرد می توان با استفاده از قابلیت Hunting سانترال در صورت اشغال بودن این داخلی از طریق داخلی های دیگر به این تماس ورودی پاسخ داد.
در این مطلب قصد داریم به بررسی این قابلیت برای گروه های UCD بپردازیم و بیان کنیم که در این حالت اگر  تماسی به این گروه وارد شود برای داخلی های آن گروه چه اتفاقی می افتد؟ همچنین در ادامه به بررسی قابلیت چرخشی در گروه UCD نیز می پردازیم.
علاوه بر این کاربرد های قابلیت Hunting سانترال در زمانی که یک تماس به دیزا یا OGM وصل می شود را بیان می کنیم. این کار از طریق ضبط یک پیغام به صورت عملی روی دستگاه سانترال پاناسونیک انجام می گیرد تا شما با کاربرد های این قابلیت بر روی دیزا به خوبی آشنا شوید.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
کاربرد قابلیت انتقال تماس در سانترال پاناسونیک در گروه های UCD
همانطور که می دانید و در ویدیو ها و مقالات روی سایت نیز می توانید مشاهده نمایید زمانی که یک تماس از طریق کد ۴۱۴ به یک داخلی که در گروه UCD  قرار دارد وصل می شود این گروه UCD دارای کانفیگ و تنظیمات خاص خود می باشد.
بنابراین می توان گفت که تنظیمات  Hunting هیچ ارتباطی به گروه UCD و تنظیمات مربوط به آن پیدا نمی کند.
در پکیج آموزشی سانترال ۸۲۴ پاناسونیک به صورت کامل درباره ی نحوه ی تشکیل گروه UCD و تنظیمات مربوط به آن توضیحاتی ارائه شده است که با مشاهده آن می توانید به راحتی یک گروه UCD را با تمامی تنظیمات مربوط به آن برای یک دستگاه سانترال ۸۲۴ و داخلی های آن ساخت.
بررسی قابلیت انتقال تماس در سانترال پاناسونیک برای دیزا یا OGM
در ادامه ی بررسی این قابلیت به حالتی می رسیم که یک تماس ورودی به دیزا در دستگاه سانترال ۸۲۴ وصل می شود تا بعد از آن به یک داخلی خاص منتقل شود.
دیزا بر روی تماس های ورودی می تواند به دو صورت عمل کند. در حالت اول بعد از شنیده شدن پیغام دیزا، تماس ورودی به یک داخلی به صورت مستقیم وصل می شود و در حالت دوم این تماس برای پاسخگویی به یک گروه از داخلی ها متصل می شود.
بنابراین با توجه به تعریفی که از قابلیت Hunting یا انتقال تماس در سانترال پاناسونیک روی تماس های ورودی بیان نمودیم می توان گفت که فقط برای حالت اول در تماس های دیزا می توان از این قابلیت استفاده نمود زیرا در حالت دوم وقتی تماس به گروهی از داخلی ها وصل شود همه ی داخلی ها به صورت همزمان زنگ می خورند.
بنابراین زمانی که همه تلفن ها با هم زنگ بخورند دیگر این قابلیت هیچ معنا و مفهومی ندارد.
با توجه به مطالبی که در مقاله ی بخش اول ذکر شد می توان گفت که فعال نمودن قابلیت Hunting یا انتقال تماس در سانترال پاناسونیک با استفاده از کد ۱۰۰ و تعیین وضعیت آن با کد ۱۰۱، فقط و فقط به کد ۴۱۴ بر می گردد که تماس ورودی از طریق این کد به صورت مستقیم به یک داخلی وصل شده باشد و یا اینکه ابتدا به دیزا رفته و سپس به صورت مستقیم به یک داخلی وصل شود.
بررسی حالت UCD در تماس های ورودی

برای فعال کردن حالت UCD ابتدا باید از طریق کد ۴۱۴ مسیر تماس های ورودی به دستگاه سانترال را روی این حالت در روز قرار دهیم.
پس از این کار از طریق کد ۵۲۰ گروهی که می خواهیم در UCD قرار بگیرد را مشخص می کنیم. در اینجا (ویدیو آموزشی) ما به صورت فرضی سه داخلی ۱۰۱،۱۰۲ و ۱۰۳ را به عنوان گروه ۲ در نظر گرفته و این گروه را در کد ۵۲۰ به عنوان یک گروه UCD معرفی می کنیم.
در این حالت که تماس های ورودی در کد ۴۱۴ به سمت UCD مسیر دهی شده و گروه ۲ به عنوان یک گروه UCD در نظر گرفته شده است اگر یک مخاطب از بیرون با دستگاه سانترال تماس بگیرد در بار اولی که این تماس وصل می شود شماره ی پایین ترین داخلی یعنی ۱۰۱ زنگ می خورد.
تلفن سانترال

اگر این تماس برای بار دوم نیز وصل شود این بار داخلی بعدی یعنی ۱۰۲ زنگ خواهد خورد. و این حالت چرخشی بین تمامی داخلی ها انجام می شود و در هر مرحله داخلی بعدی زنگ می خورد. در واقع هدف اصلی UCD پخش نمودن تماس های ورودی بین داخلی هایی است که در آن گروه قرار گرفته اند.
بنابراین با توجه به این که تنظیمات UCD کاملاً مختص خودش می باشد می توان گفت که قابلیت Hunting سانترال برای این حالت هیچ گونه کاربردی ندارد.
برای اینکه بتوانید تنظیمات بیشتر UCD مانند قرار دادن پیغام انتظار برای مشتریان در صف، تغییر مسیر ها در صورت عدم پاسخ یک داخلی، تغییر مسیر در صورت اشغال بودن و … را در این حالت یاد بگیرید بهتر است به پکیج آموزشی سانترال ۸۲۴ پاناسونیک که تیم تخصصی و فنی ما آماده نموده است مراجعه کنید.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
بررسی دیزا برای تماس های ورودی
در اینجا ابتدا یک پیغام را روی OGM1 ذخیره نموده و سپس هر دو حالت ممکن برای مسیر دهی تماس ها در دیزا یعنی تماس به یک داخلی و تماس به یک گروه را مورد بررسی قرار می دهیم و بیان می کنیم که در حالت تماس مستقیم به یک داخلی قابلیت Hunting می تواند چه کارایی برای پاسخگویی بهتر به آن تماس داشته باشد.
ضبط پیغام برای اینکه بتوانیم یک تماس را به سمت دیزا در سانترال ۸۲۴ هدایت نماییم ابتدا باید یک پیغام را با استفاده از یک تلفن ، ضبط نماییم.
برای اینکار با استفاده از  داخلی ۱۰۱ که روی جک ۱ قرار دارد ابتدا کلید PROGERAM و سپس کد ۹۱ را با استفاده از صفحه کلید فشار می دهیم. پس از این کار شماره ی OGM مورد نظر خود را انتخاب می کنیم و با برداشتن گوشی تلفن مورد نظر، شروع به گفتن پیغام می کنیم.
بعد از پایان یافتن پیغام بلافاصله کلید STORE را فشار می دهیم تا پیغام ضبط و ذخیره شود. فعال کردن حالت دیزا اکنون پیغام ضبط شده روی OGM1 را می توان با استفاده از کد ۴۱۴ بر روی تماس ورودی دستگاه سانترال ۸۲۴ پاناسونیک در  زمان روز قرار داد.
برای این کار ابتدا وارد حالت برنامه ریزی دستگاه شده و با استفاده از کد ۴۱۴ و کلید AUTO-ANS حالت تماس های ورودی دستگاه را روی دیزا قرار می دهیم.
البته باید در هنگام تغییر حالت مسیر تماس ورودی به دیزا، شماره ی پیغام ضبط شده را نیز وارد نماییم تا این پیغام برای تماس های ورودی پخش شود. در پایان برای ذخیره تغییرات انجام شده کلید STORE را فشار می دهیم.
در این حالت اگر کسی با دستگاه سانترال و خط شهری مورد نظر تماس بگیرد، تماس به سمت دیزا رفته و پیغام ضبط شده برای او پخش می شود.
مسیر دهی تماس دیزا به سمت گروهی از داخلی ها
برای اینکه یک تماس ورودی بعد از پخش شدن دیزا به سمت گروهی از داخلی ها برود باید از دو کد استفاده نمود. ابتدا با استفاده از کد ۵۰۰ مشخص می کنیم که عمل عدد گیری در این زمان انجام بگیرد یا خیر؟
برای این منظور پس از ورود به حالت برنامه ریزی و وارد نمودن کد ۵۰۰ با استفاده از دکمه ی  AUTO-ANS حالت آن را تغییر داده و روی حالت WHIT AA قرار می دهیم.
کد بعدی که برای اینکار مورد استفاده قرار می گیرد کد ۵۰۱ است که در واقع مسیر تماس ما بعد از دیزا را مشخص می نماید.
بعد از وارد نمودن کد ۵۰۱ از طریق صفحه کلید تلفن ۷۷۳۰ و فشار دادن عدد ۱ می توانیم حالت پیش فرض دستگاه که روی Not Stored قرار دارد به حالت دلخواه یعنی تماس به یک گروه از داخلی ها با مشخص نمودن شماره ی گروه مورد نظر تغییر داد.
در پایان نیز برای ذخیره تنظیمات و تغییرات ایجاد شده کلید store  را فشار می دهیم.
اکنون اگر کسی با دستگاه سانترال ۸۲۴ پاناسونیک تماس بگیرد، پیغام دیزا برای او پخش می شود و هر کدام از این مخاطبان که عدد ۱ را فشار دهند، تماس آن ها به سمت یک گروه که در تنظیمات کد ۵۰۱ مشخص نمودیم هدایت می شود.
در این حالت تمامی خطوط داخلی که عضو آن گروه هستند به صورت همزمان زنگ می خورند.
پس با توجه به تعریفی که از قابلیت هانتینگ در این بخش و مطلب قبلی ارائه نمودیم که فقط زمانی که تماس به سمت یک داخلی به صورت مستقیم هدایت شود کاربرد دارد می توان متوجه شد زمانی که تماس ورودی به سمت گروهی از داخلی ها هدایت شود و همه ی آن ها به صورت همزمان زنگ بخورند این قابلیت دیگر کارایی نخواهد داشت.
بررسی قابلیت انتقال تماس در سانترال پاناسونیک برای تماس های ورودی به یک داخلی از طریق دیزا
زمانی که یک تماس بعد از پخش شدن پیغام دیزا به صورت مستقیم به یک داخلی وصل شود می توان از قابلیت دیزا استفاده نمود. برای این کار ابتدا قابلیت Huntingیا انتقال تماس در سانترال پاناسونیک را برای گروهی از داخلی ها که قصد داریم تماس به سمت آن ها هدایت شود را فعال می کنیم.
همانطور که در مطلب قبلی نیز اشاره شد برای فعالسازی این قابلیت از کد ۱۰۰ استفاده می کنیم و سپس با مشخص نمودن شماره ی گروه مورد نظر با استفاده از کلید AUTO-ANS حالت آن را روی Enable قرار می دهیم.
بعد از فعالسازی، باید با استفاده از کد ۱۰۱ وضعیت و  نوع قابلیت Hunting سانترال را مشخص می کنیم. این حالت می تواند روی terminate و چرخشی قرار بگیرد.
بعد از فعال نمودن و تعیین وضعیت این قابلیت، باید تماس ورودی دستگاه سانترال ۸۲۴ را با استفاده از کد ۵۰۱ به سمت یک داخلی که در گروه مورد نظر قرار دارد هدایت نمود.
برای این کار بعد از وارد نمودن کد ۵۰۱ و فشار دادن یک کلید (به عنوان مثال کلید شماره ۱) باید حالت شماره ی مشخص شده را با استفاده از کلید AUTO-ANS روی جک مورد نظر قرار دهیم و شماره ی آن را وارد کنیم.
در این صورت اگر کسی با دستگاه سانترال ۸۲۴ تماس بگیرد، بعد از پخش شدن پیغام دیزا و فشار دادن کلید ۱ ، تماس به صورت مستقیم به داخلی مورد نظر وصل می شود.
حال فرض کنید داخلی های ۱۰۱،۱۰۲ و ۱۰۳ در یک گروه که قابلیت Hunting یا انتقال تماس در سانترال پاناسونیک برای آن ها فعال شده است قرار دارند و تماس بعد از پخش شدن دیزا، به صورت مستقیم به داخلی ۱۰۲ وصل می شود.
در صورت اشغال بودن داخلی ۱۰۲، با توجه به فعال بودن قابلیت Hunting سانترال تماس مورد نظر ابتدا به داخلی ۱۰۳ می رود.
اگر وضعیت Hunting روی Terminate قرار بگیرد و داخلی ۱۰۳ که آخرین داخلی گروه است نیز اشغال باشد تماس به صورت خودکار قطع می شود. اما در صورتی که وضعیت CIRCULATE یا همان چرخشی  انتخاب شده باشد تماس بعد از اشغال بودن داخلی ۱۰۳ به داخلی ۱۰۱ منتقل می شود تا یک داخلی که اشغال نباشد بتواند به تماس مشتری پاسخ بدهد. در نظر داشته باشید که برای تغییر حالت قابلیت Hunting باید حتما از طریق کد ۱۰۱ وضعیت مورد نظر را انتخاب نمود.
فعال سازی Automatic Call Pickup
در این حالت که تماس بعد از پخش شدن پیغام دیزا به سمت یک داخلی و گروه مشخص شده می رود نیز می توان به راحتی قابلیت Automatic Call Pickup را فعال نمود و از آن برای مدیریت بهتر تماس های ورودی استفاده نمود. برای فعال سازی این قابلیت بعد از وارد شدن به حالت برنامه ریزی دستگاه سانترال ۸۲۴ از طریق تلفن ۷۷۳۰ باید از کد ۱۲۷ استفاده نمود.
با مشاهده ی نام گروه مورد نظر روی صفحه نمایش تلفن ۷۷۳۰ می توان با استفاده از کلید AUTO-ANS حالت آن را Enable تغییر داده و این قابلیت را فعال نمود. در پایان نیز برای ذخیره شدن تغییرات ایجاد شده در این کد، باید از دکمه ی STORE استفاده کرد. در این صورت اگر کسی با دستگاه سانترال تماس بگیرد و پس از شنیدن پیغام دیزا عدد ۱ را وارد کند تلفن داخلی ۱۰۲ به صورت مستقیم زنگ می خورد.
با توجه به اینکه قابلیت  Automatic Call Pickup برای گروهی که ۱۰۲ در آن قرار دارد فعال شده است، به راحتی می توان با برداشتن گوشی تلفن خطوط داخلی دیگری که در این گروه هستند تماس را پاسخ داد.
برای آشنایی بیشتر با انواع دستگاه سانترال پاناسونیک و همچنین قابلیت ها و امکانات مختلف آن ها می توانید از طریق سایت به مطالعه و مشاهده مقالات و ویدیو هایی آموزشی که تهیه شده است بپردازید.
در صورتی که در زمینه ی نصب و استفاده از امکانات مختلف دستگاه سانترال ۸۲۴ نیز مشکلی داشتید می توانید آن را با مشاوران و تیم تخصصی ما در میان بگذارید تا مشکل شما در سریع ترین زمان حل شود.
صفحه اختصاصی ما در آپارات
ttttttttttttttttttttttt
انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک ۸۲۴ با قابلیت Hunting / بخش اول
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
تیم فنی و مشاوران تخصصی ما با توجه به سوالات مختلف شما در زمینه قابلیت های مختلف دستگاه های سانترال پاناسونیک ، در دو بخش مجزا به بررسی کامل تماس های ورودی به دستگاه های سانترال ۸۲۴ و همچنین معرفی و بررسی Hunting یا اانتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک در این تماس ها پرداخته است.

آنچه در این مقاله می خوانید:

حالت نرمال تماس های ورودیکد ۴۱۴راه اندازی دیزا یا تلفن گویا در سانترال ۸۲۴Hunting چیست؟کاربرد قابلیت Huntingتعیین مسیر تماس در سانترال ۸۲۴حالت TERMINATE انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیکحالت چرخشی در انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیککد های Hunting یا انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیکفعال سازی Huntingقرار دادن داخلی ها در یک گروهگروه بندی داخلی ها در ۸۲۴کد ۱۰۰ در انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیکتعیین وضعیت Huntingآزمایش حالت TERMINATEفعال سازی Automatic Call Pickupما را در اینستاگرام دنبال کنیدویدیو های آموزشی مرتبطتعیین مسیر تماس های خطوط شهری

در این مطلب ضمن تعریف قابلیت Hunting به بررسی کاربرد های آن در مرکز تلفن سانترال ۸۲۴ پرداخته می شود تا کاربران این دستگاه ها بتوانند در صورت لزوم از این قابلیت برای بهبود کیفیت ارتباطات خود استفاده نمایند.
حالت نرمال تماس های ورودی
در بخش اول آموزش انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک  به بررسی حالت نرمال برای تماس های ورودی که همان تماس مستقیم با یک داخلی می باشد، می پردازیم.
همانطور که می دانید تماس های ورودی در دستگاه های سانترال ۸۲۴ با کد ۴۱۴، ۴۱۵ و ۴۱۶ مسیر دهی می شوند تا براساس این کد ها مشخص شود که این تماس ها از طریق چه مسیری پاسخ داده شوند.
درباره ی این کد ها و نحوه ی اجرای آن ها برای برنامه ریزی تماس های ورودی در مقالات و ویدیو های آموزشی قبلی سایت، توضیحات کاملی ارائه شده است که می توانید با مراجعه به آن ها به راحتی از این کد ها استفاده نمایید.
تماس های ورودی به دستگاه های سانترال می تواند در سه حالت قرار بگیرد.
برای تعیین مسیر تماس های ورودی در روز (تایم کاری) از کد ۴۱۴ استفاده می شود.
همچنین برای تعیین مسیر تماس های ورودی در زمان استراحت یا ناهار از کد ۴۱۶ و از کد۴۱۵ برای مسیر دهی تماس ورودی در تایم شب (زمان تعطیلی) استفاده می شود.
کد ۴۱۴
در کد ۴۱۴ که برای زمان روز در دستگاه سانترال استفاده می شود می توان از چند روش مختلف برای تعیین مسیر تماس ورودی استفاده نمود.
این تعیین مسیر ها می تواند شامل حالت نرمال، حالت وصل نمودن مستقیم به یک داخلی، استفاده از یک گروه خاص یا همان گروه های داخلی که در ucd قرار می گیرند و حالت دیزا یا OGM باشد.
علاوه بر این موارد می توان در مسیر دهی تماس های ورودی دستگاه های سانترال ۸۲۴ دو حالت مودم و صندوق صوتی نیز وجود دارند که در ویدیو ها و مقالات آموزشی بعدی سایت حتماً نحوه ی اجرای آن ها را نیز به شما آموزش خواهیم داد.
در این مطلب فقط دو حالت نرمال و تماس مستقیم با یک داخلی و اسفاده از قابلیت Hunting در آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم و در مطلب بعدی به بررسی حالت دیگر یعنی دیزا یا OGM می پردازیم.
هنگام بررسی حالت دیزا قصد داریم ابتدا یک پیغام دیزا را روی دستگاه سانترال ضبط نموده و سپس حالت های مختلف آن را با استفاده از قابلیت Hunting مورد بررسی قرار می دهیم.
راه اندازی دیزا یا تلفن گویا در سانترال ۸۲۴

پس به شما پیشنهاد می کنیم که به منظور بهبود کیفیت ارتباطات خود و همچنین پاسخگویی بهتر به نیاز های مختلف مشتریان، حتماً مطلب بعدی این آموزش را نیز مطالعه فرموده تا بتوانید از آن در دستگاه سانترال استفاده نمایید.
Hunting چیست؟
Hunting یکی از قابلیت های بسیار کاربردی دستگاه های سانترال ۸۲۴ است که می توان این قابلیت را برای گروهی از داخلی ها در نظر گرفت.
زمانی که این قابلیت برای گروه داخلی فعال باشد و تماس به صورت مستقیم به یکی از داخلی هایی که عضو این گروه است وصل شود، می توان از Hunting برای بهبود روند پاسخگویی به تماس های ورودی استفاده نمود.
به طور مثال فرض کنید ما چهار داخلی ۱۰۱، ۱۰۲،۱۰۳ و ۱۰۴ را در یک گروه قرار داده ایم.
زمانی که قابلیت Hunting برای این گروه از داخلی ها فعال باشد می توان در دو حالت از آن استفاده نمود.
حالت اول اینکه در کد ۴۱۴ برای تعیین مسیر تماس های ورودی در طول روز، تماس به صورت مستقیم به یک داخلی وصل می شود و حالت دوم برای زمانی است که این تماس به یک دیزا مسیر دهی می شود.
در حالت دوم بعد از اینکه تماس به دیزا وصل شد دوباره به یک داخلی وصل شود.
پس به طور کلی می توان گفت که قابلیت Hunting فقط و فقط برای زمانی کاربرد دارد که تماس به یک داخلی وصل می شود. توجه داشته باشید که این داخلی باید حتما در گروهی قرار داشته باشد که قابلیت Hunting برای آن فعال باشد.
کاربرد قابلیت Hunting
بعد از تعریف اولیه قابلیت انتقال تماس تلفن سانترال به بررسی کاربرد های آن در نحوه ی پاسخگویی به تماس های ورودی می پردازیم.
تعیین مسیر تماس در سانترال ۸۲۴

همانطور که در بالا فرض کردیم چهار داخلی مختلف در یک گروه قرار گرفته اند.
اکنون اگر یک تماس ورودی به یکی از این داخلی ها مانند ۱۰۲ به صورت مستقیم وصل شود و این داخلی اشغال باشد، قابلیت Hunting باعث می شود تا تماس ورودی به داخلی بعدی انتقال پیدا کند تا آن داخلی به تماس پاسخ دهد.
پس کاربرد قابلیت Hunting یا انتقال تماس تلفن سانترال در واقع باعث می شود تا در صورت اشغال بودن یک داخلی در یک گروه، تماس وارده شده به صورت اتوماتیک به داخلی بعدی منتقل شود.
بنابراین در گروه فرضی ما، اگر داخلی ۱۰۲ اشغال باشد تماس به داخلی ۱۰۳ منتقل می شود و اگر ۱۰۳ نیز اشغال باشد این تماس به داخلی ۱۰۴ که در همان گروه قرار دارد منتقل می شود.
مطمئناً در اینجا برای شما این سوال پیش می آید که در صورتی که داخلی ۱۰۴ نیز اشغال باشد، سرنوشت تماس ورودی به این گروه داخلی چه خواهد شد؟ در ادامه با بررسی دو حالت قابلیت Hunting به این سوال شما پاسخ می دهیم.
حالت TERMINATE انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک

حالت TERMINATE یکی از حالت های قابلیت Hunting در پاسخگویی به تماس ورودی در یک گروه داخلی می باشد.
در این حالت زمانی که تماس به انتهای گروه (شمار ی بزرگترین داخلی) می رسد تماس ورودی قطع شده و یا روی حالت Call Wait قرار می گیرد.
بنابراین اگر در فرض بالا داخلی ۱۰۴ نیز اشغال باشد تماس یا به صورت اتوماتیک قطع شده و یا روی حالت Call Wait قرار می گیرد.
حالت چرخشی در انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک

حالت دوم قابلیت Hunting حالت چرخشی یا همان circulate است که بعد از رسیدن به آخرین داخلی که اشغال می باشد، دوباره به داخلی اول برگشته و شروع به زنگ خوری می کند.
بنابراین اگر حالت چرخشی برای این قابلیت روی یک گروه از داخلی ها فعال باشد، بعد از اینکه داخلی ۱۰۴ که انتهای مسیر در فرض ما می باشد اشغال بود، دوباره داخلی ۱۰۱ زنگ می خورد و در صورت اشغال بودن هر داخلی تماس به داخلی بعدی منتقل می شود. 

به طور کلی وقتی یک تماس به صورت مستقیم به یک داخلی وصل می شود و آن داخلی در یک گروه قرار دارد که قابلیت Hunting برای آن ها فعال است، در صورت اشغال بودن این داخلی، قابلیت Hunting می تواند در دو حالت چرخشی و TERMINATE باعث انتقال این تماس به داخلی های دیگر شود.
کد های Hunting یا انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک
برای فعال سازی و تعیین وضعیت این قابلیت روی دستگاه های سانترال لازم است تا از طریق یک تلفن قابل برنامه ریزی، کد های مربوط به آن را اجرا کنیم.
از کد ۱۰۰ برای فعال سازی قابلیت Hunting روی یک گروه از داخلی ها و از کد ۱۰۱ برای تعیین وضعیت این قابلیت برای همان گروه استفاده می شود.
در اینجا (ویدیو آموزشی) ما سه دستگاه تلفن ۷۷۳۰ را به دستگاه سانترال ۸۲۴ وصل نموده و قصد داریم با قرار دادن این داخلی ها در یک گروه و فعال کردن Hunting بر روی آن ها، این قابلیت را به صورت عملی برای شما تست و اجرا کنیم تا شما نیز بتوانید به راحتی آن را در دستگاه های سانترال خود فعال کرده و از مزایای آن بهره مند شوید.
با فشار دادن دو بار پشت سرهم کلید ستاره (*) می توان به راحتی شماره ی داخلی های تلفن هایی که به دستگاه سانترال وصل نموده ایم را مشاهده نمود تا بتوانیم به راحتی آن ها را در یک گروه قرار دهیم.
قبل از برنامه ریزی حتما بدانیم که داخلی های ما روی کدام جک قرار دارند.
در حالتی که دستگاه برای بار اول برنامه ریزی می شود شماره ی جک ها به راحتی قابل تشخیص است و داخلی ۱۰۱ همان جک ۱، داخلی ۱۰۲ همان جک ۲ و… می باشند.
 اما در صورتی که دستگاه قبلا برنامه ریزی شده باشد برای تشخیص شماره ی جک ها، باید از کد ۰۰۹ استفاده کرد.
فعال سازی Hunting
در اینجا ما فرض می کنیم که فقط یک تایم کاری روز را برای تعین مسیر دهی تماس های ورودی داریم پس بنابراین برای فعال سازی این قابلیت ابتدا باید از طریق کد ۴۱۴ متوجه شویم که تماس های ورودی دستگاه سانترال روی چه حالتی قرار دارند.
به صورت پیش فرض تمامی تماس های ورودی دستگاه سانترال در طول روز، روی حالت نرمال قرار دارد.
در حالت نرمال با استفاده از کد های ۴۰۸،۴۰۹ و ۴۱۰ می توان مسیر تماس در زمان های مختلف را مشخص نمود و با کد های ۴۱۱،۴۱۲ و ۴۱۳ می توان یک وقفه در زنگ خوری داخلی ها ایجاد نمود.
در ویدیو ها و مقالات قبلی، به صورت مفصل حالت نرمال و تمامی این کد ها مورد بررسی قرار گرفته است که می توانید با مراجعه به آن ها به راحتی در این حالت تماس های ورودی دستگاه سانترال ۸۲۴ را برنامه ریزی نمایید.
به طور کلی چون در حالت نرمال تماس ورودی به یک داخلی خاص به صورت مستقیم وصل نمی شود، پس نمی توان از قابلیت Hunting در این حالت استفاده نمود.
در کد ۴۱۴ و زمانی که حالت نرمال نمایش داده می شود می توان با استفاده از کلید AUTO-ANS حالت آن را تغییر داد و تماس مستقیم بر روی یک داخلی یا DIL: Jack… را انتخاب نمود.
در این حالت تماس های ورودی دستگاه سانترال به صورت مستقیم به یک جک وصل می شود.
به صورت فرض ما برای اینجا جک ۲ با این توضیح که می دانیم داخلی ۱۰۲ به جک ۲ متصل است را انتخاب می کنیم و از روی صفحه کلید ۰۲ را وارد نموده و سپس کلید store را فشار می دهیم.
در این حالت اگر کسی با خط شهری دستگاه سانترال تماس بگیرد داخلی ۱۰۲ به صورت مستقیم زنگ می خورد.
قرار دادن داخلی ها در یک گروه
برای اینکه بتوانیم از قابلیت Hunting یا انتقال تماس تلفن سانترال استفاده نماییم باید ابتدا داخلی های مورد نظر را در یک گروه قرار دهیم.
زمانی که بخواهیم چند داخلی مانند ۱۰۱،۱۰۲ و ۱۰۳ را در یک گروه قرار دهیم ابتدا باید وارد حالت برنامه ریزی دستگاه شویم.
پس از این کار کد ۶۰۰ برای تعیین گروه داخلی ها را وارد می کنیم.
گروه بندی داخلی ها در ۸۲۴

با فشار دادن کلید اسپیکر شماره ی هر جک با وضعیت گروه آن بر روی صفحه نمایش تلفن ظاهر می شود که می توان با استفاده از شماره های روی صفحه کلید، گروه مورد نظر برای هر کدام از این داخلی ها را انتخاب نمود.
با فشار دادن کلید STORE جهت ذخیره می توان گروه بقه داخلی های مورد نظر را نیز مشخص نمود.
کد ۱۰۰ در انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک
همانطور که قبلاً اشاره کردیم برای فعالسازی قابلیت Hunting برای یک گروه از داخلی ها باید از کد ۱۰۰ در حالت برنامه ریزی دستگاه استفاده نماییم.
با وارد نمودن کد ۱۰۰ و فشار دادن کلید اسپیکر، پیغامی روی صفحه تلفن نمایش داده می شود که بیانگر نام گروه و وضعیت فعال یا غیر فعال بودن قابلیت Hunting می باشد.
در صورتی که قصد دارید این قابلیت را برای گروه مورد نظر فعال کنید حالت آن را با استفاده از کلید AUTO-ANS از Disable به Enable تغییر دهید. اکنون قابلیت Hunting برای گروهی که داخلی های مورد نظر ما در آن قرار گرفته اند فعال شده است.
تعیین وضعیت Hunting
بعد از فعال سازی انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک برای گروه مورد نظر باید وضعیت آن در هنگام تماس ورودی به داخلی های گروه را مشخص نمود.
در بالا اشاره کردیم که قابلیت  Hunting دارای دو حالت TERMINATE و چرخشی یا CIRCULATE می باشد. این قابلیت ها با وارد نمودن کد ۱۰۱ به راحتی قابل دسترسی بوده و می توان با کلید AUTO-ANS هر کدام از آن ها را انتخاب نمود.
آزمایش حالت TERMINATE
فرض می کنیم قابلیت Hunting با وضعیت TERMINATE برای سه داخلی ۱۰۱،۱۰۲ و ۱۰۳ که در یک گروه قرار دارند فعال شده باشد و تماس به صورت مستقیم به داخلی ۱۰۲ وصل می شود.
وقتی یک نفر از بیرون با دستگاه سانترال تماس می گیرد به صورت مستقیم تماس او به  داخلی ۱۰۲ وصل می شود و در صورتی که این داخلی اشغال نباشد، تلفنی که به این داخلی وصل است زنگ می خورد و کاربر می تواند به تماس ورودی پاسخ دهد.
اما اگر این داخلی در حالت اشغال باشد، قابلیت Hunting فعال شده و تماس به داخلی ۱۰۳ انتقال پیدا می کند.
به دلیل اینکه در اینجا قابلیت Hunting روی وضعیت TERMINATE قرار دارد اگر داخلی ۱۰۳ نیز اشغال باشد تماس به صورت اتوماتیک پایان می یابد و به داخلی ۱۰۱ منتقل نمی شود.
حالت چرخشی در انتقال تماس تلفن سانترال برای اینکه بتوان از این قابلیت در گروه داخلی ها استفاده نمود باید ابتدا با کد تعیین وضعیت ۱۰۱ آن را برای گروه مورد نظر فعال کرد.
به منظور فعال کردن حالت چرخشی باید وارد حالت برنامه ریزی دستگاه شده و پس از وارد نمودن کد ۱۰۱، حالت گروه را از TERMINATE به CIRCULATE یا همان چرخشی تغییر دهیم.
در این حالت زمانی که یک نفر با دستگاه سانترال تماس بگیرد و داخلی ۱۰۲ که به صورت مستقیم وصل شده است در حالت اشغال باشد تماس به داخلی بعدی یعنی ۱۰۳ منتقل می شود.
در صورتی که داخلی ۱۰۳ نیز اشغال باشد این تماس به داخلی ۱۰۱ برگشته و تلفن مربوط به داخلی ۱۰۱ زنگ می خورد.
پس در حالت چرخشی زمانی که تماس به انتهای گروه می رسد و داخلی انتهایی نیز اشغال است، دوباره به ابتدای گروه یعنی همان داخلی ۱۰۱ برمی گردد.
بنابراین تفاوت میان حالت چرخشی و TERMINATE در این است که اگر قابلیت Hunting برای یک گروه فعال شده باشد و تماسی به یکی از داخلی های آن گروه وارد شود، در صورت اشغال بودن این داخلی در حالت TERMINATE تماس تا انتهای گروه رفته و قطع می شود.
اما در حالت چرخشی در صورت اشغال بودن داخلی انتهای گروه، تماس به اولین داخلی بر می گردد.
فعال سازی Automatic Call Pickup
این قابلیت ارتباطی با قابلیت Hunting ندارد اما می توان در زمانی که Hunting را برای یک گروه فعال نمود از آن نیز استفاده کرد.
برای فعال سازی Automatic Call Pickup می توان از کد ۱۲۷ در حالت برنامه ریزی دستگاه استفاده نمود.
بنابراین بعد از وارد شدن به حالت برنامه ریزی، کد ۱۲۷ را وارد نموده و با فشار دادن کلید اسپیکر می توانیم نام گروه و وضعیت Automatic Call Pickup آن را مشاهده نماییم.
به صورت پیش فرض این قابلیت برای گروه های مختلف غیر فعال می باشد و برای فعال کردن آن باید از طریق کلید AUTO-ANS حالت Disable را به Enable تغییر داد.
وقتی Automatic Call Pickup برای یک گروه داخلی فعال باشد و یک تماس از خارج به یکی از آن داخلی های گروه وصل شود می توان در هنگام زنگ خوردن تلفن مربوط به آن داخلی، به راحتی با برداشتن تلفن های دیگر داخلی ها، به آن تماس پاسخ داد.
در مطلب بعدی قصد داریم ابتدا یک پیغام روی دستگاه سانترال ضبط نموده و سپس حالت های مختلف Hunting را بر روی آن مورد بررسی قرار دهیم.
پس با ما همراه باشید و مطالب بعدی ما را نیز حتما مطالعه فرمایید.
بازدید از صفحه اختصاصی ISG در آپارات

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 
ویدیو های آموزشی مرتبط
تعیین مسیر تماس های خطوط شهری

کد های برنامه ریزی گروه UCD

برنامه ریزی قابلیت Hunting (بخش دوم)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید