سرویسهای VOIP ویژگیهای زیادی را از با هزینه ای مقرون به صرفه تر از تلفن ثابت به مشتریان ارائه میدهند. از این رو در شرکتها و موسساتی که تعداد کارمندان زیاد است یا نیاز است تا خطوط تلفن متعددی داشته باشند، از سیستم VOIP استفاده میشود.
آنچه در این مقاله می خوانید:
ویپ چیست و چه مزایایی دارد؟ مزایای سیستم VOIP را برای کسب و کار خود ارزیابی کنیدچه تعداد کاربر در شبکه حضور دارند؟اطمینان پیدا کنید که یک شبکه سازگار با ویپ داریدویژگی سخت افزار و نرم افزارهای مورد نظر خود را تعیین کنیدبرند و شرکت ارائه دهنده خدمات سیستم VOIP را انتخاب کنیدزیرساختهای سیم کشی یا بی سیم را آماده کنیدسایر نکاتی که قبل از نصب سیستم VoIP مهم است
هر چند استفاده از این سرویس ساده و راحت است؛ اما به همان اندازه نصب آن پیچیده و حساس است. همچنین باید نکاتی را قبل از نصب آن در نظر داشته باشید و به آن توجه کنید. این نکات به شما کمک میکنند تا بهترین سیستم را متناسب با کسب و کار خود راهاندازی کنید و در عین حال هزینه مناسبتری نیز برای این منظور پرداخت کنید.
ویپ چیست و چه مزایایی دارد؟
مزایای سیستم VOIP را برای کسب و کار خود ارزیابی کنید
سیستمهای ویپ دارای قابلیتهای متعددی هستند که آنها را نسبت به تلفن ثابت سنتی، مناسب تر میکند. مهم ترین مزیت این سیستم هزینه و خدمات کمتری است که دارد. به همین علت برای کسب و کارهای مختلف که تعداد کارمندان زیادی دارند یک گزینه مناسب محسوب میشود.
سیستم VOIP نه تنها امکان برقراری ارتباط صوتی را برایتان فراهم میکند، بلکه میتوان از ماژولهایی مانند کنفرانسهای ویدیوئی، پیام رسان تیمی و … نیز بهره ببرید. امکانات مختلف این سیستم را بررسی کنید تا بتوانید از تمام قابلیتهای آن بهره ببرید.
چه تعداد کاربر در شبکه حضور دارند؟
قبل از این که سیستم VOIP را راهاندازی کنید، بهتر است تعداد کاربران را نیز ارزیابی کنید. حتی در صورتی که قصد دارید کسب و کار خود را گسترش دهید، رشد پیش بینی شده را هم محاسبه کنید. همچنین بررسی کنید که هر کارمند به چند خط تلفن نیاز دارد؟ بله! ممکن است برخی از کارمندان اصلا به خط تلفن نیاز نداشته باشند و برخی به بیش از یک خط نیاز داشته باشند.
بیشتر سرویسهای ویپ، به ازای هر کاربر شارژ میشوند و باید این موارد را با دقت بالا مورد بررسی قرار دهید.
هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن
اطمینان پیدا کنید که یک شبکه سازگار با ویپ دارید
تماسهایی که از طریق پروتکل اینترنت برقرار میشوند، به یک سری بسترها نیاز دارند. از این رو دسترسی به اینترنت یکی از حیاتی ترین نیازهایی است که باید آن را تامین کنید. همچنین باید بدانید که این اتصال به صورت سریع و پایدار باشد و بتواند چندین کاربر را پشتیبانی کند.
سرعت شبکه اینترنتتان تعیین میکند که در نهایت چند خط VOIP را پشتیبانی کنید. هر چه سرعت اینترنت و بارگذاری دادهها بیشتر باشد، کیفیت عملکرد ویپ نیز بهتر خواهد شد.
ویژگی سخت افزار و نرم افزارهای مورد نظر خود را تعیین کنید
خدمات ویپ متنوع هستند و انواع مختلفی از آنها در دست کاربران و کسب و کارهای کوچک است. قیمت هر کدام از این خدمات نیز متفاوت است. صرف نظر از این که چه مقدار بودجه برای راهاندازی سیستم VOIP پرداخت میکنید، خدماتی هم که نیاز دارید ممکن است با دیگر کاربران متفات باشد.
ببینید برای استفاده از این سیستم به سخت افزارهایی مانند تلفنهای سنتی، برنامههای دسکتاپ و … نیاز دارید، هدستهای رایانه، برنامههای موبایلی و … را بررسی کنید. در نهایت هر کدام از این برنامهها و سخت افزارها را میتوانید با توجه به نیاز خود برگزینید.
بهتر است از خدماتی استفاده کنید که میتواند به صورت یکپارچه، تماس بین دستگاهها را به خوبی انتقال دهد.
دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)
برند و شرکت ارائه دهنده خدمات سیستم VOIP را انتخاب کنید
بعد از این که تصمیم گرفتید، سرویس ویپ را راهاندازی کنید و قابلیتهای مورد نیازتان را ارزیابی کردید، همچنین ابزارها و نرم افزارهای مورد نظرتان را انتخاب کردید، حال نوبت این میرسد که برند و شرکتهای ارائه دهنده خدمات را شناسایی کنید.
برای این منظور باید تحقیقات خوبی داشته باشید تا بتوانید بهترین برندها را از سخت افزارها شناسایی کنید. همچنین شرکتهایی که بهترین خدمات نصب، راهاندازی و پشتیبانی سیستم VOIP را دارند، پیدا کنید. در این صورت میتوانید به راحتی بیشترین بهره وری را از این سیستم داشته باشید.
زیرساختهای سیم کشی یا بی سیم را آماده کنید
اکثر سیستمهای VoIP به شما این امکان را میدهند با برنامه ای روی رایانه خود تماسها را برقرار کنید. با این حال ، اگر میخواهید از تلفنهای رومیزی استفاده کنید ، باید تلفن را به شبکه وصل کنید. خوشبختانه، تنها کاری که شما باید در اکثر موارد انجام دهید این است که به سادگی یک کابل اترنت را به پورت هر تلفن VoIP وصل کنید و بسته به تنظیمات دیگر ، انتهای دیگر آن را به جعبه PBX (سانترال) یا روتر خود متصل کنید.
علاوه بر این ، برخی از دستگاهها دارای قابلیت Wi-Fi هستند، بنابراین ممکن است بتوانید به طور کلی از روند سیم کشی صرف نظر کنید. در این بخش نیز میتوان از مشاوره کارشناسان در شرکت بهره برد.
بعد از این که تمام زیرساختها را آماده کردید، میتوانید از متخصصان این حوزه درخواست کنید که برای اتصال و راهاندازی سیستم VoIP کمک بگیرید و کار خود را شروع کنید.
سایر نکاتی که قبل از نصب سیستم VoIP مهم است
هزینههای خود را بررسی کنید. سیستم را از نوعی انتخاب کنید که میتوانید بیشترین کارایی را با کمترین هزینه از آن داشته باشید. به عنوان مثال ممکن است سیستم کاملی را انتخاب کنید که تمام قابلیتهای VoIP را در خود دارد. این سیستم هر چند بسیار کاربردی است؛ ولی بسیاری از خدماتی که ارائه میدهد، مورد نیاز شما نیست. از این رو هزینههای اضافی و غیرکاربردی برای این منظور پرداخت میکنید که بهتر است از آن صرف نظر کنید.
از طرف دیگر، ممکن است برخی قابلیتهای مورد نیاز را برای کاهش هزینهها در نظر نگیرید و از آنها صرف نظر کنید. بهتر است بدانید، استفاده از این امکانات میتواند به صورت مداوم هزینههای جاری شما را کمتر کند یا دسترسی به امکاناتی را برایتان فراهم کند که سبب سودرسانی بیشتر به شرکت و کسب و کارتان شود.
نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، استفاده از خدمات شرکتهایی است که بیشترین نظرات مثبت را از مشتریان خود دریافت کرده اند. پشتیبانی و نصب اولیه سیستم VoIP اهمیت بالایی در عملکرد آن دارد. از این رو بهتر است شرکتهای خدمات VoIP را انتخاب کنید که بهترین عملکرد را دارند و رضایت مشتریان از آنها بالاست.
ttttttttttttttttttttttt
راه اندازی سیستم voip
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
راه اندازی سیستم voip برای هتل
هتل ها به شدت به ارتباطات خود بین رزرواسیون، میز جلو، خانه داری، نگهداری، مدیریت و مهمانان هتل متکی هستند. برای راه اندازی سیستم voip اتصال این کاربران و رفع نیازهای ارتباطی منحصر به فرد آنها با محصولات گرنداستریم آسان تر از همیشه است. چه بخواهید به استفاده از فناوری موجود ادامه دهید یا به راه حلی ارتقا دهید که بتوانید به آن اعتماد کنید، گرنداستریم میتواند برای نصب سانترال در هر کجا که نیاز باشد کمک کند. ببینید کدام دستگاهها برای هر بخش در زیر بهتر کار میکنند و بخوانید که چگونه هتلها میتوانند راهحلهای راه اندازی سیستم voip را برای بهبود عملکرد خود پیادهسازی کنند.
راه اندازی ویپ برای قسمت عملیات و امنیت هتل ها
ایجاد محیطی که در آن دادههای هتل، ارتباطات، کارکنان و مهمانان امن و مطمئن باشند، برای عملیات هر هتل بسیار مهم است. اجرای شیوه های ایمنی. با ابزارها و سیستمهای مناسب، نظارت بر سیستم امنیتی فیزیکی و مجازی کسبوکار را میتوان به راحتی و ایمن با راهاندازی آسان و راهحلهای مدیریت متمرکز که میتوان برای هر اندازه هتلی پیکربندی کرد، انجام داد.
مرکز سانترال سری UCM6300: هر هتلی برای متمرکز کردن ارتباطات خود به یک راه حل قدرتمند ارتباطی و همکاری یکپارچه نیاز دارد. مرکز سانترال سری UCM6300 اکوسیستمی از جابجایی، امنیت، ویدئو، ابزارهای همکاری را فراهم می کند و شامل پشتیبانی از مجموعه مرکز تماس، ادغام PMS، صورتحساب مشتری و موارد دیگر می شود.
دوربین تحت شبکه سری GSC3600: سری GSC از دوربین سیپ ضد آب HD با فناوری مادون قرمز میتواند برای نظارت بر مکانهای داخلی و خارجی استفاده شود که به هتلها این امکان را میدهد تا به راحتی این دوربینها را راهاندازی، استقرار و مدیریت کنند تا یک سیستم امنیتی فعال ارائه دهند و برای هر هتل یا استراحتگاه یک گاوصندوق ارائه کنند.
گوشی ویپ GXV3350: این تلفن ویپ تصویری رومیزی میتواند با دوربینهای امنیتی Grandstream و سیستمهای دسترسی به تسهیلات ادغام شود و به میز پذیرش یا کارکنان امنیتی اجازه میدهد محوطه هتل را نظارت کنند. GXV3350 برای افزایش کارایی کنترل تماس با 20 خط اضافی، با ماژول داخلی GBX20 سازگار است که به مخاطبین اضطراری امکان می دهد در عرض چند ثانیه مطلع شوند.
ویپ بی سیم WP820: تلفن ویپ بی سیم WP820 Grandstream دارای حداکثر 7.5 ساعت مکالمه است که امکان انجام یک شیفت کامل کار را بدون نیاز به شارژ مجدد دارد. ویژگی Push-to-Talk برای برقراری ارتباط آنی بهترین عملکرد را دارد و با استفاده از ویژگی Wi-Fi، هر تیم امنیتی یا تعمیر و نگهداری هتل می تواند بدون از دست دادن تماس، بدون سیم پرسه بزند.
راه اندازی سیستم voip برای رزرواسیون
بخش رزرواسیون بزرگترین محرک برای افزایش درآمد در یک هتل است. نمایندگان رزرو اولین نقطه تماس در هنگام تعامل با کسب و کار هستند. نمایندگان اغلب حجم تماس های زیادی را مدیریت می کنند و حساب های مهمان را مدیریت می کنند. هنگام تلاش برای تضمین فروش، اطمینان از مجهز بودن آنها به فناوری مناسب بسیار مهم است.
تلفن های تحت شبکه سری GRP2612: تلفن ویپ 2612 برای این بخش بهترین کارایی را دارد، زیرا حداکثر 8 خط، 4 اکانت سیپ، 32 کلید شماره گیری سریع را می دهد و برای هدست توسط بلوتوث پشتیبانی می شود.
خدمات ویپ با Wave: کارگزاران مرکز تماس هر هتلی میتوانند از رایانههای رومیزی/لپتاپ، تبلتها و دستگاههای هوشمند خود برای استفاده از برنامه Wave استفاده کنند که دسترسی از راه دور به ابزارهای همکاری صوتی و تصویری را فراهم میکند. هنگامی که با سانترال ویپ سری UCM6300 استفاده می شود، نمایندگان می توانند به انواع ویژگی های مرکز تماس از جمله سوابق جزئیات تماس، صف های تماس و پشتیبانی از راه حل های CRM دسترسی داشته باشند.
خدمات ویپ برای پذیرش هتل ها
به عنوان چهره هتل و تجربه مهمانان، کارکنان میز پذیرش ستون فقرات عملیات هستند. آنها کنترل ورود و خروج را مدیریت می کنند و تماس های مهمانانی را که درخواست سرویس اتاق، تماس بیدارباش، توصیه های منطقه و غیره دارند، انجام می دهند. با فناوری مناسب، کارکنان میز پذیرش میتوانند نحوه تعامل خود با مناطق مختلف هتل را سازماندهی کنند تا عملکرد نرمتری داشته باشند.
آی پی فون GRP2634+EXT: GRP2634 یک تلفن IP حرفه ای 8 خطی با پشتیبانی از BLF، PoE یکپارچه و Wi-Fi است. این دستگاهی کارآمد، آسان برای استفاده و مقرون به صرفه است که امکان اتصال حداکثر 4 ماژول داخلی GBX20 برای 160 افزونه اضافی را دارد که می تواند برای ارتباط بین هر اتاق مهمان و پذیرش مورد استفاده قرار گیرد.
پیجر ویپ GSC3500: سری GSC3500 بلندگو/میکروفون و سیستمهای آدرس عمومی به هتلها اجازه میدهد تا به طور یکپارچه راهحلهای اینترکام و پیجینگ برای اعلام، کارکنان صفحه و مهمانان، پخش موسیقی در مناطق مشترک و موارد دیگر ایجاد کنند. که برای راه اندازی سیستم voip بسیار کارآمد است.
راه اندازی سیستم voip برای اتاق های مهمان
مهمانان هتل انتظار دارند که اتاقشان با ابزار مناسبی همراه باشد تا اقامتشان را به یک تجربه مثبت تبدیل کند، و گرند استریم فناوری مناسبی برای برآورده کردن خواستههای مسافران امروزی دارد. آنها میخواهند به وایفای قابلاعتماد و ابزاری آسان برای ارتباط با هتل دسترسی مستقیم داشته باشند. افزودن یک تلفن IP در هر اتاق با دکمههای اختصاصی برای اتصال به بخشهای مختلف هتل مانند میز پذیرش، دربان یا غذاخوری در محل، اطمینان میدهد که مهمانان میتوانند به راحتی با هتل ارتباط برقرار کنند.
اکسس پوینت GWN7602: ایدهآل برای اتاقهای مهمان هتل، Wi-Fi جمعوجور GWN7602 برد 100 متری را ارائه میکند و شامل اترنت میشود و همچنین یک پورت شبکه گیگابیت uplink با PoE/PoE+ را برای دستگاههای هتل و مهمان فراهم میکند و در عین حال اتصال آسان به یک شبکه قابل اعتماد را فراهم میکند.
سیپ فون GRP2604: GRP2604 یک تلفن ویپ ضروری است که برای استقرار انبوه طراحی شده است. این دستگاههای جمعوجور، ساده، با کاربری آسان و مقرونبهصرفه برای هر دو اتاق مهمان هتل عالی هستند و میتوان آنها را با افزونههای خودکار برای بخشهای مختلف هتل مانند سرویس اتاق، پذیرش، خانهداری و رزرواسیون پیکربندی کرد.
خدمات ویپ برای امکانات رفاهی و فضای عمومی
هتلها معمولاً میخواهند املاک آنها تجربهای را ارائه دهند که در آن مهمانان بتوانند به راحتی از همه اقامتگاههای ارائه شده لذت ببرند. این شامل پیادهسازی فناوری مدرن و دسترسی به هر فضای مشترک برای مهمانانشان میشود تا از دستگاههای بیسیم خود لذت ببرند، چه استخر سرپوشیده/روباز، باشگاه بدنسازی، رستوران یا بار، اسپا، لابی یا فضای کنفرانس.
اکسس پوینت GWN7630LR: هتل ها می توانند از یک نقطه دسترسی Wi-Fi در فضای باز بهره ببرند که برای پوشش حداکثر 300 متر و بیش از 200 دستگاه مشتری طراحی شده است. با پوشش ضد آب و فناوری مقاوم در برابر حرارت، مهمانان و کارکنان هتل میتوانند در حالی که هنوز به Wi-Fi متصل هستند، در محوطه هتل آزادانه حرکت کنند.
ویدئو کنفرانس GVC3220: برای هتل هایی که کنفرانس های بزرگی برگزار می کنند، ویدئو کنفرانس ویپ GVC3220 یک راه حل قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای ضبط و میزبانی هر جلسه یا سخنران است. با برقراری ارتباط رو در رو، بدون توجه به موقعیت مکانی، همکاری کنفرانس هتل را افزایش دهید. این دستگاه مجهز به میکروفون بیسیم رومیزی GMD1208 است تا کیفیت صدا را افزایش دهد و پوشش کامل اتاق را تا برد پیکاپ تا 26 فوت فراهم کند.
با تشکر از شما عزیزان که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در جهت خرید محصولات ویپ گرنداستریم و یا راه اندازی سیستم voip خود با شماره ی 41525-021 تماس حاصل فرمایید.