voip چیست و چه تفاوتی با مرکز تلفن آنالوگ دارد؟
ttttttttttttttttttttttt
ارتباط تلفن آنالوگ با مرکز تلفن ویپ چگونه است؟
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
ارتباط تلفن آنالوگ با مرکز تلفن ویپ
تلفنهای آنالوگ یا همان سانترالهای قدیمی به صورت دستگاههای فیزیکی مرکزی شناخته میشوند که در سازمانها و شرکتها برای مدیریت تماس مورد استفاده قرار میگیرند. ارتباط تلفنی که از طریق سیستم آنالوگ برقرار میگردد به وسیله کابل مسی است و جهت ارتقای تلفن آنالوگ لازم است کابلکشی جدید انجام شود. تلفنهای ویپ مانند سانترال عمل میکنند و در واقع در برقراری ارتباط تلفنی و مدیریت تماس داخلی و خارجی در سازمان وظیفهای مشابه به تلفن آنالوگ دارند. تفاوتی که در مورد این دو سیستم جهت برقراری تماس وجود دارد استفاده از بستر اینترنت یا شبکه در تلفن ویپ است و در آن تکنولوژی برقراراری ارتباط با استفاده از سخت افزار و نرم افزارهایی صورت میگیرد که در این سیستم تعریف شده است. در این مقاله قصد داریم تا ارتباط تلفن آنالوگ با مرکز تلفن ویپ را مورد بررسی قرار دهیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
آنچه در این مقاله می خوانید:
ارتباط تلفن آنالوگ با مرکز تلفن ویپتفاوت سیستم ویپ با تلفنهای آنالوگ مرکز تلفن آنالوگ یا مرکز تماس ویپ؟ کدام مناسب تر است؟ روشهای مختلف برای اجرای ویپ بر تلفنهای آنالوگویژگی های بارز ویپ در مقایسه با سیستم آنالوگکاربرد سافت فونها در ویپ چگونه است؟تجهیزات مورد استفاده در برقراری ارتباط تلفن آنالوگ با مرکز تلفن ویپ تلفن های نرم افزاری و ip phone ها چه تفاوت هایی با هم دارند؟
شیوه ارتباط سیستم آنالوگ و ویپمبدل ATA چیست؟ / معرفی انواع و کاربرد های مبدل ATA دسترسی به قابلیتهای تلفن ویپتفاوت سیستم ویپ با تلفنهای آنالوگ
در تلفنهای ویپ سیمهای مسی و کابلکشی وجود ندارد و برقراری تماس به صورت اینترنتی است. در این تکنولوژی صدای آنالوگ تبدیل به دیجیتال شده و برای افرادی که دسترسی به اینترنت دارند به عنوان یکی از تجهیزات مهم و کاربردی در برقراری تماس با کمترین هزینه موجود است.
یکی از مهمترین تفاوتهایی که بین تلفنهای آنالوگ و تلفنهای ویپ وجود دارد این است که در سیستم آنالوگ انتقال صدا با سیمهای مسی صورت میگیرد. در این سیستم فقط صدا منتقل میشود اما در تلفن ویپ ایجاد ارتباط زنده تصویری علاوه بر برقراری تماس صوتی مقدور میشود و این امر در بستر شبکه اتفاق میافتد. از این رو قابلیت جایگزینی و تبدیل سیستم ویپ به جای آنالوگ سبب کاهش هزینهها در ارسال و دریافت تماسها میشود. مرکز تلفن آنالوگ یا مرکز تماس ویپ؟ کدام مناسب تر است؟
روشهای مختلف برای اجرای ویپ بر تلفنهای آنالوگ
برای این که بتوان از سیستم ویپ استفاده کرد روشهای مختلفی وجود دارد که بر روی تلفنهای قدیمی یا آنالوگ قابل اجرا میباشد. استفاده از مبدلهای ویپ یکی از این شیوههاست که بر روی تلفن معمولی قرار میگیرد. استفاده از تجهیزاتی از قبیل کامپیوتر، تلفن هوشمند و تلفنهای که برای سیستم ویپ طراحی شده اند از راهکارهای دیگر برای تبدیل تلفن آنالوگ به ویپ هستند.
در مورد هر دو سیستم آنالوگ و ویپ امکان برقراری تماس وجود دارد ولی ویپ به عنوان یک سیستم تلفنی مدرن دارای قابلیتهای فراوان توام با هزینههای جانبی اندک شناخته شده است. در این سیستم ارتباطات یکپارچه و ویدئو کنفرانس با کیفیتی مطلوب برگزار میشوند بدین ترتیب سیستمهای ویپ به عنوان یکی از گزینههای مهم، جایگزین تلفنهای آنالوگ در بسیاری از سازمانها و شرکتها شدهاند.
ویژگی های بارز ویپ در مقایسه با سیستم آنالوگ
امکان کنترل و مدیریت تماسها از طریق تلفن ویپ وجود دارد و همین امر سبب میشود که مدیریت کنترل بهتری بر کسب و کار خود داشته باشد. از آنجایی که جهت برقراری تماس در سیستم ویپ نیازی به حضور فیزیکی در محل مورد نظر نیست مدیران زیادی ترجیح به استفاده از این سیستم به جای تلفنهای آنالوگ دارند.
در ویپ امکاناتی مانند سیستم پاسخگویی اتوماتیک، انتقال تماس، امکان ضبط تماس و آنالیز کردن تماس، بهرهمندی از سیستم صوتی و همین طور رد تماس خودکار وجود دارد. یکی از قابلیتهای مهم در ویپ استفاده از تلفن نرمافزاری است که بدین ترتیب میتوان نرم افزار را روی کامپیوتر و تلفن همراه نصب کرد و در نتیجه هزینهها را به میزان قابل توجهی کاهش داد. در اینصورت نیازی به سیمکشی معمولی و استفاده از خطوط شهری برای برقراری تماس نیست و همه کارمندان خارج از سازمان در صورت دسترسی به اینترنت امکان برقراری ارتباط و اتصال به تماسها را دارند.کاربرد سافت فونها در ویپ چگونه است؟
تجهیزات مورد استفاده در برقراری ارتباط تلفن آنالوگ با مرکز تلفن ویپ
با توجه به مزایای فراوان سیستمهای ویپ در مقایسه با سیستم آنالوگ روشهایی وجود دارند که تلفنهای آنالوگ قدیمی را به سیستم ویپ ارتباط میدهند تا برقراری تماس با مشخصههای متمایزکنندهای همراه شود و در بهترین کیفیت ممکن ارائه گردد. برای اینکه بتوانید از سیستم ویپ بهرهمند شوید نیاز است تجهیزات مورد نظر را فراهم کنید. از جمله این تجهیزات میتوان به مرکز تلفن تحت شبکه اشاره کرد که با سیستم ویپ کار میکند. تلفنهای مورد استفاده در آن متفاوت از تلفنهای آنالوگ هستند و به صورت IP phone شناخته میشوند.تلفن های نرم افزاری و ip phone ها چه تفاوت هایی با هم دارند؟شیوه ارتباط سیستم آنالوگ و ویپ
اگر قصد داشته باشیم از تجهیزات آنالوگ برای استفاده از سیستم ویپ استفاده کنیم یا اینه کاربرد فکس یا تلفن بیسیم آنالوگ مد نظر باشد شیوههای متعددی وجود دارد که از جمله آنها استفاده از ATA است. بدین ترتیب با فراهم آوردن یک ورودی شبکه و ورودی آنالوگ در محل مورد نظر، تلفن یا دستگاه آنالوگ به سیستم ویپ متصل شده و در این مرکز رجیستر خواهد شد.
یکی دیگر از دستگاههایی که میتواند خطوط آنالوگ را انتقال دهد گیت وی میباشد. برای این که خطوط شهری و دستگاههای آنالوگ به مراکز تلفن ویپ متصل شوند نیز از گیت وی استفاده میشود.
کارت ویپ از دیگر تجهیزات در زمینه ارتباط خطوط شهری است. با کاربرد این کارت، مراکزی که تلفن نرم افزاری را مورد استفاده قرار میدهند قابلیت دسترسی به خطوط شهری با نصب کارت روی سیستم فراهم میگردد.مبدل ATA چیست؟ / معرفی انواع و کاربرد های مبدل ATA
دسترسی به قابلیتهای تلفن ویپ
برای اینکه قابلیتهای تلفن ویپ به سیستم آنالوگ اضافه شود لازم است هزینه قابل توجهی پرداخت گردد از این رو توصیه میشود از تلفنهایی استفاده کنید که سیستم آنها مبنی بر IP یا IPPBX باشد. بدین ترتیب قابلیتهای جدید و مناسب به سیستم موجود اضافه شده و در نهایت هزینههای جانبی تا میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهند کرد. اگر قرار است سیستم قدیمی باقی بماند ولی از قابلیتها و کاربرد مراکز تلفن ویپ بهرهمند شوید ضرورت دارد از یک IPPBX استفاده شود تا امکانات سیستم بروز و کاربردی شوند. به این صورت سیستم به صورت یکپارچه تعریف میشود و ارتباط مناسبی بین سیستم آنالوگ و ویپ برقرار خواهد شد. نتیجه این یکپارچه سازی ایجاد ارتباطی باکیفیت و بدون هزینه است.
ویدیوهای آموزشی رایگانمارا در اینستاگرام دنبال کنید…
ttttttttttttttttttttttt
مرکز تلفن ویپ چیست
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
مرکز تلفن ویپ چیست
مجموعهISG در این مقاله سعی دارد به مبحث مرکز تلفن ویپ چیست بپردازد تا شما کاربران عزیز با اطلاعات کامل به خرید مرکز سانترال خود بپردازید همچنین از طریق مراجعه به قسمت مرکز گرنداستریم میتوانید به مقایسه قیمت و قابلیت های مراکز نیز دستیابی داشته باشید. مرکز تلفن ویپ یا IPPBX به نسل جدیدی از مراکز تلفن تحت شبکه گفته میشود که سرویس های یکپارچه مخابراتی را با امکاناتی بسیار فراتر از سانترال های سنتی و در قالب سیستم ویپ ارائه می دهند. مرکز تلفن ویپ مکانی با سیستم تلفنی است که بیشتر برای دریافت و برقراری تماس تلفنی استفاده می شود و به عبارتی میتوان گفت یک مرکز تماس که برای تعداد زیادی کارمند و تماس طراحی شده است.
یکی از قابلیت های مهم در تعریف مرکز تلفن ویپ چیست، در میان کاربران این میباشد که این مراکز تلفن ویپ، به شرکتها امکان می دهند خدمات مشتری مستند و ثبت شده ای را به گروههای زیادی از مشتریان ارائه دهند و همچنین کسب و کار های بزرگی که برای برقراری ارتباط با مشتریان خود از مراکز تماس استفاده می کنند، با استفاده از خدماتی مانند پشتیبانی مشتری و پشتیبانی فنی یک شرکت می توانند مرکز تماس خود را اداره کنند یا شخص ثالثی را برای این خدمات قرارداد دهند.
مرکز تلفن ویپ الهام گرفته از کلمه ویپ و مختصر شده ی کلمه Voice Over Protocol یعنی انتقال صدا در بستر شبکه اینترنت است یعنی در آن صدا به جای انتقال روی خطوط سیمی و مسی به صورت سیگنال آنالوگ روی بستر شبکه و به شکل دیتا و داده دیجیتال منتقل می شود. به عبارت دیگر میتوان گفت، مرکز تلفن ویپ IP PBX از طریق اینترنت مکالمه تلفنی را با تبدیل سیگنال های صوتی آنالوگ به دیجیتال برقرار و دریافت می کند و تماس ها را به یک ارائه دهنده خدمات VoIP هدایت می کند تا شروع و خاتمه هر تماس را مدیریت کند.
شما کاربران عزیز برای پاسخ به سوال مرکز تلفن ویپ چیست و راه اندازی مرکز تلفن ویپ، ابتدا باید تعداد تماس های مجموعه خود را بشناسید. یک مرکز تماس ویپ باید دارای قابلیت توزیع خودکار تماس ها و پاسخ صوتی تعاملی برای مرکز تماس ورودی یا خروجی باشد. جهت برقراری ارتباط، VoIP روشی کارآمد برای اتصال تلفن از طریق پهنای باند است و همچنین یک مرکز تماس بسته به اندازه خود می تواند روزانه هزاران تماس را پذیرفته و یا ارسال کند.
قابلیت های مرکز تلفن ویپ چیست
هنگامی که به موضوع مرکز تلفن ویپ چیست، اشاره میکنیم باید قابلیت های بینظیر این مراکز را نیز به خاطر آورد که نسبت به مراکز سانترال قدیمی بسیار پرطرفدار تر و کاربرپسند تر میباشند. اولین مزیت مراکز ویپ نسبت به مراکز قدیمی، حذف سیم کشی از نصب و راه اندازی آنها میباشد که این امر موجب کاهش هزینه ها و راحتی کاربران هنگام جابجایی میباشد، زیرا بدون نیاز به هیچگونه کابل کشی و هزینه اضافی امکان جابجایی برای کاربران وجود دارد. دومین قابلیت بینظیر این مراکز حذف محدودیت های جغرافیایی در مجموعه میباشد که کاربران در هر مکان و زمان دلخواه خود، با استفاده از گوشی یا لپ تاپ میتوانند به مرکز متصل و مانند کاربران حاظر در شرکت به فعالیت و مدیریت تمام وقت و کامل بپردازند.
همانطور که در بالا به بحث مدیریت آسان در شبکه اشاره شد، در استفاده از مراکز تلفن ویپ، کاربران به راحتی و به صورت تمام وقت و در هرزمان و مکان میتوانند به مدیریت و کنترل مجموعه بپردازند و با دسترسی کامل به جزئیات تماس های مجموعه، بهترین نظارت صورت گرفته و مجموعه به پیشرفت کامل خود برسد. علاوه بر مدیریت بهتر، کاربران نیز به صورت آزادانه و بدون محدودیت میتوانند تماس های داخلی رایگان برقرار نمایند. این قابلیت برای کاربران حتی زمانی که مجموعه دارای یک شعبه دیگر در شهر یا کشور دیگر نیز میباشد قابل انجام بوده و تمامی تماس های داخلی به صورت رایگان و بدون هزینه میباشد که این امر برای کارمندان راحتی کار به دنبال داشته و بسیار خوشایند میباشد.
لازم به ذکر است، علاوه بر تماس های داخلی رایگان که مرکز تلفن ویپ به کاربران میبخشد، میتوان گفت مراکز ویپ به علت فعالیت برپایه اینترنت میتوانند موجب کاهش چشمگیر هزینه های تماس مجموعه چه درون مرزی و چه برون مرزی گردند. کاربران ویپ در بیشتر اوقات و علی الخصوص در این زمان که ویروس همه گیر کرونا تمامی جوامع را درگیر کرده، نیاز بسیار زیادی به برقراری کنفرانس ها و جلسات ویدئویی با کیفیت دارند که این قابلیت با استفاده از مراکز و تجهیزات ویپ قابل اجرا و همچنین کاربران بدون پرداخت هیچگونه هزینه اضافه میتوانند به تمام قابلیت های ویپ اعم از منشی تلفنی، پیغامگیر، سیستم نظرسنجی تلفنی، فکس مجازی و … دسترسی داشته باشند.
از دیگر قابلیت های مراکز ویپ کاهش هزینه خرید تلفن تحت شبکه در مجموعه میباشد به این صورت که کاربران با استفاده از برنامه های سافت فون، میتوانند سیستم خود را به تلفن تبدیل کنند که این گونه تلفن مجازی ویپ به راحتی به کاربران امکان برقراری تماس داده و همچنین فکس مجازی هم جز همین قابلیت های مجازی و موجب کاهش هزینه های مجموعه میباشد که کاربران را به خود بسیار جذب میکند. در کل میتوان به بهترین پاسخ به سوال مرکز تلفن ویپ چیست گفت، مرکز تلفن ویپ یکی از تکنولوژی و فناوری های جدید در صنعت اطلاعات و ارتباطات است، طوری که در کل جهان توانسته تأثیر فوق العاده ای در کاهش هزینه های ارتباطی داشته باشد و ارتباطات را بسیار بهبود ببخشد.
ttttttttttttttttttttttt
مرکز تلفن voip پاناسونیک
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
مرکز تلفن voip پاناسونیک
در این مقاله میخواهیم در رابطه با مرکز تلفن voip پاناسونیک و تلفن تحت شبکه آن صحبت کنیم سانترال های تحت شبکه در سری TDE و NS توانسته اند با کیفیت و کارایی بسیار بالای خود روز ب روز پیشرفته تر شوند و فراهم کردن ارتباطات رایگان بین مراکز روی بستر اینترنت از دیگر ویژگی های آن است.
یکی از مهم ترین ویژگی های این تلفن سانترال پایداری و و کیفیت قطعات آن است. مرکز تلفن ویپ سری NS500 نسبت به سری TDE کارایی بسیار بالاتر و یک ظاهر متفاوت تر دارد در نتیجه امروزه میتوان مرکز تلفن سری NS را جایگزین سری های قبل کرد.
انواع مرکز تلفن سانترال پاناسونیک
مرکز تلفن پاناسونیک مدل NS:
این مدل مرکز تلفن ها از نظر ظاهری کاملا متفاوت نسبت به سری های قبل هستند و کارایی بالاتری دارند همچنین معروف ترین سانترال ها از جمله NS500 و NS700 هستند. این مرکز تلفن ویپ سری NS رک تولید شده اند و کارت های ان نسبت به سری TDA متفاوت است. تمامی پورت های خروجی این کارت ها به صورت سوکت شبکه هستند و این سری از NS ها را میتوان روی دیوار نصب کرد.
دستگاه سانترال NS500 از محبوب ترین مرکز های این سری است که برای جایگزینی با سانترال هایی است که کمتر از 200 داخلی داشته باشند. سانترال NS500 ظرفیت 20 داخلی دارد که میتواند 292 داخلی دیجیتال و انالوگ را به همراه سه شلف 520 در اختیار قرار بدهد. نحوه برقراری ارتباط و برنامه ریزی این مرکز تلفن از طریق محیط وب است. در این سری شما نیازی به هیچ نرم افزار جانبی ندارید و برنامه ریزی از طریق محیط وب انجام خواهد شد.
یک تفاوت که در مرکز تلفنvoip پاناسونیک وجود دارد استفاده کردن از تمام قابلیت های صندوق صوتی در محیط نرم افزاری است که شما برای استفاده از دستگاه مجازی TVM ندارید و تمامی این ویژگی ها فقط با تهیه ی لایسنس و حافظه ذخیره سازی امکان پذیر است.
از قابلیت های مهم مرکز تلفن voip پاناسونیک مدل NS:
راه اندازی تمامی بستر های پروتکل سیپ
تلفن گویای هوشمند و اپراتور به همراه صف انتظار سری NS
راه اندازی خطوط پنج رقمی مخابرات
برطرف کردن تمام نیاز های مخابراتی و کارایی بالا
صندوق صوتی، مرکز تماس بدون نیاز به TVM
راه اندازی سریع و آسان
امکان برقرار کردن ارتباط بین دفاتر مختلف
مرکز تلفن پاناسونیک مدل TDE:
مرکز تلفن voip پاناسونیک سری TDE از آن دسته سانترال تحت شبکه هستند که برای برقراری ارتباط با کنسول آن میتوان از کابل شبکه استفاده کرد. این مرکز تلفن ها مانند TDE100,TDE200وTDE600 از مراکز پرظرفیت به شمار میروند و از لحاظ ظاهری به کارت های TDA شباهت دارند.
این مرکز تلفن ها نیازی به کارت شبکه ندارند و از ریشه بر روی کارت اصلی خود سوکت شبکه دارند روی این سانترال ها میتوان علاوه بر تلفن های ای پی فون تلفن های سیپ سخت افزاری و نرم افزاری نیز نصب کرد.
میتوانید کارت DSP تهیه کنید و کارت V-IPEXT را در شلف مجازی قرار دهید و با تهیه کردن لایسنس های تلفن ای پی را فعال کنید و برای راه اندازی کردن سیپ فون ها باید از کارت V-SIPEXT استفاده کنید.
از قابلیت های مهم مرکز تلفن voip پاناسونیک مدل TDE:
پشتیبانی از بستر های ویپ
صف انتظار
لینک شدن با سانترال های انالوگ یا تحت شبکه
کارایی بالا برای راه اندازی خطوط شهری و داخلی
افزایش کیفیت تماس
راه اندازی خطوط سیپ
تلفن گویا
مرکز تلفن پاناسونیک مدل TDA:
این سانترال ها نیز مانند سری TDE شامل TDA100,TDA200 و TDA600 هستند که جزو سانترال های پر ظرفیت محسوب میشوند این سانترال ها تحت شبکه نیستند و نحوه برقراری ارتباط از طریق کامپیوتر با کابل USB است و میتوان با اضافه کردن کارت شبکه نیز به دستگاه متصل شد.
مرکز تلفن TDA قابلیت ویپ را ندارد و نمی توان داخلی سیپ را روی ان فعال کرد. با اضافه کردن کارت PRI میتوان خطوط مخابرات را روی ان راه اندازی کرد و میتوان این مدل سانترال ها را با سانترال های دیگر به اشتراک گزاشت.
از قابلیت های مهم مرکز تلفن voip پاناسونیک مدل TDA:
تلفن گویا و یا اپراتور
ارتباط با سانترال های دیگر
توان استقامت بالای دستگاه
راه اندازی تمامی خط های مخابراتی
ttttttttttttttttttttttt
مرکز تلفن voip
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
مرکز تلفن voip
اصطلاح PBX برای بسیاری از مردم مفهومی منسوخ دارد که منظور از آن همان مرکز تلفن voip میباشد و به سادگی میتوان گفت یک سرور صوتی است که به سیم کشی گسترده ای نیاز ندارد. این بحث نمی تواند دور از واقعیت باشد ولی برای افرادی که از مرکز های قدیمی استفاده میکردند کمی قابل تامل و بحث برانگیز است. در بسیاری از مواقع مردم این سوال را مطرح کردند که آیا صنعت به عنوان یک کل باید اصطلاح جدیدی برای توصیف این دستگاه های UC قدرتمند اتخاذ کند؟ در گذشته اصطلاحاتی مانند صدا و آنالوگ برای توصیف PBX استفاده می شد ولی امروزه شرایطی که برای تجارت ها و شرکت ها ایجاد شده، موجب شده است که تمامی افراد نسبت به مرکز تلفن voip و تلفن های سانترال و تجهیزات تحت شبکه آشنایی کامل داشته و به استفاده از آن بپردازند.
فناوری SIP این امکان را به کاربران میدهد انواع مختلفی از فناوری های ارتباطی همراه با صدا تلفیق شوند و IP PBX به یک مدیر UC تبدیل شده و بستری مناسب برای کنفرانس ویدیویی، تماس صوتی، نظارت تصویری و تجزیه و تحلیل داده ها و SIP تشکیل شوند که به راحتی این ارتباطات را مدیریت کرده و همچنین میتوان گفت این سیستم به معنای فرآیند ساده ادغام باشد. با تشکر از SIP و محبوبیت روزافزون PBX مبتنی بر SIP ، UC هرگز در دسترس، آسان برای استفاده و نصب آسان نبوده است.
کاربرد IP PBX
IP PBX به هر اندازه تجاری امکان استقرار فوری یک مرکز تلفن voip قوی و قابلیت های بینظیر آن از جمله کیفیت بینظیر صدا، تماس تصویری، کنفرانس های صوتی و ویدئویی پرقدرت، ضبط نظارت تصویری و دوربین های تحت شبکه و راه حل های دسترسی به امکانات شبکه را به کاربران داده و بیشتر با استفاده از مرکز تلفن voip که به عنوان ستون فقرات سیستم به حساب آمده و همچنین دستگاه های مجهز به SIP که به عنوان نقاط انتهایی و با استفاده از زیرساخت اینترنت ساخته می شود، اکثر مشاغل از قبل روی آن سرمایه گذاری کرده و از آن استفاده مینمایند و به جهت راه اندازی آن میتوانند از طریق مدیریت مبتنی بر وب، تنها با چند کلیک و به سرعت سیستم را تنظیم و نصب نمایند. بیشتر مرکز تلفن های voip از جمله مرکز تلفن voip گرنداستریم، صدها قابلیت بینظیر و رایگان را ارائه میدهد که برای هر تجارت کاملاً سفارشی سازی شده تا به قوی ترین قابلیت های ارتباطی موجود در بازار امروز جهان دسترسی داشته باشند. با استفاده از مرکز تلفن voip شما عزیزان صرف نظر از اینکه در کجای جهان به فعالیت مشغولید، تمامی سیستم ها، کاربران، فعالیت ها و تکنولوژی ها برای شما قابل دسترسی و کنترل است.
یکی از قابلیت های قدرتمند مرکز تلفن voip یکپارچه بودن این سیستم و توانایی کنترل تمام بخش های سیستم میباشد. کاربران با استفاده از مرکز تلفن voip میتوانند با قابلیت های بینظیر این مرکز و با استفاده از گوشی ها و دوربین های تحت شبکه تا سیستم های کنفرانس ویدئویی و … همه می توانند از طریق IP PBX با هم همراهی نموده و تمام نیازهای مجموعه را با بالاترین حد امنیت و کیفیت برطرف نمایند.
نمونه های برنامه SIP UC شامل موارد زیر است:
کارمندان میتوانند با افراد مورد نظر در محل کار یا هر نقطه ای از کره زمین با استفاده از تلفن های صوتی یا تصویری ارتباط برقرار نمایند و این قابلیت که با استفاده از ویدئو کنفرانس ها، تماس تصویری رایگان میتوانند ایجاد کنند، موجب شده این مراکز در میان مردم بسیار پرطرفدار به حساب آمده و افراد زیادی خواهان استفاده از این مراکز ویپ در مجموعه های خود باشند.
از دیگر قابلیت های بینظیر مرکز تلفن voip به جهت نظارت و مدیریت بهتر بر مجموعه، استفاده از دوربین های SIP امکان پذیر شده است که به دوربین ها اجازه داده میشود هشدارهای فوری در صورت بروز یک رویداد امنیتی را به تلفن همراه یا ایمیل ثبت شده در شبکه ارسال کنند.
لازم به ذکر است، یک راه حل دسترسی به درب می تواند با IP PBX تلفیق شود و به دوربین های درب امکان تماس صوتی یا تصویری SIP با تلفن های ثبت شده هنگام حضور مهمان را می دهد و اجازه می دهد درب مستقیم از تلفن باز شود. از این رو میتوان یک سیستم مخابره داخل ساختمان ایجاد کرد و از مرکز تلفن voip یا از طریق دوربین های SIP و ورودی یا خروجی صدای آنها یا بلندگو و میکروفون های داخلی و یا حتی از طریق سیستم تلفنی SIP از تلفن ها یا دوربین های آنالوگ موجود استفاده کرد.
سرمایه گذاری در راه حل های SIP به کسب و کارها این راحتی را میدهد که کاربران بدانند شبکه و برنامه های کاربردی UC آنها از آینده، کاملاً مقیاس پذیر و مقرون به صرفه نیست و همچنین راه حل های PBX IP میتوانند از نظر کیفیت و قیمت متفاوت باشند و به صرفه و به کاربران این اطمینان خاطر را بدهد که با یک بار هزینه و نصب مرکز تلفن voip مورد نظر، میتوانند به تمام قابلیت های رایگان و قابل دسترس دست پیدا کرده و نهایت استفاده را ببرند.
ttttttttttttttttttttttt
تلفن ویپ یا آنالوگ
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
بهترین انتخاب تلفن سانترال در دوره کرونا
تلفن ویپ یا آنالوگ ؟
مشاغل در سراسر دنیا برای برقراری ارتباط با مشتری به سیستم های تلفنی با کیفیت اعتماد می کنند اما نوع سیستم آنها به نیازهای شغلی آنها بستگی دارد. امروزه افراد دو انتخاب اصلی که شامل سیستم تلفنی آنالوگ یا سیستم تلفنی مجهز به اینترنت که VoIP نامیده می شود را در اختیار دارند. تلفن های آنالوگ مترادف با تلفن های ثابت است که بیشتر ما با آنها بزرگ شده ایم و نسبت به آنها شناخت کامل داریم. این گوشی ها سیگنال های صوتی را از طریق یک سری جعبه های سوئیچ فیزیکی در امتداد سیم های مسی ارسال می کنند تا تماس ها را بین دو تلفن متصل کنند.
مشاغل فعلی که از فناوری تلفن آنالوگ استفاده می کنند، معمولاً سالهاست که سیستم خود را مستقر کرده اند. در بیشتر موارد آنها از سیستم تبادل شعبه خصوصی (PBX) نیز استفاده می کنند. PBX یک واحد سوئیچینگ است که تلفن ها و داخلی های شرکت را به یکدیگر و به خطوط آنالوگ خارج متصل می کند. این کار بسیاری از کارمندان را قادر می سازد تعداد محدودی خط خارجی را تقسیم کنند که این امر بالقوه باعث کاهش هزینه ها می شود. لازم به ذکر است امروزه اکثر مشاغل از نوعی سیستم تلفنی مجهز به اینترنت استفاده می کنند. فناوری VoIP (پروتکل صوتی از طریق اینترنت) شامل هیچ فناوری آنالوگ یا سوئیچ نمی شود و با تبدیل تماس ها به سیگنال های دیجیتال، تماس ها را از طریق اینترنت متصل می کنند و همچنین برای برقراری و دریافت تماس به امکاناتی فراتر از اتصال به اینترنت و یا رایانه، تلفن دفتر یا تلفن هوشمند نیاز ندارند.هزینه نصب و راه اندازی سیستم تلفن آنالوگ به اندازه کسب و کار و قابلیت های اضافی که مورد نیاز مشتری است بستگی دارد. صاحبان مشاغل علاوه بر خرید تجهیزات، باید هزینه های راه اندازی را نیز در نظر بگیرند که بسته به تعداد کارمندان و نوع سیستمی که انتخاب می کنند متفاوت است. به عبارتی میتوان گفت هر مجموعه پس از انتخاب سیستم مورد نظر خود، به گوشی های تلفن، سیم کشی، نصب و هرگونه آموزش و پشتیبانی شرکت نیز نیاز دارد که هزینه سیستم تلفن VoIP و خدمات آن به طور کلی بر اساس تعداد کاربران، تعداد قابلیت های افزودنی و ویژگی هایی که به درخواست مشتری اضافه میگردد محاسبه میشود.در رابطه با هزینه های سیستم ویپ تقریباً در تمامی موارد وعده صرفه جویی قابل توجهی در هزینه را نسبت به سیستم آنالوگ به مشتریان میدهیم به این خاطر که تلفن های ثابت گران تر از سیستم های VoIP بوده، اضافه نمودن هر کاربر جدید به مجموعه با هزینه جدید برابر بوده در حالی که در سیستم ویپ اضاشه شدن کاربران به مجموعه هزینه و کابل کشی ندارد و حتی استفاده از سرویس های اساسی مانند انتظار مکالمه، شناسه تماس گیرنده یا پیام صوتی و صد ها قابلیت دیگر که در سیستم های آنالوگ قدیمی باید حتما اضافه شده و هزینه جداگانه پرداخت میشد، حال در سیستم های ویپ به صورت رایگان تمام این قابلیت ها ارائه شده و مشتریان میتوانند بدون پرداخت هزینه اضافی از این قابلیت ها استفاده نمایند.به طور کلی میتوان گفت مجموعه ها با استفاده از این فناوری و جایگزین نمودن این سیستم به جای سیستم های قدیمی و سنتی آنالوگ انتظار میرود بین 50 تا 75 درصد کاهش هزینه داشته و از لحاظ کیفیت و قابلیت هایی که در دسترس آنها قرار میگیرد نیز در رده بالاتر قرار میگیرند.
آشنایی با تفاوت ها و همچنین قابلیت های تلفن ویپ و آنالوگ
باتوجه به وضعیت حال کره زمین و شیوع ویروس همه گیر کرونا، تمامی مشاغل و تجارت ها به ارتباط از راه دور با مشتریان و حتی با همکاران خود از طریق سیستم های تلفنی ویپ مجموعه بسنده کرده اند. افراد با استفاده از سیستم های ویپ به کنفرانس و همچنین دورکاری با خیال راحت میتوانند بپردازند به طوری که با ست کردن داخلی بر روی موبایل خود، در هر مکان و هر زمان با مشتریان و مجموعه خود ارتباط برقرار نمایند. این قابلیت برای بسیاری از افرادی که در خطر ابتلا به ویروس هستند و باید قرنطینه خود را حفظ نمایند مناسب بوده و میتواند خطر مرگ را از آنها دور نماید.
تفاوت هزینه در قسمت نصب و خرید تلفن هایی ویپ و آنالوگ را در بالا بررسی نمودیم، لازم به ذکر میباشد که بعد از خرید و نصب سیستم ها نوبت به استفاده و فعالیت مجموعه میرسد که کاربرانی که از تلفن های آنالوگ در مجموعه های خود استفاده مینمایند هر ماه مبلغ بسیار زیادی را باید صرف هزینه تماس ها و پرداخت قبض ها نمایند که این هزینه ها در زمان ارتباط با مشتریان راه دور و خارج از ایران چندین برابر شده که این هزینه بالا برای شرکت نوعی ضرر محسوب میشود در حالی که کاربران سیستم های ویپ که از تلفن ویپ استفاده مینمایند به دلیل استفاده از تماس های تحت شبکه و اینترنتی، هزینه بسیار کمتری را صرف قبوض کرده که این امر می تواند 40٪ پس انداز در مقایسه با یک سیستم تلفنی آنالوگ به کاربران بدهد.
به طور کلی ، سیستم های VoIP طیف گسترده تری از ویژگی های استاندارد را به عنوان بخشی از بسته های خدمات خود ارائه می دهند. علاوه بر ویژگی های استاندارد ارائه شده توسط سیستم های ویپ، ویژگی های موجود در بیشتر برنامه های استاندارد VoIP که بسیار پر طرفدار میباشد، شامل موارد زیر است:
برنامه های دسک تاپ و تلفن همراه “سافت تلفن” :
همان طور که در بالا گفته شد این برنامه ها با استفاده از موبایل و دسک تاپ نیاز به گوشی ویپ را برطرف می کند که این امر می تواند به صاحبان مشاغل در صرفه جویی هزینه ها کمک کند. کاربران به سادگی به جای استفاده از آیپی فون و حضور در مجموعه با استفاده از رایانه یا تلفن های همراه خود تماس برقرار میکنند که این امر انعطاف پذیری بیشتری را برای کارمندان از راه دور یا در حال حرکت فراهم می کند.
ادغام نرم افزار و CRM :
کلمهی CRM مخفف عبارت(Customer Relationship Management) به معنای مدیریت ارتباط با مشتری میباشد. همانطور که پیداست، CRM یک پروسه برنامه ریزی شده برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریان آتی کسب و کارها می باشد که هر استراتژی یا روشی که با استفاده از داده ها به ساختن، بهبود و مدیریت تعامل با مشتریان بپردازد، مفهوم CRM را تداعی می کند. حال سیستم های VoIP می توانند با نرم افزارهای موجود در مجموعه، از جمله CRM هر مجموعه ادغام شده و قابلیت ارتباط با مشتریان را به راحتی مدیریت کنند.
تجزیه و تحلیل و گزارش داخلی ها :
بسیاری از سیستم های VoIP دارای قابلیت تجزیه و تحلیل مکالمه داخلی ها میباشند که داده های فردی و مربوط به میزان تماس ورودی و خروجی، زمان مکالمه، زمان نگهداری، سرعت پاسخگویی و موارد دیگر را اندازه گیری و بررسی مینماید.
کنفرانس های صوتی و تصویری :
در حال حاظر با افزایش کار از راه دور، کنفرانس های صوتی و تصویری برای مشاغل و تجارت ها به یک ضرورت تبدیل شده است. ارائه دهندگان VoIP قابلیت کنفرانس صوتی و تصویری نامحدود را به عنوان بخشی از قابلیت های جدا نشدنی VOIP نامگذاری می کنند و به کارمندان این امکان را می دهد که با استفاده داخلی های خود با مشتریان در هر نقطه دنیا ارتباط تصویری یا صوتی برقرار نمایند.
رونویسی پیام های صوتی :
از آنجا که سیستم های VoIP از طریق اینترنت برای برقراری تماس ها استفاده می کنند، انعطاف پذیری بسیار بیشتری برای پیام های صوتی ارائه می دهند. بسیاری از سیستم های VoIP میتوانند رونویسی کتبی را برای فایل های صوتی به ایمیل یک کارمند ارسال کنند که این قابلیت میتواند بهره وری را به طور قابل توجهی افزایش داده و به شما اطمینان دهد که پیام های صوتی شما بی پاسخ نخواهد ماند.
پاسخ دهی 24 ساعته برای کاربرانی که نیاز شبانه روزی به پاسخ دهی تماس دارند :
یکی دیگر از قابلیت های سیستم ویپ امکان پاسخ دهی 24 ساعته به تماس ها میباشد. سیستم های VoIP شامل پذیرندگان مجازی و خودکار تمامی ساعات روز میباشد، بنابراین تماس های ورودی مجموعه حتی خارج از ساعات کاری به طور مداوم هدایت و پاسخ داده میشوند.
رسیدگی همزمان به چندین تماس :
در سیستم قدیمی آنالوگ تماس های ورودی در صورت اشغال بودن داخلی ها از دست رفته که این امر موجب افت فروش و فعالیت مجموعه ها میگشت در حالی که با استفاده از سیستم های VOIP در صورت اشغال بودن خطوط داخلی ها، تماس فرد از دست نرفته و امکان رسیدگی به چند تماس با هلد تماس کنونی امکان پذیر میباشد و حتی در صورت عدم پاسخ دهی به تماس، هدایت تماس ورودی صورت گرفته و دیگر کاربران مجموعه تماس را پاسخ میدهند، به این ترتیب هیچ تماسی از دست نخواهد رفت.
قابلیت ضبط تماس :
امروزه ضبط تماس در بسیاری از مجموعه ها حائز اهمیت بوده و به جهت افزایش کیفیت پاسخ دهی و مدیریت بهتر، بسیاری از مشاغل و تجارت ها خواهان وجود این قابلیت هستند به گونه ای که کاربران هنگام استفاده از سیستم آنالوگ که قابلیت ضبط تماس ندارد هم با پرداخت هزینه اضافی ناچار به خرید سیستم ضبط صدا میباشند در صورتی که این قابلیت در سیستم ویپ به صورت رایگان از ابتدا بوده و کاربران جهت خرید و نصب این قابلیت مجبور به پرداخت هیچگونه هزینه ای نمیباشند و به صورت رایگان و همیشگی میتوانند از این قابلیت بهره ببرند.
مقیاس پذیری مراکز :
مقیاس پذیری یکی از ویژگی های سیستم، شبکه یا پردازش است که این ویژگی افزایش تعداد عملیات را کنترل می کند و سیستم را مطابق با آن گسترش می دهد، به عبارت کلی میتوان گفت مقیاس پذیری یک شرکت بیانگر پتانسیل رشد آن شرکت در زمینهٔ اقتصادی میباشد. این تعریف در زمینه تجارت ها و مراکز هم به این گونه میباشد که مقیاس پذیری پیشرفته در سیستم های VoIP آنها را به گزینه بهتری برای مشاغل در حال رشد تبدیل می کند. افزودن کاربران جدید به سیستم تلفنی VoIP ذاتاً ساده تر از افزودن کاربر جدید به سیستم آنالوگ است زیرا هیچ سخت افزار یا سیم کشی اضافی مورد نیاز نیست.
انعطاف پذیری تلفن ها :
استفاده از تلفن های ثابت و آنالوگ فقط از همان مکان و از داخلی مورد نظر امکان پذیر میباشد ولی همانطور که در بالا هم گفته شد استفاده از خطوط ویپ و داخلی ها در هرکجای دنیا با استفاده از تلفن همراه و رایانه امکان پذیر میباشد که این قابلیت به انعطاف پذیری این سیستم و تلفن ها بازمیگردد. تلفن های ثابت و آنالوگ از نظر انعطاف پذیری ذاتاً محدود هستند زیرا نمی تواند از جایی که هستند حرکت کنند در حالی که سیستم ویپ دارای انعطاف پذیری بالا و امکان استقاده از خطوط در تمام زمان و مکان ها میباشد.
امکان فعالیت از راه دور :
به گفته دیوید آتیاس، شریک مدیر PennyTone ، “تحرک و” کار از راه دور ” الگوی جدید نیروی کار است که یک سیستم VOIP می تواند این نیاز را برطرف نماید. سرویس VoIP به معنای استقرار سریع با قابلیت استقرار نیروی کار پراکنده از نظر جغرافیایی و بدون هزینه های نگهداری یا قرارداد طولانی است. امروزه و در این شرایط بحرانی شیوع ویروس خطرناک COVID19، بیش از نیمی از کارمندان آمریکایی از راه دور تمام وقت فعالیت کرده و هرچه سریعتر به معنی افزایش بهره وری نزدیک میشوند.
سخن پایانی با شما عزیزان
با توجه به مقایسه دو سیستم آنالوگ و VOIP به یک نتیجه گیری کلی در جهت اطمینان بیشتر به سیستم ویپ، انعطاف پذیری بالا این سیستم رسیدیم که در پایان باید اطمینان خاطر به مشتریان عزیزISG بابت قابل اطمینان بودن این سیستم نیز ببخشیم. کاربرانی که از سیستم ویپ به جای سیستم قدیمی آنالوگ استفاده مینمایند با دسترسی به داخلی مورد نظرشان از طریق تلفن همراه یا تبلت و… در هر زمان و هر مشکل از قبیل برق رفتگی، قطعی اینترنت دسترسیشان هیچگاه قطع نخواهد شد و مجبور به پرداخت هیچ هزینه ای جداگانه بابت انتقال خطوط و ی… نمیباشند.
لازم به ذکر است، دیگر جای نگرانی برای کاربرانی که در مجموعه خود افراد فنی جهت نصب و بررسی مشکلات احتمالی ندارند، نیست. با استفاده از سیستم ویپ و افراد متخصصی که همه ساعته به رسیدگی و رفع مشکلات احتمالی به روش حضوری و غیر حضوری میپردازند در هر ساعت از شبانه روز، کاربرانی که مشکلی در سیستم، نصب و هر مشکل نرم افزاری دارند، رفع میگردد. یکی از بهترین قابلیت هایی که سیستم ویپ به کاربران خود میدهد، رفع مشکلات احتمالی از راه دور و از طریق ریموت میباشد که متخصصان ما در هر زمانی که مشتریان نیاز به کمک داشته باشند به رفع مشکلات آنها در کوتاه ترین زمان ممکن خواهد پرداخت.
به طور کلی، VoIP از نظر ویژگی ها، انعطاف پذیری، کاهش هزینه و اطمینان بسیار بیشتری به صاحبان مشاغل ارائه می دهد. این سیستم های تلفنی مجهز به اینترنت برای نیروی کار فزاینده ای از راه دور مناسب تر هستند و به تیم شما این امکان را می دهد تا در مدت زمان کمتری کارهای بیشتری را انجام دهد. به علاوه، سیستم های تلفنی VoIP ویژگی هایی مانند تجزیه و تحلیل تماس و کنفرانس ویدیویی را ارائه می دهند که امروزه نقش مهمی در موفقیت مشاغل دارند.
اگرچه تغییر سیستم روی VoIP به زمان و برنامه ریزی نیاز دارد، اما این تصمیم باعث موفقیت شما در بلند مدت و اثبات نگرش کارمندان با مشتریان و شرکای تجاری می شود.