زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک و راه حل رفع این مشکل
زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک یکی از مشکلاتیست که باید در هنگام خرید به آن دقت کرد. هر دستگاه الکتریکی مشکلات خاص خودش را دارد. مشکلاتی که گاه ما را تا حد جنون اذیت میکنند و اعصاب ما را به بدترین شکل ممکن بهم میریزند. آنچه که مسلم است این است که رفع برخی از این اشکالات نیازمند تخصص کافی بوده و بهتر است از طریق متخصص حل شوند.
آنچه در این مقاله می خوانید:
زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک و راه حل رفع این مشکل ویژگی های تلفن پاناسونیک مزایا تلفن پاناسونیک ظرفیت تلفن های پاناسونیک مدیریت آسان برقراری ارتباط نگهداری منظم افرادمنشی اتوماتیک امکانات تلفن های پاناسونیک رنگ های مختلف افراد سالخورده خانواده های دارای فرزندان کوچک زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک دلایل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک رفع مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک کارت سانترال چیست؟ جمع بندی
پیش از اینکه به دلایل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک و رفع این مشکل بپردازیم بهتر است با ویژگی ها و مزایای این نوع دستگاه های تلفن بیشتر آشنا شوید.
ویژگی های تلفن پاناسونیک
تلفن های پاناسونیک، با در نظر گرفتن نیاز کسب و کارهای مختلف طراحی شده اند. بنابراین، شما برای خرید این تلفن ها با طیف وسیعی از مدل های مختلف رو به رو خواهید شد. تلفنهای پاناسونیک، برای پاسخگویی بهتر تماس های شما وارد دنیای ارتباطات شده اند.
اغلب تلفن های پاناسونیک از سیستم ساده آنالوگ تشکیل شده اند که بسیار استاندارد عمل می کنند و کمتر دچار مشکلاتی مانند زنگ نخوردن تلفن می شوند. مدل های مختلف تلفن پاناسونیک ویژگی های مختلفی اعم از کیفیت صدای عالی، قابلیت های متنوع و سیستم های قابل تنظیم دارند. شما امروزه می توانید سیستم های مبتنی بر IP را نیز از این برند خریداری کنید.
به علاوه، تلفن های پاناسونیک، تلفن های با دوامی هستند که امکان صحبت با دوستان، اعضای خانواده دور و نزدیک را برای شما فراهم می کنند. قبل از خرید یک تلفن پاناسونیک حتماً باید با تمام ویژگی های آنها آشنا شوید تا بدون هیچ مشکلی از آنها استفاده کاربردی نمایید.
مزایا تلفن پاناسونیک
استفاده از دستگاه های سانترال پاناسونیک مزیت های قابل توجهی را به همراه دارد که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.ظرفیت تلفن های پاناسونیک این دستگاه ها در ظرفیتهای مختلفی تولید شدهاند. بنابراین استفاده از این دستگاههای سانترال پاناسونیک در همه جا کاربرد خواهد داشت. می توان گفت به همین دلیل است که آنها توانسته اند جایگاه خود را از دفترهای کوچک تا کارخانه های بزرگ باز کنند.
این دستگاه ها با اضافه کردن کارت های مختلف می توانند ظرفیت و قابلیت های شرکت را افزایش دهند. در صورتیکه کسب و کار کوچکی داشته باشید بهتر است از دستگاه های کم ظرفیت استفاده کنید. زیرا این مدل دستگاه ها از قیمت پایین تری نسبت به سایر دستگاه ها برخوردار هستند.
به عبارتی دستگاه های کم ظرفیت در حالت فول ظرفیت قادر هستند تا ۲۴ داخلی و ۸ خط شهری را پوشش دهند.مدیریت آساناز دیگر مزایای تلفن سانترال این است که باعث ایجاد مدیریت آسان تلفن های شما می شود. برای مثال می توانید صفر یا دو صفر را ببندید و محدودیت های دیگری را به دلخواه خود تعیین کنید.
برقراری ارتباط از دیگر مزایای قابل توجه دستگاه های سانترال پاناسونیک این است که امکان برقراری ارتباط با دیگر اتاق های داخل سازمان به راحتی برای شما فراهم کرده است. بهتر است بدانید که برای ایجاد این ارتباط احتیاجی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. بنابراین با تلفن سانترال می توانید هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم باعث کاهش هرج و مرج و بینظمی کارمندان در اداره شوید.
کارمندان در صورت هماهنگی کارهایشان می توانند با یکدیگر تماس تلفنی برقرار کنند و بدون مشکلاتی مانند زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک با یکدیگر تماس بگیرند. نگهداری منظم افرادسانترال پاناسونیک نگهداری همزمان چند نفر در پشت خط را امکان پذیر می کند. یا اینکه هر خط را می توان به اپراتور مربوطه آن وصل کرد که اپراتور جهت پاسخ گویی به مسئول مرتبط پیام را انتقال می دهد. منشی اتوماتیک آخرین و مهم ترین مزیت های تلفن سانترال که باعث محبوبیت آن شده است منشی اتوماتیک این دستگاه ها است. به وسیله این تلفن ها هر شخصی که با شرکت شما تماس بگیرد می تواند پیغام واحد را بشنود. برای مثال واحد حسابداری عدد یک و واحد فروش عدد دو و غیره.
با استفاده از دستگاه های سانترال پاناسونیک قادر خواهید بود هر داخلی را کنترل کنید. بنابراین دیگر احتیاجی به تماس کارکنان شرکت به بیرون نخواهید داشت. به عبارتی استفاده از تلفن سانترال باعث کاهش هزینههای تلفن شما خواهد شد.
بهتر است بدانید که تلفن های سانترال بیش از ۴۰۰ کد را دارا می باشند بنابراین می توانید دستگاه را به دلخواه خود تنظیم کنید.
به علاوه دستگاههای سانترال پاناسونیک قابلیت های متنوعی اعم از: نصب کارت نمایشگر شماره، پیج کردن اعضا، تخمین زمان بندی برای ساعتهای مشخص و واحد پذیرش تماس سه مرحله ای DISA را دارند.
امکانات تلفن های پاناسونیک رنگ های مختلف برخی افراد رنگ تلفن خود را بنابر تمایلات شخصی انتخاب می کنند، در حالی که برخی دیگر رنگ تلفن خود را هماهنگ با رنگ آشپزخانه، اتاق خواب و … انتخاب می نمایند. تلفن های پاناسونیک در رنگهای مختلف عرضه شده و خواسته های افراد مختلف را برآورده می کنند. افراد سالخورده سالخوردگان به سختی حروف ریز را می خوانند و استفاده از کلیدهای ریز بر روی گوشی برای آنها مشکل ایجاد می کنند.
طراحی جهانی پاناسونیک این مشکلات را رفع می نماید. خانواده های دارای فرزندان کوچک تماس های تلفنی امکان دارد موجب از خواب پریدن کودکان و نوزادان شده و همه مایلند که از به گریه افتادن نوزاد خود در شب جلوگیری کنند. با خرید تلفن پاناسونیک و فعال کردن حالت شب می توانید کمک کنید که بچه ها آسوده بخوابند.
شما می توانید گوشی تلفن خود را تنظیم نموده تا در یک زمان بخصوص به صدا در نیاید. برای مثال، شما می توانید گوشی اتاق کودک را هنگام خواب او به حالت بی صدا در آورید.
امکانات تلفن پاناسونیک خود را طبق نیاز انتخاب نمایید.
زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک
اکثراً کاربران تلفنهای پاناسونیک با این مشکل روبهرو هستند. بیشترین سوالی که کاربران تلفنهای پاناسونیک از تکنسینهای نمایندگی تلفن پاناسونیک میپرسند، این است که چرا تلفن پاناسونیک زنگ نمیخورد؟ مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک، میتواند دلایل متعددی از موارد خیلی ساده و پیش پا افتاده تا خرابی در بخشهای مختلف این تلفن داشته باشد.
این مشکل تنها مختص یکی از انواع تلفنهای پاناسونیک نیست بلکه ممکن است هم در تلفنهای بیسیم و هم در تلفنهای رومیزی پاناسونیک رخ دهد؛ اکثر اوقات هم با بروز چنین مشکلی کاربر میتواند تماسهای متعددی با تلفن پاناسونیک بگیرد اما تنها مشکل عدم زنگ خوردن این تلفن است در حالیکه تمامی شماره تماسهای از دست رفته بر روی صفحه نمایش گوشی میافتد.
دلایل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک
اولین دلیلی که میتواند باعث بروز این اتفاق شود؛ مشکل یا خرابی خطوط تلفن منزل شما است. ممکن است دستگاه هیچ مشکلی نداشته باشد و هر آنچه که هست؛ مربوط به پشت تلفن، یعنی خطوط آن باشد. پس قبل از هر اقدامی، ابتدا از سالم بودن خطوط تلفن خود مطمئن شوید. برای اینکار میتوانید یک دستگاه دیگر را به خط خود وصل کرده و آن را آزمایش نمایید. اگر دستگاه جدید نیز زنگ نخورد؛ مشکل از خطوط تلفن است؛ اما اگر شاهد زنگ خوردن دستگاه بودید؛ خطوط تلفن سالم بوده و ایراد مربوط به دستگاه تلفن شما میباشد.
یکی دیگر از دلایل این اتفاق میتواند قطع بودن صدای تلفن باشد. بنابراین مطمئن شوید که صدای زنگ دستگاه بر روی صفر یا بیصدا قرار نگرفته باشد. گاهی اوقات به راحتی و با تنظیم صدای تلفن؛ میتوانید مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک را رفع نمایید.
یکی دیگر از دلایل این اتفاق می تواند قرار گرفتن دستگاه تلفن شما بر روی حالت خصوصی یا ” Privacy Mode ” باشد. اگر این اتفاق رخ داده باشد، تلفن شما برای مدت زمانی نامعلوم زنگ نخواهد خورد. بنابراین باید تلفن را از این حالت خارج کنید تا مشکل شما رفع گردد.
از دیگر دلایل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک به ویژه در گوشی های بیسیم پاناسونیک قرار دادن دستگاه در حالت “Night Mode” است. در این حالت شما مشخص می کند که در یک زمان مشخصی از شبانه روز تلفن زنگ نخورد. به محض برداشتن این حالت تلفن شما دوباره قابلیت زنگ خوردن هنگام تماس را پیدا خواهد کرد.
رفع مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک
برای رفع مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک کافی است موارد گفته شده در بالا را بررسی کنید. ابتدا تنظیمات دستگاه را چک کنید و در صورتی که زنگ تلفن غیرفعال است آن را فعال کرده و تلفن را از حالت خصوصی خارج کنید.
درصورتی که دلیل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک ناشی از خرابی خطوط تلفن باشد در این صورت باید کارشناسان مخابرات را مطلع کرده تا نسبت به رفع مشکل سیم کشی و اختلالات شبکه اقدام کنند. اما اگر با این اقدامات همچنان مشکل عدم زنگ خوردن دستگاه وجود داشته باشد باید تلفن خود را برای بررسی اختلالات سخت افزاری به نمایندگی تعمیر تلفن پاناسونیک تحویل دهید. آنان با عیب یابی دقیق دستگاه و بررسی اسپیکر، برد و دیگر قطعات تلفن نسبت به رفع این مشکل اقدام می کنند.
ممکن است مشکل از کارت سانترال شما باشد که باید توسط متخصصین بررسی شده و در صورت نیاز جایگزین شود.
کارت سانترال چیست؟
سیستم های سانترال به صورت جعبه و دارای یک کارت منبع تغذیه هستند. اما در عمل برای استفاده از آنها بایستی کارت سانترال داشت. کارت سانترال در واقع اسلاتهایی از جنس فلز میباشند که بردهای بسیار کوچک به همراه چیپست های فوق العاده حساس در آن تعبیه شده است.
هر کدام از این کارت ها بسته به این که از چه مدل و نوعی هستند، متفاوت بوده و کارایی و قیمت های مختلفی دارند. یعنی هر کدام از این کارت ها میتوانند کارهای خاص و مشخص شدهای را انجام دهند. در واقع همانطور که میدانید از آنجایی که دستگاه های سانترال دارای کاربردها و قابلیتهای مختلفی هستند، به همین خاطر کارت های سانترال نیز کاربردهای مختلفی دارند.
اگر بخواهیم کارتهای سانترال را به طور کلی تقسیم کنیم، مهمترین و پرکاربردترین آنها کارتهای خط شهری، کارت داخلی و کارتهای منشی تلفنی هستند. همچنین کارت هایی مانند درب بازکن نیز وجود دارند که به علت وجود آیفونها دیگر استفاده نمیشوند. کارتهای دربازکن از آنجایی که کاربردی ندارند، توزیع نمیشوند و اگر شما یکی از آنها را بخواهید باید جست و جوی زیادی را انجام دهید و یا این که زمان زیادی را در انتظار بمانید. اگر شما به دنبال کارت سانترال مناسب هستید و در بین برندهای مختلف دچار شک و تردید هستید، پیشنهاد میکنیم که حتما از کارت سانترال پاناسونیک استفاده کنید تا مشکلاتی مانند زنگ نخوردن تلفن برای شما پیش نیاید.
جمع بندی
در هنگام خرید تلفن پاناسونیک طبق نیاز کسب و کار خود اقدام کنید تا بتوانید به طور ایده آل از این دستگاه ها استفاده نمایید. به علاوه، شما می توانید با مراجعه به سایت PBX SHOP دوره های آموزشی مربوط به انواع تلفن سانترال از جمله پاناسونیک را دانلود کرده و با عملکرد آنها بیشتر آشنا شوید.