راه اندازی VoIP server و مزایای آن برای مشاغل

امروزه راه اندازی VoIP server بسیار گسترش یافته است، زیرا این تکنولوژی امکان برقراری تماس اینترنتی را فراهم کرده است. برخلاف گذشته که ارتباطات فقط از طریق تلفن­های مخابرات امکان پذیر بود امروزه نوعی از ارتباطات به نام تماس تحت شبکه گسترش یافته است. سرویس VoIP که مخفف Voice over Internet Protocol است نوعی تماس تحت شبکه است که امکان برقراری تماس صوتی و ویدیویی از طریق اینترنت را فراهم می­ کند. این سرویس نوع جدیدی از ارتباطات را فراهم کرده که امکان برقراری تماس تا فواصل دور و در نقاط مختلف جهان را فراهم می­ کند. در این مقاله قصد داریم نحوه کار و مزایای سرویس VoIP و هر آنچه لازم است راجع به آن بدانید را بررسی کنیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

سیستم تلفنی VoIP چگونه کار می­ کند؟راه اندازی VoIP server چه کاربردی برای مشاغل دارد؟مزایای راه اندازی VoIP server :تجهیزات و الزامات مورد نیاز برای راه اندازی VoIP server : پهنای باند شبکه : تلفن ها و دستگاه­ ها راه اندازی VoIP server : انتخاب سیستم VoIP : جمع بندی :

سرویس ویپ امکان برقراری تماس نامحدود را فراهم می­کند.
ویپ نوعی سرویس تلفنی است که از طریق آن مکالمات تلفنی با اتصال به اینترنت انجام می­ شوند. امروزه اکثر شرکت­ها اقدام به راه اندازی VoIP server می­ کنند تا ارتباطات خود را تسهیل کنند. سرویس ویپ صدای انسان را به یک سیگنال دیجیتال تبدیل می ­کند و از طریق فشرده سازی صدا آن را از طریق اینترنت به مقصد ارسال می­کند. به این طریق سرویس ویپ امکان برقراری تماس اینترنتی بین تمام کاربران خود را فراهم می­ کند.
بسیاری از افراد سرویس ویپ را برای صرفه جویی در هزینه­ ها انتخاب می­کنند زیرا از طریق این سیستم دیگر نیازی به استفاده از خدمات تلفنی مخابرات نیست و هرگونه تماس در داخل شبکه و به واسطه اینترنت انجام می شود. برای استفاده از سرویس ویپ فقط کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید و دیگر نیازی به سیم کشی تلفن جداگانه ندارید. از طریق این سرویس به راحتی می­ توانید در هرجایی اقدام به برقراری تماس اینترنتی کنید.
این سرویس بخصوص برای کارکنان و کارمندان بسیار کاربرد دارد. زیرا آن­ها می ­توانند از طریق این سیستم حتی در خانه خود بصورت دورکاری با محل کار خود در ارتباط باشند. برقراری تماس از طریق ویپ بسیار ساده است. فقط کافی است از طریق IP داخل شبکه تماس خود را برقرار کنید. تماس­هایی که از طریق این سرویس انجام می ­شوند دارای کیفیت بالایی هستند.
سرویس VoIP قابلیت­های بیشتری نسبت به تلفن محلی دارد.

سیستم تلفنی VoIP چگونه کار می­ کند؟
بسیاری از افراد نمی ­دانند راه اندازی VoIP server چه کاربردی دارد و این سیستم چگونه کار می ­کند. پاسخ این سوال ساده است. سیستم ویپ امکان برقراری تماس از طریق اتصال به اینترنت بدون نیاز به تلفن ثابت یا شبکه تلفن همراه را فراهم می­ کند. این سیستم از طریق تبدیل سیگنال­های صوتی به داده­های دیجیتالی امکان برقراری ارتباط اینترنتی را فراهم می ­کند. برای استفاده از سرویس ویپ فقط کافی است به اینترنت پرسرعت متصل شوید و با خیال راحت اقدام به برقراری تماس اینترنتی کنید.

راه اندازی VoIP server نیاز به یک تلفن و یک سرور SIP دارد که می ­توانید آن­ها را از مراکز ارائه دهنده خدمات ویپ تهیه کنید. سرویس ویپ در بسیاری موارد می­تواند حتی بهتر از تلفن­ های ثابت عمل کند زیرا این سیستم ویژگی­ های کاربردی بیشتری نسبت به خدمات تلفنی محلی ارائه می­ دهد.
از آنجایی که تماس­ها در این سیستم بصورت اینترنتی برقرار می­ شود داده­ های شما در یک فضای امن ذخیره می­شوند. این قابلیت سرویس ویپ به شما امکان می­ دهد سیستم ویپ خود را مدیریت کنید. از طریق این سیستم همچنین می­ توانید به راحتی مخاطبان و تماس­ های خود را تنظیم کنید. برای صرفه جویی در هزینه ­ها می­توانید از سرویس ویپ برای برقراری تماس استفاده کنید.
راه اندازی VoIP server چه کاربردی برای مشاغل دارد؟
سرویس ویپ یک راه حل ایده آل برای ارائه خدمات تلفنی است که کارمندان مشاغل می­ توانند از آن بهره ببرند. این سیستم نسبت به خدمات تلفنی مخابرات انعطاف پذیری بیشتری دارد و علاوه بر این مقرون به صرفه است و با هزینه کمی انجام می­ شود. راه اندازی VoIP server برای مشاغل امکان میزبانی تلفنی را فراهم می­ کند. این سیستم از طریق اتصال به دستگاه­های هوشمند امکان میزبانی تلفنی را برای تجارت شما فراهم می­ کند. بهره مندی از این فناوری کار سختی نیست فقط کافی است تجهیزات لازم برای راه اندازی این سیستم را تهیه کنید و مراحل نصب آن را طی کنید.

سیستم ویپ به سرپرستان امکان می­ دهد ارتباط خود را با کارمندان از طریق یک رابط آنلاین مدیریت کنند. از طریق این سرویس کارمندان با تلفن خود شروع به شماره گیری می­ کنند. تلفن از طریق سوئیچ شبکه محلی به سیستم ویپ امکان برقراری تماس اینترنتی را فراهم می­ کند. در حین برقراری ارتباط در صورتی که شبکه از سیگنال صوتی دیجیتال پشتیبانی کند کیفیت صدا به وضوح قابل ارتقا خواهد بود. مشاغل مختلف به همین سادگی می ­توانند برای ارائه خدمات تلفنی از سیستم ویپ استفاده کنند. این سیستم علاوه بر ویژگی­ها و قابلیت­های منحصر به فردی که دارد می­ تواند در کاهش هزینه­ ها به کسب و کارها کمک کند.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
از طریق سرویس ویپ می­توانید کنفرانس ویدیویی برگزار کنید.
مزایای راه اندازی VoIP server :
صرفه جویی در هزینه­ ها : راه اندازی VoIP server باعث صرفه جویی در هزینه­ های شما می­ شود زیرا برقراری تماس از طریق این سیستم قیمت پایینی دارد و مقرون به صرفه است.برقراری تماس­ های نامحدود : برای برقراری تماس با سرویس ویپ هیچ محدویتی وجود ندارد. شما می­ توانید هر تعداد تماس که بخواهید داشته باشید و از طریق این سیستم با افراد در هر نقطه جهان ارتباط برقرار کنید.امکان ارسال فکس آنلاین : این سیستم امکان ارسال و دریافت فکس بدون محدویت را فراهم می­ کند. ارسال و دریافت فکس از طریق سیستم ویپ مانند ایمیل بسیار ساده و آسان است.قابلیت صف تماس : این قابلیت برای شرکت­ها و مراکز تجاری بسیاری سودمند است. صف تماس به مشتریان شما امکان می­دهد هنگام مشغول بودن خط تماس در صف منتظر پاسخگویی شما بمانند. از طریق این ویژگی مشاغل می ­توانند مشتریان خود را حفظ کنند و خدمات تلفنی خود را به آن­ها ارائه دهند.برقراری تماس با کیفیت صدای HD : راه اندازی VoIP server برای مخاطبان امکان برقراری تماس صوتی با کیفیت صدای بالا را فراهم می­ کند. کدک ­ها در این سیستم برای از بین بردن نویزهای آزاردهنده طراحی شده­اند. این کدک­ها می ­توانند وضوح صدا را افزایش دهند و باعث افزایش کیفیت مکالمات شما شوند.امکان داشتن خطوط کنفرانس : بسیاری از شرکت­های تجاری برای کنفرانس­های تلفنی خود نیاز به خطوط کنفرانس دارند و سیستم ویپ می ­تواند این امکان را برای شرکت­ها فراهم کند. این قابلیت بخصوص برای زمانی که با بیش از چند شرکت کنفرانس تلفنی دارید بسیار سودمند است. از طریق سرویس ویپ همچنین شرکت­ها می ­توانند کنفرانس ویدیویی برگزار کنند.امکان ارسال پست صوتی به ایمیل : راه اندازی VoIP server امکان ارسال و دریافت پیام­های صوتی را فراهم می­ کند. از طریق این سرویس به راحتی می­ توانید پیام­های صوتی را در صندوق ورودی ایمیل خود دریافت کنید و به آن­ها پاسخ دهید.بروزرسانی تماس­ها و مخاطبان : از طریق سیستم ویپ می­ توانید تماس و چت آنلاین برقرار کنید. این سیستم به شما امکان می­ دهد با بررسی زمان آنلاین بودن کاربران بطور آنلاین با آن­ها در تماس باشید.امکان همکاری و ارتباط تیمی : کارکنان و کارمندان یک شرکت می­ توانند با استفاده از سیستم ویپ چت گروهی داشته باشند. به اشتراک گذاشتن فعالیت­ها و پروژه­ ها در این سیستم برای کارمندان امکان همکاری گروهی را فراهم می ­کند. این قابلیت باعث انجام سریعتر کارها می­ شود.امکان ارسال پیام کوتاه : راه اندازی VoIP server به شما امکان می­ دهد برای مشتریان خود پیام­ های متنی ارسال کنید. این قابلیت بخصوص برای یادآوری ملاقات ­ها برای شرکت­ ها بسیار سودمند است.
برای استفاده از سرویس ویپ، به اینترنت پرسرعت نیاز دارید.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
تجهیزات و الزامات مورد نیاز برای راه اندازی VoIP server :
اگر شما نیز به فکر راه اندازی سیستم ویپ برای تجارت خود هستید لازم است برخی الزامات را بدانید. برای آماده کردن این سیستم به برخی تجهیزات نیاز دارید که در ادامه آن­ها را بررسی خواهیم کرد.

پهنای باند شبکه :
اولین قدم برای راه اندازی سیستم ویپ اتصال به اینترنت پرسرعت است. DSL می­ تواند اینترنت مورد نیاز شما را تامین کند. بطور معمول پهنای باند استاندارد برای سیستم ویپ برای هر دستگاه ۱۰۰ کیلوبایت بر ثانیه است. البته بسته به نوع داده و امکاناتی که استفاده می­ کنید ممکن است به پهنای باند بیشتری نیاز داشته باشید.

تلفن ها و دستگاه­ ها راه اندازی VoIP server :
یکی دیگر از فاکتورهای اساسی برای راه اندازی VoIP server در اختیار داشتن دستگاه­ های هوشمند است. برای دسترسی به استفاده از سیستم ویپ باید تلفن یا آداپتور تلفن آنالوگ در اختیار داشته باشید تا بتوانید از امکانات این سرویس استفاده کنید.
انتخاب سیستم VoIP :
وقتی تمام تجهیزات را آماده کردید حالا نوبت انتخاب یک سرویس ویپ مناسب است. برای تهیه این سیستم باید به مراکز ارائه خدمات ویپ مراجعه کنید و بهترین سیستم را تهیه کنید. برای تهیه این سیستم باید دقت کنید سرویسی تهیه کنید که دارای سرعت ، امنیت و اتصال بالایی باشد و کارایی قابل قبولی داشته باشد. برای تهیه سرویس ویپ لازم است فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:
هزینه­ های اولیه و ماهانهاطمینان از کارکرد مناسب سرویسدر دسترس بودن و کیفیت بالای خدماتاعتبار شرکت ارائه دهنده خدمات ویپسهولت استفاده از محصولات و خدمات شرکت

جمع بندی :
یکی از مزایای قابل توجه سیستم ویپ سهولت عملکرد و راه اندازی آسان آن است. راه اندازیVoIP server اغلب کم هزینه است و نصب آن نیاز به تهیه خطوط تلفن جداگانه ندارد. برای راه اندازی این سیستم کافی است روی خطوط اصلی خود برخی امکانات را اضافه کنید تا بتوانید به تماس تحت شبکه دسترسی پیدا کنید. برای اتصال به این شبکه کافی است یک IP داشته باشید و همیشه در دسترس باشید. از این طریق می ­توانید بدون محدودیت تماس­های صوتی و ویدیویی اینترنتی با سراسر دنیا برقرار کنید.
ttttttttttttttttttttttt
راه اندازی voip
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
راه اندازی voip
مجموعهISG در این مقاله به روش های راه اندازی voip خواهد پرداخت تا به شما عزیزان کمک کند با توجه به شرایط موجود و نیاز های مجموعه خود، بهترین تصمیم گیری را در خصوص نصب تلفن سانترال انجام دهید.
در ابتدا کمی به بررسی سیستم تلفنی ویپ (VoIP) و انواع مرکز تلفن های ویپ VoIP و تحت شبکه خواهیم پرداخت.
کلمه ویپ مخفف «Voice over Internet Protocol» به معنای انتقال صدا در بستر شبکه کامپیوتری یا اینترنت است که با نام تلفن اینترنتی یا IP تلفنی نیز از آن یاد می شود.
این تکنولوژی امکان استفاده از اینترنت به منظور برقراری مکالمات تلفنی را فراهم کرده و در مقایسه با تلفن‌های سنتی مبتنی بر خطوط سیم، از فناوری دیجیتال استفاده می‌کند. در زیر به مزایای سانترال ویپ نسبت به سانترال قدیمی در خصوص هزینه نصب تلفن سانترال می پردازیم.
مزایای سیستم ویپ نسبت به سانترال قدیمی:
این تکنولوژی برای راه اندازی voip علاوه برکاهش هزینه های جاری مزایای دیگری نیز نسبت به سیستم سنتی دارا میباشد از جمله:

در تکنولوژی راه اندازی voip عدم نیاز به سیم کشی مجزا این تکنولوژی جهت انتقال ارتباطات تلفنی از بستر شبکه استفاده کرده و هزینه و زمان کابل کشی و همچنین دردسر کابل کشی در صورت نقل مکان را نخواهد داشت .
کنفرانس‌های صوتی و تصویری این سیستم دارای قابلیت کنفرانس های صوتی و تصویری همه ساعته بدون هزینه اضافه حتی در ابعاد بین المللی
ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر شخصی

(شما میتوانید با کلیک بر روی برنامه ی zoiper را که باعث تبدیل کامپیوتر به تلفن سانترال می شود را دانلود نمایید.)
در  حال حاضر استفاده از SoftPhone در سازمان ها و سیستم های اداری تجاری جایگزین بسیار مناسبی برای تلفن تحت شبکه میباشد که با استفاده از این برنامه از اتصال هدست تلفن تحت شبکه به کامپیوتر میتوان تمام تماس ها را مدیریت نموده و پاسخ داد.به عبارتی از هدست ip phone به عنوان جایگزین تلفن تحت شبکه جهت پاسخگویی و کار با گوشی های تحت شبکه استفاده میگردد.
جهت مشاهده لیست قیمت تلفن voip و هدست های تحت شبکه کلیک نمایید.

دیگر مزایای سیستم ویپ:
همکاران گرامی طبق گفته های بالا و بررسی سیستم ویپ و همچنین مقایسه ی این سیستم با سانترال های قدیمی به شرح برخی دیگر از مزایای این سیستم می پردازیم:

تماس کارمندان خارج از مجموعه با سازمان کارکنان مجموعه،همه ساعته از تمامی نقاط دور و نزدیک دنیا میتوانند با سازمان تماس گرفته و بدون هیچ هزینه اضافی و به راحتی ارتباط برقرار نمایند.
امکان گسترده سازی سیستم در این سیستم امکان گسترده سازی داخلی و کاربر ها به راحتی، بدون نیاز به کابل کشی و در کمترین زمان فراهم میگردد.
مدیریت متمرکز و آسان محیط فراهم شده از طریق سیستم ویپ این قابلیت را در اختیار کارمندان مجموعه قرار میدهد که به راحت ترین روش، دسترسی به تمامی امکانات داشته و در لحظه بتوانند مرکز را کنترل نمایند.
حال ،پس از آشنایی با تمام قابلیت ها و شرایط سیستم ویپ، سانترال ها و مرکز تلفن های تحت شبکه باید به بررسی بهترین تصمیم گیری و انتخاب مرکز VOIP مناسب مجموعه بپردازیم که مشتریان باتوجه به شرایط و نیازهای مجموعه خود، بهترین و کم هزینه ترین انتخاب را داشته باشند.

سرور ویپ
حضور سازمان های بسیار بزرگ و پیچیده توصیه میشود با خرید یک سرورقدرتمند و تخصصی و همچنین راه اندازی نرم افزار ویپ (الستیکس، ایزابل، FreePBX) روی آن فعالیت های مجموعه را یکپارچه و عملکرد سازمان را بهبود بخشند. لازم به ذکر است در این شرایط حضور مسئول آیتی مجموعه جهت نگهداری در شرکت نیز مورد نیاز میباشد.
مرکز تلفن تحت شبکه یکپارچه (IP-PBX)
مرکز تلفن یکپارچه مبتنی بر ویپ (IP-PBX)، به عنوان نسل جدید ارتباطات تلفنی در حال جایگزینی با سانترال‌های آنالوگ قدیمی (PBX) و یا حتی سرورها میباشد.مرکز تلفن VoIP در بستر شبکه به شما این امکان را می‌دهد که با کامپیوتر شخصی، تلفن تحت شبکه، تلفن همراه با استفاده از قابلیت شبکه، تماس تلفنی و یا کنفرانس برقرار نمایید. همچنین بر روی شبکه وایرلس موجود در شرکت یا اماکن عمومی نیز می‌توانید مکالمه تلفنی انجام دهید.
در این مرکز تلفن برقراری تماس تلفنی از طریق شبکه داخلی (LAN) و یا اینترنت صورت می‌گیرد و یکی از بی نظیرترین مزیت های این مرکز نسبت به دیگر سانترال ها ، رایگان بودن تمامی قابلیت های سانترال های سنتی و امکانات گسترده تر میباشد.
مزایای استفاده از IP PBX نسبت به سیستم سنتی PBX
برخی از مهمترین مزایای استفاده از IP PBX نسبت به سیستم سنتی PBX به شرح زیر میباشد:

 نصب و راه اندازی آسان و ارزان تر مرکز های IP PBX  عموما به صورت نرم افزار فعالیت کرده و به تجهیزات PBX گران قیمت نیاز نیست و همچنین راه اندازی این مرکز بسیار کم هزینه تر و راحت تر میباشد.
هزینه های ارتباطی کمتر کاهش هزینه های ارتباطی سازمان ها از بزرگترین مزیت های استفاده از IP PBX میباشد.

تماس های انجام شده در این مرکز تلفنی بسیار کم هزینه تر از تماس های مرکز سنتی بوده و تمامی تماس های داخلی و حتی بین المللی نیز شامل این مزیت میباشند. این قابلیت بسیار مناسب سازمان هایی که تعدادی از کارمندانشان دورکار و در مناطق دیگر مشغول به کار هستند، میباشند.
مدیریت یکپارچه و آسان همانطور که قبل تر برای شما عزیزان گفته شد، مرکز های سنتی و سرور ها، برای فعالیت روزانه و مدیریت مرکز تلفن، نیاز به مسئول فنی که در مجموعه حضور داشته باشد دارند.در حالی که مراکز IP-PBX نسل جدید دارای قابلیت نصب و مدیریت آسان و کنترل از طریق ریموت میباشد که با ورود به پنل مدیریت با سهولت تمام سازماندهی کرد.
قابلیت گسترش و ارتقاء سیستم امروزه با توجه به گسترش تمامی مشاغل، امکان اضافه نمودن خطوط جدید و یا داخلی، تغییرو یا حتی حذف داخلی ها و خطوط، یکی از معمول ترین خواسته های سازمان ها میباشد. که این قابلیت به مجموعه ها امکان اضافه نمودن تعداد نامحدودی داخلی را بدون پرداخت هزینه اضافی میدهد.
قابلیت های پیشرفته و به روز سازمان هایی که از سیستم ویپ IP PBX استفاده میکنند میتوانند از مجموعه ای از قابلیت های پیشرفته مانند Find Me / Follow Me، حضور خودکار، کنفرانس های پیام رسانی، ویدئو و صوتی، پیام رسانی فوری، عملکردهای مرکز تماس، دسترسی به موبایل و…( البته لازم به ذکر است که امکانات یک IP-PBX ارتباط مستقیم به سیاست های ارائه دهنده سرویس/دستگاه دارد ) استفاده کنند.

باتوجه به مطالب فوق و اطلاعات موجود، مجموعهISG به سازمان های گسترده و یا حتی متوسط و کوچک، مرکز تلفن voip را پیشنهاد داده که دارای قابلیت های بینظیر بسیار،عدم وجود هزینه های جانبی دیگرو نگهداری کمتر میباشد.
همچنین شما عزیزان می توانید جهت نصب و راه اندازی سیستم سانترال و راه اندازی تجهیزات voip با شماره ی 41525-021 تماس حاصل فرمایید تا مشاوران فنی ما شما را راهنمایی فرمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید