ترانکینگ و بررسی نحوه ارتباط دو مرکز تلفن

در بخش قبلی  اصول عملکرد مرکز تلفن ها را برای شما شرح دادیم، امروز می خواهیم شما را با ترانکینگ آشنا کنیم.

در مرکز تلفن ۱ باIP  192.168.20.0/24 داخلی ها در رنج ۱ و ۲ هستند و در اصطلاح لیدینگ نامبرهای ۱و۲ هستند و مرکز تلفن ۲،با IP  192.168.10.0/24 در رنج ۳ و ۴ یا لیدینگ نامبرهای ۳و۴ ، در هر دو مرکز خطوط شهری انالوگ(co) و سیپ (sip) وجود دارد .برای خطوط آنالوگ باید از گیت وی استفاده شود اما سیپ به طور مستقیم راه اندازی می شود.
نکته: اگر دو مرکز تلفن در شبکه باشند بطور مستقیم می توانند با هم ارتباط برقرار کنند.
از آنجا که ممکن است بین دو مرکز فاصله زیادی باشد ارتباط این دو مرکز در بستر اینترنت در قالب ترانکینگ برقرار می شود .
برای برقراری ارتباط  بین این دو مرکز باید از هرکدام یک سیپ ترانک ایجاد کرد و بعد برای هر مرکز باید in bound و out boundهایی را تعریف کرد.

پکیج آموزش ایزابل با بیش از ۳۰ ساعت ویدیوی آموزشی و پشتیبانی ویژه و همچنین آپدیت رایگان برای تمامی هنرجویان حتی مبتدی بسیار کارآمد خواهد بود.

 

دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)

بعد از راه اندازی ترانک ها، تمام تماس هایی که قرار است از مرکز۱ وارد مرکز ۲ شوند از out bound مرکز ۱ خارج شده و وارد in bound  مرکز ۲ می شوند. همچنین تماس های خروجی از سمت مرکز ۲ که قرار است وارد مرکز ۱ شوند از out bound مرکز ۲ خارج شده و وارد in bound مرکز ۱ می شوند.
در مرکز ۱ که داخلی های آن در رنج  3 و۴  هستند، بر روی out bound تعریف می کنیم  که اگر داخلی با رنج ۱ یا ۲ گرفته شد به سمت مرکز تلفن ۲ برود و در out bound مرکز تلفن ۲ تعریف می کنیم که اگر داخلی با رنج ۳ یا ۴ گرفته شد به سمت مرکز تلفن ۱ هدایت شود.
برای in boundها نیز تعریف کنید که اگر تماسی با DID مرکز مقابل وارد شد به سمت مرکز مقابل هدایت شود.
در ویدیوهای بعدی ترانکینگ به طور عملی آموزش داده می شود.

آموزش سانترال

سانترال پاناسونیک

در بخش بعدی شمارا با مجازی سازی آشنا خواهیم کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید