تنظیمات دیزا پاناسونیک | راه اندازی تلفن گویا TDA , TDE

برای تنظیمات دیزا پاناسونیک شما لازم است ابتدا تجهیزات سخت افزاری این کار را تهیه و روی دستگاه نصب نموده و بعد از آن از طریق نرم افزار برنامه ریزی دستگاه، مراحلی که در این آموزش برای راه اندازی تلفن گویا TDA و TDE گفته می شود را به ترتیب انجام داد.

آنچه در این مقاله می خوانید:

اپراتور سانترال یا دیزا چیست ؟مراحل انجام تنظیمات دیزا پاناسونیکاطلاعاتی درباره کارت های مربوطه برای تنظیمات دیزا پاناسونیک پرظرفیتکارت آپشنال چیست؟انواع کارت های فرعیOPT کارت برای تنظیمات دیزا پاناسونیکMSG 4کارت OPB 3کارت  LCOT 8شروع راه اندازی نرم افزاری برای تنظیمات دیزا پاناسونیک در سری TDA و TDEمرحله اول : تعیین مسیر برای تماس های ورودی مرحله دوم : تعیین کلاس مدیریتی برای تنظیمات دیزا پاناسونیک و ضبط پیغام دیزاآموزش کلاس بندی سانترال TDA و TDEآموزش ساخت تلفن گویا با کیفیت بالادر ادامه داریم :مرحله سوم :تعیین کلید های تلفن برای هر داخلی ، در تنظیمات دیزا پاناسونیک در TED و TDAسه حالت در این مرحله در نظر گرفته شده .حالت اول برای تنظیمات دیزا پاناسونیک :حالت دوم برای تنظیمات دیزا پاناسونیک :حالت سوم برای تنظیمات دیزا پاناسونیک :مثال حالت اول برای تنظیمات دیزا پاناسونیک :مثال حالت دوم برای تنظیمات دیزا پاناسونیک :مثال حالت سوم برای تنظیمات دیزا پاناسونیک :Option 1 :ویدیو های آموزش رایگان برای راه اندازی دیزا یا منشی تلفنی در سانترال TDA و TDEآموزش ساخت پیغام تلفن گویا با نرم افزار (بخش اول)آموزش ساخت پیغام تلفن گویا با نرم افزار (بخش دوم)آپلود پیغام تلفن گویا بر روی دستگاه سانترال TDA و TDE

اپراتور سانترال یا دیزا چیست ؟
موضوع دیزا یا تلفن گویا که امروز مورد بحث ما هست فقط به سانترال های پرظرفیت پاناسونیک محدود نمیشه و سانترال های کم ظرفیت این برند مانند TES824 و TEM824 نیز دارای سرویس اپراتور گویا یا دیزای سانترال ۸۲۴ هستند.
برای این که راحت تر از دیزا و تنظیمات دیزا پاناسونیک مطلع بشین، براتون یه نمونه از کاربردش رو مثال میزنیم تا کامل اونو درک کنین.
شرکتی رو تصور کنید که در یک روز کاری با تعداد زیادی زنگ خوری مواجه شده، به عنوان مثال با حسابدار شرکتی در حال مکالمه است و پشت خط مشتری در حال تماس گرفتن است.
از طرفی پیک منتظر تماس منشی برای گرفتن آدرس است.
کنترل کردن چنین شرایطی بسیار دشوار است.
پس مدیریت شرکت ناچار است برای این شرایط چاره ای بیاندیشد که استخدام کردن نیروی کار بیشتر مقرون به صرفه و عاقلانه نیست.
این جاست که استفاده از یک سانترال پاناسونیک لازم است تا به وسیله تنظیمات دیزا پاناسونیک بتوان از اپراتور آن استفاده کرد. دیزا یا تلفن گویا به اصطلاح اپراتور سانترال نام دارد.
در واقع تنظیمات منشی تلفنی ، کمک می کند تا فرد تماس گیرنده با توجه به پیام اپراتور و شماره گیری داخلی مد نظر که به طور هدفمند و از پیش تعیین شده وجود دارد به مقصد خود (داخلی مورد نظر) برسد.
البته این تنظیمات دیزا پاناسونیک از قبل انجام شده است.
استفاده از دیزا به غیر از صرفه اقتصادی مزیت های زیادی دارد مثل : نظم بخشیدن به سیستم کاری ، مدیریت نیروی کاری ، مدیریت زمان ، رضایتمندی مشتریان ، بالا رفتن روند و کیفیت کار و همچنین ارتقای پرستیژ کاری.

مراحل انجام تنظیمات دیزا پاناسونیک
برای این که شما مراحل راه اندازی دیزای سانترالتون رو به راحتی متوجه بشید ما اونو در ۷ مرحله طبقه بندی می کنیم.
۱. خرید کارت برای شروع تنظیمات دیزا پاناسونیک
۲. نصب صحیح کارت برای تنظیمات دیزا پاناسونیک
۳. تشخیص سانترال
۴. فعال کردن داخلی برای ضبط ( با استفاده از تلفن دیجیتال و مسیر ۲-۷-۱ )
۵. مرحله ۱۰-۲
۶. مرحله ۵-۳-۲
۷. مرحله ۲-۲
برای داشتن اپراتور سانترال در سه مرحله اول نیاز است تا کارت های OPB و LCOT که کارت هایی اصلی هستند و کارت MSG که از دسته ی کارت های فرعی است را تهیه کنید و سپس داخل سانترال به طور درست و دقیق قرار دهید.
در نهایت برای چک کردن، وارد آیتم شماره ۱ نرم افزار برنامه ریزی سانترال شوید و از آن Slot را انتخاب کنید تا از درستی نصب کارت ها داخل سانترال اطمینان حاصل کنید.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
اطلاعاتی درباره کارت های مربوطه برای تنظیمات دیزا پاناسونیک پرظرفیت
یکی از کارت های اصلی و مهم که باید درون یکی از اسلات ها قرار بگیرد کارت شهری ( LCOT ) است و باید با توجه به نیاز سازمان تهیه شود یعنی باید توجه شود آن سازمان به چند خط شهری نیاز دارد.
کارت ها LCOT انواع مختلفی دارد که ۴ پورت ، ۸ پورت و ۱۶ پورتی آن ها در بازار موجود هستند.
کارت OPB یا آپشنال کارت از دیگر کارت های اصلی است که باید درون یکی دیگر از اسلات های سانترال قرار بگیرد.
همان طور که از اسم این کارت مشخص است وظیفه آن ایجاد جایگاه برای کارت های فرعی است.
کارت آپشنال چیست؟

انواع کارت های فرعیOPT کارت برای تنظیمات دیزا پاناسونیک
کارت دیزا ، کارت صندق صوتی ، کارت در باز کن و غیره. از دیگر کارت های اصلی کارت شهری است. نام این دسته از کارت ها LCOT است که ۴ پورت ، هشت پورت و ۱۶ پورتی آن ها در بازار موجود است.
MSG 4

تصویر بالا مربوط به کارت فرعی به نام MSG 4 است. این کارت قابلیت نصب بر روی کارت آپشن شماره ۳ را دارد و امکان پخش پیام تلفن گویا را برای ۴ تماس همزمان فراهم می کند.
کارت OPB 3

تصویر بالا مربوط به کارت آپشنال با قابلیت نصب ۳ کارت فرعی است.
کارت  LCOT 8

 کارت بالا نوعی از کارت شهری است که دارای هشت پورت آنالوگ بدون کالر آی دی می باشد و قابلیت نصب کارت کالر آی دی مدل ۰۱۹۳ برای داشتن تنظیمات منشی تلفنی را داراست. همچنین دو پورت PFT نیز دارد.
علاوه بر این دستگاه سانترال پرظرفیت پاناسونیک با توجه به نیاز سازمان از کارت های سانترال مختلف دیگری نیز استفاده می کنند که هر کدام از آن ها برای راه اندازی یک قابلیت یا افزایش ظرفیت اولیه دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند.
از این مرحله به بعد کار نرم افزاری شما با نرم افزار PBX Unified شروع میشه. اگر این نرم افزار که مربوط به برنامه ریزی سانترال های TDA  و TDE است ، ندارید ما لینک اونو برای شما قرار دادیم. فقط کافیه روی اسم برنامه در خط پایین کلیک کنید. 
شروع راه اندازی نرم افزاری برای تنظیمات دیزا پاناسونیک در سری TDA و TDE
مرحله اول : تعیین مسیر برای تماس های ورودی 
در قدم اول باید تعیین کنید که اپراتور سانترال یا همان دیزا روی کدام خط شهری فعال باشد.
برای این کار از مسیر ۲-۱۰ پیروی کنید یعنی گزینه دوم از آیتم شماره ۱۰ در ستون های چپ برنامه.
اگر به صورت آفلاین یعنی بدون اتصال سیستم به سانترال با برنامه کار می کنید حتما از آیتم ۱ گزینه ۱ را کلیک کنید و به صورت مجازی کارت شهری را روی سانترال قرار دهید به شکل زیر نگاه کنید.
همان طور که در تصویر مشخص است در جدول باز شده سمت راست انواع کارت ها را مشاهده می کنید. شما باید کارت شهری را انتخاب کنید.
LCOT های جدول همان کارت های شهری هستند و عدد مقابل آنها نشان دهنده تعداد پورت های آنهاست.
کافیست با کلیک چپ آن را انتخاب کنید و با حرکت موس در همان حالت آن را سمت جایگاهش در داخل سانترال که تصویر آن سمت چپ جدول قرار دارد ، بکشید.
سپس موس را رها کنید و YES را کلیک کنید.
در بخش ۲-۱۰ شما می توانید در شیفت های مختلف برای تماس های ورودی تعیین مسیر کنید.
بطور پیش فرض دستگاه در یک شیفت کاری قرار دارد که همان شیفت روز هست پس ما در ستون day برای هر یک از خطوط شهری باید تعیین مسیر کنیم. 
بصورت پیش فرض پیغام تلفن گویا بر روی حافظه یک با شماره ۵۰۱ قرار دارد که البته شما می توانید تغییر دهید (در بخش ۲–۳-۵).
حالا در ستون day در بخش ۲-۱۰ شما باید شماره پیغام دیزا را قرار دهید.
اگر پیغام شما همان ۵۰۱ هست، باید ۵۰۱ را برای خط شهری مورد نظر قرار دهید و در صورتیکه بخواهید پیغام ۵۰۱ برای همه خطوط شهری پخش شود باید در ستون day برای همه خطوط شهری، پیغام ۵۰۱ را قرار دهید.

مرحله دوم : تعیین کلاس مدیریتی برای تنظیمات دیزا پاناسونیک و ضبط پیغام دیزا
قبل از شروع این تعریف باید بدانید منظور از کلاس چیست؟ کلاس بندی را به این منظور انجام می دهیم تا یک سری از تنظیمات خاص را به گروهی از داخلی ها اعمال کنیم.
آموزش کلاس بندی سانترال TDA و TDE

در سانترال های tda و tde به طور پیش فرض کلاس مدیریتی ۶۴ است و هر داخلی که در این کلاس باشد اپراتور سانترال روی آن لحاظ می شود.
اگر قصد تغییر شماره کلاس را دارید با توجه به تصویر زیر از مسیر  1-7-2 گزینه programming & manager را انتخاب کنید ( دایره قرمز ).
همان طور که در تصویر می بینید COS No ستون شماره کلاس است و در ردیف ۶۴ آن Manager فعال است ( Enable ) و از ۱ تا ۶۳ Disable است.
شما هر کلاسی که مایل هستید اپراتور روی داخلی های آن باشد را تعریف کنید و در نهایت از این قسمت کلاس مدیریت آن را فعال کنید.  
بعد از تهیه کارت های مورد نیاز و قرار دادن داخل سانترال ، برای داشتن صدای اپراتور باید صدایی ضبط کنید که متناسب با هدف سازمان شما باشد.
برای این کار امکان استفاده از ضبط صدای خود سانترال وجود دارد و اگر دوست دارید صدای شما ساده نباشد و همراه موزیک باشد، یا به هر شکل دلخواه دیگر ، میتونید از قبل صدای خود را ضبط کنید و به کمک پورت موزیک هولد سانترال، به عنوان تلفن گویا استفاده کنید. همچنین می توانید از آموزش ساخت پیغام تلفن گویا استفاده کنید.
آموزش ساخت تلفن گویا با کیفیت بالا

همانطور که قبلا گفته شد فقط داخلی می تواند صدا را ضبط کند که حتما در کلاسی باشد که قابلیت manager برای اون فعال باشد مثلا کلاس ۶۴.
حالا در این مرحله بعد از اینکه تنظیمات کلاس داخلی را انجام دادیم و قابلیت منیجر را فعال کردید،  گوشی تلفن را بردارید یا روی حالت اسپیکر بذارید.
سپس با گرفتن کدی با دستور العمل مقابل صدای خود را ضبط کنید.  « Store کلید   شماره پیغام مد نظر ‹ به طور پیش فرض ۵۰۱ است›   361 *  »
برای شنیدن صدای اپراتور سانترال از کد ۳۶۲ استفاده کنید. 

در ادامه داریم :
همون طور که گفتیم مسیر ۲-۱۰ را باز می کنیم و خط شهری مد نظرمون که می خواهیم دیزا را روی آن تنظیم کنیم انتخاب می کنیم. تصویر زیر بیان می کند ، ما کارت شهری با ۴ پورت انتخاب کردیم و در اسلات دو قرار دادیم.  

مرحله سوم :تعیین کلید های تلفن برای هر داخلی ، در تنظیمات دیزا پاناسونیک در TED و TDA
برای تعیین کلید های تلفن برای هر داخلی مسیر ۵-۳-۲ را دنبال کنید ‹ DISA System › . یعنی بعد از باز کردن نرم افزار به آیتم شماره پنج بروید و از گزینه ۳ آن شماره ۲ را انتخاب کنید. با این کار میتونید تعیین کنید شخصی که با سازمان شما تماس گرفته با زدن کلید های تلفنش به کدوم داخلی میتونه وصل بشه ( شکل شماره۱ ).
سه حالت در این مرحله در نظر گرفته شده .
حالت اول برای تنظیمات دیزا پاناسونیک :
شخص با زدن یک کلید مشخص به داخلی مد نظرش وصل می شود
حالت دوم برای تنظیمات دیزا پاناسونیک :
شخص با زدن یک کلید مشخص به گرهی از داخلی ها وصل می شود
حالت سوم برای تنظیمات دیزا پاناسونیک :
شخص با زدن کلید مشخص پیامی دیگر می شنود.
مثال حالت اول برای تنظیمات دیزا پاناسونیک :
شما با سازمانی تماس گرفتید و هدف شما صحبت با مدیر سازمان است و با توجه به صحبت های اپراتور سانترال ( صدای ضبط شده از قبل ) متوجه شدید باید کلید ۱ از تلفن را فشار دهید که با این کار شما مستقیم به داخلی مدیر وصل می شوید
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
مثال حالت دوم برای تنظیمات دیزا پاناسونیک :
شما با سازمانی تماس گرفتید و با زدن یک کلید به گروه پشتیبانی وصل شدید در این زمان سانترال از داخلی های آن گروه که برای پشتیبانی تعریف شده اند ، داخلی ای را اتنخاب می کند که اشغال نیست و به شما وصل می کند.
مثال حالت سوم برای تنظیمات دیزا پاناسونیک :

شما با سازمانی تماس گرفتید و با زدن یک کلید دوباره پیغامی می شنوید . در نظر بگیرید با زدن کلید ۱ میخواهید از سانس های فیلم مورد علاقتون در سینما مطلع بشید. در این حالت با زدن کلید یک اپرتور سانترال صدایی پخش می کند که روزها و ساعات پخش فیلم مورد نظرتون شما رو براتون پخش میکنه.     در مرحله بعد باید وارد تنظیمات دیزا پاناسونیک بشین. مسیر این تنظیمات ۵-۳-۱ است ‹ DISA Message ›و شامل دو بخش است Option 1 و Option 2
Option 1 :
طبق شکل زیر. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در کادر آخر سمت چپ یعنی Intercept When No Dial after DISA answers می تونید این امکان رو به تنظیمات دیزا پاناسونیک بدید تا در صورت وارد نکردن شماره ای توسط مخاطب پیام اپراتور را پخش کند.
همچنین در کادر یکی مونده به آخر ( Intercept When all DISA ports are busy ) با تیک زدن to Operator به سانترال دستور می دید که در صورت اشغال بودن داخلی مد نظر به پیام اپرتور بازگردد.
نکته : اگه متوجه شده باشید در گزینه های to AA-0 و to AA-9 میتونید به پیام های ضبط شده در در ۰ و ۹ برگردید البته در کادر آخر برای عدم شماره گیری و در کادر یکی به اخر در زمان اشغال بودن داخلی.

  برای قسمت نهایی کار وارد تنظیمات ۲-۲ بشید. به تصویر زیر نگاه کنید. در این قسمت می تونید اپراتور را در ساعات کاری تعریف کنید. مثلا تنظیم کنید در روز کدام داخلی روی اپراتور باشد و در وقت ناهار یا شب کدام داخلی.

ویدیو های آموزش رایگان برای راه اندازی دیزا یا منشی تلفنی در سانترال TDA و TDE
آموزش ساخت پیغام تلفن گویا با نرم افزار (بخش اول)

آموزش ساخت پیغام تلفن گویا با نرم افزار (بخش دوم)

آپلود پیغام تلفن گویا بر روی دستگاه سانترال TDA و TDE
ttttttttttttttttttttttt
تنظیمات سانترال پاناسونیک
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
تنظیمات دستگاه های سانترال پاناسونیک
تنظیمات سانترال پاناسونیک باعث می شوند تا شما بتوانید از تمام ویژگی این مرکز تلفن های فوق العاده بیشترین بهره را برده و به طور مستمر از آنها استفاده نمایید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

تنظیمات دستگاه های سانترال پاناسونیکتاریخچه پاناسونیکسانترال پاناسونیک چیست؟انواع محصولات سانترال پاناسونیکبرند های محصولات پاناسونیکناسیونالتکنیکسسانیوسانترال پاناسونیک یا ویپ هزینه:قابلیت:کیفیت:تنظیمات تلفن سانترال به چه روشی انجام می گیرد؟ تنظیمات سانترال پاناسونیک با گوشیتنظیم دستگاه های کم ظرفیتتنظیم دستگاه های پر ظرفیتتنظیمات سانترال پاناسونیک با کامپیوترمزایای محصولات پاناسونیکجمع بندی

تاریخچه پاناسونیک
برای نخستین بار پاناسونیک در سال ۱۹۱۸ در شهر کادوما اوساکو کشور ژاپن توسط یک فرد ژاپنی به نام کونوسکه ماتسوشیتا تاسیس شد. در ابتدا نام این برند به نام موسس اصلی آن یعنی ماتسوشیتا بود. این شرکت کار خود را با تولید لامپ، اتوی برقی و هولدر های لامپ آغاز کرد و پس از آن در سال ۱۹۲۷ فعالیت رسمی و جدی خود را با تولید لامپ های دوچرخه که این تولیدات را با نام ناسیونال وارد بازار کرد.
پس از آن محصولات برقی خانگی خود را وارد بازار جهانی کرد که به سرعت آوازه محصولات آن در بازار پیچید. در سال ۱۹۶۱ ماتسوشیتا موسس برند پاناسونیک در سفری که به آمریکا داشت با بزرگترین تولیدکنندگان لوازم برقی در آن کشور دیداری داشت و پس از آن برای آن ها تلویزیون هایی با برند پاناسونیک تولید کرد که پس از آن تمامی محصولات خود را با نام پاناسونیک به بازار عرضه کرد .
سانترال پاناسونیک چیست؟
سانترال های پاناسونیک، مراکز تلفن بسیار کارآمد و پرکاربردی هستند که از تنوع بالایی برخوردارند. در سایت پاناسونیک، درباره سانترال ها، توضیحات جالبی نوشته شده است که خواندن آن ممکن است برای شما هم جالب باشد:
“شما آزادید تا در دنیای ارتباطات هر سیستمی را انتخاب کنید. نیاز های شما هرچه باشد، پاناسونیک بهترین و انعظاف پذیر ترین آنرا در اختیارتان قرار می دهد.
کسب و کار ها هرگز ثابت باقی نمی مانند و روز به روز با پیشرفت های روز افزونی در این صنعت مواجه می شویم. به همین دلیل، پاناسونیک چنین طیف وسیعی از سیستم های ارتباطی را برای چندین کسب وکار ارائه کرده است. از تنظیمات سانترال پاناسونیک های ساده گرفته تا بستر ارتباطی مبتنی بر ip های پیشرفته که قادرند در چندین مکان و موقعیت فعالیت نمایند. سیستم های پاناسونیک به طور مستمر از هرگونه ارتباطی در کسب و کار شما پشتیبانی می کنند.
سیستم های ارتباطی هیچ کسب و کاری به یکدیگر شباهت ندارد. به همین دلیل ما در پاناسونیک سیستم های متفاوتی را طبق نیاز های هر کسب و کار طراحی کرده ایم به همین دلیل تنظیمات سانترال پاناسونیک ما انعطاف پذیری بالایی در این صنعت دارد. امروزه، شما می توانید به راحتی سیستم هایی را مشاهده کنید که در کنار داشتن سیستم ip به سادگی تنظیم می شوند.”
از جمله مزایای دستگاه های سانترال پاناسونیک این است که با تنظیمات ساده و سریع، تلفن دفاتر شما را با ip ترکیب و بر مدیریت شما تاثیر مثبتی می گذارد. به علاوه شما می توانید به سادگی سیستم های مجهز به آنالوگ خود را پس ازمدتی به ip تغییر داده و بودجه ی خود را حفظ نمایید. دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
انواع محصولات سانترال پاناسونیک
از محصولات مراقبتی گرفته تا آموزش، فروش و ارتباطات، سیستم های سانترال پاناسونیک برای تمام بخش ها طیف وسیعی از محصولات را ارائه داده اند. با انتخاب دقیق و تنظیمات پیشرفته می توانیم هرچیزی که به آن نیاز دارید را در اختیار داشته باشید.
پاناسونیک در حال ادغام برنامه های مختلفی است تا کار های روزانه شما تا حد امکان، آسان تر شوند و آزادی بیشتری در انجام کارها به خصوص ارتباطات تلفنی و تحت شبکه داشته باشید. کاربردی ترین محصولات سانترال پاناسونیک عبارتند از:
دستگاه‌های پخش دی وی دیسیستم‌های سینمای خانگیدستگاه‌‌های ضبط و پخش تصاویر دیجیتالدوربین‌های فیلمبرداری ویدئوییدوربین‌های عکاسی دیجیتاللوازم صوتی خانگی و سیستم‌های صوتی حرفه ‌ایتلویزیون (ال ‌سی ‌دی، ال ‌ای ‌دی)سیستم‌ های پخش اتومبیلوسایل برقی خانگیجاروبرقییخچال و فریزرمایکروویوپلوپزماشین ظرفشوییماشین لباسشوییسشوارغذاسازهای خانگیسیستم ‌های اتوماسیون اداریسیستم‌های مخابراتیمهندسی سیستمسیستم‌های دوربین مدار بستهسیستم‌‌های امنیتیتجهیزات مانیتورینگنمایشگرهای پلاسمانمایشگرهای دید بالاپروژکتورهاکولرهای گازی و تجهیزات تهویه هواسیستم‌های پردازش اسناددستگاه‌ های فتوکپی و فاکسدستگاه‌‌های تلفن ثابتسیستم‌های سانترال مرکزی تلفن و پی ‌ای ‌ایکسکامپیوترهای قابل حمل صنعتیلپ ‌تاپبخش‌های مهندسی سازه
برند های محصولات پاناسونیک
کمپانی اصلی این برند در کشور ژاپن قرار دارد اما در بسیاری از نقاط جهان نیز شعباتی را برای سهولت صادرات محصولات خود به سایر نقاط جهان تاسیس کرده است . کمپانی های دیگر برند پاناسونیک در کشور هایی چون مالزی، چین، تایوان و … فعالیت می کنند. مشهور ترین برند محصولات پاناسونیک عبارتند از:
ناسیونال
برند ناسیونال، از برندهای سابق شرکت ماتسوشیتا و پاناسونیک کنونی است.
تولیدات پاناسونیک با برند ناسیونال، شامل: یخچال‌های خانگی، مایکروفر، ماشین لباس‌شویی، جاروبرقی، لوازم آشپزخانه، اتو، کولرهای گازی، تهویه مطبوع، تجهیزات تهویه هوا و دوچرخه بود. این برند تا ماه سپتامبر ۲۰۰۸ استفاده می‌شد. در پی تغییر نام این شرکت در ۱ اکتبر ۲۰۰۸ و تجدید ساختار آن، برند ناسیونال نیز بازنشسته شد و تمامی تولیدات این برند، به پاناسونیک تغییر پیدا کرد.
تکنیکس
شرکت ماتسوشیتا در سال ۱۹۶۵ اسپیکرهایی با برند تکنیکس را وارد بازار کرد، خط تولید محصولات تکنیکس با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شدند و عملکرد آن بگونه‌ای بود، که پس از چند سال تبدیل به یک برند بین‌المللی شد. قطعات و تجهیزات لوازم صوتی تولید شده با برند تکنیکس، محصولاتی چون ضبط صوت، رادیوهای موج کوتاه، گیرنده‌های صوتی و سی‌دی پلیرها را در بر می‌گرفت و این تولیدات به بیش از ۵۰ کشور جهان عرضه می‌شد.
از سال ۲۰۰۲، برخی از محصولات این شرکت با نام پاناسونیک روانه بازار شدند. در سپتامبر ۲۰۱۴ پاناسونیک اعلام کرد برند تکنیکس را دوباره احیا می‌کند.
سانیو
سانیو، شرکت الکترونیکی ژاپنی است که مقر اصلی آن در شهر موریگوچی، اوساکا قرار دارد. این شرکت هم‌اکنون جزو زیرمجموعه‌های پاناسونیک به‌شمار می‌آید.
سانترال پاناسونیک یا ویپ
همیشه مشاغل در دنیای ارتباطات در کنار طیف وسیعی از محصولات با یک سوال مواجه اند: ویپ یا سانترال؟
هر دو سرویس دارای مزایا و معایب خود هستند. به عنوان مثال، محصولات سانترال گزینه های ساده تری برای فعالیت کارکنان هستند زیرا به مشاغل این امکان را می دهند تا تمام خطوط تلفن داخلی خود را به یک تلفن خارجی متصل نمایند. به علاوه، هزینه محصولات سانترال نیز مقرون به صرفه است.
از سوی دیگر محصولات ویپ، از اینترنت برای فعالیت های خود و انتقال اطلاعات صوتی استفاده می کنند. دیگر مزایای و معایب این دو سیستم عبارتند از: تفاوت سانترال با ویپ- تفاوت سانترال پاناسونیک با سرور ویپ
هزینه:
برای مشاغل خیلی بزرگ یا مشاغلی که دارای چندین شعبه هستند، هزینه سیستم های ارتباطی به خصوص ویپ یا سانترال ممکن است، بسیار چالش بر انگیز باشد.
هزینه سیستم های سانترال ماهانه است که بسته به تعداد تماس های تلفنی می تواند متغیر باشد. به علاوه، تماس های بین المللی روی این هزینه ماهانه تاثیر بیشتری دارند. در مقابل، هزینه سیستم های ویپ کمتر است. این سیستم از اتصالات باند شرکت برای برقراری تماس های تلفنی خود استفاده می کند به همین دلیل، اکثر مکالمات بین المللی افراد رایگان انجام می شود.
قابلیت:
اگرچه، هزینه سیستم های ویپ کمتر است، اما قابلیت های آن گاهی در مقایسه با سیستم سانترال زیر سوال می رود. از آنجایی که، اتصالات ویپ به شرکت و اینترنتی است، مشکلاتی اعم از قطع برق فعالیت آنهارا متوقف می کند و دیگر نمی توان از آنها استفاده کرد. در مقابل، سیستم های سانترال از سیم تلفن خود تغذیه و حتی درصورت قطعی برق هم به فعالیت های خود ادامه می دهند. به همین دلیل، مشاغل زیادی به دنبال سیستم های سانترال ip هستند زیرا هزینه و قابلیت اتصال آنها ایده آل تر است.
کیفیت:
اتصالات اینترنتی شرکت بر کیفیت تماس های تلفنی از طریق سیستم ویپ نیز تاثیر می گذارد. شرکت های کوچک با اینترنت ضعیف یا کم ظرفیت همیشه متوجه تفاوت کیفیت تماس های این سیستم با تلفن های سانترال می شوند. با این حال، این سیستم مزایای دیگری هم دارد که شامل دسترسی به شماره تلفن محل های کار بدون توجه به موقعیت فرد و….. می شود.
متخصصان فناوری اطلاعات و مدیران کسب و کار قبل از تصمیم گیری برای خرید سیستم ارتباطی از بین ویپ یا سانترال باید درک کاملی از ویژگی و قابلیت آنها داشته باشند تا درآخر بهترین آنهارا تهیه و برای پیشرفت کسب و کار خود از آنها استفاده نمایند.تنظیمات تلفن سانترال به چه روشی انجام می گیرد؟
تنظیمات سانترال پاناسونیک با گوشی
برای اینکه بتوانید یک دستگاه سانترال را از طریق تلفن تنظیم کنید، نیاز به یک دستگاه تلفن هایبرید مدیریتی دارید. در حال حاضر، KX-AT7730 و KX-T7730 مهم‌ترین مدل‌های این دستگاه‌ها محسوب می‌شوند.تنظیم دستگاه های کم ظرفیت
برای شروع تنظیمات، باید دستگاه تلفن را از طریق جک ۰۱ (یکی از ورودی‌های دستگاه سانترال که روی بدنه آن، به خوبی قابل مشاهده است) وصل کنید. در مرحله بعد، باید با استفاده از کدهای زیر، وارد حالت برنامه‌ریزی دستگاه شوید:
ابتدا دکمه Program را بر روی تلفن فشار دهید.کلید * و سپس # مربع را فشار دهید.در این مرحله، بعد از وارد کردن رمز عبور دستگاه سانترال، می‌توانید وارد محیط برنامه ریزی شوید. 
اکنون شما در محیط برنامه ریزی دستگاه قرار دارید و می‌توانید تنظیمات سانترال پاناسونیک را انجام دهید. در این مرحله، باید تمامی کدهایی که به عملکرد آن‌ها در مرکز تلفن خود نیاز دارید را وارد کرده و تنظیمات هرکدام را به صورت جداگانه انجام دهید.
تنظیم دستگاه های پر ظرفیت
برای تنظیمات سانترال پاناسونیک در دستگاه‌های پرظرفیت نیز، تقریبا مشابه سانترال کم ظرفیت عمل می‌کنیم. البته در این دستگاه‌ها برای اتصال تلفن، باید یکی از خروجی‌های دیجیتال سانترال را انتخاب کنید. تلفن مورد استفاده برای انجام تنظیمات سانترال پرظرفیت، تلفن دیجیتال مدیریتی، مدل KX-DT546 است.

تنظیمات سانترال پاناسونیک با کامپیوتر
تنظیمات سانترال پاناسونیک با کامپیوتر تنها برای دستگاه های پرظرفیت انجام می شود، با توجه به این‌که برای راه‌اندازی و برنامه ریزی این دستگاه‌ها، نیاز به وارد کردن کدهای زیادی است، آن‌ها را معمولا با استفاده از کامپیوتر راه‌اندازی می‌کنند.
بعد از این‌که دستگاه سانترال را از طریق کابل) USBبرای اتصال سانترال‌های تحت شبکه، از کابل LAN استفاده می شود(به کامپیوتر متصل کردید، نوبت به استفاده از نرم افزار مخصوص برنامه ریزی سانترال‌های پاناسونیک (UPCMC) می‌رسد.
این نرم افزار برای اعمال تنظیمات سانترال پاناسونیک طراحی شده است و به کمک آن، می‌توانید انواع دستگاه‌های سانترال را راه‌اندازی نمایید. این روش برای سانترال‌های کم ظرفیت و پرظرفیت یک‌سان است. ( البته سانترال‌های کم ظرفیت را معمولا با این روش برنامه ریزی نمی‌کنند، زیرا استفاده از تلفن برای راه‌اندازی آن‌ها، به مراتب ساده‌تر است).
مزایای محصولات پاناسونیک
امکان مشاهده شماره تماس گیرندگان با نصب کارت کالر آیدی روی دستگاه سانترال ضبط کردن مکالمات با استفاده از نصب یک دستگاه مخصوصاضافه کردن داخلی‌ها یا کارت‌های شهری به مجموعه به ساده‌ترین شکل ممکناستفاده از خطوط تلفن ۴ یا ۵ رقمی از طریق نصب کارت PRIمدیریت آسان ارتباطات تلفنی مجموعهراه اندازی اپراتور گویاکاهش هزینه‌ها با رایگان کردن تماس‌های داخلی مجموعهامکان نظارت بیشتر روی تماس‌های خارجی کارکنانامکان نظارت روی پاسخ‌گویی هرچه بهتر کارمندان به مشتریان
جمع بندی
برای خرید یک دستگاه ارتباطی، همیشه باید طبق نیاز خود انتخاب کنید. انتخاب هرسیستمی ممکن است برای کسب و کار شما مناسب نباشد و ضرر زیادی به سیستم های مهم بزند. به علاوه، شما می توانید با مراجعه به سایت PBX SHOP  دوره های آموزشی مربوط به تنظیمات انواع سانترال پاناسونیک از جمله سری TDA، TDE، NS و غیره را دانلود کرده و با عملکرد آنها بیشتر آشنا شوید.برای کسب اطلاعات در زمینه ویپ و سانترال با ما همراه باشید…
 ویدیوهای آموزشی رایگانمارا در اینستاگرام دنبال کنید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید