مودم های کابلی بهترند یا سیمکارتی ؟

فروشگاه ISG/بلاگ/مودم های کابلی بهترند یا سیمکارتی ؟
مودم های کابلی بهترند یا سیمکارتی ؟

 
با وجود تعرفه های گران قیمت اینترنت همراه که توسط اپراتور های همراه تعیین میگردد ، هر شخصی که کاربر حرفه ای اینترنت باشد گهگاهی با خود فکر میکند که من حجم زیادی اینترنت نیاز دارم که بتوانم به تمامی کارهای مجازی و اینترنتی خودم برسم ، اینجاست که شخص با خود می اندیشد که چه راهکاری مناسب اوست ، راهکار های متفاوتی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که به عنوان یک کاربر اینترنت باید از آنها مطلع شوید .اگر شما هم با همچنین چالشی روبرو هستید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا ببینیم مودم های کابلی بهترند یا سیمکارتی ؟ در اینجا به مزایا و معایب هر کدام اشاره خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب در خرید مودم را داشته باشید .

تعریف مختصری از دستگاه مودم چیست ؟
 
قبل از اینکه به این بپردازیم که مودم های کابلی بهترند یا سیمکارتی ابتدا یک تعریف ساده و روان از مودم برای شما مینویسیم :

مودم یک دستگاه شبکه است که ارتباط بین دستگاه های شبکه (مانند کامپیوترها، تلفن همراه ها، تلویزیون های هوشمند و غیره) و اینترنت را فراهم می کند. مودم اطلاعات را از دستگاه های شبکه جمع آوری کرده و آنها را به صورت پروتکل هایی مانند TCP/IP برای انتقال به اینترنت تبدیل می کند و بالعکس. به عبارت دیگر، مودم واسطه ای است که اجازه می دهد دستگاه های شبکه از طریق خطوط ارتباطی مختلف به اینترنت متصل شوند.خب امیدوارم که توانسته باشم تعریف ساده ای از مودم برای شما آورده باشم در ادامه همراه ما باشید تا به این نتیجه برسیم که مودم های کابلی بهترند یا سیمکارتی ؟
 
مودم کابلی چیست ؟
در بالا تعریف ساده ای از مودم برای شما آوردیم اما آیا به این نتیجه رسیدید که مودم های کابلی بهترند یا سیمکارتی ؟ قطعا پاسخ شما خیر خواهد بود زیرا هنوز به تعریف کاملی از مودم های کابلی و مودم های سیمکارتی نپرداخته ایم پس این مقاله را دنبال کنید.

مودم کابلی یا Cable Modem، یک دستگاه شبکه است که به کامپیوتر شما امکان اتصال به اینترنت از طریق شبکه کابلی را می‌دهد. این دستگاه به عنوان واسطه بین کابل شبکه و کامپیوتر شما عمل می‌کند و سیگنال‌های دیجیتالی را که توسط شرکت ارائه دهنده اینترنت از طریق شبکه کابلی به شما ارسال می‌شود را تبدیل به سیگنال‌هایی که کامپیوتر شما می‌تواند درک کند، می‌کند. با استفاده از مودم کابلی، شما می‌توانید با سرعت بالا به اینترنت دسترسی پیدا کنید، چرا که شبکه کابلی برای انتقال اطلاعات از فناوری DOCSIS استفاده می‌کند که امکان انتقال داده‌ها با سرعت بالا را فراهم می‌کند. ( درمقالات بعدی به DOCSIS خواهیم پرداخت )

در کل، مودم کابلی به شما این امکان را می‌دهد که به اینترنت از طریق شبکه کابلی متصل شوید و از سرعت بالا و پایداری شبکه برای انجام فعالیت‌های آنلاین خود استفاده کنید.

مودم سیمکارتی چیست ؟
مودم سیم کارتی، یک دستگاه شبکه است که با قرار دادن یک سیم کارت داخل آن، امکان اتصال به اینترنت را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، این دستگاه از شبکه‌ی تلفن همراه استفاده می‌کند و به کامپیوتر شما اجازه می‌دهد تا از طریق ارتباط بی‌سیم به اینترنت متصل شود.

درکل،مودم سیم کارتی به دلیل قابلیت حمل و نقل آسان و امکان استفاده در مکان‌هایی که امکان اتصال به اینترنت از طریق شبکه‌ی سیمی وجود ندارد، بسیار محبوب است.
خرید مودم روتر بی سیم دی لینک DWR-910 4G با تخفیف ویژه – ISG
نتیجه گیری
این مورد به نیازهای شما و شرایط استفاده‌ی شما بستگی دارد. اگر در منطقه‌ی شما پوشش شبکه‌ی کابلی موجود است و قصد دارید از اینترنت با سرعت بالا و پایداری زیاد استفاده کنید ، مودم کابلی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این دستگاه‌ها اغلب برای ارائه خدمات اینترنت به محدوده‌ی گسترده‌ای از کاربران در مناطق شهری استفاده می‌شوند و می‌توانند سرعت اینترنت بالایی و پایداری فوق العاده ای را ارائه دهند.

اگر شما نیاز دارید که به صورت موبایل و در هر کجایی که باشید به اینترنت دسترسی داشته باشید، مودم سیمکارتی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این دستگاه‌ها به صورت قابل حمل و با قابلیت اتصال به شبکه‌ی تلفن همراه، به شما این امکان را می‌دهند که همیشه و در هر جایی به اینترنت دسترسی داشته باشید.
در کل، هر دو نوع مودم دارای مزایا و معایبی هستند و بسته به نیازهای شما باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و ما درISG باهم بسط دادیم و بررسی کردیم که کدام یک می تواند نیاز ما را برطرف کند. هر دو نوع از مودم را که مد نظرتان هست ، میتوانید از قسمت خرید مودم در سایت ISG انتخاب و سفارش دهید.
 
 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید