ویپ نرم افزاری(voip) و کاربرد آن برای شرکت های نوپا
ویپ نرم افزاری برای شرکت های نوپا بسیار رایج است. امروزه کسب و کارهای مجازی رواج بسیاری دارند و لازمه رشد روزافزون آن ها استفاده از ابزارهایی است که سبب می شود بتوانند کیفیت خود را در ارائه خدمات به مشتریان بهبود بخشد تا از این طریق بتوانند کسب و کار خود را توسعه دهند.
آنچه در این مقاله می خوانید:
ویپ نرم افزاری(voip) و کاربرد آن برای شرکت های نوپاویپ نرم افزاری(voip) چیست؟ویپ نرافزاری(voip) و کاربردهای آن ویپ نرم افزاری(voip) و عملکرد آن برای شرکت های نوپاضرورت استفاده از ویپ (VOIP) برای شرکت های نوپاضبط مکالماتسیستم مدیریت تماس و صف انتظار استفاده از شماره ثابت در هر مکان و زمان داشتن شماره تجاری به صورت رسمی پخش موسیقی برای مشتریان پشت خط فکس نرم افزاری استفاده از تلفن نرم افزاری نظر سنجی برای مشتریانایجاد پروفایل برای مشتریسخن آخریکی از فناوری های رایج که می تواند به کسب و کارهای اینترنتی کمک کند و آشنایی با آن برای کسب و کارهای نوپا ضروری است نرم افزار ویپ VOIP است. در این مقاله شما را با کاربرد و اهمیت ویپ نرم افزاری برای شرکت های نوپا آشنا می کنیم.
ویپ نرم افزاری(voip) چیست؟
VOIP در واقع نوعی تلفن نرم افزاری یا سیستم تلفنی است که بر روی سیستم رایانه نصب می شود و به واسطه آن می تواند با کامپیوتر خود تماس بگیرید. از جمله نرم افزار LinPhone ، ۳CXPhone و MobilityPass Compass را می توان جزو ویپ نرم افزاری (VOIP) دانست.
ویپ های نرم افزاری در هر مکانی به شرط همراه داشتن رایانه قابل استفاده هستند و در دو نوع رایگان و پولی وجود دارند. هر کدام از انواع ویپ نرم افزاری دارای قابلیت هایی هستند و خدمات متفاوتی را در اختیار افراد قرار می دهند.
انواع ویپ نرم افزاری برای شرکت های نوپا به صورت گوشی های تلفن واقعی وجود دارند و می توان طراحی آن را متناسب با سلیقه خود استفاده نمود. لازم به ذکر است که ویپ تنها یک نرم افزار در رایانه شماست و برای استفاده جهت تماس باید از میکروفون، بلندگو و هدفون جانبی استفاده نمایید. هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
ویپ نرافزاری(voip) و کاربردهای آن
کاربردهای ویپ نرم افزاری در حالت کلی بسیار زیاد است. از جمله می توان به کاربرد ویپ نرم افزاری برای شرکت های کوچک، کاربرد ویپ نرم افزاری برای مبتدیان ویپ، کاربرد ویپ نرم افزاری برای مسافران و در مخابرات، کاربرد ویپ نرم افزاری درکسب و کارهای کوچک و تماس های گیرندگان از راه دور اشاره نمود. ویپ نرم افزاری(voip) و عملکرد آن برای شرکت های نوپا
انواع مختلف ویپ نرم افزاری وجود دارد که هر کدام دارای کاربردها و قابلیت های مختلفی هستند. ممکن است شما صاحب یک کسب و کار نوپا باشید و یا بخواهید برای شرکت نوپای خود یکی ویپ نرم افزاری مناسب خریداری و نصب کنید. از جمله مزایای ویپ نرم افزاری برای شرکت های نوپا می توان به این مورد اشاره کرد که از طریق آن ها صاحبان کسب و کار هر جایی که باشند می توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار نمایند.
استفاده از ویپ نرم افزاری یا سیستم تلفنی VOIP به جای انواع تلفن برای شرکت ها گزینه مفیدی به حساب می آید. زیرا این نرم افزار قابلیت هایی دارد که پیش پا افتاده ترین آن ها برقرای تماس با سایر استان ها، دریافت فکس، شماره دفاتر تمام استان ها به صورت یکجا و … است. خدماتی که تلفن های قدیمی دارا نیستند و همین مساله سبب تمایز آن ها از گردیده است. از مزایای ویپ نرم افزاری برای کسب و کارهای کوچک می توان به موارد زیر اشاره کرد.
با ویپ می توان با تمام دنیا ارتباط برقرار نمود. ایجاد یک سیستم صوتی برای معرفی کسب و کار از طریق ویپ می تواند سبب افزایش اعتماد مشتریان به شما گردد.هدایت مشتری به بخش های مختلف برای مثال هر دکمه ای را به کار خاصی اختصاص می دهد مثلا دکه شماره ۱ جهت برقراری با واحد فروش دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
ضرورت استفاده از ویپ (VOIP) برای شرکت های نوپا
استفاده از ویپ نرم افزاری (VOIP) برای شرکت های کوچک موجب ایجاد راه های ارتباطی متنوع با مشتریان می شود همچنین وجود آن سبب افزایش حس رضایت و وفاداری مشتریان به شرکت شما می گردد.می توان گفت یکی از ضروریات یک شرکت نوپا استفاده از ویپ نرم افزاری است زیرا می تواند در توسعه کسب و کار موثر باشد. همچنین استفاده از ویپ نرم افزاری ضرورت هایی دارد که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.
ضبط مکالمات
یکی از بزرگ ترین مزایای استفاده از ویپ نرم افزاری (VOIP) این است که به واسطه آن می توان مکالمات شرکت را ضبط کرد. بسیار پیش می آید که با یک مکالمه کوچک با مشتری ایجاد دعوا و پرونده حقوقی شود این در حالی است که با ضبط مکالمات شرکت از دردسرهای حقوقی جان سالم به در می برد.
علاوه بر این ضبط مکالمات می تواند در نظارت بر روی اپراتور ها و ارتقای عملکرد آن ها موثر باشد. همچنین بازبینی مکالمات ضبط شده تاثیر بسیار زیادی در افزایش رضایت مشتری دارد.
سیستم مدیریت تماس و صف انتظار
مدیریت تماس یکی دیگر از مزایای استفاده از ویپ نرم افزاری است برای مثال ممکن است یکی از کارمندان نتواند جواب تلفن را بدهد و آن را به همکار خود وصل کند تا ایشان جوابگو باشد.
همچنین ویپ نرم افزاری سبب می شود بتوان تماس را به چند نفر ارجاع داد. به واسطه برنامه مدیریت زمان زمان انتظار حذف می شود و همه کارمندان می توانند به مشتری پاسخ دهند در نتیجه مشتری معطل نمی شود. در وواقع کار به این صورت است که هر تماس بعد از عبور از یک پنجره به پنجره بعدی می رود.
استفاده از شماره ثابت در هر مکان و زمان
یکی از ضرورت های استفاده از ویپ نرم افزاری (VOIP) در شرکت های نوپا این است که کارکنان می توانند فقط با اتصال به اینترنت در هر زمان و مکانی پاسخگوی مشتریان و کاربران سایت باشند.
داشتن شماره تجاری به صورت رسمی
یکی از جذاب ترین ویژگی های نرم افزار ویپ برای شرکت های نوپا این است که می توان به واسطه آن در تهران شماره تهیه نموده و در سایر شهرها فعالیت داشت. ارائه یک شماره تماس ثابت می تواند سبب افزایش مشتریان گردد.
پخش موسیقی برای مشتریان پشت خط
یکی از مزایای بسیار جالب و دوست داشتنی ویپ این است که با استفاده از آن می توان به مدت ۳۰ ثانیه برای مشتریان پشت خط موسیقی پخش کرد تا از آن لذت ببرند. بر اساس تحقیقات نگهداشتن مشتریان پشت خط به هر دلیلی اگر با موسیقی همراه باشد باعث می شود فکر نکنند معطل هستند.
فکس نرم افزاری
به واسطه استفاده از ویپ نرم افزاری در شرکت های نوپا می توان گفت از شر دستگاه های فکس رهایی یافته اید. زیرا با استفاده از ویپ می توان از فکس به آسانی در پنل نرم افزاری و یا ایمیل استفاده نمود.
استفاده از تلفن نرم افزاری
استفاده از ویپ نرم افزاری در کسب کار شما سبب می شود از هزینه های مربوط به تلفن سخت افزاری رهایی یابید. به واسطه ویپ نرم افزاری می توانید بدون نیاز به تلفن نرم افزاری از موبایل و یا کامپیوتر خود جهت ایجاد ارتباطات سازمانی استفاده نمایید.
نظر سنجی برای مشتریان
به واسطه استفاده از ویپ نرم افزاری و سیستم تلفنی VOIP می توان شرایطی را برای کامنت گذاری مشتریان ایجاد کرد. در واقع می توان به آن ها اجازه داد نظر خود را ابراز کنند و به عملکرد اپراتور پاسخگو به آن ها نمره بدهند.
ایجاد پروفایل برای مشتری
با استفاده از سیستم نرم افزاری ویپ (VOIP) اطلاعات مشتریان بر روی رایانه شما ثبت می شود. می توانید هنگام پاسخگویی به مشتریان فرمی در مورد علایق و خواسته های آن ها بنویسید. در صورتی که حوزه فعالیت مشتریان شما مشخص باشد می توانید دفعات بعدی آن ها را به بخش مربوطه راهنمایی کنید.
سخن آخر
ویپ نرم افزاری (VOIP) به واسطه داشتن قابلیت هایی که دارد می تواند برای شرکت های نوپا گزینه بسیار خوبی باشد. ویپ دارای قابلیت های زیادی برای جذب مشتری است و با وصل شدن به اینترنت در هر مکان یا زمانی می توان از آن بهره برد. همین ویژگی ها سبب افزایش کارایی این نرم افزار در کسب و کارهای آنلاین شده است.
اگر برای استفاده از نرم افزارهای ویپ (VOIP) نیاز به راهنمایی دارید می توانید از دوره های آموزشی مربوط به تلفن سانترال و ویپ در سایت ISG بهره ببرید.
ttttttttttttttttttttttt
تفاوتهای فایروال نرم افزاری و فایروال سخت افزاری
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
در اصطلاح کامپیوتری واژه فایروال به سیستمی اطلاق میشود که شبکه خصوصی یا کامپیوتر شخصی شمارا در مقابل نفوذ مهاجمین، دسترسیهای غیرمجاز، ترافیکهای مخرب و حملات هکری خارج از سیستم شما محافظت میکند. فایروالها میتوانند ترافیک ورودی به شبکه را کنترل و مدیریت کرده و با توجه به قوانینی که در آنها تعریف میشود به شخص یا کاربر خاصی اجازه ورود و دسترسی به یک سیستم خاص را بدهند. مثلاً شما میتوانید برای فایروال خود که از یک شبکه بانکی محافظت میکند با استفاده از قوانینی که در آن تعریف میکنید بخواهید که به کاربر X در ساعت Y اجازه دسترسی به کامپیوتر Z را که درون شبکه داخلی شما قرار دارد را بدهد.در ادامه با ISG همراه باشید.
قوانینی که در یک فایروال وجود دارد بر اساس نیازمندیهای امنیتی یک سازمان تعیین میشود. برای مثال اگر فایروال بر اساس قوانینی که در آن تعیینشده تشخیص دهد که ترافیکی که از آن عبور میکند برا شبکه مضر است، بلافاصله آن را بلوکه میکند و از ورود آن به شبکه جلوگیری به عمل میآورد. روشهایی که یک فایروال توسط آنها ترافیک را مدیریت می کند به ترتیب روش فیلترینگ بسته یا Packet Filtering، پروکسی سرور و یا Stateful Inspection هستند. فایروال ها می توانند هم بهصورت نرمافزاری و هم بهصورت سختافزاری وجود داشته باشند اما نقطه ایده آل یک فایروال، یک فایروال ترکیبی سخت افزاری و نرم افزاری است.
فایروال های سخت افزاری معمولاً بهصورت زیر ساخت هایی هستند که توسط شرکت های تولید کننده بر روی بورد های سخت افزاری نصب و راه اندازی شده اند و معمولاً در قالب یک روتر در شبکه فعالیت می کنند، یک روتر نیز می تواند در یک شبکه به عنوان یک فایروال سخت افزاری فعالیت کند. یک فایروال سخت افزاری می تواند بصورت پیش فرض و بدون انجام هرگونه تنظیمات اولیه در حد مطلوبی از ورود داده ها و ترافیک ناخواسته به شبکه محافظت کرده و اطلاعات ما را ایمن نگه دارد. اینگونه فایروال های معمولا در قالب فیلترینگ بسته یا Packet Filtering فعالیت می کنند و Header های مربوط به مبدا و مقصد (Source & Destination) بسته ها را به دقت بررسی کرده و در صورتیکه که محتویات بسته با قوانینی که در فایروال انجام شده است مقایرت داشته باشد بلافاصله از ورد آن به شبکه جلوگیری کرده و آنرا بلوکه می کند.
بسته اطلاعاتی در صورتیکه مقایرتی با قوانین موجود در فایرول نداشته باشد به مقصد مورد نظر هدایت خواهد شد. راحتی کار با فایروال های سخت افزاری این است که هر کاربر ساده ای ممکن است براحتی بتواند آنرا در شبکه قرار داده و از تنظیمات پیشفرض انجام شده در آن استفاده کند، تنها بعضی از تنظیمات پیشرفته امنیتی در اینگونه فایروال ها هستند که نیاز به داشتن دانش تخصصی فراوان برای انجام دادنشان دارند. اما این را در نظر داشته باشید که فایروال های سخت افزاری می بایشت توسط یک کارشنان متخصص امنیت آزمایش شده تا از کارکرد آنها اطمینان حاصل شود. فایروال های سخت افزاری بار ترافیکی و لود کاری کمتری برای شبکه ایجاد می کنند و طبیعتا سرعت و کارایی بهتری در شبکه دارند اما از نظر هزینه بیشتر از فایروال های نرم افزاری هزینه دارند.
فایروال های نرم افزاری در حقیقت نرم افزار هایی هستند که بر روی سیستم عامل ها نصب شده و ترافیک ورودی و خروجی به شبکه یا سیستم عامل را کنترل می کنند. اینگونه فایروال های بیشتر استفاده های خانگی و سازمان ها و شرکت های کوچک و متوسط را به خود اختصاص داده اند. فایروال های نرم افزاری سیستم ها را از خطرات معمولی که در اینترنت وجود دارند اعم از دسترسی های غیر مجاز، ترجان ها و کدهای مخرب، کرم های کامپیوتری و بسیاری دیگر از این موارد حفاظت می کنند. اکثر اینگونه فایروال ها به کاربارن این قابلیت را می دهند که بتوانند برای به اشتراک گذاشتن منابع خود از جمله پرینتر و پوشه ها در قوانین فایروال تغییرات دلخواه خود را اعمال کرده تا بتوانند از امکاناتی که مد نظر دارند استفاده و بهره کافی را ببرند. در برخی اوقات فایروال های نرم افزاری ابزارهای جانبی را در اختیار ما قرار می دهند که توسط آنها میتوانید تنظیمات محرمانگی و فیلترینگ خاصی را برای خود یا کاربران دیگر اعمال کنید.
اینگونه فایروال ها در دو نوع شبکه ای و تک محصولی ارائه می شوند ، فایروال های نرم افزاری تحت شبکه می توانند یک شبکه را تحت کنترل خود گرفته و از آن محافظت کنند اما فایروال های تک محصولی صرفا بر روی یک سیستم عامل نصب می شوند و می توانند از آن محافظت کنند، تصور کنید که شما 200 کامپیوتر در شبکه خود داشته باشید و بخواهید از یک محصول فایروال تک محصولی استفاده کنید!!! 200 بار نصب بر روی کلی شبکه می تواند بسیار طاقت فرسا و مشکل یاشد. تنوع فایروال های نرم افزاری بسیار زیاد است اما همیشه در نظر داشته باشید که بهترین فایروال نرم افزاری فایروالی است که ضمن اینکه در پس زمینه یا Background سیستم شما فعالیت کند از کمترین منابع سیستمی استفاده کند و بار سیستم را زیاد نکند. فایروال های نرم افزاری ترافیک و لود کاری بیشتری در شبکه ایجاد می کنند اما به نسبت فایروال های سخت افزاری از هزینه قابل قبولتری برخوردارند.
خلاصه:
فایروال های سخت افزاری بصورت ابزارهایی بر روی برد های سخت افزاری نصب شده اند، روتر نیز می تواند در نقش یک فایروال عمل کند.
فایروال های نرم افزاری، برنامه هایی هستند که بر روی هر سیستم عامل می توانند نصب شده و شروع بکار کنند و هم بصورت شبکه ای و هم بصورت تک محصولی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.
بصورت پیشفرض شما می تواند از تنظیمات پیشفرض فایروال های سخت افزاری و نر م افزاری برای محافظت از شبکه خود استفاده کنید.
فایروال سخت افزاری نیز در حقیقت نوعی فایروال نرم افزاری میتواند باشد که بر روی یک برد سخت افزاری نصب شده است.
فایروال های سخت افزاری سرعتت و کارایی بیشتری نسبت به فایروال های نرم افزاری دارند.
هزینه پیاده سازی و استفاده از فایروال های نرم افزاری بسیار کمتر از فایروال های سخت افزاری است.
برای داشتن بهترین کارایی در شبکه همیشه می بایست از اینگونه فایروال های بصورت ترکیبی استفاده کرد.
منبع:saeed.ws